Pakettitölkin varusteluideoita

Kaikki takamoottoristen sisustaan liittyvät aiheet: Verhoilu, hifit, lisävarusteet jne.
Dave
AktiVWisti
Viestit: 76
Liittynyt: 19.03.2013 20:51

Pakettitölkin varusteluideoita

Viesti Kirjoittaja Dave »

Kun tuo tölkki nyt seisoo pihalla ja odottelee osia, niin on aikaa visioida. Paku tulee olemaan sukellustukiautona. Ajatuksena on levyttää sikaosasto ja rakentaa hiukan säilytystilaa ja kiinnityspisteitä. Levytys täytyy tehdä niin, ettei vesi pääse valumaan saumoista levyjen alle. Sitä väkisin kulkeutuu jonkun verran tavaroiden mukana sisään.

Onko joku tehnyt vanerista levytystä omaan tölkkiinsä? Millä kiinnittää levyt runkoon ja onko joku laittanut kiinnityskiskoa. Upotettu olisi tietenkin hienompi. Levyjen taakse voisi samalla laittaa jonkun eristyksen. Miten tehdä, ettei pääse kori ruostumaan. Varustelisiko joku jopa ammatikseen pakettiautoja ja voisi vinkata missä menee helpoiten pieleen.

Hakusessa on myös jonkinlainen auton kylkeen tuleva markiisi/katos -ratkaisu. Joko rullalla tai irrallinen. Saa tarjota omaansa tai kertoa mistä löytyy valmis ratkaisu. Muuten teen itse ja siitä ei yleensä hyvä seuraa. Myöskään joku 600 euron asuntovaunukaupan ratkaisu ei houkuttele. Tuplaantuu pian tölkin arvo!

Mielelläni näkisin kuvia muiden ratkaisuista ja kuulisin kokemuksia ennen kuin alan itse rakentamaan.

Dave
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pakettitölkin varusteluideoita

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tölkin arvo triplaantuu, ainakin sinun kohdalla ihan vaan pitämällä se hengissä :)

Minulla on omassani lattialla vanerilevy, johon olen kiinnittänyt itse rakentamani rakenteet. Lisäksi muutama kiinnityspiste seiniin ja hyvin tavara pysynyt paikallaan maastossakin.

Kuva

Kuva

Kuva
Dave
AktiVWisti
Viestit: 76
Liittynyt: 19.03.2013 20:51

Re: Pakettitölkin varusteluideoita

Viesti Kirjoittaja Dave »

T3Syncro kirjoitti:Tölkin arvo triplaantuu, ainakin sinun kohdalla ihan vaan pitämällä se hengissä :)
Tölkin ostaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin...

Kiitos kuvista. Noista saa jo hyviä ideoita omaan rakenteluun

Dave
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pakettitölkin varusteluideoita

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Oman syncron tavaratilan tein auton mukana tulleesta puutavarasta sekä kaverin kuorma-autosta puretuista vanereista. Kulmaraudat ja reikänauhaa piti hakea kaupasta. Edellisellä omistajalla oli ollut konekopan korkuinen "lastulevylaveri".

Kunhan muistat, ettet tee "istuimia" ja tavaratilan tilavuutena pysyy rekisteriotteessa vaadittu kuutiomäärä. Minulla ei ole katsastuksessa koskaan otettu mitään kantaa kummankaan Tölkin laatikostoihin.
Nyt mukana kulkee tarvittaessa talja, lapioita, rautakanki, moottorisaha, liinoja, nesteitä, työkaluja ja muuta reissussa tarvittavaa tai sitten on paikka kolmelle tyhjälle lihalaatikolle matkatavaroiden kuljetukseen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pakettitölkin varusteluideoita

Viesti Kirjoittaja TT| »

Entäs jos tekisi veden poistoa varten ihan tulpattava "viemärin" pohjaan? Ja kaadot lattiaan sitä kohti, sitten tiivistää saumat riittävälle korkeudelle lattiasta. Helpottaisi monessa kohtaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Pakettitölkin varusteluideoita

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Ja tuolla vesivanerilla saa kaadotkin tehtyä helposti. nimim.kokemusta on.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Pakettitölkin varusteluideoita

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Ilmanpoistoventtiili kattoon ja bussi mallin taka tila lämppäri ehdottomasti niin saa kuivaksi takatilan.
Dave
AktiVWisti
Viestit: 76
Liittynyt: 19.03.2013 20:51

Re: Pakettitölkin varusteluideoita

Viesti Kirjoittaja Dave »

Koska tuut TT toteuttamaan sen viemäröinnin :D

Ilmanvaihto ja lämppäri oli hyviä ideoita. Ei sitä vettä nyt lainehtimalla lattialla ole (usein) mutta reilusti kosteutta ja jonkun verran valumavettä. Tällä hetkellä lattialla on liimattuna jonkinlainen muovimatto. Äsken nyin vähän reunaa ylös ja katso, siellähän oli vettä ja sitä myöten myös ruostetta. Täytyy tutkia tuhot tarkemmin. Seinät on paljaana.

Dave
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pakettitölkin varusteluideoita

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mulla on 90% varmuudella jäämässä yksi takalämppäri ylimääräiseksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Pakettitölkin varusteluideoita

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Kaikki matot hittoon, epoksi maali lattiaan, hyvä ilmanvaihto ja lämmitys niin voi vaikka painepesurilla pestä. Vesi/filmivanerit seiniin joihin ylä ja alareunaan n.10-20mm reiät niin pääsee kosteus sieltäkin kunnolla pois ja sitten voi vaikka laittaa finnfoamista eristeet.
Dave
AktiVWisti
Viestit: 76
Liittynyt: 19.03.2013 20:51

Re: Pakettitölkin varusteluideoita

Viesti Kirjoittaja Dave »

TT| kirjoitti:Mulla on 90% varmuudella jäämässä yksi takalämppäri ylimääräiseksi.
Varattu 85% varmuudella
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Pakettitölkin varusteluideoita

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Ja mulla saattaa jäädä samanl.poistopuhallin kuin Sargofagissa, mutta MB Sprinteristä, jos päätän laittaa aurinkokennot tuohon kopin katolle. Tosin saattaa hylkimisreaktio tulla, jos Vaggineeseen MB:stä osia yrittää siirtää ;)
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Pakettitölkin varusteluideoita

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Ei siihen mitään reagointia tule mulla on paljon hagertin osia tölkeissä, päin vastoin ei tosin ole tarvinnut tehdä :roll:
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Pakettitölkin varusteluideoita

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Vastaa Viestiin