T4 syncro "käyttispaku"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Mites suuttimien paluuletkut, onko uusattu milloin, jos sieltä ilmoja repii / laskee

Itsellä samanlaista jauhamista kylmällä koneella, heti jos vähän lämmityksessä ollut lähtee OK, ollut jo pidemmän aikaa tämmöinen, pitänee varmaan itsellekin takaiskuventtiili pumpun ja suotimen väliseen letkuun pistää kokeeksi
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Buuhiz
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 05.12.2016 16:32
Paikkakunta: Salo

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja Buuhiz »

Ei ole uusittu ainakaan minun aikana eli todennäköisesti alkuperäiset. Niitä kyllä katselin kerran, unohtunut vaan ostaa letkua vaihtoa varten. Painelin tuota paluuliitintä tiukempaan suodattimeen ja nyt parilla aamulla on lähtenyt hyvin. Toki ollut lämpimämpää ilmaakin.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jos ilmavuotoa ei löydy, niin parilla kympillä saa sähköisen siirtopumpun, joka ehtii jo melkein hehkutuksen aikana siirtää tarpeeksi lientä pumpulle.
Buuhiz
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 05.12.2016 16:32
Paikkakunta: Salo

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja Buuhiz »

Toivon että se jostain löytyy ilman eri virityksiä. Taitanen aloittaa noista paluuletkuista, ne kun ainakin vaikuttaa vanhoilta.
Buuhiz
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 05.12.2016 16:32
Paikkakunta: Salo

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja Buuhiz »

Paluuletkut vaihdettu ja mainittakoon että 3mm letku on sopivaa. Vaihdoin ne pienet pätkät ja kiristin nippusiteellä suodattimen lähellä olevasta t-haarasta yhden haaran.

Tällä korjauksella loppui ilmavaivat ja nyt pärähtää käyntiin aamun ekassakin startissa niinkuin kuuluu. Aina se vaan mieltä lämmittää kun vika korjaantuu muutaman euron letkunpätkällä. Keula kannattaa ottaa tuohon huoltoasentoon, niin mahtuu kaksi kättä kunnolla letkuihin käsiksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eikös tuo vielä alaosastaan tule 10cm ulospäin kun otttaa syylärin huoltoasentoon, vai onkos se vain varhais-t4:n ominaisuus...
< 15kWh/100km
Buuhiz
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 05.12.2016 16:32
Paikkakunta: Salo

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja Buuhiz »

En itseasiassa tiedä. Ekaa kertaa itse otin huoltoasentoon niin tuohon asentoon meni kohtuuvaivalla niin en ruvennut enempää repimään ilman parempaa tietoa. Lampunpesurista ainakin vaikutti varat loppuvan tuohon :D
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja selvesa »

curavelli keulassa(pitkäkeula) ei tuota huoltoasentoa ole eli nyrkit ruvella saa touhuta :D .... pitänee itsekin vielä uusata nuo letkut, kaikki. Eilen tuli pa-suodin ja se muoviliitin päälle vaihdettua :)
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onhan se siinäkin, monista on vaan ne härpättimet joilla pitäs pysyä keula paikallaan jo jääneet matkalle jossain kohtaa miljoonan km taivalta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Buuhiz
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 05.12.2016 16:32
Paikkakunta: Salo

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja Buuhiz »

Luulisi tosiaan olevan myös caravelle-keulassa. Ei tuossakaan pysynyt ilman polkupyöräpumpun apua :D
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja selvesa »

jooo on kun purkaa puolikeulaa pois edestä, niin voi ehkä saada himpun syyläriä käännettyä, mutta ei noin helposti kuin noissa vanhemmissa
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
jaketech
AktiVWisti
Viestit: 150
Liittynyt: 12.11.2013 13:28
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja jaketech »

vm-00 lyhytkeulasessa ainaki kääntyy samalailla ku vm-93:ssa. mulla on isotöinen tuossa 93:sa ku joutuu purkaa kuulerin ja lisävalot pois että saa kääntyy huoltoasentoon.
Buuhiz
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 05.12.2016 16:32
Paikkakunta: Salo

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja Buuhiz »

T4 on ollut itsellä aika aktiivisesti ajossa ja alustan löysyys ja myöskin väsynyt asento alkoi häiritsemään.
Löysyyteen ja levottomaan käytökseen auttoi uudet iskarit. Saksanmaalta tuli edulllisesti koko kierros KYB:in iskareita, joten en hankkinut mitään "tarvikeiskareita".

Jousiin muutoksena taakse leikkasin 40mm polyeteenimuovista korokepalat jousen yläpäihin. Jäykät jouset olisivat ajaneet saman asian, mutta olisi tullut todella pintakova kun tyhjänä ajetaan 95% ajoista. Edessä vastaava korkeus saatiin vääntösauvajousia kiristämällä. Takaperään tulossa spacerit, joilla vetareiden kulma saadaan vastaamaan vakiota vetarin kulmaa=säästää niveliä.
Perän spacereiden paksuudet ovat kokoa 21mm ja 15mm, takimmaisiin kiinnikkeisiin 21mm ja etummaiseen 15mm. Leveyttä molemmilla 67mm ja 10mm reikä keskellä. Koot löytyivät ulkomaiselta T4 foorumilta.
IMG_20170701_151604.jpg
IMG_20170701_151655.jpg
Kaikenkaikkiaan mielestäni hyvä muutos, ryhtiä tuli lisää ja samalla saatiin vähän maavaraa lisää.
IMG_20170701_151539.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Hyvältä näyttää!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Buuhiz
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 05.12.2016 16:32
Paikkakunta: Salo

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja Buuhiz »

Kiitoksia! Kyllähän se paremmalta näyttää kuin vakiokorkeudella. Luulot etenemiskyvystä olivat suuremmat kuin todellisuus joten joutui tänään hakemaan vetoapua että sai pohjasta kiinni jääneen portterin takaisin kantavalle pinnalle :D
JX16
AktiVWisti
Viestit: 82
Liittynyt: 21.02.2013 21:46
Paikkakunta: Loppi

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja JX16 »

Mulla omassa syncrossa oli perän spacerit samoilla mitoilla ja hetken päästä hajos takimmainen kannatinlaakeri kardaanista. Oma auto pitkä korimalli, tiedä sitten onko vaikutusta...
Otin limput pois välistä ja hyvin on nivelet kestäneet.
Oikean puolen sisemmän vetarinkumin saanu vaihtaa muutaman kerran kun on aika jyrkässä kulmassa. Nyt on paikallaan sellanen ylivedettävä yleismallin kumi, kestänyt paljon pidempään kuin perus tarvikekumi.
Buuhiz
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 05.12.2016 16:32
Paikkakunta: Salo

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja Buuhiz »

Mielenkiintoista! Nuo spacerin mitathan on apinoitu Seikelin korotussarjan spacereista, joten luulisi olevan joku järki mitoissa. Pitää seurailla tuota kyllä, ulkomaisilla foorumeilla kyseisestä asiasta ollut mitään mainintoja tai kokemuksia. Saiko kannatinlaakerin vaihdettua?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja dmn »

No eihän se jousen alle tuleva spaceri vaikuta kardaanin kulmaan mitenkään erillisjousitetussa perässä. Mutta noi tarvike suojakumit ei kyllä kestä hetkeäkään alla korotetussa versiossa (ainakaan t3 16" jossa kaiketi sama nivel).
< 15kWh/100km
JX16
AktiVWisti
Viestit: 82
Liittynyt: 21.02.2013 21:46
Paikkakunta: Loppi

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja JX16 »

Niin nythän oli puhe sen perämurikan ja korin väliin tulevista limpuista.. ja voihan se olla että mulla se laakeri hajos ihan vaan vanhuuttaan. Olikos lyhyessä mallissa vaan yksi kannatinlaakeri? Pitkässä on 2kpl. Vois kyllä kuvitella että pitkän ja lyhyen perät pitää saada eri kulmaan vaikkei varmaan suurta eroa olekkaan.
Buuhiz
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 05.12.2016 16:32
Paikkakunta: Salo

Re: T4 syncro "käyttispaku"

Viesti Kirjoittaja Buuhiz »

Niin tosiaan, kun perään lisätään nuo spacerit jotka laskevat perää alemmas suoristamaan vetoakseleita, kardaanin kulmahan muuttuu. On lyhyessäkin 2kpl muistaakseni.
Vastaa Viestiin