T4 Caravelle '91 "Karpo" (Seikel)
T4 Caravelle '91 "Karpo" (Seikel)
Moikka,
Oheisissa kuvissa on ystäväni Karpo. Hän on bensa-T4 vuodelta 1991. Tutustuimme syksyllä 2015, ja olemme päässeet yhdessä 210 tuhannesta jo 225 tuhanteen kilometriin. Ettei elämä olisi liian tylsää, hänellä on uusi Seikelin maastojousitus (maavara +4,9cm) ja renkaina BF Goodrich All-Terrain T/A KO2. Karpon suuri haave on päästä ajelemaan Mongolian aroilla joku kaunis kesäpäivä.
PS.
Retkeily-ystävällisyyttä on lisätty parilla tarvikkeella:
http://www.justkampers.com/pair-of-cab- ... -2003.html
http://www.justkampers.com/tailgate-ven ... -2003.html
Oheisissa kuvissa on ystäväni Karpo. Hän on bensa-T4 vuodelta 1991. Tutustuimme syksyllä 2015, ja olemme päässeet yhdessä 210 tuhannesta jo 225 tuhanteen kilometriin. Ettei elämä olisi liian tylsää, hänellä on uusi Seikelin maastojousitus (maavara +4,9cm) ja renkaina BF Goodrich All-Terrain T/A KO2. Karpon suuri haave on päästä ajelemaan Mongolian aroilla joku kaunis kesäpäivä.
PS.
Retkeily-ystävällisyyttä on lisätty parilla tarvikkeella:
http://www.justkampers.com/pair-of-cab- ... -2003.html
http://www.justkampers.com/tailgate-ven ... -2003.html
Re: T4 Caravelle '91 "Karpo" (Seikel)
Hienoa nähdä T4 Syncron rakentelua. Ilmeisesti verovapaaksi pakettiautoksi rekisteröity?
Pitääkö tuolla korotuksella jo laskea takaperää alemmas? Minkä kokoiset renkaat?
Pitääkö tuolla korotuksella jo laskea takaperää alemmas? Minkä kokoiset renkaat?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Caravelle '91 "Karpo" (Seikel)
Korjataan sen verran, että tämä on 2-veto, ei Syncro. Seikelin korotussarjan saa Syncron lisäksi myös etuvedolle.TT| kirjoitti:Hienoa nähdä T4 Syncron rakentelua.
http://www.seikel.de/shop/lift-kit-for- ... e/?lang=eh
http://www.seikel.de/shop/t4-syncro-lift-kit/?lang=eh
Kohdalle osui bensapaku, ja ajattelin että tämän ikäistä bensamallia en edes haluaisi 4-vetona johtuen kulutuksesta. Tämä kuluttaa maantieajossa n. 10 l bensaa per 100 km mikä on ihan kohtuullinen.
Bensatankki on mittailujeni perusteella vain n. 53 litran luokkaa, mutta noilla 2 x 20 l -bensakanistereilla sai 'rangen' kasvatettua n. 800-900 kilometriin.
Ideana tosiaan oli tehdä reissuauto, jolla (alustava suunnitelma) ajella joku sopiva kesä Mongoliaan ja katsoa millainen tarina siitä kehittyy. Menneenä kesänä kävin lähiseuduilla Lapissa, Norjassa ja Saksassa toteamassa, että toimiiko tämä, ja toimiihan se.
Takaosassa ei ole kiinteitä rakennelmia ja näillä näkymin ei tulekaan. Takaosassa oli paljas metallilattia, joten teetätin vaneroinnin (+ kiinnitysrinkulat + vanerin alle eristekerroksen) Verhoomo Sorsassa.
Jep.TT| kirjoitti:Ilmeisesti verovapaaksi pakettiautoksi rekisteröity?
Hmm, hyvä kysymys... Pitää kysäistä korotuksen tehneeltä mekaanikolta.TT| kirjoitti:Pitääkö tuolla korotuksella jo laskea takaperää alemmas?
Renkaat 215/75/15 ja vanteet 15 x 6.5. Tuon koon löysin parista eri lähteestä T4-foorumeilta. Isompia BFG A/T -renkaita T4:een ei taida mahtuakaan.TT| kirjoitti:Minkä kokoiset renkaat?
http://www.bfgoodrich.fi/fi/valikoima/4 ... up-KO2-sup
Re: T4 Caravelle '91 "Karpo" (Seikel)
Eipä sitä takaperää tarvitse laskea, kun sitä ei ole siellä Niinhän se on sama alusta syncrossa ja etuvedossa.
En tiedä onko nuissa ensimmäisissä T4 pienempi tankki, kun omassa vm2000 on ainakin 70litraa.
En tiedä onko nuissa ensimmäisissä T4 pienempi tankki, kun omassa vm2000 on ainakin 70litraa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Caravelle '91 "Karpo" (Seikel)
Kuinka montaa erikokoista tankkia T4:ssa oikein on? Omaan -01 TDi:hin menee yleensä heittämällä päälle 80 litraa kun on jonkun aikaa ajanut löpövalon palaessa.
Hyvännäköinen T4. Omakin on toiminut reissuissa matkailuautona vallan loistavasti. Taemmassa kattoluukussa on ilmaa poistamassa tietokonetuuletin ja sille kojelaudassa taajuusmuuttajalla tehty portaaton nopeudensäätö. Pysyy ilma hytissä hyvänä öisinkin.
Hyvännäköinen T4. Omakin on toiminut reissuissa matkailuautona vallan loistavasti. Taemmassa kattoluukussa on ilmaa poistamassa tietokonetuuletin ja sille kojelaudassa taajuusmuuttajalla tehty portaaton nopeudensäätö. Pysyy ilma hytissä hyvänä öisinkin.
Re: T4 Caravelle '91 "Karpo" (Seikel)
Tämä on mysteeri. Ohjekirjan mukaan tankin pitäisi olla isompi, mutta tyhjäänkään tankkiin ei mene yli kuuttakymmentä litraa. Ehkä tähän on joskus vaihdettu pienempi tarviketankki.Mara kirjoitti:Kuinka montaa erikokoista tankkia T4:ssa oikein on? Omaan -01 TDi:hin menee yleensä heittämällä päälle 80 litraa kun on jonkun aikaa ajanut löpövalon palaessa.
Tänks!Mara kirjoitti:Hyvännäköinen T4. Omakin on toiminut reissuissa matkailuautona vallan loistavasti. Taemmassa kattoluukussa on ilmaa poistamassa tietokonetuuletin ja sille kojelaudassa taajuusmuuttajalla tehty portaaton nopeudensäätö. Pysyy ilma hytissä hyvänä öisinkin.
Kattoluukkuja tässä ei ole, mutta tämä parinkympin metallikikkare on ilmanvaihdon mahdollistajana nerokas. Takaluukku pysyy hieman raollaan, mutta silti lukossa.
http://www.justkampers.com/tailgate-ven ... -2003.html
Läpivetoa sitten tällaisilla etuikkunoissa:
http://www.justkampers.com/pair-of-cab- ... -2003.html
Re: T4 Caravelle '91 "Karpo" (Seikel)
Tuskinpa sitä tankkia on vaihdettu, eihän sellainen muovinen miksikään mene.. Olisikohan vaan anturi tai mittaristovika, että näyttää nollaa vaikka ainetta olisi vielä reilut 10l jäljellä?
< 15kWh/100km
Re: T4 Caravelle '91 "Karpo" (Seikel)
Nyt kun muistelen tarkemmin, niin joku auton lainaaja on tainnut väittää tuohonkin laittaneen 80 litraa. Itse en koskaan ole niin tyhjiin ajanut. Tankkihan on aikamoinen pallo, että pantojen venyminen/löysällä olo voi vaikuttaa jonkun verran tilavuuteen. En ole perehtynyt minkälaiset huohotin sun muut systeemit bensassa on.Mara kirjoitti:Kuinka montaa erikokoista tankkia T4:ssa oikein on? Omaan -01 TDi:hin menee yleensä heittämällä päälle 80 litraa kun on jonkun aikaa ajanut löpövalon palaessa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Caravelle '91 "Karpo" (Seikel)
Olen pari kertaa ajanut tankin aivan täydestä siihen asti kunnes auto pysähtyy (reilu 500 km maantieajoa), polttoaineen merkkivalo palaa ja auto ei enää käynnisty. Herätys kanisterilla ja pumpulle sekä tankkaus täyteen. Yhteensä yli 55 litraa ei mene kunnes tankki on jälleen täynnä.dmn kirjoitti:Tuskinpa sitä tankkia on vaihdettu, eihän sellainen muovinen miksikään mene.. Olisikohan vaan anturi tai mittaristovika, että näyttää nollaa vaikka ainetta olisi vielä reilut 10l jäljellä?
Ehkä tätä pitäisi tutkia tarkemmin.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T4 Caravelle '91 "Karpo" (Seikel)
Veikkaan ettei tankki tule täyteen tankatessa. 80 litran pintaan on useampaankin T4 dieselin tankkiin ainakin mennyt.
Oman T3 syncron tankaaminen on hidasta liruttelua, jos haluan tankin täyteen. "GT Malagan" 45 l tankkiin saa menemään reilun 55 litraa helposti, kun painaa pistoolilla ilmaustötsää viimeisen 15 l ajan.
Oman T3 syncron tankaaminen on hidasta liruttelua, jos haluan tankin täyteen. "GT Malagan" 45 l tankkiin saa menemään reilun 55 litraa helposti, kun painaa pistoolilla ilmaustötsää viimeisen 15 l ajan.
Re: T4 Caravelle '91 "Karpo" (Seikel)
Tämä tulikin testattua aiemmin:AT5nok kirjoitti:Veikkaan ettei tankki tule täyteen tankatessa. 80 litran pintaan on useampaankin T4 dieselin tankkiin ainakin mennyt.
Oman T3 syncron tankaaminen on hidasta liruttelua, jos haluan tankin täyteen. "GT Malagan" 45 l tankkiin saa menemään reilun 55 litraa helposti, kun painaa pistoolilla ilmaustötsää viimeisen 15 l ajan.
- Manuaalisesti jerrykanisterista kaataen tankkiin menee max. 86 litraa (käyttöohjeen mukaan tilavuus on 80 l).
- Pumpusta tankattuna tyhjään tankkiin menee reilu 70 litraa. Ekat 55 litraa menevät pistoolilla ihan normaalisti, mutta sen jälkeen pitää hi-taas-ti lirutella loput 15+.
Tankin sisällekin vilkaistiin, ehjä on.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.