Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
MustaPekka
Vasta alkaja
Viestit: 25
Liittynyt: 11.01.2015 23:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja MustaPekka »

TT| kirjoitti:Kuulostaa rahamiehen koneelle!

Kyllä se DJ vaan mun tapauksessa taitaa olla edullisin ratkaisu.. TDi-swapissä olisi pirusti työtä, työtä johon mun taidot ja ymmärrys ei riitä. Enkä voi lähteä siitä ajatuksesta, että joku mulle talkoilla sen tekee.. :roll:

Ei sitä hyvää DJ-konettakaan varmasti lahjoituksena saa... Saati jos joku alkaa semmoista kunnostamaan/rakentamaan, niin maksaahan se, siitä ei pääse mihinkään.. Kuitenkin se olisi selkeämpi kokonaisuus sopia joku budjetti ja hinta, etukäteen..

Ja kun tämä on ajatus pitää henkilöautona, niin olisihan ne dieselverot aika pöyristyttävät..
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja ketsa »

DJ:stä piristetty versio... Onko autossa paikallaan oleva 1.9 wbx hyväkuntoinen? Jos on, niin itse ehkä aloittaisin sen piristämisellä. Kaasari romukoppaan, DJ:n ruiskun imusarja + plenum, modernimpien monireikäsuuttimien sovitus imusarjaan +bensatukit niille, ohjelmoitava ruisku (ei mitään tee-se-itse sarjaa, vaan kaupallinen ratkaisu jolle löytyy tuki ja säätäjä läheltä asuinpaikkaasi), aftermarket kaasuläppä, paremmin virtaava oikeaoppinen pakosarja ja ehkä 1,25:1 keinuvivut imuventtiileille. Ja jos vielä virtaa ja osaamista riittäisi, niin trikkeripyörä siimapyörälle ja virranjakajan korvaaminen hukkakipinä suorasytkällä.

Noilla voisi 1,9:stä tulla DJ:tä pirteämpi ja taloudellisempi motti. Ja jos ei kyyti riittäisi, niin kaikki investoidut osat menisivät heittämällä DJ:hin (tai sitten tuohon 1,9:iin voisi tehdä täydellisen läpikäynnin ja vaihtaa samalla sisuksiin 2,1:n kampiakselin ja männät).
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: Ford-miehen eka Volkkari -Caravelle Syncro 1.9wbx bussi

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Ketsalta hyvä resepti! 1.9 on kestävä kone ja bokseri vääntää matalalta.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Vastaa Viestiin