Entinen käyttis ja nykyinen Museopeli
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Noniin tänään sain alle uudet takatukivarret jarrut takanavat ja koko käsijarru linja. Etuakselistokin on jo melkovalmis se etupään rauta pitää hommata ja siistiä, vw harrastajalla kuulema oli toi poikki palkki joten otan sen samallakun haen alhutuksen laatikon.
Tää eteni hieman normaalia hitaammin kun toinne auto projecti innosti enemmän.
Tää eteni hieman normaalia hitaammin kun toinne auto projecti innosti enemmän.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Vieläkö kuraläppä on hakusessa? Mulla ois yksi!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Kyllä on! Pistän YV:tä
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Nyt loppu omat hitsaus taidot ja käytin hitsattavana ton puhkikuluneen Oetingerin putken ja hyvältä Näyttä. Saumat pitää vielä hioa, kaveri hio alas vain sen kohdan mkä oli läpipuhki, ne muut mitkä oli syviä uria nii jätti mulle.
Oli senverran ohut alu putki että epäilin omia taitoja.
Oli senverran ohut alu putki että epäilin omia taitoja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Sattusko joku tietään tuliko noi putket ja välijäähy eri sävyssä jo Oetingerilta vai onko joku maalannut mun osia jo kerran kun sävy ero on aika selkeä. Ajattelin vaan hommata värin mutta niitä olikin kaksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Ainakin välijäähdyttimen sininen vastaa sitä mitä mullakin oli.. mutta ties vaikka tämä on sama yksilö
< 15kWh/100km
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Tähän ja Alhutukseen tuli tänään uudet maskit niin ylös kuin alas. Ylämaski oli OEM ja istuu hyvin, alamaski ei niinkään.
Se oli muuten aika hyvä mutta hieman kapea minkä huomas kiinitys reikien epä keskeisyydestä mutta pahempu ongelma alamaskissa oli se että siinä oli naksautettu poikki ruiskukanavat kun osa on valmistettu niin rumasti että pitää miettiä lähetänkö takasin vai mitä teen.
Se oli muuten aika hyvä mutta hieman kapea minkä huomas kiinitys reikien epä keskeisyydestä mutta pahempu ongelma alamaskissa oli se että siinä oli naksautettu poikki ruiskukanavat kun osa on valmistettu niin rumasti että pitää miettiä lähetänkö takasin vai mitä teen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Nyt on Testailtu Ylämaskin laatu ja se on OEM tasoa jopa niin että siihen saa pesulaitteet kiinni ja niin varmaan teen ainakin museo pelii kattoo nyt jätänkö pois Alhutuksesta.
Pitäs vaan uskaltaa Dremelöidä noi reijät siihen, se on niin nätti ilman mutta toisaalta tossa pesimessakin on jotain niin period correctia että enköhän ne kumminkin kairaa.
Pitäs vaan uskaltaa Dremelöidä noi reijät siihen, se on niin nätti ilman mutta toisaalta tossa pesimessakin on jotain niin period correctia että enköhän ne kumminkin kairaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Noniin tuli vastauksia Serial Kombilta liityen tohon alamaskin laatuun. Väittivät että on vain yksi valmistaja ja laatu on tuota, ehdotti toisen maskin hyvittämistä (tilasin niitä siis sekä museotölkkiin että Alhutukseen. Soittelin ja varmistelin tuota laatu ongelmaa ja näyttäis pitävän paikkaansa eli laatu on paskaa(siis samoja viallisia maskeja) ainakin Bernt Jägerillä sekä Wagen Teilella ja nuo sain heti kiinni VW Heritagen sain myös kiini mutta eivät voineet vastata puhelimessa lupasivat tarkistaa laadun ja palata asiaan. Nyt varmaan pitää miettiä onko toi uusi maski halvempi fixata vai vanha maalata kokonaan ja kummasta tulee parempi kaiken kaikkiaaan.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Heritageki soitti ja ilmoitti että samaa heilläkin on.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Tänään sain tämän tölkin ylämaskiin kiinni lampunpesimet. Nyt alkuun saa menee pelkästään museopeliin koska ei mulla ne koskaan ole arkiautossa toiminassa niin ne voi jättää pois mutta onhan ne museopelissä hauska yksityiskohta.
Alamaskiaki meikkailin minkä kerkisin kun parempiakaan ei saa.
Voi olla että puran vielä pois ja maalaan alamaski ja uudelleen sinkitsen noi raudat mutta olkoon nyt noi ens alkuun.
En sitten vielä kolvilla luntannut kiinni noita muovi natsoja jolla rauta on kiinni.
Alamaskiaki meikkailin minkä kerkisin kun parempiakaan ei saa.
Voi olla että puran vielä pois ja maalaan alamaski ja uudelleen sinkitsen noi raudat mutta olkoon nyt noi ens alkuun.
En sitten vielä kolvilla luntannut kiinni noita muovi natsoja jolla rauta on kiinni.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Noniin nyt se on myös kiinni.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Sit vielä kuvat niistä natsa virheistä ennen meikkausta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Voiko muuten siirtää tämämän jotenkin Käyttäjien autoista projektiksi, Tää oli aikoinaan mun käyttis mutta nykysinhän tää on enemmän projekti tän museoinnin osalta.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Sanokaas kun tossa varmaan pian nostan ton etuperän runkoineen paikalleen tähän niin mietin jos vaihdan lukottoman perän lukolliseen niin pitääkö sin etuveterien taaks laittaa ne simmilevyt. En ole koskaan saanut tyhjentävää vastausta siihen miksi ne laitetaan. Jotenkin luulisi että se ei liity lukkoon van ehkä enemmän auton korkeuteen tai johonkin muuhun. Eihän lukolisen ja lukottoman perän mitat ole eri niin miksi ne levyt joskus öaitetaan ja joskus ei. Itse aloin järkeillä että onko auton korkeus se juttu eli sillä pidennetään vetaria jos auto on korkea jotta nivel tulee paremmin toiminta alueelle. Kertokaa koku viisas miten toi menee ja millon käytetään ja millon ei.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
En oo keksinyt mitään muuta syytä kuin sen että EHKÄ nivel olisi paremmin toimintaalueella, ja lukon kanssa rasituksia olla enemmän.. Miksi sitten vetaria ei ole suoraan tehty oikean mittaiseksi
< 15kWh/100km
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Juuri tuota olen itsekkin miettinyt!
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Tänäån on ollut vetari sulkeisia tässä on alla nyt ihan jees vetarit mutta kun on museoauto niin halusin tyyliin sopivat ja eteen aidoilla keltasilla suojakumeilla olevat niin päätin kasata noita tähän ja sen mitä nyt vielä taas varalle tarvii. sitten kun ottaa ne vanhat veke niin voi pestä ne ja tarkistaa kunnon ja pistää uudelleen kasaan ne mitkä oli hyviä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Mitä vetareiden välilevyyn tulee niin saksan foorumi missä myös välillä pörrään väitti pojat että kuuluis olla kaikissa 14" syncroissa.
Perustelut olivat
1. VW käyti vetareina mitä löyty ja ne oli vähän lian lyhyitä optimaaliseen käyttöön.
2. kokonaan ulosjoustaessa kuulat osuvat muuten kuppiin.
Tiedä häntä olisiko ne vaan niin hyvin hukkunu matkanvarelle.
Perustelut olivat
1. VW käyti vetareina mitä löyty ja ne oli vähän lian lyhyitä optimaaliseen käyttöön.
2. kokonaan ulosjoustaessa kuulat osuvat muuten kuppiin.
Tiedä häntä olisiko ne vaan niin hyvin hukkunu matkanvarelle.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Mulla on 14Syncossa etuperässä, mutta ei vaihteistossa. Joskushan tätä on spekuleerattu ja ei taidettu lopputulokseen päästä missä niitä pitäisi olla ja miksi. Ihmettelisin jos niitä olisi jätetty Ranejen toimesta pois näin laajalti, aika monessa niitä taitaa olla ja monessa ei. Samaa mietin itsekin kun etuperää laittelin että mikä se tarina näillä mahtaa olla.
P.S. Pieteetillä teet, hattu päästä
P.S. Pieteetillä teet, hattu päästä