Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Minä olen kerran nähnyt tuollaisen kontin (omassa edellisessä tölkissä) ja syy oli kuten edellä jo arvattiinkin turbon paluuputki.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja jarke »

joillain on myös sivuakselin sfefan irti pullahtaminen aiheuttanut tälläistä, ja komean lammikon pihaan.
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja mtavi »

Noniin, tänään tehty vähän diagnostiikkaa ja kyllä se vahvasti apuakselin suunnalta öljynoroa pukkaa. Tai sitten kampiaksen stefa, mutta sille vaan 10% mahdollisuus. Loppuun asti ei jaksanu tänään purkaa, että näkis varmaksi. Onkos tuo apuakselin stefan vaihto paha urakka paikallaan? Alla kuva norosta.
20141210_203309.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ei ole paha vaihtaa, melkeinpä helpoin jakopään stefoista, kun on irtokaulus. Vaikein homma voi olla saada hihnapyörän pultti auki, mutta tölkin tapauksessa siihen onneksi pääsee aika hyvin käsiksi. Kannattaa hommata sopiva o-rengas myöskin siihen kaulukseen, ja vaihtaa sekin samalla kertaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ketjua hieman lainaten, itsellähän on aika öljyinen takapaksi, epäilty vuotavaa turboa syyksi, mutta siis voiko olla myös ko letku? Ulkoisesti ehjä mutta hionnut.
Hulluna tölökkeihin.
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja mtavi »

Meinasin oikein intoutua ja ostaa alkuperäsen, mutta tulinkin katumapäälle... Motonet 3,90€ vs. Laakkonen 49,00€ apuakselin tiiviste :shock: Onko kenelläkään ollut ongelmia esim. motonetin tiivisteen kanssa? O-renkaan kokoa ei ole valitettavasti tiedossa, että sen pääsisi jostain muualta hakemaan kun marmorilta.
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja mtavi »

Auto taas glögin lämmityksessä. Syynä öljysuihkuun oli apuakselin stefa. Tänään joulun kunniaksi kotilo sai joulupesun :D Eli hyvää joulua kaikille kanssa tölkkeilijöille!
20141221_141921.jpg
20141221_141932.jpg
20141221_142006.jpg
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja TT| »

On se vaan jouluisen punainen, kelpaa glögittää!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Caravellix
AktiVWisti
Viestit: 347
Liittynyt: 19.04.2012 16:12
Paikkakunta: Perniö

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja Caravellix »

Oliko stefa rikki vai pullahtanut pois paikoiltaan? Jos oli tullut ulos, niin kannattaa varmistaa että öljynpaineet on "alueella".
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja mtavi »

Mici kirjoitti:Oliko stefa rikki vai pullahtanut pois paikoiltaan? Jos oli tullut ulos, niin kannattaa varmistaa että öljynpaineet on "alueella".
Oli tullu ulospäin muutamia millejä, eli ns. pullahtanu. Piti ne paineetkin tarkistaa, mutta vielä ei malttanu :) Kaippa se kostautuu kohta.. Pitää yrittää muistaa kattoa ne.

Mites ne paineet pitäis olla? Lämpimänä tyhmäkäynnillä 0.6-1.0bar ja kierroksilla 3-4bar?
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Ei se öljynpaine taida stefoja pullautella vaikka ois 10bar öljynpaine... jos siellä stefan takana käy kierroksilla 4bar paine niin lentää kyllä jo kohtuu pitkälle.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
XKV
Vasta alkaja
Viestit: 19
Liittynyt: 04.12.2014 22:21

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja XKV »

Sukat pyöris jalassa niin birusti jos tolla pääsis preisun päälle!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

mtavi kirjoitti:Meinasin oikein intoutua ja ostaa alkuperäsen, mutta tulinkin katumapäälle... Motonet 3,90€ vs. Laakkonen 49,00€ apuakselin tiiviste :shock: Onko kenelläkään ollut ongelmia esim. motonetin tiivisteen kanssa? O-renkaan kokoa ei ole valitettavasti tiedossa, että sen pääsisi jostain muualta hakemaan kun marmorilta.

O-renkaan varaosanro N 90353501 ja koko 56X2. Minä olen ainakin hakenut niitä Tiivistekeskuksesta.

Stefa on sama kuin nokka-akselilla 068103085E /47X10

Apuakselin hihnapyörän pultin olen saanut irti, estämällä sen pyörimisen pitkällä 13mm hylsyllä ja jatkovarrella, samalla kun olen vääntänyt pulttia auki. En ole koskaan joutunut vaihtamaan paikallaan olevaan moottoriin.
vwharrastaja
Getriebe Gott
Viestit: 221
Liittynyt: 22.02.2012 19:25

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja vwharrastaja »

Tämä on kyllä hieno laite, livenä vielä hienompi.. varusteista ei taida puuttua kuin poreamme.. Onnittelut Mtaville poiminnasta!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja jarke »

ikinä ei mulle selvinnyt miksi omasta stefa irtosi, uuteen laitoin varmuudeksi pari tippaa liimaa mukaan. kesti koko koneen iän... ota tuo lätkä pois, eihän tuo mikään paku ole :mrgreen:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja TT| »

Juuri niin, eihän tuossa saa olla lätkää.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Apuakselin stefan pullistelu taitaa olla jotenkin trendikästä? Tänään vaihdoin naapurin Ventoon sellaisen: edellisen vaihdoin viime kesänä "varmuuden vuoksi" samalla kun uusin vuotavan kampuran stefan + tiivistekilven tiivisteen.
Reinzin Vihtori oli tullut kokonaan pihalle, ei hajuakaan minkä takia. :shock:
Paikoilleen meni tällä kertaa liiman kanssa omasta varastosta napattu Elring kun Motonetin naapurin sedälle myymä KACO ei jotenkin vain vakuuttanut.
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja Heebo »

AAZ koneet on pullautellut stefoja kovilla pakkasilla 90-luvun alusta lähtien huohottimen jäätäessä umpeen. Siksi niihin on, käsittääkseni jälkikäteen, lisätty kopan huohottimen letkuun vastus.
Eli ois varmaan syytä varmistaa vastuksen olemassa olo ja resistanssi. Muistaakseni ko.ongelmia esiintyi joillain öljymerkeillä enemmän kuin toisilla.
Voihan se toki muutenkin korkata, mutta joku stefa pullahtaa varmasti jos painetta kertyy kampikammioon.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
hartsa
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 22.09.2013 20:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja hartsa »

Voe hylyky että osaakin olla kommee Tölökki!
Eihän sitä omaa rihveliä kehtaa ajaa edes samalle hehtaarille tuon kanssa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kerrankin voi sanoa että livenä jopa hienompi mitä kuvissa :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin