Maijan fiksailua

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Maijan fiksailua

Viesti Kirjoittaja keikaloine »

Hinta tai muihin random kysymyksiin oon vastailly yv:llä jos joku ihmettelee ^

Heti kun menin muitten topiciin kehumaan miten hyvin mun wbx toimii niin eiköhän se laittanu vedet ja öljyt sekasin. Ei vissiin tarvinnu vwappu ajelulle lähtee vaikka just sai ulkoapäin puunattua semmoseks että ois kehdannu viedäkkin.
Nyt sitten tutkimaan ja miettimään lähteekö wbx viettämään eläkepäiviä vai vieläkö siitä kalun saisi. Kiinnostais kyllä vähän tehokkaampi moottori tuonne asetella.
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Maijan fiksailua

Viesti Kirjoittaja keikaloine »

wbx on vaan kusipää ja räkäs jostain kahden vuoden takaiset öljy/vesi seokset täyttösäiliöön koska paisari puhdas??!? täyttösäiliön pesu ja nyt ajetaan kovaa vähän aikaa ja katotaan vieläkö sotkee vesiä. Mystinen juttu.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Maijan fiksailua

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

keikaloine kirjoitti:wbx on vaan kusipää ja räkäs jostain kahden vuoden takaiset öljy/vesi seokset täyttösäiliöön koska paisari puhdas??!? täyttösäiliön pesu ja nyt ajetaan kovaa vähän aikaa ja katotaan vieläkö sotkee vesiä. Mystinen juttu.
Ekan kerran pitkään aikaan tuli jotain läpi paisarin ja täyttösäiliön välisestä letkusta, niin puhdistui sekin?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Maijan fiksailua

Viesti Kirjoittaja keikaloine »

Joo varmaan jotain semmosta, perhana kun säilyttelee.
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Maijan fiksailua

Viesti Kirjoittaja keikaloine »

Kai sitä vois tätä taas päivitellä. Viime säikähdyksen jälkeen ei ihmeenpiä. Öljyntäyttöputki vuotaa keskimmäisestä liitoksesta. Jos joku tietää mistä saa ehjiä niin saa vinkata. Muuten sitten pitäis alkaa väriä päättämään.



Kuva
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Maijan fiksailua

Viesti Kirjoittaja keikaloine »

Jaahas täällä on foorumi taas pystyssä. Kävikin aika pitkäksi kun ei oo päässy lukemaan pitkään aikaan. Syncro kestänyt ajelut ihan kiitettävästi, nyt kuitenkin ruennut viemään bensaa melkein kaksinkertaisia määriä. Alkuvuodesta oli myynnissä niin erikoinen vehje että en voinut vastustaa uuden käyttöauton hankkimista. Tölkki jää nyt sitten seisontaan ja tarkoitus olisi kesän aikana laittaa pellit kuntoon ja ensi talvena maalata. Saatan tänne päivitellä jotain käyttöautostakin vaikka merkki ei VW olekkaan, kuitenkin doppeli kori ja boxeri moottori niin melkein kuuluu joukkoon. :D

Tämä ei ole se minun yksilö mutta tämmöinen tuli hommattua. Pisteet sille joka tietää mikä vehe ilman googlea!

Kuva
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Maijan fiksailua

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Eikös tuossa keikaloisen kuvassa ole Subarun merkki keulalla vai näenkö ihan väärin? Muistaakseni joskus 90-luvulla(?) oli Subarulla Suomessakin joku pieni pickup myynnissä. Noin isoa en ole kyllä nähnyt. Mielenkiintoinen hyvinkin! Saako siitä vielä koneen tölkiin :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Maijan fiksailua

Viesti Kirjoittaja keikaloine »

Subaruhan se. Baja -03 classic. Keltaisena classicia valmistettu/myyty 697 kpl ikinä. Myyty uutena pohjois amerikassa ja chilessä. Mulla ilmeisesti ainoa suomessa kilvissä oleva. Pikkulintu tosin lauloi että Salon seudulla jossain kuulemma mätänee samanlainen mistä ei ole ikinä veroja suomeen maksettu.
Tämähän on siis tekniikaltaan legacya/outbackia vastaava. 2.5 l bensa ja automaatti awd. Helvetin paljon ajettu ja korissa lakka karisee pois mutta muuten kuitenkin ihan suhteellisen hyvässä kunnossa melkein 20 vuotiaaksi autoksi. Tuo konehan menee noilla subarun swappi kiteillä myös tölkkiin aika helposti mutta koko ja tehot tulee vieläkin vastaan käsittääkseni.

https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Baja
Ande
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 08.08.2018 10:38

Re: Maijan fiksailua

Viesti Kirjoittaja Ande »

Litratilavuudella ei oo enää rajaa. Teholla vielä se sama 20%. Sit oli toine vaihtoehto et autoo verrataan itteesä ja joteki kw/kg lasketaa pläplä :D Näin konttorilla kerrottii viikko kaks takaperin. Omaa tölkkiä verrattii itteesä koneen muutoskatastuksessa näin, mut tuli siel konttoril nii yllärinä ettei tajunnu hommasta mitään. (meinasin aluks perinteisellä tavalla leimata mut oli kuulemma näin viisaampi)
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Maijan fiksailua

Viesti Kirjoittaja keikaloine »

Oli niin kauheen letku ajella tuo bajan alusta niin piti vähän saaha ryhtiä. Tällä ei oo tarkoitus metsään mennä niin sama tiputtaa vähän alaspäin :D

Ensin kumarrus ja kattoo että renkaat kääntyy

Kuva

Sitten perä alas ja vähän herkkuja kun sattu löytymään.

Kuva

Kuva

Nyt ei oo letku enää. Täytyy kallistuksenvakaajat vaihtaa vähän järeempiin vielä jossain välissä.
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Maijan fiksailua

Viesti Kirjoittaja keikaloine »

Ei oo hetkeen tullu kirjoteltua mutta jotakin on kyllä tapahtunu tässä välissä. Baja sai katsurilta niin pitkän testamentin että kori meni laittoon. Pohja puhallettiin ja tehtiin neliötolkulla uutta peltiä ja maalattiin raptorilla. Samalla tuli rosteri putki ja koko korin maalaus. Tätä riemua kesti sitten noin kuukausi kun kone päätti alkaa koputtelemaan ja öljyn seasta löytyi sorvaamon roska-astia. Tästä sitten suuttuneena hommasin kokonaan toisen subarun tekniikan luovuttajaksi tähän harvinaisempaan koriin. Sähköjä myöten käytännössä kaikki piti vaihtaa koska tulee 3 litrainen kuusisylinterinen boxeri nelosmukisen jenkkisähköisen tilalle. Auto alkaa olla kasassa uusine motteineen kunhan löytyisi jakopään osat niin uskaltais ajellakkin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tölkkikin saanut vähän huomioo. Pitäis rueta ettimään subarointi osia ja maalata loppuun mutta lompakko ei oikein meinaa kestää eli tölkki saa vielä odotella.

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin