Jarin -88 syncro sekä -86 takapotku

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Jari1996
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 15.08.2016 11:13

Jarin -88 syncro sekä -86 takapotku

Viesti Kirjoittaja Jari1996 »

Hei!

Ostin keväällä projektiksi -88 syncro 1.6td ikkunapakun, alkujaan maastohenkilöauto, nykyään maastopaku.
Aiempi omistaja oli koneen (1.9 aaz) jyrännyt huolella kappaleeksi. Mm. Kiertokanki poikki, lohko ja öljypohja halki ymym. Tämän foorumin avulla selvitin koneenvaihtoa varten osat jotka täytyi vaihtaa ja nyt auton vierellä asennusta odottelee tölkitetty aaz. Luonnollisesti tein jakopään ym. Perusrempat koneelle.
Nyt mietityttää pari asiaa. Käsijarrun viereinen vetonuppi joka tosin irti. On ilmeisesti ulosoton vipunen. Kojelaudassa myös perän lukon paneeli, jossa kolme katkaisijan paikkaa. Näistä oikealla puolella oleva on ilmeisesti takalukolle. Keskimmäinen tyhjänä, mutta mikä vipu voisi olla vasemmalla. Vaikuttaa tavalliselta palautuvalta painonapilta joka voisi olla esim. Jälkiasenteinen pissapojan nappi, mutta siihenkin taisi tulla samanlaista letkua kun lukon vipuun.

Ostin viikonloppuna varaosiksi (siistimpi melkeinkun syncro, tämäkin pitää kunnostaa) -86 takapotkun jossa myös ilmeisesti aaz koska passatin kone kuulemma. Tässä oli ongelmia valojen kanssa kun on seisonut viitisen vuotta, mutta alkoivat toimimaan kun rämppäsi kytkimiä ja viiksiä. Kuitenkaan mittaristoon ei tule minkäänlaista eloa. Nopeusmittarin vian selvitin. Vaijeri oli irti. Mutta mikään merkkivalo, kello, lämpömittari, polttoainemittari tai taustavalo ei toimi. Liitin on kiinni.

Näihin tarvitsisi neuvoja.

Miten harvinaisia on takatilan lämmittimet. Molemmista löytyy tosin syncrossa puhallin rikki, onko jonkun vaggilaisen etulämmitin samanlainen? Entäs mikäs lukko mahtaa olla takapotkussa? Vuodelta -87 löytyy saksalainen kuitti jossa laitettu tasauspyörästön lukko ja pari jotain muuta nippeliä. Ei kuitenkaan ole kytkettävä hytistä eikä navasta. Kiitos jo etukäteen. Voin laittaa kuvia ja lisätietoa jahka tietokoneen ääreen pääsen. Terv. Jari
Viimeksi muokannut Jari1996, 24.08.2016 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Jari1996 kirjoitti: 1. On ilmeisesti ulosoton vipunen.
2. ...mikä vipu voisi olla vasemmalla. Vaikuttaa tavalliselta palautuvalta painonapilta joka voisi olla esim. Jälkiasenteinen pissapojan nappi, mutta siihenkin taisi tulla samanlaista letkua kun lukon vipuun.
1. Semmonenhan se on. Kiinnittämisestä ei tietoa, kun omassani sitä ei ole. Joku varmaan neuvoo/tietää.
2. Kuulostaa lukon nupilta, kun sitä ap-letkua siihen tulee. Jos ne nupit on samanlaiset, niin lukon kytkin/katkaisija/nuppi se on.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3091
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja dmn »

Miten harvinaisia on takatilan lämmittimet. Molemmista löytyy tosin syncrossa puhallin rikki, onko jonkun vaggilaisen etulämmitin samanlainen?
Joo, nimittäin takamoottorisen transportterin etulämppäri (moottori).
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7679
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Takatilan lämppäri on varmaan kaikissa Suomeen tuoduissa Caravelleissa, eli ei mikään kovin harvinainen varuste.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja TT| »

Takavedossa voi olla kitkalukko. Syncron nupit menee vasemmalta oikealle: Etulukko, Neliveto, Takalukko. Toimivat kaikki samalla moottorin tuottamalla alipaineella. Se että onko nuo kaksi muuta kytketty mihinkään on eri asia. Jos kytkettävä neliveto, niin laatikon etupäästä, kardaanin vierestä pitäisi löytyä alipainekello, joka kytkee nelivedon päälle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Miten harvinaisia on takatilan lämmittimet. Molemmista löytyy tosin syncrossa puhallin rikki, onko jonkun vaggilaisen etulämmitin samanlainen?
Jos se on tämän näköinen, sama puhallinmoottori koteloineen (poislukien kuvan osat 14 ja 16), kennoineen ja hanoineen löytyy saman ikäisestä Polosta.
9000 Saabistakin löytyy ainakin kenno ja hana.

Kuva

Tölkin etulämppärin puhallin on taas napattu Golf/Jetta Mk1 osista.
Jari1996
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 15.08.2016 11:13

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja Jari1996 »

Kiitän neuvoista. Lisää kysyttävää tulee varmasti. Takapotkussa juurikin kuvan mukainen ja toimii. Nelikossa taasen erilainen, katsoin että venton puhallin kävisi pienellä muokkauksella tilalle, joten sellaisen varmaankin laitan kun hyllystä löytyy.
Jari1996
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 15.08.2016 11:13

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja Jari1996 »

Mitäs tuolle takapotkun mittaristolle osaa tehdä kun yksikään merkkivalo ei pelaa eikä mittarit.


Oheessa myös pari fotoa kulkuneuvoista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7679
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ketjussa alkaa olla sen verran sekalaista asiaa, että voitaisiin siirtää käyttäjien autoihin taikka projekteihin, kumpaan siirretään?
Jari1996
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 15.08.2016 11:13

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja Jari1996 »

No projektejahan nämä ompi, mutta joutanee käyttäjien autoihin koska tuskin tulee ihan jokaista nippelinvaihtoa päiviteltyä. Muokkailen jossainvälin aloitusviestin enemmän kyseisistä kulkuneuvoista kertovaksi.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Loppujen lopuksi "Käyttäjän auton" ja "Projektin" ero taitaa olla se, kuinka vähällä räpläämisellä kuvittelee selviävänsä. ;) :D

Mullahan on kaksi kärryä "Käyttäjien autoissa", toinen on odottanut moottoria peräänsä kaksi ja puoli vuotta, toinen on muuten vaan niin projektikuntoinen, että aika harva tämänkään foorumin käyttäjistä sillä suostuisi arkiajoa ajelemaan. :lol:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja vville »

DJSigma kirjoitti:Loppujen lopuksi "Käyttäjän auton" ja "Projektin" ero taitaa olla se, kuinka vähällä räpläämisellä kuvittelee selviävänsä. ;) :D

Mullahan on kaksi kärryä "Käyttäjien autoissa", toinen on odottanut moottoria peräänsä kaksi ja puoli vuotta, toinen on muuten vaan niin projektikuntoinen, että aika harva tämänkään foorumin käyttäjistä sillä suostuisi arkiajoa ajelemaan. :lol:
Käyttäjien autot näkyy vain kirjautuneille, projektit näkyy kaikille. Jos joku esim. suunnittelee tekevänsä laittomuuksia kuten muutoskatsastavansa vakiosta poikkeavalla pakosarjalla, välijäähdyttimellä ja syöttöpumpulla viritetyn AHU TDIn, ilman dynopaperia, niin kiinnijäämisriski saattaa olla pienempi "käyttäjien autot" osiossa. ;) Olettaen että viranomaiset ei kirjaudu. :D
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

vville kirjoitti:
DJSigma kirjoitti:Loppujen lopuksi "Käyttäjän auton" ja "Projektin" ero taitaa olla se, kuinka vähällä räpläämisellä kuvittelee selviävänsä. ;) :D

Mullahan on kaksi kärryä "Käyttäjien autoissa", toinen on odottanut moottoria peräänsä kaksi ja puoli vuotta, toinen on muuten vaan niin projektikuntoinen, että aika harva tämänkään foorumin käyttäjistä sillä suostuisi arkiajoa ajelemaan. :lol:
Käyttäjien autot näkyy vain kirjautuneille, projektit näkyy kaikille. Jos joku esim. suunnittelee tekevänsä laittomuuksia kuten muutoskatsastavansa vakiosta poikkeavalla pakosarjalla, välijäähdyttimellä ja syöttöpumpulla viritetyn AHU TDIn, ilman dynopaperia, niin kiinnijäämisriski saattaa olla pienempi "käyttäjien autot" osiossa. ;) Olettaen että viranomaiset ei kirjaudu. :D
Jaa, siinä on semmoinenkin ominaisuus. :shock:

Minä vaan filosofisella tasolla pohdin noiden määritteiden eroja... :D
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7679
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

vville kirjoitti:
DJSigma kirjoitti:Loppujen lopuksi "Käyttäjän auton" ja "Projektin" ero taitaa olla se, kuinka vähällä räpläämisellä kuvittelee selviävänsä. ;) :D

Mullahan on kaksi kärryä "Käyttäjien autoissa", toinen on odottanut moottoria peräänsä kaksi ja puoli vuotta, toinen on muuten vaan niin projektikuntoinen, että aika harva tämänkään foorumin käyttäjistä sillä suostuisi arkiajoa ajelemaan. :lol:
Käyttäjien autot näkyy vain kirjautuneille, projektit näkyy kaikille. Jos joku esim. suunnittelee tekevänsä laittomuuksia kuten muutoskatsastavansa vakiosta poikkeavalla pakosarjalla, välijäähdyttimellä ja syöttöpumpulla viritetyn AHU TDIn, ilman dynopaperia, niin kiinnijäämisriski saattaa olla pienempi "käyttäjien autot" osiossa. ;) Olettaen että viranomaiset ei kirjaudu. :D
Täällä on rekisteröityneenä ainakin yksi Trafin virkamies, en kerro nimimerkkiä :D
Jari1996
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 15.08.2016 11:13

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja Jari1996 »

Nyt olisi syncrossa tekniikka hollilla. Nyt vaan täytyy pultteja vähän kiinnitellä ja sähköt ja letkut. Onko jotain vielä mitä pitäisi ottaa huomioon että paketti pelaa. Mitenkäs viisain ja helpoin ilmata jäähdytysjärjestelmä. Joutuuko nostamaan keulaa/perää tms.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7679
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minä en ole omia Tölkkejäni ilmannut sen kummemmin koskaan, lisäillyt vaan nestettä sitä mukaan kuin sitä menee paisariin. Ei ole ollut ongelmia lämpöjen tai lämmityksen kanssa.
Tekniikkaosiossa on aiheesta ohjeet: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =12&t=1019

Eipä tuossa sitten muuta kuin letkut ja johdot kiinni, nesteet koneseen ja käymään.
Vanhasta romusta kannattaa ottaa talteen pakosarja, ahdin jos se on kunnossa, ruiskutuspumppu ja sen jalka.
Noita ruiskutuspumppuja on mennyt jonkin verran "kaupaksi" tien opäällä hajonneisiin Tölkkeihin Tölkkifoorumi.fi Rescue auttaa palvelun kautta. Pakosarja, pumpun jalka ja pumpunsta otettava kaasuvaijerin kiinnitys sekä pumpun takakiinnitys on TDI swappiin hyödynnettäviä osia. Pumpun jos laittaa talteen, niin se kannattaa täyttää dieselillä.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Ilmaukseen on useampiakin tapoja, yhteistä niille on se, että syylärin ja paisarin korkit auki, jommasta kummasta lirutetaan nestettä kunnes toisesta tulee yli, ja sitten ylivuotanut suljetaan ja toisestakin täytetään loppuun asti.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Jari1996
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 15.08.2016 11:13

Re: Uusi tölkkeilijä kyselee

Viesti Kirjoittaja Jari1996 »

Kiitoksia taas neuvoista. Tölkki pyörii ja ilmaukset suoritettu. Mitenkäs puuttuuko tästä laturin kiinnityksestä jotain oleellista. On ainoastaan yhdellä pultilla, hihnalla ja sillä kiristysjousella kiinni. En enää muista miten oli purkuvaiheessa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarin -88 syncro sekä -86 takapotku

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuossa säätöurassa pitäisi olla pultti lukitsemassa laturi paikalleen, se jousi vaan auttaa saamaan hihnan oikeaan kireyteen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Jari1996
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 15.08.2016 11:13

Re: Jarin -88 syncro sekä -86 takapotku

Viesti Kirjoittaja Jari1996 »

Kyllähän se pultinreikäkin löytyi kun silmän otti käteen. Pienen reiän kun paikkaa pakoputkesta niin saa kilvet hakea konttorilta ja pääsee ajelemaan. Takapotkuakin tuli näprättyä sen verta että sisustan homeet poistin ja varsin siisti sisusta sieltä löytyikin. Kuskin penkin sivutuen verhoilussa pieni repeämä. milläs sen paikkaisi? Myös se muovisauma on kahdesta kohtaa poikki.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin