Raportoidaanpa nyt tämä swappi kun viimein tuli valmiiksi.
Tarinan pääosissa seikkailevat -91 Multivanin sekä -85 Caravelle C:n kojelaudat.
Multivanin kojelautaan oli vuosien varrella ilmaantunut erinäköisiä ja -kokoisia reikiä, joita ei enää saanut siististi peitettyä. Varaosa-Caravellesta puolestaan löytyi ehjä lauta, joten päätin muuttaa sen Multivanin osaa vastaavaksi.
Kojetaulun irroitus oli muutenkin ajankohtaista koska puhaltimen moottori oli mykistynyt, eikä varmaan olisi pahitteeksi vaihtaa samalla myös lämmityslaitteen kenno.
Benplacen ohjeilla irroitus sujui helposti.
Niitä ylimääräisiä reikiä
Raitisilmasuulakkeiden, tuhkakupin sekä Eiccan mainitsemien ruuvien ja pienten peltisten mutterien irroittamisen jälkeen Multivanin kojelauta olikin purettu. Tämän jälkeen pehmuste ja suulakkeet pestiin vielä huolellisesti ja käsiteltiin muovin hoitoaineella.
Vaikka varaosalauta olikin ehjä, ei se kuitenkaan ollut virheetön: pinnassa oleva röpelömaali oli parista kohtaa lohjennut irti ja pari naarmuakin löytyi. Ratkaisuksi noihin päätin kokeilla hyllyn perukoilta löytynyttä
spraykittiä.
Sopivan etäältä suihkien laudan pintaan saatiin lähes alkuperäistä muistuttava pinta ja lopuksi päälle vedettiin Motip:n puolikiiltävä
Semi Gloss Black.
Toki tähän tarkoitukseen olisi löytynyt oikeitakin maaleja, mutta nyt mentiin näillä kun sattuivat löytymään tallin hyllystä.
Olisi tietenkin ollut viisasta purkaa molemmat laudat samalla kertaa ja verrata niitä toisiinsa ennen maalausta, mutta tyhmyyksissään niin ei tullut tehtyä. Myöhemmin huomasin laudoissa olevan pari muutakin eroavaisuutta kuin pehmusteen kiinnityksen tarvitsemat ruuvien reiät:
Suulakkeiden reiät olivat erilaiset:
Tuhkakupin aukko oli hieman suurempi:
Hansikaslokeron lukon vastakappaletta varten Multivanin lautaan on lisätty kaistale peltiä ja toinen jäykistepelti:
Hansikaslokeroa varten Caravellen laudasta piti myös poistaa
hieman peltiä ja kiinnittää siihen
tällainen muovilipare.
Caravellen laudasta puuttuivat myös reiät
takalämppärin puhaltimen kytkimelle sekä sisävalolle.
Noh, nämä eivät olleet mitään ylipääsemättömiä esteitä: reiät suurenivat sahalla ja poralla, pelikaistaleen
irroitin pistehitsauksistaan ja liitin toiseen lautaan
koriliimalla ja parilla ruuvilla.
Lopuksi pehmusteen ja muoviosien kiinnitys ja kojelauta on valmis asennettavaksi paikoilleen!
![Kuva](http://i7.photobucket.com/albums/y269/jii_bee/Bluestar/Kojelauta/th_kl1_zps8a29471c.jpg)