1992 T3 Caravelle C Syncro

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Tölkkiharrastus sai uuden käänteen, kun oli ihan pakko käydä hakemassa syncro. 9-paikkanen, koneena 1.6TD ja ohjaustehostin. Takalukolla. Valitettavasti radio puuttuu, mutta en nyt näe sitä ongelmana. Jännä ettei tässä ajoneuvossa ole radiota koskaan ollutkaan vaan se on jätetty pöydälle jo uutena ostettaessa.

Aina haaveillut enemmän off road -ajoneuvoista ja toi houmer 2.0 oli ihan hyvä harjoituskappale mutta jotakin puuttui.
No nyt sitten kävin hakemassa ammattikoulun vanhan auton josta on pidetty erittäin hyvää huolta. Ainakin melkein.

Myyjä varoitteli jo etukäteen ettei etupää välttämättä pidä ja että startissa on jotain hämminkiä. Lähinnä uskaltauduin laittamaan tämän tälle puolelle sen takia, että tarkoitus olisi "vain" korjata em viat ja sitten kovaa ajoa. Vaikka kyllä kai nämä aina on projekteja kun yli 20v auton kanssa pelaa. :D

Ehkä tohon nyt kuitenkin semi-maastorenkaat ja lisävalot ekaksi. Niin ja tietysti radio. Käyn varmaan maalauttamassa myös etupuskurin rungossa olevat ruosteet + etukaarien päällä olevat hioutumat mitkä on aiheutunut autoon noustessa ja poistuttaessa. Sitten olisi talvea varten kaikki tehty. Jos on suositella pk-seudulla maalaria, niin vinkit otetaan vastaan!

Toi etupään luistaminen on tutkinnan alla ja vien sen kyllä jonnekin laitettavaksi koska itellä loppuu taidot ja työkalut. Tietty jos jollain pk-seudun harrastajalla on vankka taito tästä hommasta, niin mielelläni ajan pihaan ropaamaan. :D

Noh, ainoa ihmetys on toi startti. Jurnuttaa tosi vaimeasti ja laiskasti. Tuntuu että tosi epävarmasti lähtee käyntiin. Pitää varmaan ensi töiksi testata toisella akulla ja vaihtaa polttoaineensuodatin. Onko kokemuksia missä voisi olla vika?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kyllä se tölkki ajoa kestä kun on edellisen myyjän myynti syyt korjannu.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7672
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Siistin näköinen, onnittelut hankinnasta.

Mahtuuko sinun talliin?
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja hezuz »

En oo vielä koittanut mutta veikkaan ettei enää mahdu. Edellinenkin oli senteistä kiinni ja tää on mielestäni jo hippasen korkeampi.
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3081
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mitä tuo etupään luistaminen tarkoittaa käytännössä ?
< 15kWh/100km
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Siis sitä ettei pidä ollenkaan. Pitää nyt vielä testata onko vika jo takapäässä vai vaan edessä.
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla autto starttaamiseen kun lisäsin maakaapelin koneen ja rungon väliin. Laitoin kytkinpääsylkän kiinnitysmutterista siihen tulipeltiin.
Hulluna tölökkeihin.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja Osku »

Toinen ehkä jopa parempi paikka on vetää suoraan akusta siihen laturin vierren joissain lohkoissa erillinen pultti ja jos ei siitä ole niin mootorin korvakkeen tai laturin korvakkeen pultin alle. Täll9in kannattaa varmistaa että se maakaapeli ei vain pääse lyömään oikaria laturin napaan. Esim eristetty maakaapeli hoitaa tuon asian.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7672
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Osku kirjoitti:Toinen ehkä jopa parempi paikka on vetää suoraan akusta siihen laturin vierren joissain lohkoissa erillinen pultti ja jos ei siitä ole niin mootorin korvakkeen tai laturin korvakkeen pultin alle. Täll9in kannattaa varmistaa että se maakaapeli ei vain pääse lyömään oikaria laturin napaan. Esim eristetty maakaapeli hoitaa tuon asian.

Akkun miinusnapa on kytketty moottoriin vakiona.
Yleisesti ongelma on muiden sähkölaitteiden toimimattomuus, koska moottorin/vaihdelaatikon ja korin välinen maadoitus on huono.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja Osku »

Jaa niin totta! itse kun aina ensitöikseni olen iskenyt noihin aina kaksi akkua sine taka nurkkaan niinkuin tossa ALH projektissakin, niin olen aina samassa syssyssä iskenyt jo akkujen vieressä molempien akkujen miinuksen runkoon. Mutta nyt kun sanot varmaan normaalisti se miinus on kiertänyt mootorista vaihdelaatikkoon ja sieltä vaihdelaatikon kärjestä runkoon. Mutta laittakaa nyt sitten kiinni miinus suoraan akusta runkoon ei sitä miinusta kannata minkän mootori vaihdelaatikko paketin kautta kierrättä.
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Siis maadotusongelmalta haiskahtaa.
Jos siis oikein ymmärsin, niin miinus akusta runkoon. Vaihdelaatikko on ilmeisesti maadoitettu erikseen runkoon.
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja Osku »

Niin siis normi taitaa todella olla että menee akusta mootoriin ja vaihdelaatikon kärjestä runkoon. Itse jätän yleensä tuon vaihdelaatikon kärjen sinne kun kerran se sielä on mutta laitan yhdn hyväkuntoisen suoraan akusta runkoon ja toisen joko tuosta maadoitus pisteestä moottoriin tai sitten suoran johdon mootoriin. Riipu hieman siitä onko alkuperäinen vielä hyvä vai ei. Muita syitä laiskaan käynistymiseen on tietenkin:
startin hiilet
plus kaapelin kunto
Huono akku
Laturin hiilet, ei lataile akkua

Nuo vaikuttaa selvästi pyöritys nopeuteen
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Hommat etenee. Nyt on starttiongelmat historiaa startin vaihdolla. Uusi visko on matkalla. Erityiskiitos muille harrastajille, jotka viitsivät auttaa toista harrastajaa. Varmasti olen oluet velkaa. Visko menee terhonpajalle laittoon. Olisi voinut kokeilla vaihtoa itsekin, mutta tällä kertaa annan muiden laittaa.

Renkaat tuli vaihdettua jotta pääsisi paremmin maastoon jumiin. Kaverin ja foorumin perusteella valikoitui Bf Goodrichin All Terrainit. 15" peltivanteet löytyi torista. 6,5" ja et 37 sopii hyvin 215/75 renkaiden kanssa. Olisi varmaan mahtunut 235:kin mutta koska halusin tähän bolt-on renkaat ilman kaarien leikkaamista, niin turhan varovaisestikin tuli valittua noi 215 leveät renkaat.
Mielestäni sopii hyvin ja pitoa on varmasti enemmän kuin perusrenkaissa.

Sitten piti saada lisävalot ja koska nykyään on mahdollista saada pariton määrä valoja, niin se oli lähtökohta. Fixukselta löytyi valot ja ne on pultattu nyt kiinni. Sähköjähän ei oo vielä vedetty mutta ATsnok:in piirtämällä sähkökaaviolla varmaan homma onnistuu. Aika ei vaan riitä kaikkeen ja pakkasessa mökillä en jaksanut ruveta vetämään johtoja kun töissä on lämmin hallikin.

Vielä puuttuu radio ja tässä mietinkin että mikä on kaiuttimille paras paikka 9-hlö bussissa?

Alla vielä pari kuvaa:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja TT| »

Alkaa näyttää kyllä hienolle! Renkaat kyllä tekee Syncron.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja Osku »

Toi etu kajari ratkaisu toimi aika hyvin niinkun tein sen tossa ALH tölkissä yllätyin itsekkin että se istuin boxi toimi niin hyvänä kaiutin laatikkona. Eli mulla oli vino levy diskanteille penkien takana ja isomille basso kajareille vedetty väliseinän puolelta läpi. En ole ehtinyt vielä ehtinyt asentaa taka kajareita (piuhat vedetty katon rajaan takaluukun luokse)ja itse asiassa luulen että mun tapayksessa niitä ei edes olisi tarvinnut. Jos sulla oli ne muussa käytössä esim akuilla niin ei tietenkään onnistu. Ovi kajareita mulla on ollu parissa tölkissä ja ne ei soi hyvin ja on vaikea saada järkevän kokoiset.
Joten tohon ainakin jatkossa itse laittelen kaksi paria etupenkien taakse istuin laatikkoon mutta takimaiselle penkiriville olis kans hyvä saada musaa, itse laittaiisin varmaan siihen takapenkin alle väliseinään siihen lisälämppärikennon molemmin puolin 9 paikkasiin kun niissä tuo paikka on.
Avatar
JJJ
Vasta alkaja
Viestit: 3
Liittynyt: 13.10.2017 12:58

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja JJJ »

Hieno rengasvalinta! Magee lookki!
-92 T3 Multivan syncro 16" 1.6TD LE-471
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Kiitti. Laitappa JJJ myös oma kertomus autostasi tänne foorumille!
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja TT| »

hezuz kirjoitti:Kiitti. Laitappa JJJ myös oma kertomus autostasi tänne foorumille!
Kyllä! Sitä kaivataan!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Lisävaloihin vedetty sähköt itse ja ne jopa toimii! Vielä pitää suunnata valot jotenkin järkevästi.
Kuskin lattiamaton alla erikoinen ilmiö. Matto on tehnyt kuvion ja syönyt "jotain" lattiasta. Ilmeisesti joku ääneneristysmatto tms mikä on maalattu korinvärikseksi? Nyt kaikki irtomoska on kaavittu pois.

Tällä viikolla ohjelmassa viskon vaihdatus ja vaihdekepin alapään putsaus ja herkistely. Jos vaikka pääsisi metsään ens viikonloppuna.

Eilen huomasin myös että osa ikkunapielistä kukkii pahemmin kuin miltä näyttää. Ainakin takaikkunalle on tehtävä heti jotain, koska sieltä tulee vedet sisään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1992 T3 Caravelle C Syncro

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuo on aikalailla vakio että tuo äänieriste ropisee pois.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin