T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Pitkä leima, legendaarista
IMG_7899.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Olen houkutuksille heikko, joten lopulta lähes naapurista löytynyt Generation setti oli pakko poimia talteen.
myGeneration.jpg
Jos joku on T4 matkailuautoa muutoskatsastamassa, niin tuo edellinen normi-Multivan takapenkki voisi vapautua. Ehkä jossain vaiheessa myös tarjolla Caravellen keskipenkki tai penkit mallia 2+1 ja kapun etupenkit.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Portu
AktiVWisti
Viestit: 320
Liittynyt: 17.01.2015 00:27

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja Portu »

Kahtelin noita kanssa, mut en keksinyt mihin oisin tarvinnut. Jätin siis siihen ajatuksen, mut jos olisi ollut lähempänä niin hetken johteesta oisin itsekin voinut langeta. Hyvä et meni käyttöön, eikä jää pölytymään jonkun nurkkiin!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Sepi aiheutti pientä jännitystä, kun liikennevaloissa lakkasi kytkin totaalisesti irrottamasta. Onneksi TDI lähtee sen verta herkästi käyntiin että ykkösellä pääsi liikkeelle ja lopulta turvallisesti parkkiinkin. Autoliiton piikkiin hinurilla kotiin, ja Simon vetämänä trailerilla korjaamolle. Nyt on uusi kaksoismassavauhtipyörä, kytkin ja samassa yhteydessä vaihtui laatikkoon ja koneen päähän stefat. Kylläpä onkin nyt kevyt kytkinpoljin ja värinät on poissa kaikissa tilanteissa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hege taisi jokunen vuosi sitten autoa lainatessaan luvata vaihtaa aikojen saatossa antautuneet keskuslukon moottorit 3kpl, mutta itse jouduttiin Krissen kanssa ne vaihtamaan :D Nyt toimii taas kaukosäädöllä ovien avaus. Tosin liukuovi pysyi mykkänä, taitaa olla sama nasta oven puolelta antautunut mikä Portunkin Multivanissa. Onko jollain havaintoa miten ja mistä kohtaa tuo liitin oven puolelta pitäisi irrota johdoistaan?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Portu
AktiVWisti
Viestit: 320
Liittynyt: 17.01.2015 00:27

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja Portu »

Se liitin on siellä muovin sisällä. Muovin läpi puristin ja lähti irti.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Takalämmityslaitteen kennon huomattiin vuotavan tuossa joulun alla, ja nyt kömmin auton alle ja vaihdoin uuden. Yllättävän helppo homma täss laitteessa. Ainoastaan yksi neljästä ruuvista oli niin hapero että piti rälläkällä tehdä uusia uria mistä vääntää. Samassa yhteydessä sovittelin pohjoisesta tölkkilogistiikalla saapuneen Caravellen maton takaosaan paikalleen ja muuta pientä siistimistä.
Nyt kun auto alkaa olla parempi kuin koskaan meillä ollessa, niin siitä olisi luovuttava :(
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Sepi oli lainassa Davella kesäloman aikaan, ja sieltä tuli viestiä että joku naputtaa ja puoltaa ajaessa. No myöhemmin tutkiessa vaikutti nivelet ehjiltä ja tiukoilta, mutta apparin etulaakerissa oli klappia. No sitä sitten vaihtamaan jo tällä viikolla, ei mennyt ihan kun youtubessa, mutta uusi laakeri meni lopulta paikalleen!
Sitten pitikin lähteä jo ajelemaan kohti sovittua kohtaamispaikkaa, ja sinne lähti Scubalanssi Sepi kohti uusia seikkailuja Itä-Suomeen! Onnea matkaan ja toivottavasti tarinat jatkuvat foorumilla :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Sepi tosiaan vaihtoi farmarit verkkarihousuun ja toimii nyt meidän perheen käyttöautona. Tässä mennyt tovi ihan vain tutkiessa mitä mistäkin napista ja kytkimestä tapahtuu :) Tutustutaan toisiimme ja ihmetellään.
Tarinoidaan sitä mukaa kun kilometrejä kertyy.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Kappas. Sisäpiirikauppoja. Loistavaa!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Hienoa! Onnea uuteen kotiin!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Onnea uuteen kotiin.

Sisäpiirikaupat on parhaita kauppoja, täällä ei haittaa vaikka niistä jäisi kiinni :D
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Uudelle vuosikymmenelle siirtymisen johdosta voisi tähänkin aloittaa kirjoittamaan.

TT on kattavasti pitänyt huoltohistorian päivitettynä. En ala tähän listaamaan kaikkea mitä vuoden mittaan on tullut tehtyä. Sepi on ollut perheen käyttö-ja hupiauto koko lyhyen omistusaikani joten vähän piti huoltaakin sen statuksen saavuttaakseen.

Akun uusin viime talvena kun käynnistettävyys heikkeni pakkasilla. Sekin ei akkuliikkeen mukaan vaatinut välitöntä uusimista mutta omaan korvaan vaikutti että päästiin asiassa eteenpäin.
Onegelmat paheni sitten pakkasilla. Ajoittain aamuisin alkoi sitten pukkaamaan tyhjäkäynnillä mustaa rykien ja hehkun merkkivalo antoi osviittaa vikakoodista. Hetken ajon jälkeen kuitenkin rytyytys jäi ja kojetauluun jäi vain merkkivalo muistuttamaan tapahtuneesta. Vaihdoin polttoaineen suodattimen. Pari viikkoa meni ongelmitta kunnes taas rykien työpaikalta kotipihaan. Joen dieselhuollolla tarkistivat vikakoodin ja määräjakajasta herjasi. Pistokkeen puhdistus oli auttanut ja sen myös allekirjoitin ja lopputalvi meni ajellessa huolettomammin.

No ahkerana itädieselin hakijana Sepi jäi sitten uhmaamaan omistajaansa itäisen naapurimme paluu tulliin. Ei startannut. Ei ollut mukana riittävän pitkää vartta jolla olisi saanut kopautettua starttia, mutta auttavainen tullimies lähti työntämään apuna (posmottaen samalla jatkuvasti venäjäksi jotain mitä en ymmärtänyt ja ehkä parempi niin). Mäkistartilla käyntiin ja sammuttamatta ajoin kotipihaan. Startin vaihdolla käynnistävyys taas parani mutta edelleen epäilin että pumpulta palaa ainetta takaisin tankkiin tai vetää ilmaa jostain koska syksyllä sai taas hehkutella seisonutta autoa.

Sopivasti tori.fi ilmoituksia selatessa huomasin purku portterin jossa laajasti rempattu polttoaine pumppu. Treffattiin ja myyjä esitteli kuitin tehdyistä huolloista ja pumppu kotiin. Otin myös ilmastoinnin kompuran jos jossain välissä kahdesta saisi yhden ehjän tehtyä.
Pumpun hihnanvaihto olisi ollut ajankohtainen jo 10 tkm aiemmin suositellun vaihtovälin mukaisesti. Autodoccilta tilasin koko jakopääsarjan Gatesin valmistamana 135€ hintaan vesipumppuineen kaikkineen.
Netistä löysin melko kattavat kuvat ja niiden turvin homma jotakuinkin onnistui. Tässä pari linkkiä : http://www.saunalahti.fi/chevy88/ajt.pdf
https://atlib.info/blog/182-vw-transpor ... eplacement

Sammutus-solenoidin oli joku runnonut ja sen jouduin vaihtamaan vanhasta pumpusta uuteen. En saanut ennakoita kohdalleen ja käytin vielä pajalla ajoituksen tarkistuksessa.
Vaan oli kannattava toimenpide kaikkineen. Nyt tärähtää tulille tämä 20 vuotias sisäänajettu käyttöauto samaan tapaan kuin nuoremmat hyötyajoneuvot :D
Siirtopumppu oli siis vanhan pumpun pettänyt lenkki ja aiheutti huonon käynnistettävyyden.

Pistetään liitteeksi viimeisin tasaluku mittarissa vähän kuin kevennykseksi. Tuostakin on jo ajettu eteenpäin. Sepin voi nähdä tätä nykyä reissaavan Lappeenranta - Joensuu väliä. Kilometrejä kertyy tasaiseen tahtiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Sepi oli käyttöautona ja keräsi kilometrejä sen 600 viikossa reissutöitä tehdessä. Näppärää kun saatoin nukkua puskaparkissa ja jatkaa aamulla työpaikalle.
Käyttötarpeet on kuitenkin muuttuneet ja harrasteautoille ei tunnu löytyvän aikaa.
Tässäkin olisi ruostehommia ja ulkokuoren sipistelyä. Jos tällainen T4 pitkä multivan hyvillä varusteilla kiinnostaa niin voi viestiä laittaa. Mittarissa nyt 700tkm.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja hillitty »

No Saksasta pellin paloja ja purkuhommat alulle. Liukuoven irrottaminen on yksinään aika hauskaa puuhaa.
Ruostehommista tuskin tulee mitään kattavaa dokumentointia. Vielä olisi tilattava liukuoven kehyksen alapelti lipare ja takakaaren lisäksi jos takavaimennin vaikka alvadilta.
Pakoputken rakentelusta tulee mielenkiintoista tuossa pikku tallissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Vähän kun nostaa toista reunaa, ajaa vaikka renkaat korokkeille, niin sinne alle sopii hyvin pakoputkesta roskia korvaan koputtelemaan :) Mukava nähdä että tämä viimein saa uutta peltiä, yllättävän hyvin nuo kukkineet kohdat on kestäneet.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Etukaaren kohdilla taitaa selvitä näillä purkamisilla. Ei ihan mahdottomia ole nämä ruostehommat. Taakse on päässyt rengaskotelossa massan taakse muhimaan ja siihen koteloon pitäsi rakentaa joku korjauspelti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja hillitty »

IMG_20230518_100931.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Oikeanpuolen etuoven tienoon ja liukuovet pellit sain tehtyä syksyn ja alkutalven aikana. Mukavaa hommaa tähän koriseen. Talliin piti sitten varastoida muuttohommien takia tavaraa ja Sepi oli muutaman talvikuukauden pihalla.
Käyttöauto kun katsastusremontti siirsi Sepin loppuja hommia eteenpäin.
Nyt on Latviasta tulossa vielä kuskin puolen astinlauta ja helma pellit sekä jarrulevyt.
Oisin muuten kiitollinen vinkeistä mitkä nuo kuvan levyt vois olla?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mistäs tilasit pellit?
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin