käyttistölkki -89 syncro

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja Osku »

Paljonko lompakko keveni ja oliko ihan valmiiks kasattu koko vetari?
at man
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 19.05.2015 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja at man »

Tuli siis ostettua vain nivel ulos vaikka puhuin virheelisesti vetarista
Mutta 165 euroa/nivel luulis tohon hintaan kestävän :?
Oli myynissä myös koko akseli nivelineen 180€ hintaan vähän epäillyttää että koko paketti on vain vähän kalliimpi kuin ulompi vetonivel

Aloin pihistellä enkä ostanut sisempiä niveliä. Täytyy katsoa kostautuuko se viellä :evil:
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja Osku »

Ne ulemmatetunivelet on vaan ihan ...tanan kalliita. Se sisempi ei maksa paljoakaan. yleensä ulko nivel on tota luokkaa ja sisä nivel noin kolmaneksen. Eli siinä mielessä kun noin paljon pistää niin se pikku lisäys ei tunnu pahalta.
Mulla on yleensä itsellä neljä vetaria hyllyssä kunostettuna ja ainakun ongelmia ilmenee niin vaihdan koko vetarin sen jälkeen ajan kansa osienpesu altaassa pesen vanhat rasvat pois käyn nivelet läpi ja päätän sitten puhtaita osia pällistellen että mitä vaihdetaan. Joskus mene kaikki vaihtoon useamin vain suojakumi tai yksi nivel. Sen huomaa hyvin kun on puhdas irto niven ja kokeilee onko paljon klappia ja onko kuula urassa jo isokin potero. Sen jälkeen kun veteri on korjattu menee takasin hyllyyn odottamaan suraavaa kertaa. Ja kyllä joudun sanomaan että tuosta hinta politiikasta johtuen ulommat etu nivelet menee paikalleen huonompi kuntosina kuin muut, eli pikku kulumalta suljetaan silmät tosin ei siinä saa liika olla koska sitten napsuu.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Osku kirjoitti:Ne ulemmatetunivelet on vaan ihan ...tanan kalliita.
Riippuu mistä ostaa, eBaysta saa (postikuluineen) noin 50€ / kpl Roulex merkkisiä. Samoja saattaa saada myös foorumin yt-kumppani Tölkkikauppa.fi kautta, etu sisempiä / takaniveliä myyvät ainakin edullisesti.
Noita Roulex vetoniveliä on useamman foorumilaisen syncroissa.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja Osku »

Ei saa ulompaa etu vetarin niveltä tölkki kaupasta mun tietääksen, sisempiä kyllä mutta kuten sanottu niitä löytää aina ja hinta ihan eri kun ulemalla etunivelellä. Ebayssa näyttäs olevan tosiaan edullisia onko kokemusta laadusta ja oletko tilaillut tuolta? Suomesta en ole löytänyt Löbroa alle 150 muita on tarjottu hieman alle mutta ei koskaan tohon hintaan mitä halvimmat eBayssa, hieman epäilyttää ja ei niissä ole kyllä merkkiäkään ilmoitettu että ei voi oikein selvitellä mitä kestää.

Googlettelin myös hieman tuota Roulex merkkiä
http://www.thesamba.com/vw/forum/archiv ... 030--.html
Ei nyt ainakaan ensi selvittelyllä kuulostanut hyvältä, tosin kyllä niitä sitruunoita kaikilla merkeillä on. Onko itsellä ollut alla ja onko paljon kilsoja saanut poljettua noilla?
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Simossa on ollut jo useamman vuoden eBaysta hommatut Roulexit etu ulommissa,
Sisemmät ja takanivelet ovat joko Roulexeja tai käytettyjä / huollettuja Löbroja.
Dokaan tilasin kanssa etu ulommat ebaysta ja muut Tölkkikaupasta. Tölkkikaupasta kannattaa kysyä osia, vaikka ei olisi nettisivulla mainintaa. VW varaosanro helpottaa hakua.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja Osku »

Ok eli ton pohjalta taas kulostaa hyvältä, onko muuten kellään huonoja kokemuksia noista? Jos niin millasia. Jakun tilastoa tehdään niin kuinka monella on noita alla ja toimii vielä ja kuinkan monella hajonnut ja missä kilsoissa?
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Hieman ot mutta henkkahan mietti 930:sen vetareiden asentelua ja jenkeistähän löytyy esim. Valmiit sarjat moisiin.
Onko kukaan asennellut suomessa? Itse olen ajatellut pay once cry once mallilla.
Home is where you park it.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja Osku »

Yleensä olen itsekin taipuvainen nykyisin satsaamaan kulutus osissa laatuun, nuorempana tuli asnneltua lompakon mukaan halvinta mitä sai ja seuraavana vuonna laitettiinkin sitten taas samat osat uusiksi. Mutta onhan siinäkin rajansa paljon viitsii maksaa osista, ja jotkut halvemmat osat on ihan jees (pitää vaan tietää mitkä). Vetareiden osalta olen ollut merkki osien kannalla (löbro) ja pallonivelissä saa mielellään lukea lemförder tai jotain vast. Mutta ei pidä sulkea silmiään ja korviaan jospa vaikka hyviä ja halpoja on mailmalla.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja Osku »

Selvittelin merkkiä siitä tosi halvasta vetarin nivelestä joka oli e-bayssa myynnissä oli JP Group Classic ja olis tullut Veedubmachine Ltd kautta selvittelin vähän tuon laatua ja itse en jaksaisi laittaa mutta onhan se halpa.
at man
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 19.05.2015 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja at man »

Itsekkin kun ostin etunivelet niin ajatelin että ei tarvitse taas 27 vuoteen uusia :lol:
Vaikka kieltämättä hinta oli kova
Vanha jäävät varmaan hätävara niveliksi
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Osku kirjoitti:Ok eli ton pohjalta taas kulostaa hyvältä, onko muuten kellään huonoja kokemuksia noista? Jos niin millasia. Jakun tilastoa tehdään niin kuinka monella on noita alla ja toimii vielä ja kuinkan monella hajonnut ja missä kilsoissa?
Joku foorumilainen saattaa tietääkkin, miten "kevyesti" Simo saa joskus kenkää, eikä toistaiseksi ole ainakaan Roulexit hajonneet :D
Roulexin takanivelissä on ainakin saman kokoiset kuulat kuin orggis Löbroissa (19 mm)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ei ole toistaiseksi roulexin nivelien kanssa ollut ongelmia, vaikka korotettu, tdi koneella ja jäykällä akselilla. Yleisempi ongelma on suojakumien kanssa, vanhat keltaiset kovamuoviset kestää ja kestää ja uudet mustat merkistä riippumatta tuppaa hajoamaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
at man
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 19.05.2015 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja at man »

Aseneltiin illalla rekkapeilit kiinni nyt kyllä näkee kuten pitää 8-) pieniä asennus ongelmia väärien työkalujen takia oli alkuun, mutta homma helpotti kun sai oikeat vehkeet :D
Huomenna pitäisi asentaa kuuluisat vetonivelet eteen ulos
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja vville »

Ihanaa että joku jaksaa pitää tölkkiä käyttiksenä. Monta epäonnistunutta yritystä on nähty, oma yritys mukaanlukien. Peukkuja!
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Yksi vanhanivel, vaikka rikkinäinenkin, on hyvä olla mukana, koska ilman niveltä ei saa laakeria kiristettyä. Yleisimmin sieltä ulommasta hajoaa häkki ja kuulat pääsee vapaaksi, jolloin akselin saa irti ulommasta nivelestä.

Minulla on tölkki käyttiksenä silloinkun on max yksi matkustaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja vville »

AT5nok kirjoitti: Minulla on tölkki käyttiksenä silloinkun on max yksi matkustaja.
Niin minullakin silloin kun se tölkki tai varatölkki
toimii :D , kovasti toivoisin että saisin seisottaa käyttistä eli teinipenaria ihan koko kesän.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
at man
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 19.05.2015 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja at man »

Juu kyllähän tässä välillä on tuntunut että kun jonkun vian korjaa uusi ilmestyy tilalle :?
Mutta nyt on satsattu isot rahat remonteihin ja varaosiin niin toivoisi kestävän edes hetken :lol:
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kyllähän se tuollainen 20-30 v vanha auto vaatii kohtuu perusteellisen läpikäynnin, ennen kun siitä on taas käyttikseksi. Jos korjaa vaan sitä mukaa kun hojoo, niin koko ajan saa olla korjaamassa.
at man
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 19.05.2015 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: käyttistölkki -89 syncro

Viesti Kirjoittaja at man »

Tänään vaidettiin nivelet eikä taaskaan mennyt kun strömsöössä :(
Akselit kun oli irti niin yllätys yllätys molemmat sisemmän nivelen suojakumit keskeltä katki :evil:
Eihän siinä autanut kun lähteä motonettiin hyvinkäälle
Jossa ei tietenkään ollut kun yksi kappale suojakumeja toinen olisi pitänyt hakea hämeenlinnasta niveliä ei ollut kun eteen ulos. Vanhalla yleismallin suojakumilla kikkailtiin toiselle puolelle väliaikainen suoja.
Olisi pitänyt uskoa viisaampia ja ottaa ne uudet nivelet sisään
kohta pitää taas otta irti kum saa uudet nivelet ostettua
Mutta onpahan katsastuskunnossa taas

Eroaako muuten 16" syncron etuvetarit miten 14" vastaavista?
Motonetissä oli eteen sisempää niveltä hinnalla 160e olikohan joku erikoiskestävä eihän noissa yleensä hinnat ole kuin 40-70e :?:

Kohta on myös kannen jälkikiristyksen aika enää 200km jäljellä
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
Vastaa Viestiin