Pritschenwagen 16"
Pritschenwagen 16"
No niin, aloitetaanpas tännekin joku haaveilu/rakentelupläjäys.
Syncro oli talven yli maannut ilman moottoria kun päätti turbon akseli syksyllä katketa kalkun huutokaupasta palatessa..
Tähän on tulossa 5-syl TDI, mutta kiireiden ja laiskuuden takia se ei ole vielä paikallaan, joten tulevaa safaria varten kävin lyhytakselivälisestä syncrosta lainaamassa totaalisen arpakoneen. Kone käynnistyy hienosti käy muutenkin kivasti, mutta kun tuo auto on maannut muutaman vuoden meren rannalla niin kaikki mikä ei öljytöhnässä, on kauheessa ruosteessa. Katotaan miten käy kun saadaan luovutuselin paikalleen.
Syncro oli talven yli maannut ilman moottoria kun päätti turbon akseli syksyllä katketa kalkun huutokaupasta palatessa..
Tähän on tulossa 5-syl TDI, mutta kiireiden ja laiskuuden takia se ei ole vielä paikallaan, joten tulevaa safaria varten kävin lyhytakselivälisestä syncrosta lainaamassa totaalisen arpakoneen. Kone käynnistyy hienosti käy muutenkin kivasti, mutta kun tuo auto on maannut muutaman vuoden meren rannalla niin kaikki mikä ei öljytöhnässä, on kauheessa ruosteessa. Katotaan miten käy kun saadaan luovutuselin paikalleen.
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Hiukka näytti puhelimen ruudusta jännältä toi swappi, rupes jo jännittää että mikä suomonsteriheavydutysuperturbodieselsyncro sieltä on rakentumassa....
Re: Pritschenwagen 16"
Sunnuntaina krapulassa tuli tehtyä koneen asennuksen hitausennätys, mutta siellä se nyt makaa. Ja matkahuolto toi uuden mustekala-letkun niin tämänhän hän saa kohta tulille.
Aika pahasti korroosio iskenyt takatukivarsiin. Pitää kokeilla katsastukseen peiteillä vaseliinillä kolot ja sitten ajan kanssa hiekkapuhaltaa ja paikata
Aika pahasti korroosio iskenyt takatukivarsiin. Pitää kokeilla katsastukseen peiteillä vaseliinillä kolot ja sitten ajan kanssa hiekkapuhaltaa ja paikata
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Katon tänään sulle sen alipainepumpun, osoite mulla pitäskin olla jossain niin koitan keritä heittää vielä tänään matkikseen tai huomen aamulla viimeistään.
Re: Pritschenwagen 16"
Koeajo suoritettu ja akku tyhjennetty. Eli lataus ei toimi, nesteet ei kierrä lämppärissä vaikka miten ilmais ja lämpömittari ei toimi kun jostain syystä sille ei löydy paikkaa. Muuten kyllä toimii epäilyttävän hyvin, mutta hieman on pelko vielä perseessä että tekee painetta järjestelmään. Ja joku vetari oli seinonnan aikana ottanut nokkiinsa ja ruvennut kolisemaan. Mutta eiköhän tää pikaelvytys oo kuitenin voiton puolella jo.
Jännää kun kattelin miten renkaat on kulunut, parhaimmassa on lähes sentti vielä pintaa ja huonoimassa vain 2-3mm huonoimmillaan. Kai näitäkin olis kannattanut vähän kierrättää.
Jännää kun kattelin miten renkaat on kulunut, parhaimmassa on lähes sentti vielä pintaa ja huonoimassa vain 2-3mm huonoimmillaan. Kai näitäkin olis kannattanut vähän kierrättää.
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Oliko reunoilta kulunut enemmän renkaat? Ainakin multivanissa näyttää olevan jäykän viskon ansiosta etusista varsinkin toinen kulunut reunalta lähes sileäksi.dmn kirjoitti: Jännää kun kattelin miten renkaat on kulunut, parhaimmassa on lähes sentti vielä pintaa ja huonoimassa vain 2-3mm huonoimmillaan. Kai näitäkin olis kannattanut vähän kierrättää.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pritschenwagen 16"
Etummaiset olivat selkeesti kuluneemmat mutta ei oikeastaan voi sanoa että olis vain toista reunaa syönyt.
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Katsastus meni läpi huomautuksitta! Nyt vaan armotonta testiajoa että uskaltaa lähteä viikonloppuna liikkeelle.
Pitäisköhän oikein repäistä ja vaihtaa vielä jakopään hihnakin..
Ai niin ja nyt mitatttiin toisen kerran syncrohistoriani aikana jarrut, 4kN/4kN ja 3,2kN / 3,2kN näytti tasaisesti...
Pitäisköhän oikein repäistä ja vaihtaa vielä jakopään hihnakin..
Ai niin ja nyt mitatttiin toisen kerran syncrohistoriani aikana jarrut, 4kN/4kN ja 3,2kN / 3,2kN näytti tasaisesti...
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Hyvä hyvä! Kannattaapi se remmi ehkä vaihtaa jos on kerran ihan täysin arpamoottori. Itse olen ainakin uusinut jakohihnan ym. romut semmoisiin vehkeisiin mistä ei ole tietoa koska viimeksi vaihdettu.
Oman tölkinkin ostin kansivikaisena kun ei ollut remmiä vaihdettu ajoissa...
Oman tölkinkin ostin kansivikaisena kun ei ollut remmiä vaihdettu ajoissa...
Re: Pritschenwagen 16"
Jeps, vaihdetaan jos keritään.. Tekis mieli vaihtaa joku vetonivel eteenkin kun napsuu, mut ei hajuakaan mikä niistä
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pritschenwagen 16"
Jos oikein muistan, niin Mäntsälässä on vetoniveliä...dmn kirjoitti:Jeps, vaihdetaan jos keritään.. Tekis mieli vaihtaa joku vetonivel eteenkin kun napsuu, mut ei hajuakaan mikä niistä
Re: Pritschenwagen 16"
Ei taida 16" niveliä olla mäntsälässä, mulla on kyllä pari jemmassa jos ei joku ennätä niitä vaihtaa.T3Syncro kirjoitti:Jos oikein muistan, niin Mäntsälässä on vetoniveliä...dmn kirjoitti:Jeps, vaihdetaan jos keritään.. Tekis mieli vaihtaa joku vetonivel eteenkin kun napsuu, mut ei hajuakaan mikä niistä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pritschenwagen 16"
Juu ei ole 16" niveliä...TT| kirjoitti:Ei taida 16" niveliä olla mäntsälässä, mulla on kyllä pari jemmassa jos ei joku ennätä niitä vaihtaa.T3Syncro kirjoitti:Jos oikein muistan, niin Mäntsälässä on vetoniveliä...dmn kirjoitti:Jeps, vaihdetaan jos keritään.. Tekis mieli vaihtaa joku vetonivel eteenkin kun napsuu, mut ei hajuakaan mikä niistä
Re: Pritschenwagen 16"
Mulla on sellainen mielikuva että tohon olis joku aikaisempi seppä vaihtanut 14" osat eteen vetareiden / nivelien osalta, joten eiköhän varaosistakin löydy. Otan varoiks uloimman nivelen tumpit mukaan niin voi sitten 2wd:nä nilkuttaa kotiin jos oikein huonosti käy.
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Mulla on yhdet uudet ulommat 14" nivelet reservissä jos jollain hajoaa...
Re: Pritschenwagen 16"
Oliskohan joku pakosarjan tiiviste jo antautunut kun pörisee normaalia kovemmin. Pitää illalla vielä tutkia ja tehdä viime hetken fiksaukset Nokkaremmiä en jaksanut vaihtaa kun näytti lähes uuden veroiselta (kop kop).
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Tuiressa kun on tuota ominaisuutta ollut, niin pari pyttyä kun vuotaa reilummin niin alkaa säksätys kuulua ja tehot laskea motista. Yhden suhinaa ei juuri huomaa Niin kauan tuntuu tiivistyvän ja toimivan ok, kun molempiin reikiin on vielä pultti jäljellä, vaikka löysälläkin. Kun toinen pääsee karkaamaan, niin lipsahtaa tiiviste sivuun ja alkaa vuotaa merkittävästi.dmn kirjoitti:Oliskohan joku pakosarjan tiiviste jo antautunut kun pörisee normaalia kovemmin. Pitää illalla vielä tutkia ja tehdä viime hetken fiksaukset Nokkaremmiä en jaksanut vaihtaa kun näytti lähes uuden veroiselta (kop kop).
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pritschenwagen 16"
Eihän siellä mitään hankalaa vikaa ollutkaan, vaan kolmen sormen mentävä reikä turbolta lähtevässä putkessa sellaisessa paikkaa että auton alta kuikuillessa sitä ei taatusti näeTT| kirjoitti:Tuiressa kun on tuota ominaisuutta ollut, niin pari pyttyä kun vuotaa reilummin niin alkaa säksätys kuulua ja tehot laskea motista. Yhden suhinaa ei juuri huomaa Niin kauan tuntuu tiivistyvän ja toimivan ok, kun molempiin reikiin on vielä pultti jäljellä, vaikka löysälläkin. Kun toinen pääsee karkaamaan, niin lipsahtaa tiiviste sivuun ja alkaa vuotaa merkittävästi.dmn kirjoitti:Oliskohan joku pakosarjan tiiviste jo antautunut kun pörisee normaalia kovemmin. Pitää illalla vielä tutkia ja tehdä viime hetken fiksaukset Nokkaremmiä en jaksanut vaihtaa kun näytti lähes uuden veroiselta (kop kop).
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Ja autokin kunnostettu safarin jäljiltä, vaurioita oli yksi vetarin nivel ja pakoputki saanut ilmeisen kovan tällin kun oli downpipe irti turbosta ja koko paketti roikkui yhden kumikiinnikkeen varassa.
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Itse vaihdoin viime kesänä arpakoneen hajonneen koneen tilalle. Arpakone kävi ja kulki hyvin ja viikon verran ajelin menemään. Sitten tuli mieleen, että ehkä se hihna pitäisi vaihtaa, kun ei mitään tietoa sen iästä eikä kilometreistä. Vein auton tutulle hihnanvaihtoon ja noutaessani auton sain kuulla, että kovin montaa kymmentä kilometriä tuskin olisi enää päässyt. Kiristäjä oli ruostunut jumiin ja mukavasti oli hionut hihnaa selkäpuolelta. Mitään ylimääräistä vinkunaa tai muutakaan ääntä se ei pitänyt.redi kirjoitti:Hyvä hyvä! Kannattaapi se remmi ehkä vaihtaa jos on kerran ihan täysin arpamoottori. Itse olen ainakin uusinut jakohihnan ym. romut semmoisiin vehkeisiin mistä ei ole tietoa koska viimeksi vaihdettu.
Oman tölkinkin ostin kansivikaisena kun ei ollut remmiä vaihdettu ajoissa...
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!