Entinen käyttis ja nykyinen Museopeli

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Entinen käyttis ja nykyinen Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kun nyt noita ikkunan karmeja tuli tossa hinkattua niin ajattelin että voisin pistää vähän tuon käyttiksen kunnostuksia ennen kuin oikeasti alan entisöidä tuota. viime syksynä tuli tehtyä noi sivuikkunoiden karmit ja nyt muutaman päivän sisään sitten etu ja takaruudun karmit. Ruoste alkoi kurkimaan tiivarin alta ja itse olin jo sitä mieltä että nyt saa uusia peltiä enemmänkin niin ei silti karmit oli melko terveet. Sekä etu että taka ruudussa oli muutama kohta joka vaati huomiota mutta taka ruutu oli niin terve että ei tarvinut edes puhaltaa kuin sieltä täältä. Edessä sitten tarina oli se että oli pakko puhaltaa kokomatkalta mutta silti vain pari reikää löyty.
Viimeksi muokannut Osku, 17.11.2020 00:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Tämän hetkinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tässä vähän kuvia tuosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Tämän hetkinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Hommia jotka ei mennyt kuin stromsössä oli se että pelkääjän pyyhkiää irrottaessa kierre meni poikki, no onneks se oli hitsattavaa kamaa niin sain hitsattua siihen 6mm ruuvista uutta kierettä ja hiottua sen sauman alas ja kierrepakalla onnistu jopa kuerteyttää tuo jatko kohta. Uusi eturuutu ja uusi alkyperäis antenni tuli myös asennettua. Tiivarit on vielä ainakin nyt vanhat kun auto pitää kuitenkin museoinin yhteydessä maalata. Mutta nyt tällä on vielä arki hommaa kunnes tuo ALH tölkki toimii moitteitta ja kaikki lastentaudit on löydetty.
Hieman kuvai valmiista lopputuloksesta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Tämän hetkinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Joo kuten tossa aikasemmin mainitsin tämä päivä ei menny pulkkaan. Tulin tänne vaihtamaan Viskoa tai etuperää ja miten kävi ensin selvittelin että mikä perä on autossa ja mitä löyty kätköistä, sitten öljyä ostamaan. sen jälkeen pohjapanssari irti ja pelkääjän vetari irti sitten kuskin puolelle ja kun yrittää pistää lukituksen pyörän pulteihin ja väntää vetarin pultteja auki niin vetari vaan pyörii... hämmästyneenä tarkistan että pyörän pultit on estetty ptörimästä ja kyllä näin on. No lähempi tarkastelu on osoittanut että ulemman vetarin poorit ja lukkorengas ovat pettäneet. eli niin akselikuin nivel ovat täysin entiset. Onneks noita akseleita on Helsingissä muutama valmiiks kasattuna(on jo pitänyt pitkään tuoda toinen tänne varoiks jos joskus tartis tääläkin) no ei auttanut muu kuin irottaa hajonnut vetari ja tyhjentää kuulista ja muista ja iskeä kasaan pelkällä pesällä ilman vetaria. No irrotin ton kallistuksen vakaajan pultit jo valmiiks jotta on sitten nopeempi Helsingissä ruuvata vetari paikalleen. Olen noissa kalistuksen vakaajan koiran luissa mennyt sille linjalle että aina mutteri halki laikalla koska muuten nuo tuppaa katkeemaan, joten nyt sitten tein täälä ton homman niin ei ttarvii sitten taloyhtiön tallissa tehdä tulitöitä. Nyt molemmissa koiran luissa on uusi mutteri eli ei kai tossa kauan nokka tuhise kun sen vetarin helsingin päässä asentaa.
Jotenkin olin odottanut että toi visko leviää koska jo 150tkm sitten se vähän jumitteli mutta akoi sitten toimia, joten kun totesin kesärenkaita vaihtaessa että ei pistäyhtään hanttiin kun pyöritteli rengasta niin ajattelin että nyt se sit meni mutta se olikin sitten väärä diagnoosi.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tämän hetkinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minulla meni vastaavasti takaa oikea sisempi 2012 hiekkalaatikkosafarilla. En huomannut ennen kuin jyrkemmässä mäessä, josta ei noussut pelkällä etuvedolla, siinä meni sitten visco ja auto puomin perässä verstaalle "vaihdelaatikkovikaisena"
Jälkeenpäin ajateltuna, takalukko päällä olisi tietysti toinen takarengas vetänyt ja visco olisi saattanut pelastua. Hyvä sinne oli kuitenkin liemet ja tiiviisteet vaihtaa.
Olikin halpa laatikkoremppa, kun akselin sai vielä pelastettua ja nivel löytyi auton varaosaboxista.
Taisi se viscon korjaaminen maksaa noin 50 €.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Tämän hetkinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mulla on lähteny molemmista rihloista puolet (sekä nivelestä että akselista) pois joten jos se ei täyskorkusena kestäny niin kyllä mulla toi akselin tumppi lentää roskiin noi ulemmat etuvetarin nivelet on sen verran kalliita että en edes kuvittele käyttäväni tuota akselia. Toki tilanne on eri takapäässä mihin noi nivelet ei paljon maksa, tosin noita akseleitakin mulle on siunaantunut sen verran paljon että ei niitä säästääkään kannata.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Tämän hetkinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tätäkin tuli ihmeteltyä ja nyt on kunnostettu vetari paikallaan ja visko oli siis ehjä joten ei tullut tarvetta vaihtaa perää.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Tämän hetkinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Ajattelin pistää tänne muutaman lisä kuvan tästäkin niin pystyy sitten tarvittaessa kyselemään esim maalauksen hintoja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Timppa
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 13.08.2015 16:11

Re: Tämän hetkinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Mitäs olette käyttäneet pohjamaalina noissa ruostekorjauksissa, tai kysytään niin että mikä olisi paras tavara siihen. Korin saumat pitäsi käydä läpi ensikesänä ja joitakin kiveniskemiä korjata sekä omasta että kaverin autosta. Hiekkapuhku löytyy.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Tämän hetkinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Epoxi pohjamaali on parasta mutta se kuivuu hitaasti eli ilman uunia se hidastaa hommia joten aika usein normi puhjamaalia käytän (siis autmaali puolen kamoja). Pysty saumoissa olen alkanut suosia sitä että aloittaa pistehiekkapuhaltimella ja putsaa ruosteet pois sen jälkeen huuhtelee Ainitrolilla (Fosforihappo) jonka jälkeen kuivattelee ja puhaltaa vielä kerran hyvän tartunnan aikaansaamiseksi. Se Anitroli jää sinne minne puhallin ei pääse käsiksi ja passivoi sitä ruostetta. Tämän jälkeen pohjamaalia reilusti penselillä useampi kerros ja hio korko erot pois ja penselöi lisää jos vielä korko eroa alkuperäiseen maaliin. Lopuksi sauma massa ja pinta maali ja tämän jälkeen massaus takapuolelta. Mikään ei ole ikuista mutta kyllä toi jo tiesuolaa jokusen vuoden kestää.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Tämän hetkinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tuli vähän tämän n tulevia osia fixailtua eli museointia silmällä pitäen maalailin rumpuja ja etuperän kannakeen samallakun noita juniksen osia fixailin. Vanteetkin on työnalla mutta niisä on vasta pihjaväri koska eivät tule mustaksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Tämän hetkinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Pistetetään nyt kuva tölkin vanteista kun nekin sai sen oikean värin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tätäkin tuli valmisteltua maalaukseen kävin saumat läpi astin montut, helmat ja luukujen reunoja vielä pitäis irrottaa taka puskuri ja oikaista tala helma pelti on tullut perutettua muutama kerta kärryn aisaan. Tässä vähän kuvia.
Eli pistehiekkapuhaltelua hitsailua ja maalamista, kittasin myös muutaman lommon pois tuossa samassa yhteydessä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tarkoitus olisi saada tuo maalarille tässä syksyn mittaan. Jotta olis museoauton arvolle sopiva maali pinta jonka jälkeen hyllyssä jo oleva kunnostettu tekniikka sisään, ainoa mikä ei ole jo valmis on moottori, pitäis jaksaa kasate yksi hyvä JX kone.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Nyt tuli takahelmakin oijottua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mulla on tässä sellanen aukiveivattava kattoluukku jota eilen irrottelin ja se on mallia ensin nousee takareuna ja sen jälkeen koko luukku liukuu taksepäin. Nyt kun tää pitäis entisöidä ihmettelen millainen tuo veivi on ollut alkujaan ja onko jollekulle veivi tutun näköinen. minulta siis puutu tuosta neliöstä jotain jonka oletan olevan itse veivi. En ole nähnyt tämän mallin veiviä mualla ja en tiedä edes luukun valmistajaa. voisin tulostaa puutuvan osan jos tietäisin millainen se on. Onko kellään samanlaista? Jos on voisko kuvata ja pistää tänne.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tänään irtos ruudut ja oli ilo nähdä että karmit oli kaikki vielä priimoja eli korjaukset tossa ketjun alussa men siis oikein.
Nyt pitäis ruveta fixailee katto verhoilua.
Nyt on hyvä muistuttaa ihmisiä että etsin edelleen täydellisiä kopin beigejä pahveja sekä sitä laatikko aihiota josta rakentaa alhutukseen uusi laatikko.
Niin ja toi veivi homma tossa ylhäällä.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

nyt tuli fixailtua ja meikkailtua toi katto verhoilu. En laittanut uutta kun reikä kamaa ei saa mistään, jote tein reunoja uusiks ja paikkailin ja maalasin nykyisen katon vinyyli maalilla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kokeilin tänään hetken mielijohteesta tölkin omaa ikkunan veiviä tuon neliö veivin tilalle ja se sopii teknisesti suoraan pooreile ja onghan se oikean näköinenkin kun samasta autosta. voi olla että alkuun laitan sellasen tohon katto ikkunaan. Mutta jos jollain on tietoa siitä millanen se neliö on ollut saa toki vieläkin kertoa koska jos saan oikenlaisen niin ainahan se on parempi.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onko tuo kattoikkuna ihan tehtaan tekosia, vai Reimon?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin