1992 T3 Caravelle C Syncro

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja hezuz » 24.06.2018 21:34

Ajovalojen kytkin tuli vaihdettua hieman erikoisin keinoin. Tilasin uuden ajattelematta että niissä on eroja. No tottakai oli. T-loppuinen mallihan mulla sitten oli ja M-loppuisessa pinnit eri asennossa. Pienellä pinnien taittelulla ja leikkaamisella sain M-mallinkin sopimaan. 2.pinniä tossa M-mallissa on vähemmän. Liitteenä kuva foorumin arkistoon. Tuntuisi toimivan.

Lisäksi uusin kuskin ikkunan alatiivisteet. Vanhoilla ikkunan heilui ja vettä pääsi oven sisään. Joskus harvoin se hieman haittasi musiikin kuuntelua kun kaiutin kastui... Toivottavasti nyt pysyy kuivana. :D

Alkuperäinen syy tän päivän ropailuille oli vinkuvat jarrut. Ostin eteen palat ja huomasit että ei ne jarrusatulat ookaan kovin kevyesti kiinni. Pitäis vissiin hankkia vähän raskaamman sarjan työkaluja, kun ei noihin 22mm pultteihin ollut mitään jakoa. Ei löytynyt sopivaa jatkovarttakaan, joten tsekkasin vain palat ja näytti niissä olevan vielä 4-5mm pintaakin. Vinkukoot perkele sitten. Luulen kyllä että pitää vaihtaa uudet jarrulevyt samalla. Oli sen verran levyjen ulkoreunat jääneet hioutumatta, ettei uudet palat välttämättä sovi vanhoihin levyihin.

Tulevalla viikolla pitäisi viedä leimalle. Lisävalot pitäisi säätää kohdalleen. En tiedä onko tähän jotain ohjetta, mutta pitänee tähtäillä ne työpaikan tallissa tavallisten kaukovalojen linjaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 192
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 24.06.2018 21:41

En tiedä onko vain sattumaa vai joku isompi linjanmuutos, mutta kahdella kaverilla on jo pompannut jarrujen takia. Toivotaan onnea matkaan!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2484
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja Pastori » 25.06.2018 11:01

Mulla pomppas myös Volvo epätasapainossa olevien käsijarrukenkien takia. Tuli jopa ajokielto...onneksi oli helppo korjata. Eli tiukentunut on tuo käytäntö jarrujen kanssa insseillä.
Datsunisti ja tölökkinisti.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
 
Viestit: 884
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja miksi » 08.07.2018 16:41

Syncrohan on kiva testata jarrudynolla, ei oo vielä monessa paikkaa erisuuntaan pyörittäviä dynoja.
Oma tölkki kyykkytti konttorin koneen kun katsuri luiskautti siihen dynorullille etupyörät iskaritestistä ja se rupes pyöriin heti niin se pirulainen savus sieltä alta.

Enkä kyllä antais muutenkaan nelikkoa pyörittää dynossa jarrutestissä, vaikka pitäs sen 5 min kestää luistattaa viskoa mutta silti.
miksi
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 63
Liittynyt: 19.12.2017 00:55
Paikkakunta: Lahti/Nastola

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja TT| » 08.07.2018 18:55

miksi kirjoitti:Syncrohan on kiva testata jarrudynolla, ei oo vielä monessa paikkaa erisuuntaan pyörittäviä dynoja.
Oma tölkki kyykkytti konttorin koneen kun katsuri luiskautti siihen dynorullille etupyörät iskaritestistä ja se rupes pyöriin heti niin se pirulainen savus sieltä alta.

Enkä kyllä antais muutenkaan nelikkoa pyörittää dynossa jarrutestissä, vaikka pitäs sen 5 min kestää luistattaa viskoa mutta silti.

Missä tuollainen 5min on sanottu? De-couplerilla varustetut Syncrot on dynossa käytetty, muita ei.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6399
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja hezuz » 22.07.2018 22:35

Bussfesteilla rupes harmittamaan kun ei oo sääsuojaa yhtään auton ulkopuolella. Parit vinkit bongasin muiden autoista ja siirtymällä porissa pysähdyttiin motonettiin. 2,5e pressu ja 5e imukuppikoukut ja avot. Nyt on hyvä ja halpa. Imukupit järeetä tekoa ja tuntuu hyvin pysyvän katossa kiinni. Nämä siis karavaaniosastolta ja myydään nimellä pyyheripustin tai joku sellainen.

Pitää muuten hupiakku ja jääkaappi hommata myös, kun ei jaksaisi noiden kylmäkallejen kanssa pelata.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 192
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja hezuz » 05.08.2018 20:10

Kesän reissut paketissa. Ensiksi mentiin junalla kolariin sieltä kautokeinoon ja takaisin viikon pituiselle kalareissulle. Alla muutama kuva reissusta. Muutama tölkki tuli myös pohjoisessa vastaan. Toisen kanssa vaihdettiin muutama sanakin ja toisen kanssa vaan morjensteltiin kun tultiin toisiamme vastaan norjan puolella. :D
JX jaksoi vetää jotenkin 4 miestä ja viikon leiri/kalastuskamoja, mutta aika rauhassa sai ajella norjan pitkiä mäkiä ylös. Kuten aikaisemminkin kirjoitin, niin hupiakku ja jääkaappi olis poikaa. Niin lapinreissulla kuin kotimaan matkailussakin. Myös ilmastointia kaipasin näillä helteillä mutta selvittiin ilmankin. Varsinkin takapenkkiläisiltä tuntui loppuvan happi aika nopeasti, jos ikkunat eivät olleet auki.

Lapinreissun jälkeen Hki - somero bussfest - Yyteri - Tampere - Hanko - hki. Somerolla oli hauska tavata tölkkiharrastajia ja ihmetellä muitakin pre-tölkkejä. Hyviä ideoita omaan tölkkiin jäi kourallinen ja noin hieman yli viikon kotimaan reissun jälkeen tosta kyllä rakentuu ihan matkailutölkki.

Noin 2000km tuli loman aikana tölkille kilometrejä. Kaikkeen mahdolliseen varauduin mihin pystyy, mutta mitään huoltoja ei tarvinnut tehdä tienpäällä. Kerran nousi lämmöt omasta mielestäni liian ylös, mutta tölkkifoorumin kautta tuli ohjeita tähänkin. Ei siinäkään mitään tilannetta loppupeleissä ollut vaikka viisari ei ollut koskaan niin ylös noussutkin.

Viime viikolla kävin katsastamassa auton ja talvella vaihdetut alapallonivelet oli löystynyt katsurin mielestä liian paljon. Muuta huomautettavaa ei ollut. Tölkki nyt huollossa ja syksyllä jatkuu rakentelu. Vähän decoupleria oon tässä harkinnut, kun aika paljon tulee kaupunkiajoa. Katellaan nyt kuitenkin yksi asia kerrallaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 192
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja AT5nok » 06.08.2018 12:38

hezuz kirjoitti:Myös ilmastointia kaipasin näillä helteillä mutta selvittiin ilmankin. Varsinkin takapenkkiläisiltä tuntui loppuvan happi aika nopeasti, jos ikkunat eivät olleet auki.


Tupakkalasit auttaa kummasti hapen saamiseen, tietysti takaa pitää saada vastaava määrä ilmaa ulos, eli luukkua kattoon / vast.
Pikkasen vajaa 2000 Km reiluun viikkoon Bussfest - BIF välillä. Ohjaamon kuumuus ei ollut ongelma missään vaiheessa.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7366
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja hezuz » 06.08.2018 13:12

Takasivulaseissa on huohotussäleiköt, mutta en oo tarkastanut niiden kuntoa. Voi olla hieman tukossa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 192
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja hezuz » 17.09.2018 21:31

Perusjumppaa. Tuulettimen moottorin vaihto, sähköhommia ja kaikkea sälää. Ei mitään kummempaa. Uutta moottoria mahdollisesti tulossa jossain vaiheessa, jei!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 192
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja hezuz » 06.11.2018 22:42

Swappi tulossa. Tdi kone ja välijäähyosat hommattu. Afn kone aaz-turbolla.

Jx ei tästä tykännyt, kun on ruvennut tiputtelemaan öljyä. Kohta on jx ylimääräisenä ja kaikki muut osat mitä en itse tarvitse.
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 192
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja Roiala » 07.11.2018 08:05

Kuinka nuo pyyhekoukut on toimineet tuulella eli onko irtoilleet?
Hieno oivallus :)
Roiala
AktiVWisti
 
Viestit: 325
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja hezuz » 07.11.2018 10:22

Ne on ollut vasta muutamilla reissuilla mukana, mutta toistaiseksi on pitäneet. Missään kovassa myrskyssä ei ole olleet. Bongasin tuon idean tuolta Bussfesteiltä.
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 192
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja hezuz » 01.01.2019 13:31

hezuz kirjoitti:Swappi tulossa. Tdi kone ja välijäähyosat hommattu. Afn kone aaz-turbolla.

Jx ei tästä tykännyt, kun on ruvennut tiputtelemaan öljyä. Kohta on jx ylimääräisenä ja kaikki muut osat mitä en itse tarvitse.


Tämä tiputtelukin selvisi. Ensiksi vaihdoin venttiilikopan tiivisteen, mutta eipä vuotanut se vaan takalämppärin vesilähtö. Kiristys riitti.
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 192
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja hezuz » 03.06.2019 13:07

Retkeilyvarustuksia on tullut hommattua. Kompurajylmälaukku verkkokaupasta ja hupiakkutarvikkeet. Lisäksi opn arponut noita aurinkopaneeleita. Todennäköisesti joustava paneeli liimattuna jollain tavalla kattoon.
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 192
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja Ilmari » 03.06.2019 19:11

hezuz kirjoitti:Lisäksi opn arponut noita aurinkopaneeleita. Todennäköisesti joustava paneeli liimattuna jollain tavalla kattoon.

Tuo on kin mielenkiintoinen juttu tuo joustava paneeli. Välillä käynyt itselläkin mielessä että vois aurinkopaneelin virittää, mutta en oo tarkemmin vielä perehtynyt enkä siis tuollaisesta kuullutkaan.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 86
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja hezuz » 03.06.2019 21:48

Pari syytä miksi haluaisin liimata. Ei tarttis kattotelinettä, auton korkeus pysyisi alle 2,10 cm eli mahtuis vielä tiettyjen ruokakauppojen autohalleihin. Vähemmän huokutuksia varkaille.
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 192
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja AT5nok » 03.06.2019 22:49

Itsellä kun on kattoteline, on käynyt mielessä jonkinlainen pikakiinnitteinen tuuliohjain sen eteen ja siihen aurinkopaneeli, niin että paneelin saa irti ja käännettyä tarvittaessa auringon suuntaan, jos keulaa ei esim paikan vuoksi voi pitää päivän parhaalla hetkellä auringon suuntaan suunnattuna.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7366
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja Joker » 03.06.2019 23:28

Youtubessa on testejä ja aika vähän on eroja löytynyt paneleista, olkoon ne kovia tai kelmuja. Joku voi toki sivistää tutkimustuloksella, jos on löytänyt. Itsellä on 2x100w taipuisat panelit ja nimellisjännitettä antaavat. Ohjaimen läpi amppeereita sen verran, että kun huomioi auringon/panelin asennon ja sen että akut on aina aika täynnä, niin eiköhän nuo lähelle ilmoitettuja watteja ole. Itse rakensin kaarevan räkin pienen kasvihuoneen alumiiniosista rosterikannakkeilla "polven päällä" askarrellen.
AT5nok, suuntaus olisi aika tärkeä, itselläkin rakennuslistalla jonkinlainen sarana räkkiin. No se siitä paneeliasiasta, mutta eikun laittamaan, ne tuo jonkinlaisen vapauden leiriin kun ei tarvitse akun kuntoa koko ajan kytätä. Oma kompurakaappi voi olla koko kesän päällä eväät sisällä.
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 539
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

ViestiKirjoittaja TT| » 05.06.2019 10:50

Itse olin väsäämässä myös jonkinlaista käännettävää alustaa paneeleille, mutta päädyin lopulta liimaamaan ja varmistus pulteilla niiteillä, kun katto oli jo muutenkin reikiä puolillaan. Varsin riittävä on ollut yhdelläkin 100W paneelilla, mutta toinen tulee joskus kun katon muut osaset hakee paikkansa. Ja sama syy oli itsellä etten halua korottaa tuota enää yhtään enempää, menee vielä alle 2,6m just.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6399
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjien autot - Cars of the users

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron