Caravelle Syncro 2.2 10v maastoretkeilyprojekti "Naxu"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Pitäisi jonkun tehdä sellainen "kylki tulee ulos" -tyyppinen ratkaisu mitä niissä isoissa varikkorekoissa ja matkailuautoissa on. Siinä mahtuisi ukkoa nukkumaan poikittain koko auton pituudelta vaikka monessa kerroksessa. :lol:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
eetttuu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 82
Liittynyt: 14.07.2017 21:02
Paikkakunta: Oulu / Kirkkonummi

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja eetttuu »

On kyllä hieno suunnitelma! Tästä tölkistä on tulossa oikee tilaihme :) Harmillisen vähän ainakaan ite oon netistä löytäny tällasia erilaisia sisustusratkasuja...
Una
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja Una »

Uusia takatukivarsia tullu modailtua tällä viikolla. Renkaan puoleiset kantit lähti mäkeen ja tilalle tuli hitsailtua 5cm leveetä lattarautaa. Tulihan niistä vähän tommoset ite tehdyn näköset mutta kelvannee. Työvaiheista ei tullu otettua kuvia, vasta maalaamisen jälkeen tuli mieleen kuvata.

Tukivarsien sisään suihkin jo aiemmin hyväksi havaittua Eastwoodin Internal Frame Coatingia ja pintaan puolestaan Eastwoodin Chassis Black Extreme -purkin jämät.

Huomenna pitäis tulla Brickwerksiltä takatukivarsien pultit, uretaanipuslat, käsijarruvaijerit ja muuta hilpettä millä pääsee eteenpäin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja dmn »

Hyvältä näyttää tukivarret. Itsellä oli juuri hiekkapuhalluksessa omat - olivat ihan lahot ulompien puslien kohdalta, mm. puslan kehys ruostunut puhki, joten aika työläs operaatio oli saada niistä vielä käyttökelpoiset.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hyvälle näyttää. Juuri tuollainen pyöreä desing on todettu teoriassa ja käytännössä kestäväksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Una
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja Una »

Sain SA-kytkinkopan tänään. Olin siis taannoin tätä jenkki-ebaystä ostamassa cascade-german nimimerkiltä ja kysyin lähetyskuluista Finn-us:n terminaaliin. Sain kuitenkin myyjältä vastauksen huonolla Suomen kielellä ja selvis että ko heppu on tulossa Suomeen vierailulle ja ilmeisesti täällä viettäny aikaa joskus.

No, kaveri kuskas sen matkalaukussa tänne ja toi mulle suuniin kun sattu heidän matkan varrelle sekin, Turkuun kun olivat kentältä menossa.

Hintaa kopalle jäi alta 300e 8-)

Milläs kiinnitysosilla semmonen 5-pyttynen tuonne menee paikalleen vai pitääkö tehdä kaikki kiinnikkeet ite?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kyllähän ne itse värkättäviä on. Tietysti jotain valmiita osia eri autoista voi varmaan käyttää.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mitä muuten eteläafrikan pojat käytti?
Una
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja Una »

TT| kirjoitti:Kyllähän ne itse värkättäviä on. Tietysti jotain valmiita osia eri autoista voi varmaan käyttää.
Näin vähän arvelinkin. Eipä semmosen swappikaan varmaan siihen kaadu.
Osku kirjoitti:Mitä muuten eteläafrikan pojat käytti?
Etka sanoo että tuon liitteen kuvassa näkyviä käikäleitä mutta aika varmasti ovat aika kiven alla.. Enempi WBX:n kiinnikkeiden näköiset noi taitaa kuitenkin olla kuin dieselin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kannattaa melkeinpä tehdä sellanen yhdistetty pohjapanssari / apurunko mikä mulla on.

Kuva

Kuvassa puuttuu vielä vanhasta panssarista siirretty pohja ja koneen korvien ylimääräiset tuet.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja TT| »

WBX rautaa voi varmaan käyttää pohjana josta alkaa värkätä, ja koneen alkuperäsiä korvakkeita. Ainakin jonkun version.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Una
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja Una »

Pientä edistystä tapahtunu taas. Lämmitintä mallaillessa oli pakko todeta että ei se oikein tuonne moottoritilan päälle vaan sovi, joten sen paikka tulee nyt kuitenkin olemaan sitten tuossa takapenkin vasemmalla puolella. Sen paikka tuli hyvin pitkälti lukittua poraamalla pakoputkelle reikä seinään ja asentamalla läpivienti paikalleen. Vähän tuli myös 20mm Finnfoamia mallattua seinään. Saapa nähdä miltä osin tuon aiemman suunnitelman pystyy toteuttamaan, kerrossänkyidea täytynee hylätä mm. tuon pakoputken viemän tilan takia, mutta mitä tahansa tuohon vasemmalle seinälle sitten tuleekaan niin kyllä sen päälle yksi sänky ikkunoiden alareunan korkeudelle sovitetaan. Takasängystä vois tulla takaluukkua kohden levenevä jalkopään pysyessä tuossa noin 80 sentin leveydessä, jolloin siinä mahtuis 1,5 ihmistä yöpymään.

