VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Tai sitten laitat oikean sulaketaulun 230V puolelle ja sisäpistokkeet ja lohkolämppärin omien sulakkeiden taakse. Niin on nuissa ambulansseissa sähköt tehty, sulakkeita päälle ja pois laittamalla saa turhat pois käytöstä. Eikä se turvana ole muutenkaan huono. Bonuksena saa tarvittaessa sisältä vedettyä sähköt pois, eikä tarvitse ulos mennä repimään piuhaa irti. Jos huono iskis tuulettimeen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Voi olla etten heti jaksa sähköjä rakentaa "fiksummin". Katsotaan jos saan joskus M1G/matkailuautopaperit tuohon.
Niitä odotellessa, tein irrotettavan työtason väliseinään. Siinä voi vaikka vesisateella fiksailla rikinäisiä vetoniveliä
Pöytään on helpo tehdä tuki esim 2"x2" puun palasesta ja laittaa päälle ruuvipenkki.
Moottorin päällä ollut matto oli niin huonossa kunnossa, että leikkasin sen irti ja hain kaupasta palan terassimattoa tilalle
Onkohan minulla tarpeeksi jatkojohtoja?
Väliseinän ikkuna-aukossa on hyttysverkkoa hätävarjelun liiotteluna, jos hyttysiä sattuisi olemaan RuoVWedellä
Niitä odotellessa, tein irrotettavan työtason väliseinään. Siinä voi vaikka vesisateella fiksailla rikinäisiä vetoniveliä
Pöytään on helpo tehdä tuki esim 2"x2" puun palasesta ja laittaa päälle ruuvipenkki.
Moottorin päällä ollut matto oli niin huonossa kunnossa, että leikkasin sen irti ja hain kaupasta palan terassimattoa tilalle
Onkohan minulla tarpeeksi jatkojohtoja?
Väliseinän ikkuna-aukossa on hyttysverkkoa hätävarjelun liiotteluna, jos hyttysiä sattuisi olemaan RuoVWedellä
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Pitäähän pakettiauton tavaratilassa saada ilma liikkumaan, jotta saa pidettyä kuivana
Invertteri pitää vielä etsiä jostain varastojen kätköistä.
Nasunpajan tarraa takaluukkuun
Foorumin yt-kumppani ja muutenkin reilu ja hyvä firma joka tekee kaikenlaista tölkkiharrastuksessa tarvittavaa
Invertteri pitää vielä etsiä jostain varastojen kätköistä.
Nasunpajan tarraa takaluukkuun
Foorumin yt-kumppani ja muutenkin reilu ja hyvä firma joka tekee kaikenlaista tölkkiharrastuksessa tarvittavaa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Perjantaina aamulla ennen BIF:iin lähtöä piti käydä asoita hoitamassa ja hankinnoilla, ihmettelin kun ahtopainemittari näyttää vain max 0,7 bar vaikka kuinka polkee.
Ajossa en suuremmin menohaluttomuutta huomannut, mutta ennen lähtöä tarkastin että pakosarja ja ahdin on kunnalla kiinni.
Kangasala - Orivesi välillä ylämäissä alkoi tehonpuute vaivata ja eniten huolestutti kun koneesta ei tule mustaa savua.
Ennen Kangasalaa ahdot nousi välillä kiihdyttäessä yli 1 bar, joten ajattelin oireen liittyvän polttoaineen saantiin ja syöttövaijeriin, joka temppuili 6 kk sitten edellisen kerran.
Perillä tutkin asiaa Neanterdaalin kanssa ja pumpun syöttövipu ei kääntynyt poljin pohjassa rajoittimen asti.
Silloin huomasin että vaijerin kiinnitysnupista puuttuu mutteri vivun alta ja nuppi pääsee liikkumaan ainakin pari millimetriä. Uusi mutteri alle.
Kotimatkalla ahdot nousi jo 1 bar paremmalle puolelle, mutta kierrosten noustessa laski, kun pumppu ei antanut ruoka ahtimen pyörittämiseen.
Kerrankin Simo oli lähes ekoauto
Tänään tutkin taas konehuoneessa vaijeria ja sen kiinnitystä.
Tammikuussa katkenneen vaijerin kiinnitysraudan ainoa pultti oli löystynyt ja rauta pääsi kääntymään . No nyt tiedän kuinka auto säädetään helposti savuttomaksi yhtä ruuvia hieman löysäämällä
Kiinnitysrauta on AAZ:sta ja vaijeri paruskilta, joten kumpikin pitäisi varmaan vaihtaa
Takaluukkukin oli kotiin tullessa lähes yhtä puhdas kuin lähtiessä.
Ajossa en suuremmin menohaluttomuutta huomannut, mutta ennen lähtöä tarkastin että pakosarja ja ahdin on kunnalla kiinni.
Kangasala - Orivesi välillä ylämäissä alkoi tehonpuute vaivata ja eniten huolestutti kun koneesta ei tule mustaa savua.
Ennen Kangasalaa ahdot nousi välillä kiihdyttäessä yli 1 bar, joten ajattelin oireen liittyvän polttoaineen saantiin ja syöttövaijeriin, joka temppuili 6 kk sitten edellisen kerran.
Perillä tutkin asiaa Neanterdaalin kanssa ja pumpun syöttövipu ei kääntynyt poljin pohjassa rajoittimen asti.
Silloin huomasin että vaijerin kiinnitysnupista puuttuu mutteri vivun alta ja nuppi pääsee liikkumaan ainakin pari millimetriä. Uusi mutteri alle.
Kotimatkalla ahdot nousi jo 1 bar paremmalle puolelle, mutta kierrosten noustessa laski, kun pumppu ei antanut ruoka ahtimen pyörittämiseen.
Kerrankin Simo oli lähes ekoauto
Tänään tutkin taas konehuoneessa vaijeria ja sen kiinnitystä.
Tammikuussa katkenneen vaijerin kiinnitysraudan ainoa pultti oli löystynyt ja rauta pääsi kääntymään . No nyt tiedän kuinka auto säädetään helposti savuttomaksi yhtä ruuvia hieman löysäämällä
Kiinnitysrauta on AAZ:sta ja vaijeri paruskilta, joten kumpikin pitäisi varmaan vaihtaa
Takaluukkukin oli kotiin tullessa lähes yhtä puhdas kuin lähtiessä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Hetken mielijohteesta kurkkasin GT-katsastuksen ruuhkatilannetta tälle viikolle ja vapaa-aika löytyi heti tälle päivälle.
Valot tarkastin kotoa lähiessä, muuta katsastushuoltoa tai remppaa en tehnyt, uusintanäyttö kun ei maksa kuin 10 €.
Etupäästä on satunnaisesti kuulunut natinaa epätasaisella tiellä ajaessa, joskus narinaa paikallaan pyöriä kääntäessä. Vuosi sitten leimalla mainittiin alkavasta väljyydestä toisessa yläpallossa.
No nyt sitä oli sen verran molemmissa, että menee uusintanäytölle, kunhan saan ensin Lemforderin nivelet Fixuksesta. Motonetissa olisi ollut 12€/kpl jotain Topraneja, mutta kun yhdet Lemförderit olen jo eteen vaihtanut, niin tuskin kannattaa edes kokeilla mitään halpiksia. Korotus / yläpallon spacerin kulma ilm syö palloniveliä.
Huomiseksi tulee Hertsikan Fixukseen nivelet, niin ehkä huomenna saa leimankin.
K-luku reilusti lain asettamissa rajoissa, joten turha kenenkään höpistä, että Simo muka savuttaisi liikaa
(enkä koskenut säätöihin ennen katsastusta)
Dieselin pakokaasupäästömittaus maksaa GT-katsastuksessa vain 10 €, tuskin saa mistään muualta edullisemmin.
Kierroslukumittari näytti samaa kuin konttorin mittari, eli taitaa pitää paikkansa.
(Aiheesta oli puhetta eräässä toisessa mediasa aikanaan.)
Valot tarkastin kotoa lähiessä, muuta katsastushuoltoa tai remppaa en tehnyt, uusintanäyttö kun ei maksa kuin 10 €.
Etupäästä on satunnaisesti kuulunut natinaa epätasaisella tiellä ajaessa, joskus narinaa paikallaan pyöriä kääntäessä. Vuosi sitten leimalla mainittiin alkavasta väljyydestä toisessa yläpallossa.
No nyt sitä oli sen verran molemmissa, että menee uusintanäytölle, kunhan saan ensin Lemforderin nivelet Fixuksesta. Motonetissa olisi ollut 12€/kpl jotain Topraneja, mutta kun yhdet Lemförderit olen jo eteen vaihtanut, niin tuskin kannattaa edes kokeilla mitään halpiksia. Korotus / yläpallon spacerin kulma ilm syö palloniveliä.
Huomiseksi tulee Hertsikan Fixukseen nivelet, niin ehkä huomenna saa leimankin.
K-luku reilusti lain asettamissa rajoissa, joten turha kenenkään höpistä, että Simo muka savuttaisi liikaa
(enkä koskenut säätöihin ennen katsastusta)
Dieselin pakokaasupäästömittaus maksaa GT-katsastuksessa vain 10 €, tuskin saa mistään muualta edullisemmin.
Kierroslukumittari näytti samaa kuin konttorin mittari, eli taitaa pitää paikkansa.
(Aiheesta oli puhetta eräässä toisessa mediasa aikanaan.)
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Yläpallojumppaa:
VW erikoistyökalut, rautakanki ja pätkä 2"x 4" lankkua
Yleisö osallistui tölkkiharrastukseen
Tarvittavat työkalut:
- 19 mm hylsy + vääntövarsi
- 24 mm hylsy + räikkä
- 10 mm hylsy + räikkä
. 10 mm kuusiokoloavain
- pallonivelhaarukka + moska
- rautakanki + pätkä lankkua
- hallitunkki alatukivarren korkeuden säätämiseen
- olutta ja lonkeroa nauttivaa yleisöä.
VW erikoistyökalut, rautakanki ja pätkä 2"x 4" lankkua
Yleisö osallistui tölkkiharrastukseen
Tarvittavat työkalut:
- 19 mm hylsy + vääntövarsi
- 24 mm hylsy + räikkä
- 10 mm hylsy + räikkä
. 10 mm kuusiokoloavain
- pallonivelhaarukka + moska
- rautakanki + pätkä lankkua
- hallitunkki alatukivarren korkeuden säätämiseen
- olutta ja lonkeroa nauttivaa yleisöä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Laakerin kun vielä vaihtaa ennen seuraavaa katsastusta
Ilmajäähdytteinen tavaratila tarvitsee poistoaukon.
Reikäsahalla piti tehdä aukon kulmat, mutta eipä kestänyt porata kuin kaksi reikää.
Kattopelti olikin näköjään peltisaksilla leikattavaa.
Maalia ja tiivistesilikonia.
Sisäpuolelle pellin ja ritilän väliin puun palaset.
Sitten vaan luukku ulkopuolelle ja peltiruuveilla kiinni.
Ilmajäähdytteinen tavaratila tarvitsee poistoaukon.
Reikäsahalla piti tehdä aukon kulmat, mutta eipä kestänyt porata kuin kaksi reikää.
Kattopelti olikin näköjään peltisaksilla leikattavaa.
Maalia ja tiivistesilikonia.
Sisäpuolelle pellin ja ritilän väliin puun palaset.
Sitten vaan luukku ulkopuolelle ja peltiruuveilla kiinni.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Sivuteltan runkoa tai ainakin sellaisen prototyyppiä veistelin aikani kuluksi varastosta löytyneestä materiaalista.
Paremmilla saranoilla ja alumiiniputkesta voisi tehdä seuraavan version, jos nuo halpasaranat eivät kestä.
Paremmilla saranoilla ja alumiiniputkesta voisi tehdä seuraavan version, jos nuo halpasaranat eivät kestä.
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Noihin lisäät vielä taitettavat tukijalat.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Pitää joku teleskooppi kehitellä tai sitten vaan suurinpiirtein oikean mittaiset putket kulmiin.
Eilen löytyi puuseppä, joka lupaili apuja sisustan rakentamiseen. Minun työn jälki ei kelpaa naapurille, joten hän lupasi tarvittaessa tehdä, että tulee siisti
Eilen löytyi puuseppä, joka lupaili apuja sisustan rakentamiseen. Minun työn jälki ei kelpaa naapurille, joten hän lupasi tarvittaessa tehdä, että tulee siisti
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Simo vietti eilen 27v synttäreita ja sen kunniaksi öljyn vaihto.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Simon syyshuolto, 27 v vanha tuulilasin tiiviste kaipasi tueksi mustaa jesaria. Nyt on lattiat pysynyt kuivina
Kesäkauden päättäjäisissä saatiin idea noiden "sivutelta" kannakkeiden saranoista, Tölkin etuoven saranat varmaan jaksavat kannatella.
Siispä purkamaan yksi ovi hyötykäyttöön.
Kesäkauden päättäjäisissä saatiin idea noiden "sivutelta" kannakkeiden saranoista, Tölkin etuoven saranat varmaan jaksavat kannatella.
Siispä purkamaan yksi ovi hyötykäyttöön.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Kiinalainen peruutuskamera on nyt hetken ollut koekäytössä yhdellä kameralla.
https://pic.useful.fi/Skh8egLT-.jpg
Kameran näkymä ja todellinen etäisyys asfaltin reunaan:
Eihän tuossa itselle tule vauriota, jos peruuttaessa johonkin osuu
Toistaiseksi kamera on kytketty peruutusvalokytkimeen, mutta tarkoitus on syöttää sille virta (dieodeilla erotettuna) myös jarruvaloilta, jolloin jarruttaessa ja risteyksissä seisoessa näyttöön tulee kuva takaa. Toinen vaihtoehto on kytkeä se toinen tilaamani kamera jarruvaloon ja suunnata suoraan taakse, kunhan keksin sille sijoituspaikan.
Nyt näytön mukana tullut kamera on takalasin sisäpuolella. Takalasilla oleva verho kerää ikkunaan kosteutta, eli pitää kehittää joku puhallin takalasille.
Osku kirjoitti:Mistä netin syövereistä tuo löytyi ja onko hyvä setti? Mulla olis yks auto johon toi kävis eli saisko noita lisää?
Osku kirjoitti:Pistä tietoa kun olet testaillut miten toimii.
https://pic.useful.fi/Skh8egLT-.jpg
Kameran näkymä ja todellinen etäisyys asfaltin reunaan:
Eihän tuossa itselle tule vauriota, jos peruuttaessa johonkin osuu
Toistaiseksi kamera on kytketty peruutusvalokytkimeen, mutta tarkoitus on syöttää sille virta (dieodeilla erotettuna) myös jarruvaloilta, jolloin jarruttaessa ja risteyksissä seisoessa näyttöön tulee kuva takaa. Toinen vaihtoehto on kytkeä se toinen tilaamani kamera jarruvaloon ja suunnata suoraan taakse, kunhan keksin sille sijoituspaikan.
Nyt näytön mukana tullut kamera on takalasin sisäpuolella. Takalasilla oleva verho kerää ikkunaan kosteutta, eli pitää kehittää joku puhallin takalasille.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Tänänän piti käyttää ihan korjaamolla, kun ei ollut itsellä sopivaa "työkalua".
Lumi tuli maahan etelässäkin ja alkoi syncroilukelit.
Lumi tuli maahan etelässäkin ja alkoi syncroilukelit.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Talvi mennyt vain ajellessa ja öljyä lisäillessä. Pitäisi oikeasti alkaa tehdä jotain ahtimen nostamiseksi pakosarjan yläpuolelle. Tänäänkin kävi vajaan 10 min tyhjäkäynnillä, kun latasin GT Malagan akkua, johan tuli tippoina öljyä putkesta. Eipä sitä öljyä muuten oikein kulu, mutta heti jos joutuu käyttämään paikallaan, esim muille virtaa antaessa.
Yllättävän hyvin on tämän talven tarjennut ilman maskin peittämistäkin. Voisikohan sähköisen kiertovesipumpun poisto vaikuttaa lämmön parempaan siirtymiseen öljystä jäähdytysnesteeseen?
Vesihehkulämmitin odottaa sovituspaloja ja asentamista, jospa seuraavaksi talveksi.
Yllättävän hyvin on tämän talven tarjennut ilman maskin peittämistäkin. Voisikohan sähköisen kiertovesipumpun poisto vaikuttaa lämmön parempaan siirtymiseen öljystä jäähdytysnesteeseen?
Vesihehkulämmitin odottaa sovituspaloja ja asentamista, jospa seuraavaksi talveksi.
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Ei kyllä taida maskin peittämisessä olla mitään hyötyä t3:ssa, sillä kun ei edes estetä kylmän ilman virtausta konetilaan (esim. itsellä alfa 156 ja audi a2 vaati koko keulan paketoinnin pahvilla, jos halus lämmintä)..
< 15kWh/100km
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Suurin hyöty on kun estää ajoviiman puskemisen vauhdissa lämppärille
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Ylemmän maskin olenkin aikaisemmin peittänyt. Jossain olisi siihen tarkoitettu suojakin.
Alemmen peittämiselle tuskin on tarve, ei taida termari ehtiä aueta nurkka-ajossa talvella.
Alemmen peittämiselle tuskin on tarve, ei taida termari ehtiä aueta nurkka-ajossa talvella.
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Ite askartelin kumista doppelin ylemmän ritilän taaksepiiloo viimasuojaa nii kyllä siinä pieni ero oli hytissä tarkenemisen kanssa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Minulla on ollut pahvista tehty maskin ulkopuolella aikaisempina talvina. Karjapuskurin kiinnikkeiden varaan helppo laittaa.
Tänä talvena ei ole etelässä vielä kunn on pakkasia ollut, joten hyvin on nurkka-ajossa pärjännyt maski avoimena.
Tänä talvena ei ole etelässä vielä kunn on pakkasia ollut, joten hyvin on nurkka-ajossa pärjännyt maski avoimena.