VW T3 retkeily/käyttis syncro

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
eetttuu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 82
Liittynyt: 14.07.2017 21:02
Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi

Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro

Viesti Kirjoittaja eetttuu »

Eilen käytin autoa leimalla ja taas saa vuoden ajella. Ennen katsastusta paikattiin kuskin puolen takimmaista tunkin korvakkoa ja herkisteltiin käsijarru. Ei mitään ihmeempiä siis.

Tänään siirsin ilmanputsarin akun taakse nurkkaan ja aloitin setvimään takavalojen sähköjä. Peräkärryn pistokkeelle oli virrat otettu rosvoliittimillä ja se aiheutti erinäisiä ongelmia takavalojen kanssa. :?

Releytin takavalot ja karsin rosvoliittimet pois. Toistaiseksi kaikki pelaa ja valot palaa kirkkaampina.
IMG20231229222029-01-01.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
eetttuu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 82
Liittynyt: 14.07.2017 21:02
Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi

Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro

Viesti Kirjoittaja eetttuu »

Viikolla harrasteltiin isän LT hyötyajoneuvoon vesipumppu. Tarkoitus oli DOKAilla mutta pakkanen haittasi harrastamista.
IMG20240103190818_01-01-01-01-01.jpeg
IMG20240103113447-01-01.jpeg
Eilen totesin, että öljypohjan vuodot riittää ja tempasin öljypohjan irti, liimat ja uusi tiiviste väliin ja öljypohja takaisin paikalleen.
IMG20240104125127-01-01-01.jpeg
Letkulämmitintä oon harkinnu koko viikon kun ollut vajaa -30 pakkasta, kun tähän koneeseen ei lohkolämmitin sovi paikalleen. Toistaseksi on ilman lämmittelyjä heränny mtdi aamuisin henkiin. :?

Asentelin myös lisävesipumpun lämppärin letkun väliin. Nyt riittää tyhjäkäynnillä kierto lämmittämään hyttiä myös. 8-)
IMG20240105114819-01-01.jpeg
Ja tänään hinailtiin tielle hyytynyttä kalustoa kahteen otteeseen, nöyrästi tuli autot tölkin perässä :D

IMG20240105202908_01-02-02-01.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
eetttuu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 82
Liittynyt: 14.07.2017 21:02
Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi

Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro

Viesti Kirjoittaja eetttuu »

Juhlapäivä! Kolmen vuoden jälkeen etuperän lukko toimii taas. 8-) Akseli oli kohtuullisen jumissa, mutta wd40 ja "pari" tuntia nitkuttelua auttoi asiaan.

Lisäksi tuli värkättyä decouplerin merkkivalon lukija kohdalleen ja nyt palaa keskimmäinenkin valo kun nuppi on ylhäällä ;)
IMG20240310160624-01-01.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
eetttuu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 82
Liittynyt: 14.07.2017 21:02
Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi

Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro

Viesti Kirjoittaja eetttuu »

Viimeviikolla tuli harrasteltua parina päivänä.
Vaihdoin suuttimet isommilla kärjillä oleviin. Eli AHU suutinrungot ja AEL koneesta 0,216 kärjet. Kärkien varaosanumero: DSLA 150 P502.
Maltillinen viritys mutta toistaiseksi tuntuisi, että turbo herää uusilla kärjillä paremmin vaikka syöttöruuviin ei ole kärkien vaihdon jälkeen koskettu. Kaiketi uusissa suuttimissa on parempi suihku tms. :)

1 ja 3 pytystä suuttimet nousi nätisti nyppäämällä pois ja 2 ja 4 pytystä joutui liukuvasaralla paukuttamaan suuttimet irti. Tein adapterin liukuvasaraa varten parista mutterista. AHU:n suuttimissa kierre on M14x1,5.

IMG20240322120205-01.jpeg

Myös pakoputki palautettiin menemään alkuperäistä reittiä. Ei meinaa enään tunnistaa autoa omakseen, kun on niin hiljainen tuohon lyhyeen putkeen verrattuna. :lol:

IMG20240324122334-01.jpeg

Lisäksi eristin välijäähdyttimen kumimatolla muusta moottoritilasta vasemman takavalon taakse, sekä tein nurkkaan koteloon ilman ohjaimen, jotta "kiduksista" tuleva ilma menee kaikki jäähdyttimen läpi. Jäähdyttimen alle takanurkkaan reikä ja flekti liikuttamaan ilmaa jäähdyttimen läpi. Reikään suojaksi kanttailin pellin, jotta kaikki rapa ei roisku takarenkaasta flektin reikiin.

IMG20240323123453-01.jpeg
IMG20240323135638-01.jpeg

Flektin + eristyksen vaikutus oli huomattavasti isompi kuin odotin. Nyt auto kulkee kone lämpimänä yhtä "kevyesti" kuin kylmällä koneella :)

Toistaiseksi flektiä ohjataan kuskin paikalta napista, pitänee joskus harrastaa ahtoilman lämpötilaan perustuva ohjaus flektille. :roll:


Lisäksi tuli purettua takatukivarret varaosa-autosta ja niistä olisi tarkoitus avartaa / restauroida tähän käyttikseen tukivarret joihin sopisi isommat renkaat tai talvella ketjut. 8-)
IMG20240321212904-01-01.jpeg
IMG20240321171038-02-01.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
eetttuu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 82
Liittynyt: 14.07.2017 21:02
Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi

Re: VW T3 retkeily/käyttis syncro

Viesti Kirjoittaja eetttuu »

En malttanut odottaa irrallaan olevien tukivarsien restaurointia vaan poistin autossa paikallaan olevista tukivarsista "kynkän" ja avarsin etukaaria.

Renkaiksi tuli bfg All Terrainit koossa 245/75r16. Vanteet on 6' leveät ja et30. Ahtain paikka on takatukivarsi.
IMG20240331142729-01.jpeg
IMG20240331135746-02.jpeg
Kyllähän nuo vähän "katu-uskottavammat" kumit on. 8-)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin