Kalsariportteri

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Maza323
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 28.01.2020 21:33

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Maza323 »

No ei se puhaltimen toimiminen ollut pitkä ilo. Asentelin sen takaisin paikalleen ja kytkin takaisin autoon. Heitin akun paikoilleen ja testikäyttelin ilman kojelautaa puhallinta niin sehän hetken pyörittyään heitti itsensä uudestaan jumiin eikä jaksanut ainakaan 1 ja 2 asennolla pyöriä. Samalla huomasin että katkaisija ottanut joskus lämpöä ja 3 asennon nasta sulattanut itseänsä sen verran ulospäin ettei katkaisija kytke enää. Pitääpä hommata katkaisija samalla kun puhallinkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Maza323
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 28.01.2020 21:33

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Maza323 »

Ja tuli mieleen osaako joku sanoa miten tuo puhallinkotelo on alunperin kasattu? Tässä yksilössä se oli liimattu kasaan mutta jotenkin tuntuu ettei se taida olla ihan tehdasratkaisu… Kaksi metalliklipsiä oli kotelossa mutta muuten tosiaan liimalla yhdessä noi puoliskot.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Osku »

maksaako uus 50 euroa joten kannataako noi sulkeiset tehdä toistamiseen?
Maza323
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 28.01.2020 21:33

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Maza323 »

Juu, ei kannata. Tilasin jo eilen uuden puhaltimen kun totesin ettei tuosta pitkää iloa ole kuitenkaan.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Osku »

noita koteloita on todellakin tehtaanpuolesta sekä liimattu että kasattu klipsuilla, molempia tullut vastaan.
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja tixu »

Mulla oli liimattu kotelo , laitoin wronic(itseporautuva) ruuveilla kasaan.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Maza323
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 28.01.2020 21:33

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Maza323 »

Paljon on tehty ja tapahtunut tässä välissä mutta niin siinä vain kävi että tämä sai leiman ensimmäistä kertaa 17 vuoteen… 😁
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Osku »

Onnea vaan ajoon ne on tehty.
Maza323
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 28.01.2020 21:33

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Maza323 »

Joo ajoon tehty. Tänään kerinnyt jo käymään muutaman kerran ajamassa. Ihan OK auto ajolleen kyllä. Tuli poikettua myös Tampereella Mustalahden satamassa vanhojen autojen kokoontumisessa. Edellisen kerran oltiin viime viikolla ilmajäähybussilla samassa tapahtumassa ja oli kaikki kaksi autoa, no silloin ei keli suosinut kun satoi mutta tänään kalustoa sitten riittikin kun kelit suosi.

Tänään väkästin vielä pikaisen makuulaverin kalsariin ja huomenna keula kohti biffiä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Maza323
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 28.01.2020 21:33

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Maza323 »

Tällä ajettu nyt melkein 500km koeajoa. Satunnaisesti joku nostajista jää naputtamaan mutta muuta sen kummempaa ei ole ollut. Polttoainemittari ei toimi ja sen toimintaan pitää syventyä jossain välissä. Nyt menty trippimittarilla ja riittävän tiheällä tankkausvälillä.

On se vaan kiva laite ajella.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Osku »

Sensori kelluke hässäkkä on vasemman takarenkaan takana tankin kyljessä siitä voi aloittaa testailun.
Maza323
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 28.01.2020 21:33

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Maza323 »

Tälle ehti kertymään noin 2000km kesän ja syksyn mittaan mutta sitten kesken pihatraktorina toimimisen kytkin lakkasi pelaamasta. Auto vaihde päällä käymään ja takapihalle parkkiin. Nyt sitten seisonut siitä asti niillä sijoillaan mihin jäi. Käytetty silloin tällöin mutta ei muuta. Odottanut ilmoja ja inspiraatioita korjaukseen. Poljin hervoton eli varmaan jompi kumpi sylintereistä luovutti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Maza323
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 28.01.2020 21:33

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Maza323 »

Nyt sain jostain inspiraation laitella tämän takaisin ajoon. Vaihdoin sitten lopulta molemmat sylinterit kytkimeen ja nyt pelittää. Muutama tunnelmakuva matkaan kun ei itse pajottamisesta tule ikinä otettua kuvia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Maza323
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 28.01.2020 21:33

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Maza323 »

Tällä tuli taas satunnaisesti harrastemielessä ajeltua mutta sittenpä iski taas vittu perkele saatana helvetti. Viikolla yhtenä iltana kävin oikein naapurikylän puolella ja sieltä lähtiessä kuuntelin että joku nostaja naputtaa enemmän kuin normaalisti. No ajamalla ne on aikaisemminkin hiljentyneet paitsi ettei tällä kertaa. Joku 20 kilometriä tultu ja risteykseen hiljentäessä kuuntelin että edelleen naputtaa. Tästä tovin matkaa ajettuani alkoi veto vähetä ja erään töyssyn jälkeen jäi öljynpainevalo palamaan. Oletettavasti ei ollut ollut hetkeen öljynpainetta jostain syystä eikä valo syttynyt kuin vasta pienen tärähdyksen jälkeen. Satunnaisesti ollut virtoja päälle laittaessa vaivaa ettei öljynpainevalo syty heti vaan vaatii tovin odottelua. Tähän olis ehkä kannattanut käyttää aikaa ennen kuin kävi näin mutta nyt paska housussa ja kone Morjes niin mitä sitä enää murehtimaan..

Auto mutkien kautta takaisin omaan pihaan ja nyt kone ei pyöri startilla eikä kampiakselin päästä koittamalla eli leikkasi kiinni ihan kunnolla. Muuten en tutkinut mitä käynyt kun sen verran ehkä ketutti kuitenkin ettei oikein kiinnostanut.

Ostin jo aikoja sitten toisen DG koneen kunnostettavaksi varalle mutta eihän sille mitään ole ehtinyt tekemään enkä oikein sitäkään suoraan paikalleen heittäisi ilman remonttia kun koneen historiasta ei mitään tietoa. Pitää miettiä mitä tilalle ja millä aikataululla.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

No jo on paska mäihä. Mutta missähän kaikki TDI-swap -öyhöttäjät viipyy kun kerrankin ois tilaisuus päästä leuhkimaan? :D
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Maza323
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 28.01.2020 21:33

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Maza323 »

Saa öyhöttää minun puolesta kyllä.
TDI swapissa on varmasti omat hyvät puolensa mutta bensana tämä on tehtaalta lähtenyt ja bensana tämä pysyy.

Harkinnassa muutama vaihtoehto miten edetä.
1. Löytyy kaksi DG wbx moottoria omasta takaa. Niistä kunnostaa jompi kumpi ajoon. Osat aika kalliita ja moottori on edelleen se mikä se on hyvässä ja pahassa.
2. Pihasta löytyy yksi tölkki 2.1 DJ koneella jolla saisi joitain ominaisuuksia osin parannettua mutta tämäkin vaatisi tekemistä koneeseen kun moottorissa tiedossa olevia vikoja jokunen.
3. Siirtyminen pykälän modernimpaan vw koneeseen, ensisijaisesti harkinnassa 1.8t. Tässä tottakai omat hommansa että 1.8t tölkin perään istuu ja joitain negatiivisia puolia kuten moottoritilan korottamisen tarve.
4. Harkitsisin jopa Subaru swappia mutta tämä vaihtoehto taitaa olla jo haudattu kun kyseessä kuitenkin volkkari niin koitetaan se semmoisena pitää.

Kaikissa vaihtoehdoissa tekemistä ja rahan menoa on tiedossa mutta tämähän on harrastus ja ainahan harrastukset maksaa. 😁
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Mie oon käynyt samoja pohdintoja läpi. Itellä on siis nyt DJ-kone ja se toimii toistaiseksi hyvin, mutta jos se leviää niin todnäk harkitsisin Subarua. Perusteina se, että mahtuu konttiin ilman korottamista, ja niitä on maailmalla tehty niin paljon että tietoa löytyy osaamattomalle netistä paljon, plus kaikki soviteosat olisi mahdollista ostaa valmiina jos ei itse osaa tehdä. Ja se, että sekä tölkin orkkiskoneista että noista 1.8t koneista valtaosa on jo tosi paljon ajettuja, niin pitäisi osata ainakin tehdä kattava peruskorjaus sille koneelle, ja siltikin ne voi olla aika arpoja. Subaruja sen sijaan saa vaikka tehdashuollettuina vaihtokoneina ja Subarussa huomattavasti uudemmat koneet on sovitettavissa tölkkiin kuin volkkarin koneet (tai näin olen ainakin ymmärtänyt).

Tekijämiehelle suosittelisin kuitenkin pysymistä tölkin omissa koneissa, joko se DG tai DJ. Joidenkin mielestä tuo DG ois kaasareineen luotettavampi valinta verrattuna Digijetiin, mutta tiedä häntä.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja dmn »

Subarua mäkin suosittelisin, ja tosiaan jos vaan harrastuskassa on kunnossa, jokaisen nippelin ja nappelin saa valmiina. Itse ajelin DG koneella viime kesällä, ja bensaa palaa sen kanssa ihan hulluna, mutta ihan hauska kone muuten, muistuttaa vanhoja ilmajäähyjä vääntökäyrältään. DJ on sitten ihan jotain muuta (hyvässä mielessä).
< 15kWh/100km
Maza323
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 28.01.2020 21:33

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja Maza323 »

Se on hyvin suhteellista onko harrastuskassa kunnossa. Ikinä sitä ei ole riittävästi.
Eniten nyt houkuttelisi 1.8t swappi mutta taidan tyytyä DG moottoriin joka varastosta löytyy ja heittää sen nyt paikoilleen semmoisenaan ja toivoa että pelaa oman aikansa kun laskin kaikki ennen kesää tehtävät harrasteautoremontit ja totesin ettei nyt oikein aikaa ole muuhun.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Kalsariportteri

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Amerikassa hölmöjä ryöstetään sikahintaisilla swappiosilla ja niillä hinnoilla ei sitten tietysti ole väliä tilaako subaru vai 1.8T osat. Suomessa tilanne on eri, kun paikallista valmistetta olevien 1.8T soviteadapterin ja vauhtiksen hinta lasketaan satasissa, mutta Subarun kohdalla joutunee ostamaan niitä amerikan osia, joiden hinta lasketaan tonneina… Mutta toki se on niin, että toisilla on syvemmät taskut housuissaan 😁
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Vastaa Viestiin