Tuo asennettava ja myynnissä oleva lämmitin tuli myös testattua käyntiinlähdön osalta tänään, mutta sopivaa kaasuliitintä ei löytyny niin kaasuja en saanu kytkettyä. Kumpikin näytti lähtevän sytyttämään kuitenkin. Asennettavaan kombi-lämppäriin tuli myös hommattua heräteostoksena digitaalinen käyttöpaneeli ja uudemman mallin piirikortti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Una
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja Una »

Askel eteen, kaksi taakse. Tukivarsia irrottaessa rälläkkä näköjään oli livenny jarruputkeen mikä kulkee vaihteiston päältä oikeelle puolelle, ei näyttäny kovin kivalta hommalta vaihtaa vaihteisto paikallaan. Siispä tiputin koko voimansiirtopaketin alas. Saa nyt sitten samalla sen tankinkin käytettyä irti ja putsailtua ruosteet ja hiekat joka paikasta + suojattua koko pohjan niin kestää sitten taas toivottavasti ainakin oman, toivottavasti pitkän omistussuhteen ajan.

Tänään huomasin ottaa myös kuvan siitä lämmittimen pakoputkesta ulkoa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja Mic_Coo »

Asiallisen näköinen talli ja nosturihommat. ;) Nuo jarruputket kannattee kyllä samalla tehhä uusiksi. Itte tehin kans ja ihan varoiksi tehin rinnalle toisen "varalinjaston" jos joskus sattuu jotain äksidenttiä. Tuon tankin irroituksen kanssa kannattee kyllä pitää hermot kurissa ja välttää vängällä vääntämistä tai voimallisia nykäisyjä. :D:D Siellä tankin päällä on muutama muovinen letkunippa jotka varmaan jonku verran kovettunu aikojen saatossa sekä ne letkut mitkä tullee niihin nippoihin kiinni. Ne ei välttämättä jousta enää yhtään ja nippa katkeaa.... itse värkkäsin tankkia varovasti alaspäin että sain nuo letkujen päät näkösälle, merkkasin net ja suosiolla katkaisin ja tein sitten uudet kun asensin tankin takaisin. Se on muuten jonkinverran tiukka sovitus sinne runkoon se tankki hässäkkä. Maltti on valttia. Hieno Syncro tulee kyllä tästä "Naxusta"....
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Una
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja Una »

No ne tankin huohotusventtiilit tuli rikottua jo molemmat silti. :lol:

Viikonloppuna purin moottoritilasta ja pohjasta irti kaikki jarruputket, johtosarjat, vesi- ja ohjaustehostinputket ja muun irtoavan etuakseliin takapuolelta pois. Hirvee määrä lisää hiekkaa tuolta rakenteista irtos vieläkin ja lisää paikkoja joista saa putsata pintaruosteet pois. Varsinaisesti akuuttia hitsattavaa ei sentään löytyny tankin päältä tai muualtakaan.

Alkuviikosta sovin kaupat -89 Audin viispyttysestä koneesta. Meinasin että en vielä sitä laittais kiinni mutta se suunnitelma taitaa mennä uusiks. Tänään irrottelin askin koneesta kun yksi kytkinkopan ja koneen välinen pinnapultti näytti katkenneen ja mutteri puuttui. Paljastu että koko kytkinkoppa ja kytkin on kauttaaltaan ihan öljyinen. Asetelman pinnalla ei sentään ollu märkää öljyä mutta sekin on kyllä osansa siitä saanu.

Tohon WBX:ään en kyllä enää uutta kytkintä ala investoimaan, joten eiköhän toi vitonen sit kanssa laitella paikalleen talven aikana ja se säädettävä ecu samalla.

Mitähän tuosta 370tkm ajetusta, oman kokemuksen mukaan kaikin puolin toimivasta ja pirtsakasta DJ-koneesta kehtais täällä kotimaassa pyytää jos sen laittais myyntiin apulaitteineen, ecun ja ilmanputsarikotelon+ilmamassamittarin+pakoputkiston kanssa? Saksassa näyttää olevan ebayssä ehjät koneet yli puoltatoista tonniakin ja kunnostettavaksi myytäväkin 500e. Koneeseen just uusittu rosterinen vesiputki+kumiletku termostaattikotelon ja vesipumpun välille, venttiilikopat, sytytystulpat, etanolikestävät bensaletkut ja melkeen kaikki muutkin letkut koneen päällä pl. nuo muutamat jotka on päistä eri halkaisijalla. Ko. koneen ecu, ilmamassamittari+putsarikotelo joutais jollekin tarvitsevalle myös.
Viimeksi muokannut Una, 23.10.2017 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja Mic_Coo »

Itse ostin foorumilaiselta toimivan koneen apulaitteineen sytkäosineen 400€. Voisin kyllä itsekkin olla kiinnostunut siittä DJ:stä mutta tuota välimatkaa taitaapi olla aiiikas paljon. :D Eli se kone+putkisto. Ecuja yms en välttämättä tartte. Ne saat kyllä myytyä erikseenkin, kysyntää kyllä on.. Itsellä tuossa MV-myllyssä jo kolmas ilmamassamittari menossa. :roll:

Paitsit että löytyskään sulta se "esiputsari" ennen ilmansuodatin koteloa putkineen?? Sen voisin tarttea ainakin ja joka olisi mahdollista lähettää postitse....Teloin omani viime viikonloppuna hirvimettällä. Siittä ei jääny kyllä suoraan sanoen mitään jäljelle.
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Una
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja Una »

Kyllähän toi kone tosta pihasta kulkee eurolavalla mihin vaan jos ostaja tilaa kuljetuksen 8-)
On tuossa se syklonifiltterikin ehjänä paikallaan ja sen saa koneen mukana :lol:

Mutta asiaan. Jotenkin olin kuvitellu että tossa askin kytkinkopan ja perävälityksen välissä on laipio vaihteistokopan puolellakin ja irrottelin sen kytkinkopan. Sotkin sitte nosturimonttuun pari litraa vaihteistoöljyä samalla.
Kytkimen paineasetelman irrottelin ja yllätyksekseni totesin että siinähän olikin vaan öljyä päällä, kytkinlevy ja asetelman kitkapinnat oli öljyttömät sittenkin ja ne saanee hyödynnettyä vitoskoneeseenkin.

Paineasetelmaa putsatessa koettiin jänniä hetkiä kun nosto-oven kake oli jääny remppahousujen taskuun ja alko ovi aueta yllättäen auton ollessa nosturilla katonrajassa. Oven noustua noin 60 senttiä alko kuulua hirvee rutina ja pauke kun nosto-oven yläpäässä keskellä oleva rauta otti kiinni tölkin kattorakenteisiin. Onneks se osu vaan katon takapäässä olevaan ilmanvaihtoräppänään mikä on menossa vaihtoon jo muutenkin. Siihen osuma nosti nosto-oven irti kiskoiltaan ja just sen tarvittavat 5 senttiä ylemmäs että se rauta ei yltäny naarmuttamaan kattopeltiä siltä vajaan parin metrin matkalta mitä tuo ovi jakso vielä kulkea ennenku se osu ohjurirautojensa tukiin ja moottorin voimanrajotin stoppas noston siihen.

Huomenna pitäis varmaan hakea vitoskone kotiin.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Una
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja Una »

Uusi kone tuli haettua kotiin ja pestyä ennen talliin tuontia.
Myös SA-kytkinkoppa tuli pultattua paikalleen vaihteistoon.

Tutustukoon ny hetken tuolla tallissa toisiinsa parin metrin päästä ennen yhdyntää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Una
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja Una »

Koneeseen löyty kaksoismassavauhtipyörä johon koneen oma paineasetelma sopi paikalleen, uskoisin sen parantavan vaihteiston kestoa ainakin. Tuo vauhtipyörä vaatii kytkinkopan ja koneen väliin 17mm välilaipan mikä vähän lisää vaikeusastetta lisää. Tuli mallattua konetta paikalleen sopiva prikkapino koneen ja kopan välissä ja näyttäis ainakin peruskone sopivan paikalleen. Vähän tilaa sai jakokopalle tehdä takapaneeliin tosin, mutta kone näyttäis jäävän kokonaisuudessaan tavaratilan pohjan tason alapuolelle ilman kikkailuja.

Etelä-Afrikan mallin moottorinkiinnityspalkki tuli tilattua VW-Winkleriltä eilen, kunhan se saapuu niin pääsee mallaamaan kiinnityspisteitä sille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.1 WBX -92 Caravelle Syncro maastoretkeilyprojekti "Nax

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Hienolta vaikuttaa! Mukava nähdä rohkeita ja omia ratkaisuja! Keep up the good work!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Vastaa Viestiin