VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minä sain sen tötterön dokassa vaan jotenkin hassusti paikalleen, käytin irti ja alkoi pitää nesteet sisällä.
pasi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 17.06.2015 20:27

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja pasi »

dmn kirjoitti:Jos vanhalla o-renkaalla koottu, niin varmasti joku tiivistesilikoni olisi tullut tarpeeseen.
Uusi pumpun mukana tullut rengashan siellä on... :cry:
TT| kirjoitti:Niitä saa muuten uusiakin pikku rahalla.
Hyvä. Kerrotko vielä vasta-alkajalle että mistä. Sen paremmin Motonetin, Tölkkikaupan kuin Obersclachterin valikoimista ei näyttänyt löytyvän.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

pasi kirjoitti:
TT| kirjoitti:Niitä saa muuten uusiakin pikku rahalla.
Hyvä. Kerrotko vielä vasta-alkajalle että mistä. Sen paremmin Motonetin, Tölkkikaupan kuin Obersclachterin valikoimista ei näyttänyt löytyvän.
Varaosien etsimisessä auttaa, jos tietää varaosanron etsimälleen osalle. Sen löytää helposti lukuisien netissä olevien ETKA-kopioden avulla.

Esim tuo termostaatin päälle tuleva muovinen letkulähtö löytyy osanrolla 030121121B ja sen kun syöttää esim ebayn hakukenttään, niin löytyy monta vaihtoehtoa.

14 030121121B connecting socket
Kuva
pasi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 17.06.2015 20:27

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja pasi »

AT5nok kirjoitti: Varaosien etsimisessä auttaa, jos tietää varaosanron etsimälleen osalle. Sen löytää helposti lukuisien netissä olevien ETKA-kopioden avulla.
Kiitän ja kumarran. etka.cc kirjanmerkitty.
pasi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 17.06.2015 20:27

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja pasi »

pasi kirjoitti: Mutta se mokoma vuotaa yhä termostaattikotelon liitoksesta.
Tämähän minun olisi pitänyt todeta jo muutama viikko sitten, mutta jäi yleiseltä hämmästykseltä tekemättä: Vuoto korjautui ajamalla pitempi maantiematka! Kerrankin näin päin... Jäähdytysnestettähän katoaa yhä jonnekin niin että pinta valuu maksimista minimiin parintuhannen kilometrin ajossa (mikä lienee normaalia?) mutta tölkin alle ei enää tipu.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

pasi kirjoitti:Jäähdytysnestettähän katoaa yhä jonnekin niin että pinta valuu maksimista minimiin parintuhannen kilometrin ajossa (mikä lienee normaalia?) mutta tölkin alle ei enää tipu.
Ei ole normaalia, ehjästä moottorista ja jäähdytys-/lämmitysjärjestelmästä ei katoa nestettä tuohon tahtiin.
pasi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 17.06.2015 20:27

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja pasi »

AT5nok kirjoitti:Ei ole normaalia...
Pitihän se arvata :( Pitää kai vain seurata tilannetta ja yrittää löytää mihin se oikein katoaa...
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Ootko ajanu kunnolla koneen lämpimäksi ja kovemmilla kierroksilla kattonu vuotaako mistään?
Mulla on ollu muutama reika niin ettei meinaa millään löytyä vuotoa mutta ajossa katoaa nestettä. Toinen oli sopivasti syylärissä ja toinen moottorin päässä vesiletkua. Onneksi on tarkkasilmäsiä harrastajia jotka nekin löys :)
Home is where you park it.
pasi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 17.06.2015 20:27

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja pasi »

Sinky kirjoitti:Ootko ajanu kunnolla koneen lämpimäksi ja kovemmilla kierroksilla kattonu vuotaako mistään?
Koneen lämpimäksi - kyllä, katsonut kuumana ja kierrokslla vuotaako mistään - en. Mutta hyvä että muistutit tuostakin mahdollisuudesta. Manasin jo mielessäni olenko onnistunut käräyttämään kannentiivisteen, mutta se tuntuu aika epätodennäköiseltä kun lämmöt pysyvät aisoissa pitkässäkin ajossa, ja öljyt ja vedet pysyvät selvästi erillään. Joten pitänee vain yrittää etsiä vuotokohtaa - kunhan nyt ensin saan turbon vaihdetuksi.
pasi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 17.06.2015 20:27

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja pasi »

Foorumillahan on oltu aika skeptisiä Puolassa kunnostettujen turbojen suhteen, mutta halvan hinnan houkuttelemana päätin sellaisen Ipuun vaihdattaa. Saapa nähdä mitenkä puolalainen "turbina" jatkossa pelittää. Aamusavutus on lakannut ja pyrstö pysyy puhtaana, mutta hieman epäilyttää menikö kaikki putkeen kun Ipu tuntee ylämäet kovin herkästi. Eihän JX:ssä ikinä ole tehoja ollut ja ainahan se on ylämäet tuntenut, joten onkohan kyse vain siitä että kun se kulkee kuin ennenkin niin remontin jälkeen sen kokee hitaampana kun mikään ei muuttunutkaan?

No, piintynyt savuttajahan ei hevillä luovuta eli kun savuja ei enää (paljoa) tule pakoputkesta, niin Ipu järjesti kunnon savut konetilasta. Eli katkaisi nelossylinterin ruiskutusputken, ja kun mie en ole dieselin ruiskutussysteemien kanssa ennen pelannut niin sormihan oli syvällä suussa. Mutta apu on yhtä lähellä kuin foorumi, eli suuret kiitokset Jarkelle joka auttoi tumpeloa tekemällä diagnoosin ja vaihtamalla putken. Keneltäkähän olen seuraavaksi vikisemässä apua kun joku paikka hajoaa... ;)

Seuraavaksi pitäisikin metsästää se jähdytysnesteen vuotokohta ja fiksata toimimaton polttoainemittari ja vaihtaa vaihteistoöljyt ja eristellä seiniä ja... Mutta mikäs se sellainen harrasteauto on missä ei ole mitään harrastamista? :mrgreen:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Siinä "uudessa" turbossa voi olla hukkaportti vähän löysemmällä, eli ahtoja vähemmän.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
pasi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 17.06.2015 20:27

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja pasi »

TT| kirjoitti:Siinä "uudessa" turbossa voi olla hukkaportti vähän löysemmällä, eli ahtoja vähemmän.
Jotain tuon suuntaista olen itsekin tuuminut, joten taas vasta-alkajan kysymys: Mistä löydän tiedon siitä mitä nuppia kääntämällä saa hukkaporttia tiukemmalle, ja miten mittaan etten laita ahtopainetta sellaiseksi että sulatan koko koneen? Vai pitääkö hukkaporttia säätääkseen purkaa koko turbo (tai puolet siitä ;) )?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3090
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Huonompi skenaario turbon suhteen voi olla että se on koottu sellaisista käytetyistä kuorista joita siivet on päässy jo sorvailemaan ...
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Onko se uusio ahdin K14?
Jos on, hukkiksen kellon päässä olevaa ruuvia kiristämällä.
pasi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 17.06.2015 20:27

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja pasi »

AT5nok kirjoitti:Onko se uusio ahdin K14?
Jos on, hukkiksen kellon päässä olevaa ruuvia kiristämällä.
Juu, K14 se on. Joten täytyy kokeilla tuota, kiitos vinkistä.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Caravelle Syncro 1.6TD -88, "Ipu"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Paljoa yli 1 bar ei kannata ahtaa, nousee pakopaineet vaan tuolla ahtimella.
Vastaa Viestiin