H*molanssi T4, never forget.

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ihan asian vierestä, paljon sulla on tässä jarrullisen kärrin vetopaino?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Taisi olla 1700 kg.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja TT| »

Millähän arvalla ne näiden T4 painot oikein vetää, mullakin jotain tuota luokkaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
miwa

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja miwa »

mulla 2.4D vm1991 1950 kg jarrullinen ja 700 kg jarruton :D
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Tätäkin läjää täytyisi taas alkaa parsimaan talvikuntoon.

Ensimmäinen huomio oli tänään, että Eeberin kiertovesipumppu oli ryytynyt jumiin kesän aikana.
Joko tuli muka tunnit täyteen ...rrrkele!?!

Täytyy huomenna kysellä meneekö vielä takuuseen... :mrgreen:

Ja rihmat & rullad on vieläkin vaihtamatta.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Jakopääurakka teetetty, kyllä kelpaa taas päästellä!
Vaihtoon ei mennyt kuin jakoremmi +kiristin +rullat, vesipumppu, kampuran stefa, öljypumpun tiiviste, öljypohjan tiiviste, nokkakepin stefat, venttiilikoppa, pumpun hihna +kiristin +rulla ja apulaitehihna.
Ja tietty ölpät ja suodatin koneeseen.
Ja löpösuodatin.
Ja mitä kaikkee vielä...

Eeberin pumppukin meni takuuseen, kun oikein kauniisti pyysi. :lol:

Täytyisi jossain vaiheessa taas yrittää jatkaa teippauksien päivitystä ja muutakin mukavaa.

Etulämppärin kennoakin pitäisi koittaa huuhdella, ei oikein tee lämmintä.
Tai sitten puhalluskanava on tukkeessa jostain päin.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Vuoden takuu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ihan mielenkiinnosta, paljonko sulla oli K-arvo? Tämä kone taisi olla ihan vakio?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Savua oli 0,58.
Ihan vakiona mennään, kun tehoboxi antautui tuossa vuosi sitten.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Päivän takuu.

Öljynpaineet hukku moottoritielle.

Öljyt kyllä on edelleen koneessa, eli varmaan pumppu antautui.

Kiva...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 787
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Onko vielä mitään selvyyttä / syyn aiheuttajaa löytynyt, miksi öljynpaineet katosivat ?? :|
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Ei mitään selkeää syytä, ainut jotenkin mahdollinen on ohuemman öljypumpuntiivisteen aiheuttama pumpun rungon kuluminen-> pumppuun päittäistä välystä.
Laitan vaikka kuvaa vähänajetusta öljypumpusta jahka saan sen seuraavan kerran käsiini, niin voidaan porukalla arvailla ;) .
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Mara
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 93
Liittynyt: 28.01.2013 19:52
Paikkakunta: Hamina

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja Mara »

Sotken vähän omilla kuvilla, jos sopii.

Ettei olisi unohtunut esim. imuputken pulttien kiristys:
Kuva

En usko tiivisteen paksuuden heittävän kovinkaan paljon, sehän on tällainen vajaa millinen alumiinipelti, johon on mankeloitu ura keskelle.
Tai sitten ei jostain syystä olekaan osuneet kampparin sakarat kunnolla pumpun loviin, vaan on jäänyt jotenkin huonosti. En kyllä tiedä, voiko niin edes käydä. Noi neljä sakaraa pyörittää pumppua:
Kuva

Ja tässä itse pumppu:
Kuva

Kiinnostuneena odottelen itsekin kyllä diagnoosia.

E:ttei olisi ylipaineventtiili juuttunut auki? Sen taitaa saada purettua paikallaankin.
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Vastaan edellä esitettyihin kysymyksiin:

1. Ei.

2. Ei tavallaan.
Tavallaan siksi, että pumpun sakaroihin oli kulunut semmoiset 5-6 milliä pykälää, joiden alku näkyy kuvassasikin.
Kun sitten laittoi pumpun ohuemmalla peltitiivisteellä (vanha oli jonkinlainen kuituvahvisteinen selvästi paksumpi paperitiiviste), jäi pumppu kenties kantamaan noiden pykälien päälle, ja ratas siis kenties pohjasi pumpun etureunaan.
Ainakin pesässä oli tuoreen näköistä kulumaa rattaan kohdalla reilusti.
Kuluma yhdistettynä pitkään moottoritieajoon -> kuumiin öljyihin oli ehkä syy miksi paineet putosi, tai sitten ei?

3. Paineventtiili katottiin ensimmäisenä, ei ollut jumissa.

Nyt on paineet taas pysynyt niinkuin ennekin, kun tilalle laittoi 130 tuhatta ajetun pumpun.

Varmaankaan todellinen syy ei kenties koskaan selviä, kun kovin harva on yhtä hullu kuin meikäläinen ja ajaa päivittäiset ajot tämmöisellä (moneen kertaan?)loppuun ajetulla vanhalla jätteellä.
Niin kenelläkään muulla ei ole kuulemma koskaan pumpun takia öljynpaineet hukkuneet...
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Seuraava askare...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja TT| »

Unohdin koko kisan, hyvä että meni oikeaan käyttöön :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Juu tuli vähän kalliiksi tuo jakkara...
Jostain syystä kukaan muu ei innostunut tarjoamaan mitään.
Kaikki sähköherkut toimii lämmitystä lukuun ottamatta.

Katsotaan mitä tuosta tulee...
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Avatar
dogbox
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 21.02.2012 02:36
Paikkakunta: pornainen

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja dogbox »

Kyselin myyjältä yvllä ja yleisesti , jos voisi lähettää jakkaran. Ei vastannu,
eli jo startissa jäi kisa kesken :D
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Ei ollut kyllä yhtään ns. lähettäjätyyppiä tämä myyjä.
Enemmänkin semmoinen mielenkiintoinen persoona...
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: H*molanssi T4

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Ja taas paukkuu sataset.

Ei hitto enää 900 tkm. ja taas menee mittaristo vaihtoon... :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Vastaa Viestiin