Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Doka Syncro 1.9 mTDI "Smurffi"
Lukot edessä ja takana + decupler. Moottorina aey Sdi jx:n pakosarjalla ja turbolla. Pumppu isuzu 11mm mtdi pumppu.
Välijäähy madzda 626 comprexista.
12000 lbs vinssi keulassa mallia IKH. 2x60ah akut penkkien alla ja 90a laturi. valorauta ja kylkiputket omavalmistetta.
Täällä lisää kuveja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut AT5nok, 13.08.2013 14:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Muokattu otsikko uuden omistajan pyynnöstä
Syy: Muokattu otsikko uuden omistajan pyynnöstä
Re: Doka -90 mTdi
Noiden kl 71 kestävyys kiinnostaa. Syy miksen ottanut niitä oli että tutun tutun mukaan kuluvat nopeasti maantieajossa, mutta kyseessä oli painavampi auto. Kuulemma hyvät metsässä ja kalliolla.
Työnmäärä näkyy, maalaus näyttää todella hienolta.
Työnmäärä näkyy, maalaus näyttää todella hienolta.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Doka -90 mTdi
MInulla ei kilometrejä kesällä tule paljoa kun ajan etupäässä tällä, mutta viimekesänä rullattu noin 2000km ja ei ainakaan noilla kilometreillä lähtynyt kulumaan epätavallista enemmän.
Työtä kyllä on tehty että auton tässä kunnosssa. Maalaus nyt ei ole huippu mutta on kuitenkin yks värinen suurimmaksi osaksi
Hieman saumat jo taas ruosteessa ja vasen takakulma huonosti korjailtu kun nojasin sähkökaappiin talvella(tuli reikä).
Eihän se liian hieno saa olla että ei mettään uskalla mennä
Kaikkea pientä remonttia sitä olisi tiedossa mutta niitä tehdään kun keretään ja jaksetaan.
Työtä kyllä on tehty että auton tässä kunnosssa. Maalaus nyt ei ole huippu mutta on kuitenkin yks värinen suurimmaksi osaksi
Hieman saumat jo taas ruosteessa ja vasen takakulma huonosti korjailtu kun nojasin sähkökaappiin talvella(tuli reikä).
Eihän se liian hieno saa olla että ei mettään uskalla mennä
Kaikkea pientä remonttia sitä olisi tiedossa mutta niitä tehdään kun keretään ja jaksetaan.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7677
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Doka -90 mTdi
Tölkki vaatii toisinaan huoltoaPasi_T kirjoitti:Kaikkea pientä remonttia sitä olisi tiedossa mutta niitä tehdään kun keretään ja jaksetaan.
Re: Doka -90 mTdi
Koetaulukin sai harmaan värin mustan tilalle ja 3M hiilikuitu teippiäkin tuli laitettua.
Lisämittaritakin tuli asennuttua , tein asennuspaikan L-malliseen muoviin joka on siinä lämmönsäätövipujen alla.
Ensimmäisessä kuvassa näkyykin controlleri joka ohjaa välijäähyn flektiä ja ö-lauhduttimen pumppua.
Ja kuva yläilmoista, kuvien laatu ei kyllä ole huippua kiitos matkapuhelimen.
Tieto lisää tuskaa kuten sanotaan, mittareiden asennuksen jälkeen huomasin että öljynpaineet katosi
läpimänä. Käytin öljypumpun poissa ja sehän oli ottanut itseensä, pumpun rattaissa ja kotelon sisäpinnoissa paljon naarmuja.
Sain hommattua pari pumppua jaosta sain kasattua yhden kohtuulisen pumpun.
Tilanne parani kuumana, mutta ei vieläkään hyvä. Eli koneen remontointi edessä tai jostain tdi kone tilalle.
Öljyn lämpöjenkin kanssa on tuossa pähkäilty ja lisäkierron pumppu on ohjattu samalla kuin välijäähyn flekti mennee päälle.
Tekniikka puolelle laitoinkin aheesta juttua että kummin päin pumppu pitäs olla.
Lisämittaritakin tuli asennuttua , tein asennuspaikan L-malliseen muoviin joka on siinä lämmönsäätövipujen alla.
Ensimmäisessä kuvassa näkyykin controlleri joka ohjaa välijäähyn flektiä ja ö-lauhduttimen pumppua.
Ja kuva yläilmoista, kuvien laatu ei kyllä ole huippua kiitos matkapuhelimen.
Tieto lisää tuskaa kuten sanotaan, mittareiden asennuksen jälkeen huomasin että öljynpaineet katosi
läpimänä. Käytin öljypumpun poissa ja sehän oli ottanut itseensä, pumpun rattaissa ja kotelon sisäpinnoissa paljon naarmuja.
Sain hommattua pari pumppua jaosta sain kasattua yhden kohtuulisen pumpun.
Tilanne parani kuumana, mutta ei vieläkään hyvä. Eli koneen remontointi edessä tai jostain tdi kone tilalle.
Öljyn lämpöjenkin kanssa on tuossa pähkäilty ja lisäkierron pumppu on ohjattu samalla kuin välijäähyn flekti mennee päälle.
Tekniikka puolelle laitoinkin aheesta juttua että kummin päin pumppu pitäs olla.
Re: Doka -90 mTdi
Upea kabiini!
Mikä on kuuma öljynlämpötila? Kyselen vaan kun joidenkin mielestä 115C on liian kova ja toiset ajelee monta vuotta 130C lämmöillä eikä niitä tunnu hätkäyttävän. Ja mikä on öljynpaine tyhjäkäynnillä ja ajaessa?
Ongelma saattaa löytyä tuon moottorin rakenteestakin, eli sulla voi olla liian pieni jäähdytin? Mä en näistä mitään tiedä, mutta veikkaisin että eri TDI moottoreissa on eri kokoisia öljynjäähdyttimiä. Noita koneita kun on löytynyt eri tehoisina malleina.
Tuon pumpun tarkoitus on jatkaa moottorin jäähdytystä kun moottori sammutetaan. Muutaman kerran noissa ratahommissa vähän jännittänyt ajaa auto pois varikolta kun vedenlämmöt näyttää melkein 150 astetta, vähän sellainen olo vatsapohjassa että kohta jotain tussahtaa. Tuollaisella pumpulla moottori jatkaa jäähtymistä ja veden kierto jatkuu kun se on sammutettu.
Mikä on kuuma öljynlämpötila? Kyselen vaan kun joidenkin mielestä 115C on liian kova ja toiset ajelee monta vuotta 130C lämmöillä eikä niitä tunnu hätkäyttävän. Ja mikä on öljynpaine tyhjäkäynnillä ja ajaessa?
Ongelma saattaa löytyä tuon moottorin rakenteestakin, eli sulla voi olla liian pieni jäähdytin? Mä en näistä mitään tiedä, mutta veikkaisin että eri TDI moottoreissa on eri kokoisia öljynjäähdyttimiä. Noita koneita kun on löytynyt eri tehoisina malleina.
Tuon pumpun tarkoitus on jatkaa moottorin jäähdytystä kun moottori sammutetaan. Muutaman kerran noissa ratahommissa vähän jännittänyt ajaa auto pois varikolta kun vedenlämmöt näyttää melkein 150 astetta, vähän sellainen olo vatsapohjassa että kohta jotain tussahtaa. Tuollaisella pumpulla moottori jatkaa jäähtymistä ja veden kierto jatkuu kun se on sammutettu.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Doka -90 mTdi
Kenen valmistama tai mikä toi ohjaus mokkula noille flekteille on?
Re: Doka -90 mTdi
Mullakin tippuu öljynpaineet reilusti kun kone on käyntilämmin. Kylmänä joutokäynnillä 2bar ja kierroksilla 4-6bar. Kuumana joutokäynnillä 0,? bar ja kierroksilla 1-2 bar.
Käytössä on tosiaan vaan bilteman halpismittari joka oli ensin suodatinjalassa ja sitten siirsin sen kanteen, mutta lienee paras kattoa se pumppu
Pirteän näköinen tuo sinun kojetaulu ja koko auto. *peukut*
Käytössä on tosiaan vaan bilteman halpismittari joka oli ensin suodatinjalassa ja sitten siirsin sen kanteen, mutta lienee paras kattoa se pumppu
Pirteän näköinen tuo sinun kojetaulu ja koko auto. *peukut*
Re: Doka -90 mTdi
125 astetta on piilteman mittarissa, omassa 200+hp tdi.ssä kovilla helteillä/raistuksessa nousee hieman yli 100 asteen.
Suurin ongelma on se paineiden vähyys, kuumalla konella 100 vauhdissa noin 2bar ja tyhjäkäynillä näyttää 0:llaa mutta ei kuitnkaan öljynpaineen merkkivalo syty. Kylmänä on kuitenkin noin 5bar tyhjäkäynillä. Kone käy kuitenkin ihan ilman ylimääräisiä sivu ääniä ja öljypohja irti vääntelin veivin ja kampiakselin + apuakselin välyksiä ja ei minun mielästä löytynyt mitään hälyttävää. Ajellaan menemään ja sitten kun hajoaa niin korjataan
Autodata ilmoittaa JX koneelle 1.1 bar 2000k/min ja AEY(SDI) 2.0bar 2000k/min ja öljynlämmön ollessa 80 astetta.
Controlleri löytyi nettivaraosasta tais maksaa noin 50€, malli on willhi wh7016c ja kiinassa maksaa noin 20 dollaria.
Suurin ongelma on se paineiden vähyys, kuumalla konella 100 vauhdissa noin 2bar ja tyhjäkäynillä näyttää 0:llaa mutta ei kuitnkaan öljynpaineen merkkivalo syty. Kylmänä on kuitenkin noin 5bar tyhjäkäynillä. Kone käy kuitenkin ihan ilman ylimääräisiä sivu ääniä ja öljypohja irti vääntelin veivin ja kampiakselin + apuakselin välyksiä ja ei minun mielästä löytynyt mitään hälyttävää. Ajellaan menemään ja sitten kun hajoaa niin korjataan
Autodata ilmoittaa JX koneelle 1.1 bar 2000k/min ja AEY(SDI) 2.0bar 2000k/min ja öljynlämmön ollessa 80 astetta.
Controlleri löytyi nettivaraosasta tais maksaa noin 50€, malli on willhi wh7016c ja kiinassa maksaa noin 20 dollaria.
Re: Doka -90 mTdi
Komeesti sopii toi hiilikuituteippi, vaikka yleensä en tälläisistä virittelyistä perusta
Mulla ainakin viritetyllä koneilla öljynlämmöt on ollu väkisin >120C (siihen taitaa loppua vakio(veden)anturin ja mittarin skaala), varmaan enemmänkin kun pienen motariajelun jälkeen helposti ruvennut vilkuttelee öljynpainevaloa. Tuli jopa hommattua pieni jäähdytin omalla flektillä, mutta jostain syystä jäi viime kesänä tuo asentamatta (tais tulla syksy ja ongelma ratkesi itsestään).
Mulla ainakin viritetyllä koneilla öljynlämmöt on ollu väkisin >120C (siihen taitaa loppua vakio(veden)anturin ja mittarin skaala), varmaan enemmänkin kun pienen motariajelun jälkeen helposti ruvennut vilkuttelee öljynpainevaloa. Tuli jopa hommattua pieni jäähdytin omalla flektillä, mutta jostain syystä jäi viime kesänä tuo asentamatta (tais tulla syksy ja ongelma ratkesi itsestään).
< 15kWh/100km
Re: Doka -90 mTdi
Alkaa mietityttää että olisko siinä pilipaliteeman öp-mittarissa jotain osaa tai arpaa. Ei minullakaan mitään ylimääräsiä ääniä kuulu koneesta taikka varotinsummerista vaikka paineet on nollissa :O
Pitänee laittaa joku mekaaninen mittari rinnalle ja kattoa mitä se näyttää.
Pitänee laittaa joku mekaaninen mittari rinnalle ja kattoa mitä se näyttää.
Re: Doka -90 mTdi
Halvoilla sähköisillä mittareilla ei oikeasti tee mitään. Vai mitä käyttöä on mittaustuloksella johon ei voi luottaa? Ei ne autometerit tai Vdoot kuitenkaan niin kalliita ole...
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Doka -90 mTdi
No on sillä perjaatteessa käyttöä, jos tietää kuinka paljon se heittää. Ei kai ne kuitenkaan satunnaisesti arvo niitä lukemia joka päivälle?
Re: Doka -90 mTdi
Käytiin eilen vähän koekeilemassa maasto ominaisuuksia sähkölinjalla. Ja ennekuin hoksaskaan niin se muuttui pehmeäksi ja kiinnihän sitä jäätiin.
Onneksi kaveri mukana Nissanilla patrollilla niin sai sen ankkuriksi vinsille auton eteen.
Kaver meni leveillä isoilla renkailla justiinsa mutta minun kapeammathan renkaat upposi kun kännyin takasin kovalle maalle päin.
Muuten vinssi eka kertaa tosi toimisssa ja sain vinssata Nissania pariin otteeseen kun siinä ei ollut lukkoja
Onneksi kaveri mukana Nissanilla patrollilla niin sai sen ankkuriksi vinsille auton eteen.
Kaver meni leveillä isoilla renkailla justiinsa mutta minun kapeammathan renkaat upposi kun kännyin takasin kovalle maalle päin.
Muuten vinssi eka kertaa tosi toimisssa ja sain vinssata Nissania pariin otteeseen kun siinä ei ollut lukkoja
Re: Doka -90 mTdi
Mukava nähdä että Syncro päässyt oikeisiin hommiin Näyttää kyllä yllättävän pehmeälle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7677
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Doka -90 mTdi
Pelastui hyvään kotiin, onnittelut uudelle omistajalle
Re: Doka -90 mTdi
Osuiko arvaukseni oikein tuolla toisessa ketjussa
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7677
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Doka -90 mTdi
Niin siinä taisi käydäselvesa kirjoitti:Osuiko arvaukseni oikein tuolla toisessa ketjussa
Re: Doka -90 mTdi
Onnea vaan smurfille uuteen kotiin, vielä joskus jotain tölkkiä rakennellaan Jos ei omaa niin kaverin.
Re: Doka -90 mTdi
kuulosti olevan jo hyviä suunnitelmia tämän varalle uudellakin omistajalla
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!