Entinen käyttis ja nykyinen Museopeli

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Eilen tein tähänkin rättisulkeisia ja vaihdoin keinonahkoja uusiin sieltä mistä hajonnut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tuli tätäkin hieman ihmetelty ja sain hommattua laatikollisn pikku nippeleitä ovenkahvoja jne. Pitää availla ja katsella miltä näyttää. lisäksi koska tarkoitus olisi museoleimata tämä ensi vuonna päädyin aikataulupaineiden puitteissa aluksi kasata käytettynä ostetun toimvan JX koneen uusilla tiivareilla ja apulaitteilla ja kun sitten aika antaa myötä kasaan uusista osista runko koneen. Joten jotta tästä käytetystä koneesta saadaan siisti aloitin projectin viemällä mootorin kuivajää puhallukseen. Pistän kuvia tuosta kun saan sen takaisin. En ole aikaisemmin moista käyttänyt mutta ideana vaikuttaa hyvältä. Kyllä se varmaan puhtampaa tekee kuin paine pesuri ja ei mene vettä sisään kun puhallus rae sulaa ja muutuu CO2 kaasuksi. Toivottavasit tää nyt on tän rahan arvoinen arpa mootori.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Oliko arvokasta touhua? Joskus tuota kanssa funtsinut (ainakin hiekka- tai soodasotkuja siivotessa).
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

150 euroa
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Nyt tuli tämä ja ihan hyvältä näyttää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eihän tuota kannata tölkin taakse laittaa ruostumaan kun suojaava öljykalvo puuttuu :-)

Mutta aika näpsäkältä näyttää esim. keltapassivoidut osat, eipä uutta häpeä..
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Seuraavaks mustat osat mustaksi ja sitten kirkas lakka pintaan estämään tuota korroosiota. Tosin ohut kerros vaan kun on museoauto ja ympärivuotinen ajo olematonta mitä nyt joskus pitä pakkasilla tätäkin ulkona näyttää. Turbo, turbon, pakoputki, jakopää, öljypohja ja venakoppa vaihtoon ja tiivisteet kampura suodatin jalka venakoppa jne. Sit vaan paikalleen.
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Kylläpäs tuli kiiltävä!
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Hyvältä näyttää! Oli moottorissa pahemmin hapettuneita alumiiniosia? Niiden puhtaaksi lähteminen kiinnostaa erityisesti meitsiä.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Harmittaa kun ei tullut otettua ennen kuvaa. Mutta pahimmat osat kuten öljynsuodattimen jalka ei tullu puhtaaks hapettumasta, näkyy kuvassa. Ei muuten Hezuksella sattuis olee ennen kuvaa kun aika äskettäin purit ton omastas?
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Hurjan näköinen se kumminkin oli eli esim ruisku pumppu on vastaavasti kuin uusi nyt ja sitä en olisi arvannut sen näköinen oli.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Hei unohtui toi Bentlyn korjaamokäsikirja toiselle tallille ja tarttis saada toi mootori pukkiin ja nyt puuttuu momenttiarvot niin vauhtipyörälle, kamouran taka laipalle ja öljypohjalle. Muistaisko joku ulkoa ta voisko joku korjaamokäsikirjan haltia tarkistaa ja kertoa mulle.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Seuraavaa saatais olla vauhtis 60Nm ja 90deg
Mutta Kampuran takastefan laippa on vielä hakusessa samaten kuin Öljypohja.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Ei pysty kattoon manuaalista, kun siinä on käsitelty vaan ilmajäähyt. Öljypohjassa ja tuossa laipassa ruskin on erikoispultteja. Joten paljoa ei homma mene varmaan metsää jos katsot vain yleisohjeesta pulttikoon mukaan.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Osku kirjoitti:Harmittaa kun ei tullut otettua ennen kuvaa. Mutta pahimmat osat kuten öljynsuodattimen jalka ei tullu puhtaaks hapettumasta, näkyy kuvassa. Ei muuten Hezuksella sattuis olee ennen kuvaa kun aika äskettäin purit ton omastas?
Ernolla voisi olla.
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Laippa vedetty yleis momenttiiin ja vauhtis Lukko liimat 60Nm ja 90 astetta, öljypohja vielä vetämätta joten se on vielä ajankohtainen ja Tölkissä mielellään noi vetäsin tehtaan arvoon kun se öljy makaa aikalailla tuota alempaa saumaa vasten.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Rupesin vaihtamaan jakopäätä tähän ja huomasin että apuakselin laakeri oli hieman väljä joten irrotin etumaisen laakerin ja tilasin jo yhden setin vääriä, mistä sais oikeat kuvassa kaikki osa tieto joka mulla on.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Osku »

Ja 1.6td JX mootorista otettu.
Ande
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 114
Liittynyt: 08.08.2018 10:38

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Ande »

Golffiini tuota kyseistä laakeria etsiskelin kanssa. Selvis et ei valmiin kokoisia ilmeisesti ollekkaan. Eli aihioita vaan mitkä sit koneistetaan sopivaks..
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli

Viesti Kirjoittaja Joker »

Juuri näin kun Ande sanoo, ainakin Kuopiossa yhdelle koneistamolle ihan tuttu homma.
Vastaa Viestiin