BusD

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ei nyt oma auto, mutta pistetään vähän kuvainformaatiota tänne kun muuten täällä ollut niin hiljaista.

Auto tuli ennen maalausta pieneen elvyttelyyn, puhetta oli että ainakin tuulilasin alareuna ja alamaskin alaosa käydään läpi, muutenhan auto näytti suht hyvältä ...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Puskurin päälle valmistui paikallisesti tehty korjauspelti, kiitos juuri saapuuneen kutistus/venytys-koneen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Samalla härvelillä tekee käden käänteessä myös korjauspalat tuulilasin puitteisiin ...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Takimmaiset ikkunat molemmin puolin pitää korjata, siihen tein korjauspalat. Ulomman palan prässäsin 12mm putkien välissä, sai sopivan "ärrän", sitten vähän vähän vaan vanutusta ja hitsausta paikalleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ja tietysti viimeistely koritinalla, ettei jää huokosia.

Mutta ilo oli vähän ennenaikaista kun koko härvelistä on helma fiksattu pakkelin kanssa, ja lokasuojan kaaretkin saaneet saman käsittelyn. Joten kylkipeltien vaihtoa tiedossa ...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Hyvin tehtyä on ilo katsella. Peukku!
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eikä tässä vielä kaikki, pahempaa on luvassa ... Seuraavissa työvaihessa näyttelee SikaPower-4720 suurta osaa..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja Osku »

Jaksamista.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kiitos, sitä tarvitaan!

Mutta mainostetaan vielä tota venytyslaitetta, tuolta tilasin https://www.expondo.fi/msw-venytys-kuti ... e-10060477 ja hintaa oli tosiaan 165e kotiovelle toimitettuna. Ainut mikä harmittaa on se etten ole tuota aikaisemmin hommannut, tosin viimeksi kun katsoin noista pyydettiin yli 300.
< 15kWh/100km
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Venytys/kutistuslaite on kyllä hyvä apu peltihommiin. Omassa halppistyökalussa oli vain liian pehmeät leuat ja ne joutui uusimaan. Eli kannattaa ainakin minun mielestä pitää alumiinilevyä leukojen välissä silloin kun laite on nurkassa säilytyksessä.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Leikkaa ja liimaa. Ja niittaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Tekijät tekee ja muut vaan ihmettelee :P :P
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tosiaan popniittaaminen on ihan validi menetelmä tuon liiman kanssa käytettäessä (nykyautojen korjauksessa käytetään tätä), vaikka kuulostaakin kepulikonstilta. Ja itseasiassa helpottaa asennusta, kun saa varmasti pellin kiinni toiseen, niin seuraavan paneelin sauma on varmasti kohdallaan - jopa nämä klokkerholmin pellit ovat leveydessä mittatarkkoja. Ja kun on liimaa 100% välissä, ei jää ryömivälle ruosteelle elintilaa, kuten pistehitsatussa osassa.

Seuraavaksi oli vuorossa liukuoven ehostusta, ulkopelti näytti päällisin puolin ehjältä mutta tietysti viimeinen sentti oli ulkoa mätä alareunassa.. ja sisäpuolelta hieman reilummin myös samaa vikaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut dmn, 05.03.2020 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Toivotaan että nyt tulee kuvat kronologisessa järjestyksessä. Ensiksi ulkopellin vaihto, alkuperäinen idea oli vaihtaa niin vähän kuin mahdollista, mutta lopulta pellin ulkosaumassa etenevä ruosteen laajuus pakotti vaihtamaan alemmasta kylkipokkauksesta saakka ulkopellin.

Tässä työvaiheessa kokeiltiin säilyttää niin paljon oven runkoa mahdollista jotta pelti laskeutuu oikeaan kulmaan. Liimalla on tämäkin kiinni, kylkipokkaukset päällekkäin. Liimatessa oli metalliprofiilit koko matkalla puristimien kanssa kiinni, jotta tulee tasainen jälki.

Seuraavaksi oli vuorossa sitten oven sisäpuolen ehostuta, korjauspelti tähän oli aika ala-arvoinen. Joten tärkeintä oli hitsata asennuksen ajaksi oveen metalliprofiili pitämään oven varmasti muodossan, ja sitten passailla kohdalleen sisäpuolen profiili. Tässä oli tärkein vaihe rällälöidä lirpakkeet oiken mittaisiksi, jotta ovipellin saa käännettyä oikeaoppisesti U:n muotoiselle mutkalle. Tämä operaatio tehtiin ihan siirtoleukapihdeillä ja parilla paksulla metallinpalalla. Liimaa tottakai väliin.

Pitää vielä muistaa porata vedenpoistoreiät, niin ei jää oven pohjalle kosteus makaamaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tankin täyttö oli lokasuojassa pelkän pakkelin varassa joten se piti fiksata.Ja B-pilari tietysti juuresta mätä. Liukuoven takaa olevasta pellistä jäi ehjä pala, missä oli 90 asteen kantti vielä kunnossa, niin korjauspelti saatiin tähän omasta varastosta. Ainostaan ihan b-pilarin pohja meni askarteluksi. Koritinaa ja hionta niin menee uudesta :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Oma-aloitteista karanteenia on tullut pidettyä tallilla, ja sen avulla saatiin kuskin puolen kylki vaihdettua. Harmillisesti klonkkerholmit takalokari ja sivukyljen pala olivat ihan planeetalta, joten aika paljon ylimääräistä sovittelemista vaati, tosin lopputulos on ihan siedettävä. Onneksi sentään jotain mittatarkkaa valmistui, nimittäin etulokarin korjauspala b-pilarin juureen. Tietysti sain asennettua sen pystysuunnassa 2mm pieleen niin alaosan pokkaus ei osunut kohdalleen, mutta ei kerrota kellekään!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ja vielä tälläinen niksivinkki, vanhoista kovalevyistä saa hyviä magneetteja peltien asennusapuun (miksei muuhunkin). Ovat todella tehokkaita, esim. 15k rpm levyssä todella jykevät. Lokarin kaaressa näkyy juuri sellainen, siinä on kiinni metallinen "takaosa" mistä itse magneetti on helppo irroittaa työstettävältä pinnalta. BTW, hitsaus ei suju jos on magneetti lähellä.
< 15kWh/100km
TKe
Vasta alkaja
Viestit: 12
Liittynyt: 16.07.2019 09:13
Paikkakunta: Pori

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja TKe »

Mulla vastaa homma edessä Westfaliassa, vielä samalla puolella. Vanha omistaja täyttänyt tilan pakkelilla joten itseäkin vielä vähän jännittää mitä sieltä tulee esiin.
Olen pohtinut tuon sivupalan + takalokasuojan kaaren ostoa, osaatko suositella mitkä olisi laadukkaita valmistajia joilla nuo pintapeltiosat istuisi edes kohtuullisesti?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Onneksi tuo alahelman rungon puoleinen osa on aina ollut ehjä mitä oon näitä tehny, sinänsä helppo lähteä kokoamaan,

Taakse ainakin saa volkkarin OEM peltiä (n. 700e), tämä vaatii oikeaoppisen korjauspalan lokarin kaareen. Sen luulis ainakin sopivan muuten paitsi kukkarolle. Serial kombilta nämä tilattu. Yksi mikä ihmetettää, niin jonkunlainen sinkitys näissä klokkerholmin pelleissä, toivottavasti maalarilla ei tule ongelmia sen kanssa.

Kyllä tuo klokkerholm tuossa menettelee, en ainakaan tiedä onko näissä valmistajia oikeasti kauhesti, samalta tehtaalta luultavasti tulevat.
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jousien tornit korjasin, luulin homman olleen jo lähes maalissa, tai ainakin maalarille vietävässä kunnossa.. Vaan aattelinpa puukolla hieman kaapia tuota kovettunutta mitä lie korikittiä liukuoven kiskon päältä, kun se näytti vähän hassusti pullistuvan. Sielläpä muhi aika yllätys.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin