Golf Country Syncro
Re: Golf Country Syncro
Noille vanteillehan menis kivasti tälläset citymaasturin renkaat:
https://www.1001renkaat.com/renkaat-aut ... 91l-126181
https://www.1001renkaat.com/renkaat-aut ... 91l-126181
< 15kWh/100km
Re: Golf Country Syncro
Nojoo, eiköhän tän voi ottaa pois myynnistä. Saa jäädä itselleen kun ostin jo maastorenkaat tähän (en ylläolevia vaan ihan all terrainit)
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Golf Country Syncro
Hyvä päätös
Käyttäjien autoihin vai projekteihin?
Käyttäjien autoihin vai projekteihin?
Re: Golf Country Syncro
No kai tämä nyt virallisesti on sitten harrasteauto kun on 2" korkeemmat renkaat alla. Vähän vaati puukkosahan kanssa heilumista, mutta kivottomasti meni 205/70 R15 GoodYear Wranglerit alle.
< 15kWh/100km
Re: Golf Country Syncro
No ei, siellähän vois auto kurastua! Mutta hyvät renkaat varmaan pakuunkin nämä wranglerit, menevät huomattavasti pehmeämmin ja hiljaisemmin kuin loppuunajetut "oikeat" kesärenkaat, ja näissä hinta oli kohdillaan, 80e/kpl kotiin toimitettuna. Nyt otetaan vinkkejä vastaan mk2 golfiin sopivasta rajummasta kytkinpalikasta niin saadaan swappi käyntiin..AT5nok kirjoitti:Joko olet maastossa käynyt?
< 15kWh/100km
- keikaloine
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 12.08.2015 21:02
Re: Golf Country Syncro
Hyvä että jäi! Tästä tulee varmasti vielä hieno vehje. Tai onhan se sitä jo nyt. Yhen kesän kun tällä ajelin niin ei kyllä jäänyt huonoa sanottavaa countrysta. Nuo renkaat muutti jo kummasti ulkonäköä.
Tossa on yks topikki swapista jos et oo jo lukenu. https://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=167583
"The TDI that I am installing is a 1Z / AHU"
"I will be using a cable clutch system for the 02A (not hydraulic) and will be using a VR6 pressure plate as well."
"I am using the 02C gearbox from the Rallye Golf."
"The 1Z has a single mass flywheel that is identical to the G60 flywheel.
The G60 corrados, 16V B3 passats, TDI B4 passats and TDI MK3 Jettas can upgrade to the Vr6 clutch kit which is identical to the g60 kit with the exception of the pressure plate which has a higher clamping force."
Jotain poimintoja mitä kyseisessä vehkeessä käytetty.
Tossa on yks topikki swapista jos et oo jo lukenu. https://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=167583
"The TDI that I am installing is a 1Z / AHU"
"I will be using a cable clutch system for the 02A (not hydraulic) and will be using a VR6 pressure plate as well."
"I am using the 02C gearbox from the Rallye Golf."
"The 1Z has a single mass flywheel that is identical to the G60 flywheel.
The G60 corrados, 16V B3 passats, TDI B4 passats and TDI MK3 Jettas can upgrade to the Vr6 clutch kit which is identical to the g60 kit with the exception of the pressure plate which has a higher clamping force."
Jotain poimintoja mitä kyseisessä vehkeessä käytetty.
Re: Golf Country Syncro
Vaihdelaatikkopähkäilyllä mennään joo. Nyt on haalittuna aavikkovälityksenen normi syncron laatikko, mutta tuo on aika huono kestoltaan, ja joku kestävä kytkinpakettikin maksaa enempi kuin 02A tekniikka. 02c laatikko ilmeisesti menis "heittämällä". 02a vaatii ainakin hydraulisen kytkimen rakentamisen. Ja voi olla että molemmat vaatii vielä omanlaiset kannakkeet.
Ehkä mennään aluksi vakiolaatikolla, hieman kutkuttaisi nimittäin DSG+4motion tekniikkaa tuonne sovitella. Omalla ohjauksella tottakai!
Ehkä mennään aluksi vakiolaatikolla, hieman kutkuttaisi nimittäin DSG+4motion tekniikkaa tuonne sovitella. Omalla ohjauksella tottakai!
< 15kWh/100km
Re: Golf Country Syncro
VR6 turbo
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Golf Country Syncro
Jarrutehostin/kytkimen pääsylinteri-paketti + poljinasetelma 1.8-2.0 '88-'96 Passatista. Reikä tulipeltiin kytkinsylinterille, muuten pulttaa kiinni-juttuja. Putki/letku kytkimen pää-ja työsylinterin väillä taitanee olla liian lyhyt joten sen joutuu tekemään itse. Etummaisen koneen korvakkeen joutuu vaihtamaan myös Passatin osaan jos Countryn osa on sama kuin tavis-Syncrossa.02a vaatii ainakin hydraulisen kytkimen rakentamisen. Ja voi olla että molemmat vaatii vielä omanlaiset kannakkeet.
Re: Golf Country Syncro
No tämä selvensi! Ja ilmeisesti noissa passateissa (vr6 mallia lukuunottamatta) on sama välitys kulmavaihteessa kuin golffissa..
< 15kWh/100km
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Golf Country Syncro
Näyttäähän se Countryn kannake olevan "vähän" erilainen:
191199273H:
tavis 191199273C :
020-laatikon kanssa käytetty kannake ei passaa yhteen 02A kanssa... tai niin ainakin muistelen. Olisiko ollut kapeampi..?
Tuollainen "02A-Countryn" kannake kannattanee valmistaa itse niin säästyy spesiaali-Country-osa.
Jarrunestesäiliö kannattaa napata myös Passatista niin on letkulähtö valmiina kytkinsylinterille.
Jarrutehostimen voit käyttää Passatista tai Country:sta - molemmissa kun on sama 9" tehostin.
Passatissa on isompi 22,2 mm pääjarrusylinteri, samaten isommat 256mm etujarrut joten kannattaa harkita myös etujarrujen ja olka-akselien talteenottoa.
Kaikki edellä mainitut osaset sopivat pulttaa-kiinni tavis-Kakkikseen ja todennäköisesti myös Countryyn.
191199273H:
tavis 191199273C :
020-laatikon kanssa käytetty kannake ei passaa yhteen 02A kanssa... tai niin ainakin muistelen. Olisiko ollut kapeampi..?
Tuollainen "02A-Countryn" kannake kannattanee valmistaa itse niin säästyy spesiaali-Country-osa.
Jarrunestesäiliö kannattaa napata myös Passatista niin on letkulähtö valmiina kytkinsylinterille.
Jarrutehostimen voit käyttää Passatista tai Country:sta - molemmissa kun on sama 9" tehostin.
Passatissa on isompi 22,2 mm pääjarrusylinteri, samaten isommat 256mm etujarrut joten kannattaa harkita myös etujarrujen ja olka-akselien talteenottoa.
Kaikki edellä mainitut osaset sopivat pulttaa-kiinni tavis-Kakkikseen ja todennäköisesti myös Countryyn.
Re: Golf Country Syncro
Hyviä vinkkejä. Jarrut kannattaa kyllä eteen vaihtaa, nämä nykyiset on kyllä suhteelliset alamittaiset, vaikka kaikki mahdollinen on uusittu.
< 15kWh/100km
Re: Golf Country Syncro
02A laatikkokin löytys, ja keppi. Vai onko sullakin niitä nurkat väärällään?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Golf Country Syncro
Mutta olikos tää 4wd malli?TT| kirjoitti:02A laatikkokin löytys, ja keppi. Vai onko sullakin niitä nurkat väärällään?
< 15kWh/100km
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Golf Country Syncro
Vinkkaan vielä että etujarruja voi parantaa vielä pykälän jos min. 15" vannekoko on ok:
Ne Passatin olka-akselit + 280x22 / 4x100 levyt (Passat/Corrado G60) vaikka Motonetistä + niille passaavat satulat kannakkeineen 92-94 VR6 tai 92> 2.0 8V GTI Golffeista (=280mm jarrut).
Niin ja noita sopivia olka-akseleita löytyy ainakin 2.0 8V Golf / Ventoista (4-pulttiset vanteet) sekä 90 hv 1.8 Golf 3 Varianteista. Seateissakin niitä on käytetty, mutta en osaa sanoa tarkemmin missä malleissa.
Ne Passatin olka-akselit + 280x22 / 4x100 levyt (Passat/Corrado G60) vaikka Motonetistä + niille passaavat satulat kannakkeineen 92-94 VR6 tai 92> 2.0 8V GTI Golffeista (=280mm jarrut).
Niin ja noita sopivia olka-akseleita löytyy ainakin 2.0 8V Golf / Ventoista (4-pulttiset vanteet) sekä 90 hv 1.8 Golf 3 Varianteista. Seateissakin niitä on käytetty, mutta en osaa sanoa tarkemmin missä malleissa.
Re: Golf Country Syncro
Kaikkiin turhiin pikkuseikkoihin sinäkin kiinnität huomioodmn kirjoitti:Mutta olikos tää 4wd malli?TT| kirjoitti:02A laatikkokin löytys, ja keppi. Vai onko sullakin niitä nurkat väärällään?
Mutta tuommoset mainitut 280mm 4x100 jarrulevyt(ja pitäisi satulatkin) löytyy! Ennätin Ibizaan ne uusia ennen kun laitoin koko paskan paaliin.
Takalevytkin löytyy ihan paketissa olevat.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!