VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuo tosiaan selittäisi tuota bensalämmitintä.
Pistähän omista projekteistasi juttua myös umpikalsari.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
tipidwl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23.07.2017 10:45

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja tipidwl »

No tuo bensakoneisuushan selittää eberin, sekä ehkä myös vähän henkilöautoksi rekisteröimistä. Harmi kun ei ole sitä lisävarustetarraa tallella, joten m-koodien purku on hankalampaa. Myyjän mukaan Eberin saisi vaihdettua dieselillä toimivaksi kahden osan vaihdolla, jotka kuulemma tuli osakasassa mukaan, mene ja tiedä sitten. Kauhean monimutkaisia kapistuksiahan nuo eivät ole. Mulla on Notsissa ja Kuplassa vanhemmat Eberit.

Orkkiskorkuisen alustan napakoittaminen tai korottaminen on varmaan hyvä idea, vinkkejä tähän, Synchron jouset? Uudet iskaritkin varmaan avittais.

Viikonloppuna vaihdoin moottoriöljyt ja öljyn-&ilmasuodattimet. Ilmansuodattimessa oli valmistusleima 10.2006. Purin pois auton pohjasta ilmastoininletkuja, katkotun ilmastoinnin johtosarjan (joka oli vielä kytkettynä pelkääjänpenkin alla olevaan akkuun) ja roikkuipa siellä varmaan alkuperäinen johtosarjakin molemmista päistään poikkileikattuna.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
tipidwl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23.07.2017 10:45

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja tipidwl »

Akuista vielä semmonen kysymys, että onko tähän lisätty ajoakku konetilaan, kun tässä on kolme akkua? Molempien etupenkkien alla ja konetilassa. Miten on Westyissä alunperin ollut? Tuli vaan mieleen että pitäisköhän kytkennät tarkastaa :?
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Jos en ihan väärin muista, niin Westyissä on ollut tehtaan jäljiltä edessä akut. Ja oliko tämä alunperin bensa vielä, kun dieseleissä on orggiksena akku takana.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
tipidwl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23.07.2017 10:45

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja tipidwl »

Ainakin Westyn englanninkielinen manuaali puhuu hupiakusta vain kuskinpenkin alla. Onkohan nyt sitten tässä kaksi ajoakkua ja yksi hupinen vai kaksi hupiakkua. No se selvinnee helposti nyppimällä piuhoja irti.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Joo se hupiakku on kuskin alla ja käynnistysakku vänkärin alla.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Bensassa starttiakku apparin penkin alla ja hupiakku molemmissa kuskin penkin alla, siis tehtaan jäljiltä. Miten se konehuoneen akku näyttää olevan asennettu? Onko sille tehdasasenteisen näköinen kiinnike apparin puolen reunassa? Vai onko se vaan tungettu sinne koloon omilla kiinnikkeillä?
Hupiakun vieressä on yleensä rele, joka katkasee yhteyden akkujen välillä, kun jännite laskee latauksen päätyttyä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
tipidwl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23.07.2017 10:45

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja tipidwl »

Olipas aikamoinen työ ajaa eilen Helsingistä Joensuuhun, myrskytuulen takia sai olla tosi tarkkana että sai pysymään Westyn omalla kaistalla. Reissu Iron Maideniin keikalle ja takas ti-ke kertyi kilometrejä kärri perässä muutama yli 1000. Hyvin kulki, mutta tyhjäkäynnissä on kaksi asentoa, joko varmaan abt. 1700 tai 600rpm. Tyhjäkäyntiruuvi tapissaan niin pienellä kuin menee. "Kaasuvivussa" on joku rautalankapatentti. Alunperin siinä lienee ollut joku säätöruuvi, mutta tästä on ruuvi poistettu ja kaksiosainenvipu on sidottu yhteen rautalangalla. Pitää ottaa kuvia tästä, sekä taka-akun kiinnikkeistä, kun pääsen kotiin. Minusta se akun hylly näytti ainakin sitä vilkaistessani tehtaan tekemältä.

Trafin palvelusta kaivoin auton tiedot, kun eihän näissä mitään rekisteriotteita nykyään ole. Auto on kuin onkin rekisteröity matkailuautoksi. 02-kännykkä haulla vain näkyi pelkkä ajoneuvoluokka, joka on henkilöauto, mutta ajoneuvoryhmä on matkailuauto. Yllättäen esim. massat on ihan päin vittua, jos vertaa käyttöohjekirjan lukuihin. Perustiedoissa on kommentti: "Raimo Kuittinen ei ole valmistajan Suomessa oleva edustaja." Liekö tällä vuonna 1991 auton maahantuontikatsastuksessa katsuri pessyt kätensä tietojen oikeellisuudesta?
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Löytyisiköhän valmistenumeron kautta jollain dekooderilla alkuperäisiä tietoja ajalta ennen kuin Kuittisen Raimo oli sotkeutunut soppaan?
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
tipidwl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23.07.2017 10:45

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja tipidwl »

Ei taida ainakaan tämä toimia pelkällä runkonumerolla: http://vw-mplate.com/
tipidwl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23.07.2017 10:45

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja tipidwl »

Viikonloppuna kerkisin taas vähän vilkuilla autoa. Löytyihän se oikea tyhjäkäyntiruuvi, josta sai säädöt tolkullisiksi.

Lämpömittarin toiminta vähän ihmetyttää, yleensä ne dieselit millä olen ajanut, nostaa lämmön siihen optimiin 90°C ja pysyy siinä kuormituksesta huolimatta. Tässä vehkeessä lämmöt seilaa kuormituksen mukaan oheisen kuvan maksiminäyttämän (kun ajaa 100km/h) ja minuutti viisarin näyttämän (60km/h) välillä. En ole suuresti huolestunut, koska ei mene ns. punaiselle, mutta mistä tuo voisi johtua? Onko jossain ahdistava tukos tms? Ilmastoinnin kennon poistaminen syylärin edestä ei juuri vaikuttanut lämpömittarin näyttämään, sisätilan lämppärin kun lyö täysille, tippuu näyttämä pari viisarin leveyttä.

Toisessa kuvassa näkyy irtonainen liitin, joka muistuttaa nestemäärän hälytysvalon liittimeltä (näin semmosesta kuvan jossain netissä). Valo kuitenkin toimii, tai ainakin vilkuttelee punaisena ennen käynnistystä. Samassa kuvassa näemme sähköisen vesipumpun, josta mene letkut öljyn jäähdyttimelle. Siihen ei kuitenkaan tule mitään johtoja, eli vesi tuskin kiertää öljyn jäähdyttimessä. Mistä tuohon pitäisi virta tulla? Syylärin kupeessa olevalta termarikytkimeltä, vai pitäiskö maadottua öljynsuodattimen jalassa olevasta taaemmasta kytkimestä, joka on nyt ilman mitään piuhaa.

Kolmannessa kuvassa näkyy kaasuvivun rautalankapatentti ja puuttuva säätöruuvin paikka.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Oletko kokeillut, onko jäähdytin lämmin myös yläreunasta, eli onko järjestelmä täynnä nestettä?


Sähköiselle kiertovesipumpulle on oma lämpötila-anturi, yksi kolmesta joita löytyy kannen vesilähdöistä. Jos oikein muistan, niin se olisi sivulähdössä. Itselläni on metalliputki tuon pumpun tilalla, koska en usko TDI:n nostavan lämpöjä vaadittuun 107 C asteeseen, jolloin pumppu käynnistyisi. Kun pumppu on välistä poissa ja pääsee neste kiertämään vapaasti.
TD syncrossa sama anturi ohjaa myös ahtimen jäähdytyspuhallinta, joka on myös aika turha keksintö ja varmaan sen putkisto ruostunut pois moneen kertaan pakosarjalta.

Kuva
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Kyllä me tää Tipin kanssa ihan ekana ilmataan, eikös?
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

jolkkon kirjoitti:Kyllä me tää Tipin kanssa ihan ekana ilmataan, eikös?
Se voisi auttaa lämpöongelmaan
tipidwl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23.07.2017 10:45

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja tipidwl »

Ilmauksella ei ollut vaikutusta lämpöihin, ei siellä mahdottomasti ilmaa ollukkaan. Flektin lämpöanturin toiminta todettiin paikallaan kierrättäessä, lähti ropelli pyörimään. Ja jäähdytin lämmin ylös saakka.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Minulla syncrossa sama ongelma, lämmöt seilailee omiaan. Otin kannen irti ja se oli halki aika monesta kohtaa... tarkastakaas tuleeko painetta "kattilaan" eli onko vesiletkut kivikovat ja kupliiko paisarissa/suhiseeko helvetisti kun aukaisee korkin.
Hulluna tölökkeihin.
tipidwl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23.07.2017 10:45

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja tipidwl »

Toivottavasti ei ole kansi halki :( Tai jos on, toivottavasti kestää tämän kesän ajot. Aukastaan kone sitten syksyllä. Pitää koittaa saako sormet poltettua... Jolkkon:lla tuskin on kansi hallki, kun sillä oli koko kone levällään ennen paikalleen asennusta.

No mutta, on tässä touhuiltu Weskun parissa. Tai lähinnä osteltu herkkuja. Enkä nyt puhu pelkästään jääkaapin sisällöstä tai foorumin kautta hankituista takimmaisista tuplasivulaseista, jotka paljastuivat saapuessaan oikeasti Riihimäen Lasin karkaistusta lasista tekemiksi. Jotenkin sitä vaan oletti niiden olevan pleksiä, kuten Westyn "tuplalasit". Onneksi ei sentään MH tai Posti päässyt juhlimaan lähetyskuluilla. Jos joku tämmöset haluaa autoonsa laittaa niin saapi yhdellä tölkillä Pyynikin Mosaiikkia. Sovitaan toimitusehdoista privana.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
tipidwl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23.07.2017 10:45

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja tipidwl »

Saksasta tilasin pikku-Westy-tilpöhööriä ja Wesfalia etuspoilerin kopion. Tietääkö joku miksi Tölkin etuspoikkaa kutsutaan Westy-spoileriksi? Tuliko se näihin ensin? Hiluja tuli etupöydän jalan kiinnike, Wesfalia koukunsuoja :D , uudet Westfalia tarrat kattoon, kattoräppänän kampi, avaimenperää ja jääkaapin ritilä. Ritilän otin varalle, koska aion laittaa siihen takapenkkiläisille USB- ja "tupakkisytkä"-pistokkeet.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
tipidwl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23.07.2017 10:45

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja tipidwl »

Lisää hilpettä tuli CamperVanCulture.comista. Pakollinen hankinta oli Joker T-paita 8-) Samalla otin Westy-kaapin saranat ja salvan, että saan tehtyä ylähyllylle oven tilaan, jossa alunperin on ollut ilmastointi. Ajattelin jos tekisi pleksistä, niin näkisi vieä sen läpi taaksepäin ellei hyllyllä ole tavaraa. Mutta saa nyt nähdä milloin saan aikaiseksi. Samoiten tuli 1:87 Joker kojelaudalle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
tipidwl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23.07.2017 10:45

Re: VW Westfalia Joker 3 1986 "Wesku"

Viesti Kirjoittaja tipidwl »

Sittenhän sitä pitää personoida pirssiä oman maun/mauttomuutensa mukaan, joten kojelaudalle laitoin tavaralokerikon, tuon Westyn pienoismallin ja Hula-tytön. Ylimääräisen ruskean mittarikopan kylkeen ruuvasin juomatelineen kuskille. Hula-tytöltä tosin sulahti nilkat Jukolan Viestin parkkipaikan helteessä, joten nykyään hän kumartaa tosi syvään eteenpäin. Takapenkin etusermissä li ruuvin reikiä kuin haulikolla ammuttuna, niinpä tarrotin ne umpeen. Ja jolkkon:lta ostin noi orkkisaluvanteet pulskine renkaineen. Minusta sopii tähän ihan kivasti, varsinkin tuohon tarraraidan väriin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin