käyttistölkki -89 syncro
käyttistölkki -89 syncro
Elikkä auto on vuosimallia 89 umpipaku tuplalukoilla. Ajettu 210 tkm.
Auton historia on hyvin tiedossa koska vaari osti auton uutena kyllästytyään siihen että transitilla ei pääsyt mihinkään.
Nyt olen vuodesta 2014 tölkillä huristellut eli heti kun kortin sain.
Ja mukavaa on ollut.
Ulkonäköä on kohennettu karjapuskurilla ja 15" vanteilla kesäkumeille
Myös vähän paikka maalia suihkittu kyljen pystysaumaan, liukuoveen, korjattuun kaareen, keulaan ja takaluukun.
Lisäksi lisäpitkät asennettu "ostin kun halavalla sain" x-vision dominator led
.
Ruostepaikkoja on saanut tehdä peruspaikkoihin: astinlaudat, helmakotelon päät ja lokasuojien kaaria.
Myös Puhaltimen vaihdoin viimevuonna vapun aikoihin kun ei kelvannut katsurille. Myös muita kulutusosia on vaihdettu.
Auto kävi myös juuri suutinremontissa, jonka jälkeen oli käynistysongelmia, jotka korjaantuivat startin vaihdolla.
No ilo ei jatkunut pitkään kun olimme lähdössä hakemaan renkaita Nurmijärvellä niin eikös kaasupohjassa ohituksessa motarilla kansipahvi pala
Elikkäs kansiremontin paikka. Samalla vaihtuu kytkimen osat. Olen miettinyt pitäisikö askarrella vesi ilma välijäähdytin ? Toistaiseksi ei viitsisi vaihtaa konetta isompaan vaikka tiedän että ei jx ole mikään kestävä kone kuitenkaan. Kerkesin kumminkin tilaamaan osat.
Minkäslaista kansipahvia olette laitaneet uuteen kanteen? Kun saa kolmena eri paksuutena.
Vai sopisiko aaz koneen metallinen kannentiiviste?
Auton historia on hyvin tiedossa koska vaari osti auton uutena kyllästytyään siihen että transitilla ei pääsyt mihinkään.
Nyt olen vuodesta 2014 tölkillä huristellut eli heti kun kortin sain.
Ja mukavaa on ollut.
Ulkonäköä on kohennettu karjapuskurilla ja 15" vanteilla kesäkumeille
Myös vähän paikka maalia suihkittu kyljen pystysaumaan, liukuoveen, korjattuun kaareen, keulaan ja takaluukun.
Lisäksi lisäpitkät asennettu "ostin kun halavalla sain" x-vision dominator led
.
Ruostepaikkoja on saanut tehdä peruspaikkoihin: astinlaudat, helmakotelon päät ja lokasuojien kaaria.
Myös Puhaltimen vaihdoin viimevuonna vapun aikoihin kun ei kelvannut katsurille. Myös muita kulutusosia on vaihdettu.
Auto kävi myös juuri suutinremontissa, jonka jälkeen oli käynistysongelmia, jotka korjaantuivat startin vaihdolla.
No ilo ei jatkunut pitkään kun olimme lähdössä hakemaan renkaita Nurmijärvellä niin eikös kaasupohjassa ohituksessa motarilla kansipahvi pala
Elikkäs kansiremontin paikka. Samalla vaihtuu kytkimen osat. Olen miettinyt pitäisikö askarrella vesi ilma välijäähdytin ? Toistaiseksi ei viitsisi vaihtaa konetta isompaan vaikka tiedän että ei jx ole mikään kestävä kone kuitenkaan. Kerkesin kumminkin tilaamaan osat.
Minkäslaista kansipahvia olette laitaneet uuteen kanteen? Kun saa kolmena eri paksuutena.
Vai sopisiko aaz koneen metallinen kannentiiviste?
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: käyttistölkki -89 syncro
Tervetuloa Joukkoon!
Valitettavasti en osaa tuohon tekniseen puoleen sinua auttaa, mutta uskon että täältä apu kyllä löytyy!
Kuvat on aina kivoja, kun ehdit niin pistä näytille Tölkkiä!
Mike
Valitettavasti en osaa tuohon tekniseen puoleen sinua auttaa, mutta uskon että täältä apu kyllä löytyy!
Kuvat on aina kivoja, kun ehdit niin pistä näytille Tölkkiä!
Mike
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: käyttistölkki -89 syncro
Täysmetallinen AAZ tiiviste sopii kun tukkii yhden reiän, ainakin Elring merkkisestä helppo tutkia. Kestävä. Mutta kyllä esim. JX:n Reinz tiivistekin kestää varsin hyvin. Lunttaa vanhasta kansipahvista reikien määrä, näkyy koneen ulkopuolelle (jos päädyt AAZ tiivisteeseen, sen paksuusmerkinnät saattaa poiketa JX:n vastaavista).
< 15kWh/100km
Re: käyttistölkki -89 syncro
Juu kuvia piti laitankin mutta puhelimella ei siihen pystynyt
Kansipahvi on kerran vaihdettu jossain 100tkm nurkilla jolloin selvittiin ilman kannen vaihtoa. En tiedä vaikutaako se vanhan tiivisteen paksuuteen.
No katsotaan mitä tapahtuu
Kansipahvi on kerran vaihdettu jossain 100tkm nurkilla jolloin selvittiin ilman kannen vaihtoa. En tiedä vaikutaako se vanhan tiivisteen paksuuteen.
No katsotaan mitä tapahtuu
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
Re: käyttistölkki -89 syncro
Tiivisteen korkeuden määrää lohkon koneistuksen toleranssi, ja mitataan siitä kuinka korkealle mäntä lohkossa nousee. Tiivisteet ovat muistaakseni 0,10mm välein.
< 15kWh/100km
Re: käyttistölkki -89 syncro
Nyt on kansi+tiivisteet sekä kytkimen osat hommattu josko vaikka ens viikolla ajoon
Samalla on alkanut mietitytämään vnt ahdin. Onko kuinka hankala säätää. Meinaan sitä että onko ahtopaineet/pakopaineet liian korkealla 60-80 vauhdissa vai pitääkö viritellä jonkunsortin "maantiekytkin"
Vähän tehon puutetta on kyllä venettä vedellä mäkiin 80km/h vai autaisiko vakio turbon paineiden nosto?
Tietysti vnt:llä saisi tehot alempaa mukaan mutta mutta onhan siinä aina se hankintahinta yms yms
Samalla on alkanut mietitytämään vnt ahdin. Onko kuinka hankala säätää. Meinaan sitä että onko ahtopaineet/pakopaineet liian korkealla 60-80 vauhdissa vai pitääkö viritellä jonkunsortin "maantiekytkin"
Vähän tehon puutetta on kyllä venettä vedellä mäkiin 80km/h vai autaisiko vakio turbon paineiden nosto?
Tietysti vnt:llä saisi tehot alempaa mukaan mutta mutta onhan siinä aina se hankintahinta yms yms
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
Re: käyttistölkki -89 syncro
On kyllä kumma kun haluaa kääntää kuvat vinoon
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
Re: käyttistölkki -89 syncro
Kyllä sitä ihan hukkaporttiturboistakin löytyy alhaalta herääviä, kunhan mitoitus on vaan sopiva moottoriin. Ne on nuo ahtimet vähän kehittyneet niistä 70-luvun ajoista, kun tölkin puhallinta suunniteltiin
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: käyttistölkki -89 syncro
Nyt tuli auto remontista jossa siis vaihdettiin kansi+kytkin
On se vaan mukava ajella kunnon autoa tuntuu että ajossa moottorin melukin olisi vaimentunut.
Mutta vanha lämpimänä käynistyksen vaikeus palasi pitää alkaa taas katselemaan ajoitusta parempaan suuntaan.
Kylmänä joutuu pitämään vipua kokoajan vedetynä ei käy kunnolla muuten.
Voiko hukkaportti juuttua auki? Kun hukkaportille menevä letku oli irti (huoltomies huomasi)
Eikä sille tunnu löytyvän paikkaa. Missä sen pitäisi olla mitään pop up ventiilin ääntelyä ei kuulu vai kuuluisiko edes auton muun ajomelun yli?
Pitää varmaan ajella bilteemaan ostamaan ahtopaine mittari ,jotta voi tutustua ahtimen sielun elämään
On se vaan mukava ajella kunnon autoa tuntuu että ajossa moottorin melukin olisi vaimentunut.
Mutta vanha lämpimänä käynistyksen vaikeus palasi pitää alkaa taas katselemaan ajoitusta parempaan suuntaan.
Kylmänä joutuu pitämään vipua kokoajan vedetynä ei käy kunnolla muuten.
Voiko hukkaportti juuttua auki? Kun hukkaportille menevä letku oli irti (huoltomies huomasi)
Eikä sille tunnu löytyvän paikkaa. Missä sen pitäisi olla mitään pop up ventiilin ääntelyä ei kuulu vai kuuluisiko edes auton muun ajomelun yli?
Pitää varmaan ajella bilteemaan ostamaan ahtopaine mittari ,jotta voi tutustua ahtimen sielun elämään
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
Re: käyttistölkki -89 syncro
Alunperin siitä hukkaportista menee letku jonnekin, en ole vielä keksinyt miksi ja minne. Eli toiminnan kannalta siiinä riittää että se metalliputki on paikallaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: käyttistölkki -89 syncro
No hyvä ettei ole mikään vakava puute
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: käyttistölkki -89 syncro
Tervetuloa foorumille. Että ihan JX:n voimalla meinnat syncroilla, hattua nostettava. Pysyy edes yksi lähes alkuperäisenä.
Jos hukkaportti jumittuu auki, sen kyllä kuulee varoventtiilin avautumisena Tölkissäkin. Myös menohalut katoaa silloin hetkeksi ahtopaineiden mukana. Omassa takatuupparissa hukkis jumittelee aina pidemmän seisonnan jälkeen. Varoventtiiliä on helppo säätää ruuvarilla, jos haluat aahtopainetta nostaa.
Isot pojat ovat kertoneet, ettei sillä K14 kannata yli baarin paineita antaa koneelle, ainakaan ilman välijäähdytintä.
Lähes bolt on ahdin olisi Golfista otettu K24, tosin samalla tavalla "70-luvun tekniikkaa", mutta helppo asentaa alkuperäisen paikalle.
IC olisi varmasti hyvä hankinta koneen keston kannaltakin. Käy kuitenkin koeajamassa jonkun TDI syncro ja mieti, haluatko vielä ajaa JX:llä.
Jos hukkaportti jumittuu auki, sen kyllä kuulee varoventtiilin avautumisena Tölkissäkin. Myös menohalut katoaa silloin hetkeksi ahtopaineiden mukana. Omassa takatuupparissa hukkis jumittelee aina pidemmän seisonnan jälkeen. Varoventtiiliä on helppo säätää ruuvarilla, jos haluat aahtopainetta nostaa.
Isot pojat ovat kertoneet, ettei sillä K14 kannata yli baarin paineita antaa koneelle, ainakaan ilman välijäähdytintä.
Lähes bolt on ahdin olisi Golfista otettu K24, tosin samalla tavalla "70-luvun tekniikkaa", mutta helppo asentaa alkuperäisen paikalle.
IC olisi varmasti hyvä hankinta koneen keston kannaltakin. Käy kuitenkin koeajamassa jonkun TDI syncro ja mieti, haluatko vielä ajaa JX:llä.
Re: käyttistölkki -89 syncro
Juu ei ainakaan viellä laiteta konetta vaihtoon kun on kallis kansiremppa tehty vaikka isompi kone vähän polteli remontin aikana
Tuntuu että auton moottorimelu hiljeni huomatavasti ja kyllä alkoi vanhassa kannessa olemaan viimeaikoina tehot kateissa, kun päästömittaus lapussa viimevuodelta maks ryntäytys kierrokset oli vain 4100 rpm nyt oli 5090 rpm
Vaihdoin viellä laturinkin varmuuden vuoksi
Tuntuu että auton moottorimelu hiljeni huomatavasti ja kyllä alkoi vanhassa kannessa olemaan viimeaikoina tehot kateissa, kun päästömittaus lapussa viimevuodelta maks ryntäytys kierrokset oli vain 4100 rpm nyt oli 5090 rpm
Vaihdoin viellä laturinkin varmuuden vuoksi
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: käyttistölkki -89 syncro
Juu ei muuta kuin ajelee toimivan koneen loppuun! Jos tilat sallii, niin TDI-tekniikkaa voi alkaa jo haalia etukäteen tontille. Mikäli semmonen on seuraavana mielessä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: käyttistölkki -89 syncro
Kävin tänään autoa leimasedälle näytämässä ja hylkyhän sieltä tuli
Apparin puolen etujarruletkussa oli pieni murtuma ja vetarin kumi edestä rikki
Ajatelin vaihtaa molemmat vetonivelet eteen ulos samalla kun alkaa korjailla ,kun pientä napsutelua on kuulunut jo pidemmän aikaa
Myös fin-turbolle laitoin kyselyä josko pystytäisiin rakentamaan paremmin heräävä ahdin vakion tilalle.
Kävin mittaamassa ahdot pika asentamallani teollisuus painemittarilla ,josta tuloksena maks ahdot 0.55 bar
Yllätävän suuret ahdot tasakaasulla 80 km/h 0.2-0.3 välillä
Korotus sarja taas vakavassa harkinnassa katsoo josko kesällä rahkeet riitäisi sen tilaamiseen
Apparin puolen etujarruletkussa oli pieni murtuma ja vetarin kumi edestä rikki
Ajatelin vaihtaa molemmat vetonivelet eteen ulos samalla kun alkaa korjailla ,kun pientä napsutelua on kuulunut jo pidemmän aikaa
Myös fin-turbolle laitoin kyselyä josko pystytäisiin rakentamaan paremmin heräävä ahdin vakion tilalle.
Kävin mittaamassa ahdot pika asentamallani teollisuus painemittarilla ,josta tuloksena maks ahdot 0.55 bar
Yllätävän suuret ahdot tasakaasulla 80 km/h 0.2-0.3 välillä
Korotus sarja taas vakavassa harkinnassa katsoo josko kesällä rahkeet riitäisi sen tilaamiseen
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: käyttistölkki -89 syncro
Varaudu vaihtamaan jarruputkea pääsylinteriltä asti. Se on todennäköisesti helpompaa, kuin tapella liitoksia auki. Helposti katkeaa seuraava putki. Jarruputki on niin halpaa, että homma kannattaa tehdä kerralla kuntoon.
AC/Tölkkikauppa.fi on kohtuuhintainen paikka tilata niveliä Suomesta. Samalla vaivalla vaihdat sisemmätkin, kun joudut akselit kuitenkin irrottamaan.
Minulla on TDI:ssä 0,5 bar K24:lla samalla vauhdilla.
AC/Tölkkikauppa.fi on kohtuuhintainen paikka tilata niveliä Suomesta. Samalla vaivalla vaihdat sisemmätkin, kun joudut akselit kuitenkin irrottamaan.
Minulla on TDI:ssä 0,5 bar K24:lla samalla vauhdilla.
Re: käyttistölkki -89 syncro
Olen jo pitkään etsinyt paikka josta sais ulempia etu niveliä kohtuu hinalla eli alle 150 euroa kappale mutta en nähnyt noidenkaan sivulla mistä löysit ulemmat etunivelet? Siempiä etu/taka ja ulempia taka niveliä löytyy kyllä kaikkialta 40-70 euron hintaan jos saa löbro spidanit niin kannatta maksaa ainakin 10 extraa kestää paremmin.
Re: käyttistölkki -89 syncro
Ainakin ooberin sivuilla näkyi olevan roulex merkisiä niveliä 108€ hintaan laadusta sen enempää tietämättä
Löbron niveliä en ole missään nähnyt tarjotavankaan eteen ulos
Löbron niveliä en ole missään nähnyt tarjotavankaan eteen ulos
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
Re: käyttistölkki -89 syncro
Sain hommattu yhden Merteililtä aikoinaan sitten ei tullut lisää toinen tuli Meconomenin kautta sekin oli mahdolinen siihen hintaan vain kerran ja molemmat kerrat siis Löbro/Spidan ja 150 euroa tuhoa lompakkoon. Nähtävästi siis vanhaa varastoa ja viimesiä. Sellanen tieto mikä muuten tuli on se että nykyisissä suoja kumeissa on joku eco pykälä pääsyt jylläämään ja ne hapertuu tosi nopeesti. En tiedä mitä kaikkia valmistajia tämä koskee mutta kannatta miettiä myös tuota puolta, nykyisin ei riitä pelkästään että nivel kestää.
Re: käyttistölkki -89 syncro
Tulipahan ostettua vetarit eteen merkkiä GKN
Aircooledista en löytänyt ulompia etuvetareita
ostin myös rekkapeilit kun nuo vakiot on huonot joka suhteessa
Aircooledista en löytänyt ulompia etuvetareita
ostin myös rekkapeilit kun nuo vakiot on huonot joka suhteessa
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx