Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
MustaPekka
Vasta alkaja
Viestit: 25
Liittynyt: 11.01.2015 23:27
Paikkakunta: Tampere

Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja MustaPekka »

Tervehdys kaikille!

Nyt on korkea aika Ford-miehenkin tulla kaapista ja tunnustaa tunteensa myös VW:n suuntaan. :) Viikonluppu on nyt iloisesti ajeltu, perjantaina katsastetulla Caravellella.. Kyseessä on siis -89 Caravelle syncro, 1+7 "nysse". Auto on alunperin 2.1 digijet, mutta jossain vaiheessa konttiin on nostettu 1.9 kaasari wbx. Auto on ollut ikänsä pohjoisessa ja nyt etelänmatkalla täällä Pirkanmaalla. Tarina on pitkä, mutta lyhyesti sanottuna, auton oli kuulemma ollut määrä lähteä työkomennukselle Murmanskiin. Homma onneksi oli mennyt puihin ja pääsin nappaamaan tämän harvinaisen tervepeltisen yksilön haltuuni. Joten pelastetaan tämä nyt museoinnilta, Afrikalta ja Murmanskilta! ;) Tulevissa jaksoissa sitten selviää miten Caravellea jatkojalostetaan, mutta niin hauskalta peliltä vaikuttaa, että jää meille ilmanmuuta perheenjäseneksi! Varmaan nyt ensialkuun pientä siistimistä sieltä täältä, toivottavasti jossain kohtaa koneeksi löytyisi joku hieman puhdikkaampi pata. Hieman harrastamista hidastaa, kun itse en autoista ja varsinkaan niiden tekniikasta ymmärrä sen enempää, kuin sika tuulimyllystä. :oops: Mutta tässähän sitä pikkuhiljaa opiskellaan ja onneksi täällä on mukavasti tietotaitoa tarjolla.

Varoitus: Seuraava teksti sisältää tuotesijoittelua..mutta ehkä se sallitaan, kun koen olevani kiitoksen velkaa. ;) Kävin tosiaan perjantaina Caravellen kanssa Lempäälän Järkiautossa. Ideana oli vain että T3 asiantuntija antaisi arvionsa autosta ja suositukset tarvittavista remonteista. Auto oli ihan ajokuntoinen, mutta katsastettu viimeksi 2007, olin aivan varma, että jotain pientä seppäilyä olisi luvassa. Pari kierrosta pihassa mentiin auton ympäri, sitten kahville. Seuraava esitys oli, että ei aleta korjata ehjää, haetaan siihen leima!? Itse pidin ajatusta hieman yltiöpositiivisena, mutta suostuin. :D Kahvien jälkeen kurvasimme naapuriin, konttorille...ja tuoreen leiman ja kehujen kanssa pois. Kyllä se ammattimies tiesi mistä puhui! :o Joten kiitoksia Järkiautolle vielä kerran, yllyttämisestä, vinkeistä, tuhdista aloittelijan tietopaketista ja kahveista! :D

Koitan saada jossain vaiheessa myös kuvia kulkupelistä eetteriin, jos suinkin atk-taitoni moiseen riittävät.. :roll:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TerVWetuloa foorumille ja onnittelut Tölkin hankkimisen johdosta!!!

Aloitit juuri oikeasta paikasta, kahvit Järkiautossa ja sitten vaan leimalle... :)

Bensakone / WBX linjalla meinaat jatka?

MustaPekka kirjoitti:Hieman harrastamista hidastaa, kun itse en autoista ja varsinkaan niiden tekniikasta ymmärrä sen enempää, kuin sika tuulimyllystä. :oops: Mutta tässähän sitä pikkuhiljaa opiskellaan ja onneksi täällä on mukavasti tietotaitoa tarjolla.
Uskon että täältä löydät kaiken sen tiedon mitä tarvitset Tölkin kanssa (kysy jos et löydä) ja apujakin varmasti, niin ja onhan se Järkiauto siellä Lempäälässä ;)
MustaPekka kirjoitti:Varoitus: Seuraava teksti sisältää tuotesijoittelua..mutta ehkä se sallitaan, kun koen olevani kiitoksen velkaa. ;)
Eiköhän se ole sallittua tai jopa suotavaa, kun kyse on foorumin yhteistyökumppanista.

Kuvia odotellessa...
MustaPekka
Vasta alkaja
Viestit: 25
Liittynyt: 11.01.2015 23:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja MustaPekka »

Kiitoksia!

Juu, bensakoneessa pysytään Ilmanmuuta. Tuskin kilometrejä tulee niin paljon, että dieselöinti kannattaisi. Kai se ensisijainen vaihtoehto olisi palata alkuperäiseen, 2.1 wbx:ään. Mutta miten kiven alla nuo koneet nykyään ovat? Pitääkö niistä antaa käsi ja jalka? Jonkinlainen kiinnostus olisi kyllä myös tuonne Subarun mosan suuntaan.. Mutta siinä hommassa varmaan riittää jo enemmän askartelua? Onko foorumilaiset Subarun koneita konttiin laittaneet? Äkkiseltään en löytänyt kovin syväluotaavaa keskustelua aiheesta.. Rivi 5 on tietysti myös kuumottava vaihtoehto! :P Neloskoneet menee jo aavistuksen tylsiksi.. ;) Pikkusen lisää puhtia, inhimillisellä kulutuksella olisi haaveissa, että tuolla pystyisi oikeasti tekemään reissuja, isommallakin porukalla.

Pistetään nyt kokeeksi pari, pikaisesti räpsäistyä kuvaa. Saa nähdä miten homma onnistuu tällä "äly"puhelimella.. Yksi kuva ainakin haluaa väkisin tulla kyljellään näytille. Muutama kolhu ja ryppy autosta löytyy, mutta ruoste loistaa poissaolollaan! :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tölkkimika ja Eicca_ just rakentavat subarukoneista ratatölkkiä, joten heiltä kannattaa kysellä "subuttamisesta".
Mikalla on virittäjistä tuttu sin T3 Multivan subarutekniikalla.

Tuolta löytyy tietoa ratataxin rakentamisesta ja siitä subarustakin jotain
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tervetuloa joukkoon!
dogbox suunnittelee myös subaruttamista. Maailmallahan se on hyvinkin suosittu konevaihtoehto, joten palikkaa löytyy valmiina hyvin.
Nyttenhän tuo verotuskäytäntökin muuttui, joten dieselöiminenkin on maastohenkilöauton kohdalla yksi vaihtoehto.
Bensaturbojen kanssa tulee vaan äkkiä tehoraja vastaan, jos ei halua poikkeuslupia hakea.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
MustaPekka
Vasta alkaja
Viestit: 25
Liittynyt: 11.01.2015 23:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja MustaPekka »

TT| kirjoitti: Nyttenhän tuo verotuskäytäntökin muuttui, joten dieselöiminenkin on maastohenkilöauton kohdalla yksi vaihtoehto.
Mitä ihmettä? Tämmöinen juttu on mennyt minulta ihan ohi..mitäs tämä käytännössä tarkoittaa?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja TT| »

MustaPekka kirjoitti:
TT| kirjoitti: Nyttenhän tuo verotuskäytäntökin muuttui, joten dieselöiminenkin on maastohenkilöauton kohdalla yksi vaihtoehto.
Mitä ihmettä? Tämmöinen juttu on mennyt minulta ihan ohi..mitäs tämä käytännössä tarkoittaa?
Aiemman n.10000€ sijaan tarvitsee nyt maksaa sama summa mitä käytettynä maahantuotavasta autosta joutuisi maksamaan, eli n.1000€ tai satasia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Mitä ikinä teetkin, niin älä nyt ainakaan rivimoottoria tuohon mene laittamaan... Sylinterimäärästä riippumatta rivimoottoria tylsempää juttua ei ole :D

Väristä johtuen pakko kysäistä, että onko paloautona toiminut elinkaarensa alussa?
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
dogbox
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 21.02.2012 02:36
Paikkakunta: pornainen

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja dogbox »

Käytännössä sen pitäisi tarkoittaa sitä, että maksamattoman autoveron, siis se joka pitää maksaa auton käyttötarkoituksen muuttuessa kokonaan, laskenta peruste muuttuu. Aikaisemmin joutui siis maksamaan esim.vuoden -90 pakusta silloisen myyntihinnan mukaisen autoveron, muutettaessa se esim.täydenveron matkailuautoksi, nyt autoveron jäljellä olevaa määrää laskettaessa, verrokkina ei käytetä silloista uutta autoa, vaan katsotaan tämänhetkistä "jälleenmyynti" arvoa ja lasketaan verot sen mukaan.....

Tai näin olen ainakin itse asian sisäistänyt :lol:
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja vville »

MustaPekka kirjoitti:
TT| kirjoitti: Nyttenhän tuo verotuskäytäntökin muuttui, joten dieselöiminenkin on maastohenkilöauton kohdalla yksi vaihtoehto.
Mitä ihmettä? Tämmöinen juttu on mennyt minulta ihan ohi..mitäs tämä käytännössä tarkoittaa?
Siistikorinen syncro!
Jos ajat yli 5000km vuodessa, niin dieselöinti taitaa kannattaa, varsinkin matkailuautona. Ainakin mun 2.1dj vei bensaa varsinkin talven pätkäkaupunkiajossa +20l/100km ja 1.9 wbx taitaa kuluttaa vielä enemmän. Tosin maantiellä kulutus tippui kohtuullisemmaksi n. 13l paikkeille. Pääsinpä kesällä ilman kardaania jopa alle 10l/100km kulutukseen.
Syncrotölkin voi varustella ja rekisteröidä täyden veron matkailuautoksi, maksamalla jonkinmoinen vero joka lasketaan auton nykyarvon mukaan. Viimevuoden puolella se laskettiin uuden auton arvon mukaan. Eli verokohtelu muuttui nyt vuoden 2015 alusta.

Ilmeisesti tänä vuonna ei tarvitse maksaa tuosta muutoksesta enää +9 000 € veroja.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288776672597.html
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja hillitty »

MustaPekka kirjoitti:
Kai se ensisijainen vaihtoehto olisi palata alkuperäiseen, 2.1 wbx:ään. Mutta miten kiven alla nuo koneet nykyään ovat? Pitääkö niistä antaa käsi ja jalka?
Itse ostin kunnostetun koneen ja vielä on jalat ja kädet tallella. Vähän huonot taitaa yleisesti olla markkinat tehdä asiakaskoneina wassereita että tuskin niihin törmäät rivi-ilmotuksista. Suomenmaalla on kuitenki osaajia tekemään wasseri siinä missä kuplanpata. Kirjottelevat vain enemmän tuolla volkkaripalstan puolella.

Mulla on sähköpostikeskusteluja tallessa kun ostaessani konetta keskusteltiin heikkouksista ja plussista mitä näihin motteihin tulee, perustuen useisiin purettuihin, mitattuihin koneisiin. Näistä voidaan jatkaa vaikka yv:nä jos kiinnostaa.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
MustaPekka
Vasta alkaja
Viestit: 25
Liittynyt: 11.01.2015 23:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja MustaPekka »

ketsa kirjoitti:Mitä ikinä teetkin, niin älä nyt ainakaan rivimoottoria tuohon mene laittamaan... Sylinterimäärästä riippumatta rivimoottoria tylsempää juttua ei ole :D

Väristä johtuen pakko kysäistä, että onko paloautona toiminut elinkaarensa alussa?
Mun kaikki kolme muuta harrasteautoa on rivinelosella... :lol: On niissä sentään kaikissa ahdin ja vetarit oikeassa päässä, tai joka nurkassa, ettei homma mene ihan tylsäksi. ;) Toki ne on silti vieläkin vain Fordeja... :roll: :D Kovin vähän tiedän Caravellen historiasta, mutta uutena se on myyty geologian tutkimuskeskukselle, Rovaniemelle.

Onhan tässä sitten moottoriksi vaihtoehtoja, vaikka lampaat söis. Eikös noita matkailuautovarusteluitakin syynätä nykyään vähän tarkemmin? Retkipatja ja trangia takaluukussa ei taida ihan riittää..? Eli kyllähän siinäkin kummasti kuluja kertyy, ensin dieselöinti, sitten matkailuvarustus ja vielä ne verot. Vaikka en varsinaisesti pussihousuksi tunnustaudukaan, ehkä kumminkin pitäisin sisustan mielummin orkkiksena, tai orkkistyylisenä, kuin että värkkäisin sinne vanerista 2h+k+s+WC... :lol:

Onneksi tässä ei ihan ole hätä kädessä, sitkeestihän tuo 1.9:kin tuolla säksättää. Täytyypi tehdä ensimmäinen harjoitusreissu pikapuoliin, ennenkuin jaetaan tuomio! Josko jo vaikka viikonlopuksi saisi ryhmän kasaan F-cupiin..? Hyvissä ajoin varmaan kumminkin kannattaa reissuun lähteä..meno on varmasti rauhallista, kun lauteille nousee muutama raavas mies.. Onneksi en vielä ole löytänyt tuohon isompia renkaita.. :D
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Sellainen tilannekatsaus tähän väliin, että omalla bussilla nyt ajellut ~11000 kilsaa huhtikuun alun jälkeen, kulutus on keskimäärin 9 l/100 km. Laskujeni mukaan olen sellaiset ~750€ säästänyt polttoainekuluissa verrattuna bensabussiin, eli verot (täydet henkilöauton käyttövoimaverot) on tullut kevyesti maksettua takaisin.

Niin että kun sulla se pyörre siellä tankissa rauhoittuu ja saat ynnättyä tuon koneen kulutusta, niin kannattaa laskea uudestaan paljonko tulee ajeltua ja onko siitä dieselöinnistä hyötyä vai ei. ;)
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja vville »

MustaPekka kirjoitti: Onhan tässä sitten moottoriksi vaihtoehtoja, vaikka lampaat söis. Eikös noita matkailuautovarusteluitakin syynätä nykyään vähän tarkemmin? Retkipatja ja trangia takaluukussa ei taida ihan riittää..? Eli kyllähän siinäkin kummasti kuluja kertyy, ensin dieselöinti, sitten matkailuvarustus ja vielä ne verot. Vaikka en varsinaisesti pussihousuksi tunnustaudukaan, ehkä kumminkin pitäisin sisustan mielummin orkkiksena, tai orkkistyylisenä, kuin että värkkäisin sinne vanerista 2h+k+s+WC... :lol:

Onneksi tässä ei ihan ole hätä kädessä, sitkeestihän tuo 1.9:kin tuolla säksättää. Täytyypi tehdä ensimmäinen harjoitusreissu pikapuoliin, ennenkuin jaetaan tuomio! Josko jo vaikka viikonlopuksi saisi ryhmän kasaan F-cupiin..? Hyvissä ajoin varmaan kumminkin kannattaa reissuun lähteä..meno on varmasti rauhallista, kun lauteille nousee muutama raavas mies.. Onneksi en vielä ole löytänyt tuohon isompia renkaita.. :D
Juu ei vanerivirityksiä, vaan ääni ihan kunnolliselle orkkissisustalle jos sille tielle meinaat lähteä.

Ihmeen vähän nuo 235/75/15 renkaat vauhtia hidastaa omassa 1.6 td jx tehosavustinmoottorissa, tosin nehän on vielä pikkurenkaat syncrossa. :D Meinasin itse kuitenkin pärjäillä vielä niillä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja beretta »

Tohtori tervehtii myös uutta tulokasta :) Tdi on suositus mitä ikinä teetkin syncrollesi 8-)
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

ketsa kirjoitti:Mitä ikinä teetkin, niin älä nyt ainakaan rivimoottoria tuohon mene laittamaan... Sylinterimäärästä riippumatta rivimoottoria tylsempää juttua ei ole :D
... ainakaan Tölkissä. ;) Autoilun ei aina tarvitse olla edullista, taloudellista ja tylsää. Tärkeintä on pitää hauskaa koko rahalla!

Tuolta löytyy tietoa ja tuotteita Tölkin Subaroittamiseen. Tuosta puolestaan voi lueskella artikkelin kuinka 1.9 Camper saparoitiin brittiläisellä takapihalla.
Lisää (vähän vanhempaa) tietoa ATsnokin mainitseman Ratataxin rakentamisesta.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja ketsa »

vville kirjoitti:[Ainakin mun 2.1dj vei bensaa varsinkin talven pätkäkaupunkiajossa +20l/100km ja 1.9 wbx taitaa kuluttaa vielä enemmän. Tosin maantiellä kulutus tippui kohtuullisemmaksi n. 13l paikkeille. Pääsinpä kesällä ilman kardaania jopa alle 10l/100km kulutukseen.
Oli palotölkissä samanlainen yli 20 litran kulutus tuossa taannoin. Ostin uuden tankin täyttöputken ja kulutus palasi takaisin kympin nurkille...
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja vville »

ketsa kirjoitti:
vville kirjoitti:[Ainakin mun 2.1dj vei bensaa varsinkin talven pätkäkaupunkiajossa +20l/100km ja 1.9 wbx taitaa kuluttaa vielä enemmän. Tosin maantiellä kulutus tippui kohtuullisemmaksi n. 13l paikkeille. Pääsinpä kesällä ilman kardaania jopa alle 10l/100km kulutukseen.
Oli palotölkissä samanlainen yli 20 litran kulutus tuossa taannoin. Ostin uuden tankin täyttöputken ja kulutus palasi takaisin kympin nurkille...
Samoilla täyttöputkilla oli nuo mun kaikki dj:n kulutukset, eniten vei tosiaan talven pätkäajoissa eli reilua 20litraa. Maantiellä hissuttelemalla pääsi reilulla kympillä.

Nykyinen jx tuntuu vievän samassa pätkäajossa 10l vähemmän. Toki siinä on ruma ääni ja se haisee ja tehoton :D Toivotaan että tuleva tdi ratkaisee tuon teho-ongelman, toki paha ääni ja haju jää :lol:
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Taitaa se haju tulla vville ihan vaan kuskista ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
MustaPekka
Vasta alkaja
Viestit: 25
Liittynyt: 11.01.2015 23:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja MustaPekka »

Kyllähän se DJ olis sitten ihan vielä ok, jos kulutus pysyisi siellä kympin korvilla.. 20l voisi alkaa jo ahdistamaan, kun ei tontilta löydy öljylähdettä.

Jostain syystä kyllä kovasti kiehtoisi ajatus Subarun koneesta.. Suonette sen minulle anteeksi? ;) Onneksi juuri nyt ei ole tarpeeksi kapitaalia lähteä moiseen hullutukseen. Ehtii hyvin tutustua aiheeseen ja kenties tulla vielä järkiinsä.

Uhkaavasti näyttää nyt siltä että lauantaina olisi Caravellen ensimmäinen tosikoitos ja rallireissu. Takalämppäri kaipaisi vähän tlc:tä, miten tuo linjurin takapenkki lähtee purkaantumaan, että pääsisi sinne käsiksi? Miten ensinnäkin se paneeli, siitä penkin alta, lähtee irti? Ruuveja en muista siinä nähneeni.. Onko se vaan jollain klipsuilla ja nyppäämällä irti? Pakko kysyä, muuten taas rikon ehjän! :roll:

On meillä ollut niin hauskaa! Kaksi talvea kun pelännyt jäävänsä jo tasamaallekin jumiin, takaveto Transitilla, niin on tämä jokapyöräveto mahtava juttu. Eilenkin tarvi tulla töistä kotipihaan, pellon kautta! :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin