Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
JaniS
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 26.09.2016 17:32

Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja JaniS »

Sinikan aikaisempia vaiheita voi lukea "Pastorin tölkit" topicista



--------------------------------------------

Eräänä joulukuisena päivänä, jo pari vuotta takapotkulla ajelleena, sain ajatuksen, että onhan se syncro nyt vaan saatava. Parista soittelin, ja yhden sitten bongasinkin FB ryhmästä "Pastorin" sitä toiselle tarjotessa.
Siinä yv:itä vaihdeltua äkkiä kävi selväksi, että "Pastori":lla ja meikäläisellä on tälläistä doppelgangerin vikaa. Itse olen pelannut onlinepelejä jo vuosia nimimerkillä Pastori, ja Avaruuspastori. Ihan niinkuin nyt syncroaan kauppaavakin "Pastori". Ja niin myyvällä, kuin ostavallakin "Pastori":lla on myös toinen harrasteajoneuvo, Datsun 240Z. Ja tällainen ajokkihan ei ole sieltä yleisimmästä päästä, ei suomessa niinkuin ei maailmallakaan.
Kaikkien näiden yhteensattumien summan jälkeen totesin, että tämän on oltava merkki. Tämä syncro oli nyt vaan ostettava. Kaupat sovittiin seinäjoelle ja hetken siinä renkaita potkittuani rahat ja auto vaihtoivat omistajia.

Alkutaival sujui mukavasti siinä boxerin murinaa kuunnellessa, ja fiilistellessä. Puolimatkassa kohti kotia alkoi tehot hukkua ja kaikenmaailman käyntiongelmat. Puhelimessa ajatuksia vaihdellessa yhden jos toisenkin tahon kanssa ei ongelmille yhtä syytä tuntunut löytyvän. Perille kuitenkin päästiin, hiukan oletettua hitaammalla vauhdilla tosin..
Auto halliin ja ostosta tutkimaan. Mitään konkreettista kuitenkaan en löytänyt, ja auto kävikin taas ihan normaalisti. Siinä ohessa vaihdettiin etuoviin ja ikkunoihin uudet tiivisteet, tummat etuvilkut ja takavalot ja muutama muu tingeltangeli. Auto jäi halliin, jotta liimat sai kuivua rauhassa.

Maanantaina ajoin autoa hallista pihalle, ja päätin heittää parin kilsan lenkin ihan testimielessä. Ja eiköhän puolimatkassa alkanut tapahtumaan.. Taustapeileistä ei nähnyt enää taakse, kun koko teollisuusalue täyttyi sinisestä savusta.
https://www.dropbox.com/s/eoiexo8byvnau ... 6.jpg?dl=0
Kuva
Kohtuu masentava fiilis näin päivä auton omistaneena. Soitto "Pastorille" antoi kuitenkin toivoa, kun suoraselkäinen mies kysyi, jotta mitenkäs asia laitetaan kuntoon. Sovittiin, että "Pastori" piffaa TDI-swap palikoita jotka sitten "TT":ltä hommattiin.
Tekniikanvaihto siis tuli eteen.
Tekniikanluovuttajaksi päätyi Tätini vanha Galaxy, josta riipastiin 228tkm ajettu AFN.

Aluksi nyittiin kuolemaa tekevä WBX ulos, bensatankki sai myös lähteä.
https://www.dropbox.com/s/qmra3guufkfza ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/zae9c1ixaa8vy ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/g2qzkemnjif4s ... 3.jpg?dl=0

Tankinpoistamisen jälkeen kaikki mahdolliset raot, kolot ja muut poterot puhallettiin paineilmaa ja erilaisia hinkuttimia käyttäen tyhjiksi. Lopputuloksena 3 isoa lumilapiollista savea,kuraa ja muuta shaissea.
https://www.dropbox.com/s/sbkkmtul0sh54 ... 4.jpg?dl=0

Konetilalle pesu.
https://www.dropbox.com/s/5ar0x1eudtf09 ... 5.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/voxe9ew9h1pxw ... 1.jpg?dl=0

Hiontaa ja ruosteiden etsintää.
https://www.dropbox.com/s/dvahk1dskb1ek ... 3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/dvrf4j5ori1sf ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/eiogx3q2i8us0 ... 6.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/enzfrze62ryc7 ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/cw9iqu9here9k ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/taohlbp1fuqxd ... 1.jpg?dl=0

Pohjaväreissä
https://www.dropbox.com/s/ricndbh1nrw9e ... 1.jpg?dl=0
Ja Raptoreissa
https://www.dropbox.com/s/tsg3flex7p4c4 ... 4.jpg?dl=0

Tankinalunen putsattiin ja harjattiin pahimmat pois. Suht ehjä auto sieltä tosin olikin. Päälle Dinitrolin ML:ät ruostesuojaksi. Kakku kuorrutettiin Dinitrol 479llä. Saumoihin ja muihin näkemiini ongelmakohtiin hiersin vielä pensselillä sitä oikein paksua versiota 479:stä. Näistä vaiheista on kuvat hukkuneet. Joissain kuvissa pilkahtelee kyllä osviittaa.
Tässä alunen putsattuna, ja ekan ML kerroksen jälkeen. Vedin muutaman ohkasen.
https://www.dropbox.com/s/fk5ec9zltfews ... 0.jpg?dl=0

edit: löysin massattuna kuvan.
https://www.dropbox.com/s/in1hn9ecxd2pv ... .jpeg?dl=0

Kannakkeet ja muut palikat saivat myös raptorit niskaan.
https://www.dropbox.com/s/wr93205zoen8e ... 1.jpg?dl=0

Vanha WBX myytiin foorumilaiselle, joka teki patologisen tutkielmansa ja totesi venttiiliohjurin pudonneen paikaltaan. Huonoa tuuria, josta ei voi ketään syytellä. Noh, ei auttanut kun mennä eteenpäin.
https://www.dropbox.com/s/vq4haxnf5mo54 ... 3.jpg?dl=0
Viimeksi muokannut JaniS, 16.04.2018 11:09. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
JaniS
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 26.09.2016 17:32

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja JaniS »

Tankki vaihtui dieselin versioon, ja pahoin syöpyneet kannakkeet vaihdoin rosterisiksi.
https://www.dropbox.com/s/3k0o78hmcw6sh ... 7.jpg?dl=0

AFN meni moottoripukkiin. Jakopää,öljypumppu yms. vaihdeltiin samalla. Kantta en käyttänyt auki, kun luovuttaja tuli suvusta, ja tiesin auton suht ehyeksi.
https://www.dropbox.com/s/nhubpq2lijz6v ... 8.jpg?dl=0

Moottorin asennustavaksi valikoitui TT:n kanssa juteltuani hiukan poikkeva käännetyn pakosarjan metodi. Väliin tein tällaisen laipan, joka tarvitaan kannen ja sarjan väliin.
https://www.dropbox.com/s/lqg8wg2x87kys ... 6.jpg?dl=0

Toinen on Tuomolle neuvonantajan palkkioksi. Josko sieltäkin tulee uutta swappia...? :)
Tällä laippa-asennuksella voidaan käyttää alkuperäisiä kannakkeita, joskin tätä omaa VNT15 ahdinta sovittaessa totesin tilan loppuvan, ja tarpeen trimmata kannakkeita jos tällä ahtimella mennään. Kysyin, että pitäisköhän mun ettiä pienempi ahdin, mutta vastaukseksi sain, että "Kuka sellasta nyt tekis..? Ei kai kukaan nyt pienempää?"

Asia harvinaisen selvä, leikkelemään siis.
https://www.dropbox.com/s/0xv69twlpubo2 ... 7.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/cytdan3pfqjbc ... 9.jpg?dl=0
Nyt sopii olemaan. Kovalla heiluttelulla saan kyllä turbon kalahtamaan rautoihin vielä. Todellisuus selviää sitten ajossa..

Kompurapuolta hiukan kun pyöräyttää niin saa lähdön kivasti oikeaan suuntaan. Loput putkista leikkaan ja liimaan sitten, kun välijäähdytin on valittu ja tekniikka paikallaan.
https://www.dropbox.com/s/ml6mq83fnfldm ... 0.jpg?dl=0
Vesiletkut arvoin myös paikoilleen moottorinollessa pukilla. Tarkkasilmäiset löytävät kuvasta virheen ;)
https://www.dropbox.com/s/nfvzkg8unsjw8 ... 3.jpg?dl=0

Imusarja oli Galaxyssä väärään suuntaan lähtevä, joten se meni vaihtoon myös. Galaxystä piti saada ahtolämpöjen anturi mukaan, mutta sille ei ollut vielä paikkaa, joten sellainen piti veistää.
https://www.dropbox.com/s/ax0goso3vfgay ... 2.jpg?dl=0

Sorvaten ja fiilaten:
https://www.dropbox.com/s/uxkmathor55us ... 8.jpg?dl=0

OEM sokkakin käy
https://www.dropbox.com/s/yfkxeag98k7n4 ... 7.jpg?dl=0

Hitsattuna. (huomaa imusarjassa harjoittelun jälkiä)
https://www.dropbox.com/s/xn4mrsltz87jl ... 3.jpg?dl=0

Ja lopputuote:
https://www.dropbox.com/s/eia1xi8np5vhs ... 8.jpg?dl=0
Viimeksi muokannut JaniS, 09.04.2018 16:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
JaniS
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 26.09.2016 17:32

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja JaniS »

Tässä välissä kaiveltiin sähköt myös Galaxysta käyttäen kaikkia keinoja, jotka mieleen juolahtivat.
https://www.dropbox.com/s/2a6q0runa4fr8 ... .jpeg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/wbi0b080hq6mi ... .jpeg?dl=0
Ja reikä josta yllä oleva käärme piti synnyttää. Oli nimittäin melkonen jumppa, kun yksin purki tuota. Syöttää 5cm kerrallaan ja juosta auton ympäri vetämään löysät pois.
https://www.dropbox.com/s/knamq8ixy6k8o ... .jpeg?dl=0

Tuon sähkönipun luovutin suosiolla TT:lle jonka kanssa päästiin sopuun urakkakorvauksista. Itellä tulee ihan paha olo ajatellakkin tollasta johtomäärää.. :shock:

Tässä välissä löysin Sinikalle uudet vanteet, noille sitte pyöräytetään teemaan sopivat renkaat. Jahka auto ensin liikkuu...
https://www.dropbox.com/s/87kvavg5a4yw7 ... .jpeg?dl=0


Kone alkoi olemaan valmis, aika valmistella laatikko.
https://www.dropbox.com/s/2fywcf7sh3ndd ... 6.jpg?dl=0

Koko projekti on itselle aikamoista oppimisprojektia sinänsä, kun en esimerkiksi ole itse koskaan tehnyt jakopääremonttia autoon. No nytpä oon. Seuraavaksi aika siirtyä uudelle saralle, josta ei itelle ole hajuakaan, miten ne hommat menee. Eli laatikkon preppaaminen ja kytkin.

Likainen rasia ei miellytä ketään.
https://www.dropbox.com/s/1h7wafucledgc ... 4.jpg?dl=0

Hiukan siistitty versio samasta aiheesta.
https://www.dropbox.com/s/r8bue44hymdnr ... 3.jpg?dl=0

Seuraavaksi vaihdettiin kytkinakseli ja kytkinkoppa. Vähän jännitti, kun ei tiennyt mitä tulee vastaan. Itelle vaihdelaatikon toiminta on aina perustunut tuuriin ja mustaan magiaan.
Kytkinakselin piti irrota ihan helposti, kun vetää lukkoholkin tarpeeksi eteen ja pyöräyttää auki. No ei se ihan pelkästään noin mennyt. Tämän huomasin n.3h jälkeen, kun väänsin kytkinakselia hiukan ylöspäin ja vedin holkin lukkomurikan päälle. Tätä ennen olin siis etsinyt murikasta sopivaa kohtaa, jossa holkki tulee mahdollisimman taakse ja välttänyt kaikkea vääntämistä, kuin ruttoa. Uusi akseli menikin takasin alle 3 minuutin.
https://www.dropbox.com/s/t2o3zry5hq1rl ... 7.jpg?dl=0

Valmis laatikko naitettavaksi.
https://www.dropbox.com/s/05imso4sz9k1a ... 5.jpg?dl=0

yhdessä
https://www.dropbox.com/s/ngnhu5l31dbno ... 6.jpg?dl=0

Trukin,ison hallin ja oluen avulla kone olikin löytänyt jo uuteen kotiinsa vielä saman illan aikana.
https://www.dropbox.com/s/4xka00fvpb62o ... 9.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/mgn1gqh0wpebg ... 6.jpg?dl=0


Seuraavaksi vaihe joka ennakkoon pelotti ehkä eniten. Johtosarjasta oli karsittu turhat pois, ja nyt se piti liittää autoon ja moottoriin toimivaksi paketiksi. :shock: :shock: :shock:

https://www.dropbox.com/s/dll1k3dpkopfw ... 5.jpg?dl=0

Kainalossa uusi startti, pari olutta ja uutta tarmoa mentiin hallille. Siinä koko päivän taistelleena en saanut starttia pyörimään. Kotiin mentiin lyötynä. Seuraavana päivänä kävin vaihtamassa varuiksi startin toiseen, ostin uudet maakaapelit, putsasin liittimet, maakontaktipinnat ja huusin muinaisjumalia. Se tuntui auttavan, koska nyt startti pyöri.

Tankinletkut laitettiin kaikki uusiksi, täyttöputkia myöden. Uusi naftafiltteri kiinni ja löpöä tankkiin.
https://www.dropbox.com/s/dokbva3yl985y ... 5.jpg?dl=0

Tarpeelliset johdot yhdisteltiin, jotta savut voitaisiin ottaa ja jo toisella yrityksellä moottori heräsi eloon.
https://www.dropbox.com/s/39sz055r955tm ... 2.mp4?dl=0

Fiilis oli korkealla, ja sen vissiin tais huomata naapurin jenkkiporukatkin. Tulivat jätkät ovelle kolkuttaa ja kysymään et mitä täällä tapahtuu kun kuuluu diisselin rotkotusta ja hirveetä huutoa :lol:

Seuraavana onkin sitten vuorossa välijäähdyttimen putket, WBX -> tdi jäähdyttimen putkien yhdistäminen ja johtonipun siistiminen.

WBX:ssä kun korin alla kulkevat putket on (jostain syystä) lyhyemmät kun diisselissä, niin aloin kyhäämään sovitepalaa letkujen väliin.
https://www.dropbox.com/s/8cezisaxitn72 ... 1.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/1fz8r6al27dtc ... 0.jpg?dl=0
Kannake on nyt sit väärässä kohdassa, mutta sen kun siirrän, niin pitäis pelittää... ehkä. Sovitepalan tein alumiinista, koska tölkeillä ajetaan kuulemma ainoastaan voitosta, ja jokainen gramma voi viedä paalupaikan.

Välijäähdytin on tällähetkellä tullimiesten hallussa, mutta se on seuraavanlainen vetinen malli.
https://www.dropbox.com/s/r20u7piybeyw9 ... 3.png?dl=0

Vesikenno on mitoiltaan 500x200x50, ja pikaisen mittaamisen perusteella se menee keulaan alemman ritilän tukien taakse mukavasti. Saas nährä..

Sais nyt loput osat saapua, ni pääsis jatkamaan koska :
Kuva
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hyvä tarina ja hieno projekti. On kyllä ollut mukava auttaa ja seurata hienolla asenteella ja todellisella metallimiehen ammattiylpeudellä toteuttamaa swappia! Ecuunhan pisti bitit oikeaan järjestykseen tdituning.fi joten turhat osuudet poistui majan majoille ja piileskelleet hevoset kaivettiin esiin 8-)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
JaniS
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 26.09.2016 17:32

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja JaniS »

Kiitos Tuomo! Eipä tästä olis mitää tullutkaan ilman sun apua. Tai ehkä olisi, mutta 5x enemmän aikaa olisi mennyt.

Takaisin aiheeseen.
Välijäähdytin ei kerinnyt tullista viikonlopulle, niin aloin askartelemaan muita paloja.
Eli tein loppuun sen vesiliitinjatkopalahärdellin, se nyt siis toimii. Jokin kannake pitää vielä tehdä, mutta senhän nyt kerkiää syksymmällä...

Seuraavaksi ilmanputsarin kimppuun, koska sellainen saapui matkahuollon kyyditsemänä, joten sille piti keksiä paikka.
Lähtökohtaisen ajatuksena oli että laitan JX:n putsarinkotelon apukuskin puoleisesta ilmanotosta imemään.
Ja tuumasta toimeen.

Ensin putsari tarvitsi uuden kannakkeen.
Polvea vasten karkeasti taitettuna ja työsuojeluliiton hyväksymällä tavalla, eli kaasupullon kylkeä vasten muotoonsa taottuna alkoi kannake hahmottumaan.

Kuva

Seuraavaksi kiristystä varten korvat.

Kuva

Ja koriin hitsaamista varten kulma.

Kuva

Ja tuohon ruikkastaan kiinni.

Kuva

Jäähdytysvesisäiliölle korvake

Kuva

Palikat kiinni ruikittuna, testiä varten.
Filtterin pääsee vaihtamaan, kun irroittaa vesisäiliön ja löystää kiristyspantaa. Vetämällä filtterikotelon takaseinään kiinni mahtuu suodatinpatruunan vaihtamaan.

Kuva

Ilmanotolta pitää jatkaa pikku pätkällä, mutta osuu mukavasti kohdilleen.

Kuva

Ruokatauko alkaa oleemaan taputeltu, joten takasin hommiin. Seuraavana väännän huohottimen kerääjäsäiliölle kannakkeen.

Kuva
Viimeksi muokannut JaniS, 23.04.2018 18:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
JaniS
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 26.09.2016 17:32

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja JaniS »

Illanpäätteeksi maalasin kaikki muokatut kohdat ja puhalletut osat.
Putsarista tuli niin ruma, että se on jo hieno :lol:

Kuva

Ja tänään viimein Kusti polkaisi puuttuvan välijäähdyttimen tontille, ja sehän yllätti positiivisesti. Itse cooleri siis. Mukana tulleet letkut on ihan kelvottomat ja vesikenno on isompi, kuin mitä kuvauksessa luki. Eniten kiusaa paksuus. Kun ilmoitus sano, että 50mm, niin kennon päädyt on 80mm... Tarttee keksiä jotakin.
Mutta itse cooleri:
https://www.dropbox.com/s/p2796arvcwti7 ... 3.jpg?dl=0
Kuva


https://www.dropbox.com/s/emroxf4cvvj6v ... 2.jpg?dl=0
Kuva


Menis aika kivasti tohon, jos tekis samanmoisen pannan kun mitä tein putsarille ja ruuvaisin ton imusarjan päälläoleviin 2x M8 jengoihin kiinni.
Tulis samalla melko näpsäkät ahtoputket.
Nyt vaan täytyy löytää sopivat silikoniletkut ja odotella viikonloppua, että pääsee taas pajottaa.
Viimeksi muokannut JaniS, 07.05.2018 09:59. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
vesku
AktiVWisti
Viestit: 161
Liittynyt: 29.03.2012 08:55

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja vesku »

Mitä nappulaa pitää painaa, että saa kuvat näkyviin?
Kopioimalla 15.04.2018 17:50 viestistä kuvan osoitteen saa se esiin osoitteen, jotakautta aukeaa,

Error (410)
Something went wrong. Don't worry, your files are still safe and the Dropboxers have been notified. Check out our Help Center and forums for help, or head back to home.
Viimeksi muokannut vesku, 16.04.2018 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Jep, 15.4. viestin kuvat ei näy.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
JaniS
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 26.09.2016 17:32

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja JaniS »

Joo, koska olen foorumi-rajoitteinen olin linkannut kuvat niin, että tarvitsisitte mun tunnarit. :lol:
korjasin kuvalinkit, ja laitoin varuiksi vielä orkkis-linkit. Jos vaikka nyt näkyis.

Edit: 15.4 viestiin lisätty linkit myös. Foorumielämä on vaikeeta :lol:
JaniS
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 26.09.2016 17:32

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja JaniS »

Viikonloppuna sain ahtoputket ja letkut sovitettua paikalleen, ja täytyy sanoa että tyytyväinen olen jäähdyttimeen. Sopii niin kivasti tuohon. Toiminnasta ei oo hajuakaan, mutta näyttää ainaki hyvältä.

Kuva

Imuletkun lähtö:

Kuva

Letkuksi kaavailin ostavani IKH:lta tämmöistä: https://www.ikh.fi/fi/imuletku-63mm-ame ... ex-nl66063

Piuhat pakettiin, niin saa pois silmistä ja pois mielestä. Alkaa muutenkin näyttämään jo konehuoneelta. Which is nice.
Kuva

N75selle aloin värkkäilemään kiinnikkeitä Galaxystä nyrhityistä osista leikkaa ja liimaa menetelmin. "tulipeltiin" tuli semmoset kierreinsertit, joihin teline ruuvataan.

Kuva

Myös vesiletkut ovat nyt kiinni ja toivottavasti tiiviit. Sehän selviää, kun heittää muljut myllyyn..
Viimeksi muokannut JaniS, 23.04.2018 18:03. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Dropbox kuvat eivät ole -jpg / muu vastaava foorumialustan kanssa yhteensopivia, siksi kuvat eivät näy suoraan, vaikka ovatkin välissä.
JaniS
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 26.09.2016 17:32

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja JaniS »

Ach soo. No sit laitan jatkossa pelkät linkit. Näkyvät kivasti itellä, mut ehkä se johtuu sit siitä, että oon kirjautuneena dropboxiin itse..
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Kiva että linkität paljon kuvia. Minusta olisi kyllä mukavampi katsoa kuvia suoraan klikkailematta linkkejä. Parasta kaikissa kertomuksissa on kuvat ja niitä tukevat selitykset.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
JaniS
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 26.09.2016 17:32

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja JaniS »

Tämä on totta kyllä. Olikos joku toinen paikka johon ladata kuvat ja jakaa? Photobucket? Mulla olis siellä tili kans, mutta jotenki tykänny käyttää vain tota dropboxia.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Ne voi ladata foorumillekin, viestiä kirjoittaessa on alla tuommoinen "liitetiedostot" -välilehti. Vähän kankea systeemi, mutta kyllä sillä pärjää.

Sinne ne vaan pitää skaalata alle 2-megaisiksi, mutta kyllä niistä silti näkee mistä kyse.

Photobuckettihan muuttui taanoin niin, että pitää maksaa että voi linkata kuviin. Esim. oman autokertomukseni alkuosan kuvat on siellä, pitäisi muokata polut kun vaan muistaisi mitä kuvissa on...
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
JaniS
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 26.09.2016 17:32

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja JaniS »

Tuollainen netistä oleva olis vaan itelle helpoin, kun näitä kännykällä kuvailen. Jos sais vaan johonki tuupattua ja sieltä tänne linkattua näytille. Photobucketti haluaa rahaa tosta kuvan linkkaamisesta tänne. Joten sekää nyt ei houkuttele...
JaniS
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 26.09.2016 17:32

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja JaniS »

Noniin. Nyt on viimesin projekti update Flickrissä. Sieltä jos toimis..?
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Projektin luettavuus paranee ja paljon, kun kuvat ja teksti kohtaavat samalla aukeamalla... :)

Hyvältä näyttää
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

DJSigma kirjoitti:Ne voi ladata foorumillekin, viestiä kirjoittaessa on alla tuommoinen "liitetiedostot" -välilehti. Vähän kankea systeemi, mutta kyllä sillä pärjää.

Sinne ne vaan pitää skaalata alle 2-megaisiksi, mutta kyllä niistä silti näkee mistä kyse.

Photobuckettihan muuttui taanoin niin, että pitää maksaa että voi linkata kuviin. Esim. oman autokertomukseni alkuosan kuvat on siellä, pitäisi muokata polut kun vaan muistaisi mitä kuvissa on...

Mielummin kuvat jonnekkin ulkoiselle palvelimelle ja linkkinä tänne. Foorumilla on vain rajallisesti tilaa liitetiedostoille ja kun ylläpito ja kustannusten hoitaminen on vain harrastelua, niin ei varmaan kannata maksatuttaa foorumin omistajalla turhaan suuremmasta tallennuskapasiteetistä.

Itse olen viimeaikoina käyttänyt offipalstalta saamani vinkin perusteella https://pic.useful.fi/
JaniS
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 26.09.2016 17:32

Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä

Viesti Kirjoittaja JaniS »

Viikonlopun puuhapäivä tuli ja meni. Käteen jäi kaasupoljinta varten kulkeva n.6metrinen 10 napainen kaapeli johon ympättiin poljin, hehkunvalo ja OBD:n K-linja. Pari karvaa jäi vielä vapaaksi tulevia ahaa-elämyksiä varten.
Galaxystä anastettu poljin ja sen kannake trimmattiin tölkkiin paremmin käypäseksi ja tuikattiin kiinni.
Kuva
Kuva

Pedaalin varresta nappasin n. 6cm välistä pois ja tigasin nysät yhteen. Parikerrosta kilikalia päälle ja seuraava homma.

Kannake välijäähdyttimelle.

Kuva

Kuva

Lopputuloksesta tuli tollanen hiukan taiteellisen rustiikkinen käkkyrä. :lol: Ja tottakai kaverit rupesiki avautumaan, että pitäs alkaa tekee uuninluukkuja ja löylykauhoja ennemin...
Noh, niin tai näin. Lopputulos on kuitenkin asiansa ajava.

Kuva

Muuten tuotokset jäivätkin hiukan vajaiksi, kun innostuin moukaroimaan noita takakonttiin rakennettuja lootia pois. Kurkistus verhousten taakse mykisti, kun sinne oli pursotettu uretaania lasivillan kaveriksi. Pahoitin mieleni. Noh, ne kaivellaan sitten swapin jälkeen pois, kun alan tekemään sisätiloja mielesiksi. Muutoin alkaa swappi näyttää jo kohtuu hyvältä, sillä enää IC:n jäähdytin kiinni, muutamia kiinnikkeitä ja johtosarjan sipistelyä jäljellä. Sitten vedet myllyyn ja menoksi. Tai tämä on ajatus miten loppu menee, mutta karu totuus selviää sitten kun sinne asti kerkiän. :)
Vastaa Viestiin