5-vaihteinen T3-loota + asennus sekä paksumpi rattiversio

Alue vain ostoilmoituksille.
Forum for wanting-to-buy adverts.
Avatar
Purkki
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 12.05.2013 22:47
Paikkakunta: Jyväskylä

5-vaihteinen T3-loota + asennus sekä paksumpi rattiversio

Viesti Kirjoittaja Purkki »

terveeks,

kiinnostaisi 5-vaihteinen loota 1,6td -84:n 4-vaihteisen tilalle. Ei ole aikaa eikä varsinkaan kykyä tehdä itse swappia, joten jos sinulla on laatikko ja mahdollisuus asentaa se vivustoineen... Lisäksi kiinnostaisi löytää hyväkuntoinen musta "pehmeä" ratti, se isolla tööttipainikkeella varustettu.
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 5-vaihteinen T3-loota + asennus sekä paksumpi rattiversi

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Moi. Mulla on 5v loota irtonaisena olemassa. Mitä olisit valmis maksamaan siitä. Malli on 3h eli 1.6td perässä oleva
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: 5-vaihteinen T3-loota + asennus sekä paksumpi rattiversi

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

En halua sotkea kaupan tekoa, mutta ajattelin vinkata, että jos Purkilla on edelleen haaveissa Tölkin matkanteko-kierrosten pudotus 4v > 5v laatikko-swapilla niin harkitse vielä...

Esimerkki:

Paikoillaan oleva 4-vaihteinen laatikko voisi olla vaikkapa ABH.
Välitykset:

1. 3,78
2. 2,06
3. 1,23
4. 0,78

Perävälitys 5,43

185/80/14 vakiorenkailla 4. vaihteella 100 km/h nopeudessa moottorin kierrosluku on 3448 rpm.

Vertailuun voitaisiin ottaa 5-vaihteinen vaihtoehto, esim. 3H.
Välitykset:

1. 4,11
2. 2,33
3. 1,48
4. 1,02
5. 0,82

Perävälitys 4,83
Toisin sanoen vaihteet tiheämmin välitetyt, perävälitys harvempi kuin ABH:ssa.

185/80/14 vakiorenkailla 5. vaihteella100 km/h nopeudessa moottorin kierrosluku on 3224.

Kierroslukuero näillä kahdella vaihtoehdolla 100 km/h matkanopeudessa on siis 224 rpm.
Onko se sitten paljon vai vähän selvinnee kaasuttelemalla. ;)
Avatar
Purkki
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 12.05.2013 22:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 5-vaihteinen T3-loota + asennus sekä paksumpi rattiversi

Viesti Kirjoittaja Purkki »

Kiitosta vaan tarjouksesta ja vinkeistä. Purkin matkanteossa seuraavina askeleina on kokeilla alle 15-tuumaisia retrohenkisiä aluja, joilla nippanappa-painoindeksillä riittävät henkilöauto-valkosivurenkaat, tuliterät 195-65r15. Nyt alla C-sarjalaiset 15-tuumaiset, olisko olleet myös 195... vai 185. Ongelmana on, että nykylaatikosta on joku joskus hiukan tuhonnut kytkinakselin päätä, joten vaikka kytkinlevy on timmi, meinaa kytkin vähän ravistella kuitenkin.
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: 5-vaihteinen T3-loota + asennus sekä paksumpi rattiversi

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

nykylaatikosta on joku joskus hiukan tuhonnut kytkinakselin päätä
Olisiko nykyinen laatikko bensa-sellainen jonka kytkinakselista on laikattu 11mm pois että saa passaamaan dieselin perään..?
Pätkäisemisen jälkeen akseli jää alkuperäistä ohkaisemmaksi ja pääsee ravistamaan kytkinakselin neulalaakerin sisällä..??
Jos noin on, vaivan pitäisi poistua vaihtamalla kytkinakseli dieselin omaan.

Onko paineasetelmaa vaihdettu tai tarkastettu että on ok..?
Vastaa Viestiin