VW Caravelle C 1,6td -88 "Punukka"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Vesipumpun hihna poikki motarilla.

Vittusaatana.

Keitti, ja taas yksi paisari paskana.

Olisi ollut edes laturin hihna, niin olisi uskaltanut yrittää kotiin.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Otan vilpittömästi osaa! Tuo Artjärven auto on kirottu!!!
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja beretta »

Todella harmi kun kahdella remmillä,yksiremminen ilmoittaa heti kun tapahtuu kamalia takana. :shock:
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kannattaisiko samalla muuttaa yksi hihnaiseksi?
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

T3Syncro kirjoitti:Kannattaisiko samalla muuttaa yksi hihnaiseksi?
No se olisi järkevää, jos olisi osat valmiina hyllyssä ja saisi homman tehtyä viikonlopun aikana. Sehän tässä on vähän paska juttu, että kun tuo on käyttöautona, niin ei voi hirveitä aikoja odotella osia, ennen kuin tarvitsee taas autoa, tässä tapauksessa maanantaina.

Yritän huomenna saada hihnan jostain, nyt on ensisijaista saada tuo pois sieltä motarin levähdyspaikalta. Ja jos sen saa ihan käyttökuntoonkin, niin vielä parempi. Oikeastaan kaikki riippuu siitä, kuinka pahasti se paisari hajosi. Pullistui taas kuin pallokala, ja vähän vihelsi anturin reunasta, mutta pääosa höyrystä tuli täyttösäiliön korkin reunoista...

Tuon yhteen hihnaan siirtymisen voi sitten laittaa harkintaan.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mitäs kaikkea siinä tarvitsee vaihtaa? Laturin hihnapyörä? Taitaa löytyä noita osia käytettynä minultakin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

TT| kirjoitti:Mitäs kaikkea siinä tarvitsee vaihtaa? Laturin hihnapyörä? Taitaa löytyä noita osia käytettynä minultakin.
Minä en tiedä, sen saisi joku kertoa mullekin. Meneekö se pelkällä hihnapyörän vaihdolla, vai meneekö laturi vaihtoon? Tarviiko jotain muita osia räpeltää/vaihtaa?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja redi »

Minulla on ollut tuo moniurahihna yhellä remmillä (kun ei ole tehostinta) ei vingu eikä vikise eikä oo muitakaan ongelmia. Helppo kiristääkkin.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Laturin ja vesipumpun hihnapyörät menee vaihtoon.
Laturiin ainakin "lyhyempi" hihnapyörä, että saa hihnan oikeaan linjaan.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

T3Syncro kirjoitti:Laturin ja vesipumpun hihnapyörät menee vaihtoon.
Laturiin ainakin "lyhyempi" hihnapyörä, että saa hihnan oikeaan linjaan.
Nyt kun mä noita katselin, niin mullahan on siis laturin hihna siinä pumpun sisemmässä hihnapyörässä, ja sitten siinä ulommassa pumpun ja kampiakselin välinen. Ja kampiakselissa on kyllä sisempikin ura. Eikös tuohon nyt mene ihan suoraan pidempi hihna ilman mitään lisätemppuiluja, laturin urasta pumpun sisemmän kautta kampiakselin sisempään? Pumpun pyörä on isompi kuin laturin ja kampiakselin, niin silloinhan mun järkeni mukaan yksi hihna jopa pyörittäisi kaikkia?

Nyt sain siis kuitenkin nuo hihnat laitettua, vaihdoin samalla laturille pari senttiä lyhyemmän, kun vanha oli liian pitkä. Kampiakseli-pumppu on 650mm ja pumppu-laturi 600mm. Pumpun hihnasta oli näköjään jäänyt tielle pari senttiä, kun vanha ja uusi hihna ovat samanlaiset, mutta vanha on lyhyempi. Ja näkyipä laturin hihnasta puuttuvan muutama hammas, että oli sekin ihan vaihdon tarpeessa...
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Sittenhän se taitaa mennä yhdellä pidemmällä hihnalla
vesku
AktiVWisti
Viestit: 161
Liittynyt: 29.03.2012 08:55

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja vesku »

DJSigma kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:Laturin ja vesipumpun hihnapyörät menee vaihtoon.
Laturiin ainakin "lyhyempi" hihnapyörä, että saa hihnan oikeaan linjaan.
Nyt kun mä noita katselin, niin mullahan on siis laturin hihna siinä pumpun sisemmässä hihnapyörässä, ja sitten siinä ulommassa pumpun ja kampiakselin välinen. Ja kampiakselissa on kyllä sisempikin ura. Eikös tuohon nyt mene ihan suoraan pidempi hihna ilman mitään lisätemppuiluja, laturin urasta pumpun sisemmän kautta kampiakselin sisempään? Pumpun pyörä on isompi kuin laturin ja kampiakselin, niin silloinhan mun järkeni mukaan yksi hihna jopa pyörittäisi kaikkia?

Nyt sain siis kuitenkin nuo hihnat laitettua, vaihdoin samalla laturille pari senttiä lyhyemmän, kun vanha oli liian pitkä. Kampiakseli-pumppu on 650mm ja pumppu-laturi 600mm. Pumpun hihnasta oli näköjään jäänyt tielle pari senttiä, kun vanha ja uusi hihna ovat samanlaiset, mutta vanha on lyhyempi. Ja näkyipä laturin hihnasta puuttuvan muutama hammas, että oli sekin ihan vaihdon tarpeessa...
Itsellä on kahdella hihnalla, siten että kampiakselin sisemmästä urassa oleva pidempi hihna pyörittää vesipumppua ja laturia. Laturissa on "pitkäkaulainen" hihnapyörä. Ulommassa oleva lyhyt hihna pyörittää tehostimen pumppua.
Remmien pituudet ovat 9,5x763 ja 9,5x900. Tuo ohjaustehostin puuttuu ilmeisesti sinun autosta?
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Ei ole tehostinta. Ja laturin pyörä pitkäkaulainen.

Eipä ollut tuota tullut tarkemmin tutkittua, niin ei uskaltanut vielä eilen ostaa suoraan yhtä hihnaa, mutta täytyy tuo kyllä jossain vaiheessa vaihtaa, niin selviää vahinkotilanteessa sitten paljon helpommalla.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja TT| »

jos on ohjaustehostin niin se pumppu on omalla hihnallaan, myös 1.9 koneissa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Taisi sitten kansipahvi palaa. Otin tänään jäähdytysanturin irti kokeillakseni saisiko sitä jotenkin tiivistettyä siihen asti, kunnes uusi pönttö saapuu, kun anturin reunasta ihan vähän pihisi eilen kotiin ajettuani. Anturihan olikin sitten aivan öljyinen, paksussa mömmössä, ja ohut musta kerros lilluu myös paisarin nesteen pinnalla.

Ilmeisesti ei turhaan kannata nyt siten ajella, ennen kuin saa rempattua, ettei itse kansi hajoa, vai?

Mitäs kaikkea tuossa nyt sitten todennäköisesti joutuu vaihtamaan/hankkimaan, jos oletetaan, että se kannentiiviste ja vain kannentiiviste on paskana? Motonetti myy kannentiivistettä useampana eri mallina, selviääkö tuo tarvitsemani malli jotenkin päältä päin, vai pitääkö repiä vanha irti että tietää minkä tarvitsee?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja TT| »

Taitaa siitä pumpun puolelta näkyä tiivisteestä se paksuutta tarkoittava reikien määrä. Pultit ja pahvi kannattaa vaihtaa, ja käyttää kansi tarkistettavana että on suora. Oletuksella ettei ole liikaa halki.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vesku
AktiVWisti
Viestit: 161
Liittynyt: 29.03.2012 08:55

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja vesku »

DJSigma kirjoitti:Taisi sitten kansipahvi palaa.
Ilmeisesti ei turhaan kannata nyt siten ajella, ennen kuin saa rempattua, ettei itse kansi hajoa, vai?
JX:n kansi on aika "nättinokkainen" noiden keittämisten suhteen. Kerran kiehuu ja siinä on...
Usealla yrityksellä varmasti vaurioituu. Nyt kannattaa ottaa lakki kauniiseen käteen ja purkaa/purattaa kansi pois, jotta vauriot paljastuvat. Toivottavasti on tiiviste, mutta muutamaa vastaavaa seuranneena kansi on jokakerran mennyt uusiksi.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

vesku kirjoitti:
DJSigma kirjoitti:Taisi sitten kansipahvi palaa.
Ilmeisesti ei turhaan kannata nyt siten ajella, ennen kuin saa rempattua, ettei itse kansi hajoa, vai?
JX:n kansi on aika "nättinokkainen" noiden keittämisten suhteen. Kerran kiehuu ja siinä on...
Usealla yrityksellä varmasti vaurioituu. Nyt kannattaa ottaa lakki kauniiseen käteen ja purkaa/purattaa kansi pois, jotta vauriot paljastuvat. Toivottavasti on tiiviste, mutta muutamaa vastaavaa seuranneena kansi on jokakerran mennyt uusiksi.
Juu, täytyy tutkia. On nyt viime aikoina mennyt juuri tuon jäähdytyksen kanssa sen verran paljon vituiksi, että eiköhän se kansikin paskana ole.

Sen verran ajoin, että kävin kymmenen kilsan päästä hakemassa vanhempieni auton huomiseksi lainaan, niin kyllähän se ihan selvästi pulputti täyttösäiliöön.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Laitetaan nyt pari kuvaakin.

Ekaksi, tältä näytti vaihdettu laturin hihna, ihan ajankohtainen alkoi vaihto olemaan:

Kuva

Ja sitten lauantainen hihnojenvaihtopaikka. Luonnollisesti lumisadehan alkoi suunnilleen samaan aikaan kun saavuin paikalle, ja edellisillan lumia olikin jo yön aikana käynyt aura siirtelemässä.

Kuva
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Caravelle C 1,6td -88

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kaipaatko paremmassa toimintakunnossa olevia pumppuja? Erinäisissä varaosa-autoissa taitaisi olla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin