Caravelle -88 SYNCRO ''Tölökki''

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
hautamäki
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 03.10.2013 19:24
Paikkakunta: Oulu

Caravelle -88 SYNCRO ''Tölökki''

Viesti Kirjoittaja hautamäki »

Nonni nyt on ajeltu vähän ja saatu kokemuksia että kehtaa laittaa tänne maininnan. Harvoin sitä ensiautoksia maanantaina yöllä kahen aikaan Tampereen suunnilla autottomana emännän kanssa käyttöauto kattelee. Mutta niin vain tuli kaupat sovittua talven ensiliukkaille kehnoin ajovarustein. Väriltään sotkuisen mattasinisen auton seikkailut alkoivat.

Ennen kuin pääsin ostomailta edes koti ovelle pääsi autosta retkahtamaan muutama tuiki tärkeä osa. Tampereella akku niin heikko että ei lähde käyntiin saatika ota virtaa vastaan laturimelta myyjä auttaa käyntikuntoon saattamisessa, sammutin auton Jyväskylään kun valot rupesi olemaan jo kovin himmeät. Seuraava päivä oli remonttipäivä ja sattuipa vielä kummasti kauppa liki yöpaikalle. Akkua, Tunkkia, hihnoja sammuttima, starttikaapeleita, renkaanpaikkausvehkeitä, työkaluja, öljyä ja matka jatkui kohti anoppilaa... kunnes vasentakapyörä rupes ääntäämään kovemmin, onneksi viikonloppu ei ollut lähimailla toisinkuin varaosat, jotka löyty helposti samalla löyty parempi rengastuskin. Pohjanmaalla arvottiin vaihdetta ja eipä aikaakaan kun kytkimentyösylinteri lakkasi toimimasta siitä innostuneena starttailtiin vaihde simässä jyrkimmätkin stop risteykset. Ei ollut muuten aina se ykkönen silmässä kun lähti startista liikkeelle... noh onneksi ei näillä main ole jyrkkiä mäkiä. Hymyiltiin vain ja saatto räkänen naurukin päästä... mutta päässtiin kotia harrastelemaan ja päivä oli tällöin Perjantai. Näin alko meidän perheen lähes yhteinen joustava harrastus.

No nyt on rullailtu vuodessa reilu 20 000 kilometriä ja harrastelu tuntuu yhä miellyttävän välillä jopa emäntääkin. Harrasteluauto koskimelontatouhuhin on näyttänyt toimivalta, vaikka välillä 1.9td moottori tehoineen on kovin loivaliikkeinen melojien keskuudessa.

Tehtyä.
mielekkäämpi rengastus 215/75 15¨ Dunlop grandtrek AT
Mittareita , öljy, vesi ,paine, ahto
Hehkut ja rele vaihettu
Jakopään huolto ja vesipumpun vaihto
Tyhjäkäyntiä nostettu 870 r/min( mikä on normaali? moottori aaz)
Astinlautojen hitsaus
Lukkojen ja kahvojen korjaus
Laveri ja Penkit 3+4
Kattotelineet
Kattoluukun, liukuoven, moottoriluukun ja takaluukkun tiivisteiden uusinta
Ruostevauriot aisoihin, saumat
Jarrupalat eteen ja kengät taakse
Pyörän laakerit eteen ja taakse
Kytkimen asetelman ja painelaakerin vaihto LUK +tivisteet kam.akseli ja kytkin akseli.
Penkinlämmittimen korjaus
Puhaltimen korjuu uudelleen johdotus
Sähkönenkirtovesipumppu kytkentä
Sumuvalot taakse
vaihelaatikon kastikkeet vaihettu eteen ja taakse
vararengaskiinnitys
Laturin vaihto/ kiristysmekanismi
Päävirtakytkin
remontti valon asennus takaluukun sisäpuolelle
Rättinivelen vaihto


Suunnitelmia ja huaweita
Virtalukopohja ainaki matkassa
Kaasuvaijerin vaihto
Iskarit( mistä mitkä iskarit?)
Öljypumpunvaihto
Hehkulle painonappi
Tankinhuohotusputket
Viskonhuolto
öljyjäähdytin mallia Valeo vesiöljysekotin tarkotus eberin yhteyteen.
Eberi d4ws nappi käynnistys ja asennus( mutta mihin väliin?)
Lisävalot
Turbo/imusarja kuntoon
Kakkosakku/ isompi laturi
Hitsausgeneraattori
Vinssi

Kuvia taiteilen toisella kertaa...
Avatar
hautamäki
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 03.10.2013 19:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Caravelle -88 SYNCRO ''Tölökki''

Viesti Kirjoittaja hautamäki »

Niin heti miten kannatta ruveta iskareita tillaileen.

http://www.vw-t3-bus-shop.de/en/bilstei ... 251513031d
Kyseiset on vissiin juurikin alkuperäiset. Onko kokemuksia muista Trailmaster, OME, Bilstein?

http://www.vw-t3-bus-shop.de/en/stossda ... -vw-bus-t3

Kannattaako jottain muutakin samalla kertaa vaihtaa?, jouset ei maha hetkeen kuolettua.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Caravelle -88 SYNCRO ''Tölökki''

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tervetuloa harrastajien omalle foorumille.

Pitkä on tehtyjen huoltojen ja remonttien lista, mutta pitkä on edessä olevienkin... Nimim tölkkeilyä vasta vuodesta -88 omalla Tölkillä.

Eipä noi jouset yleensä loppuun kuoleentuneita ole, takajouset vaan tuppaavat katkeamaan.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Caravelle -88 SYNCRO ''Tölökki''

Viesti Kirjoittaja TT| »

Iskari ja jousivalintaan vaikuttaa että aiotko korottaa autoa, vai pysyä vakiossa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Caravelle -88 SYNCRO ''Tölökki''

Viesti Kirjoittaja vville »

hautamäki kirjoitti:Niin heti miten kannatta ruveta iskareita tillaileen.

http://www.vw-t3-bus-shop.de/en/bilstei ... 251513031d
Kyseiset on vissiin juurikin alkuperäiset.
Mun mielestä nuo Bilsteinit on alkuperäisen kaltaiset. Ostin käsittääkseni samat Bilsteinit viime kesänä. Saatan olla taas väärässäkin. Jämäköitti kulkua, mutta ainakin noiden etuiskareiden kierre sattui olemaan erilainen kuin alkuperäisten. Eli etuiskareiden korotus ei onnistunut operin korotussarjalla, piti tehdä oma kierrepala. :(
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
hautamäki
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 03.10.2013 19:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Caravelle -88 SYNCRO ''Tölökki''

Viesti Kirjoittaja hautamäki »

Niin jäi mainitsematta että tarkotus pitää alusta alkuperäsenä, joten korotussarjaa en ainakaan vielä haikaile.
vville kirjoitti:
hautamäki kirjoitti:Niin heti miten kannatta ruveta iskareita tillaileen.

http://www.vw-t3-bus-shop.de/en/bilstei ... 251513031d
Kyseiset on vissiin juurikin alkuperäiset.
Mun mielestä nuo Bilsteinit on alkuperäisen kaltaiset. Ostin käsittääkseni samat Bilsteinit viime kesänä. Saatan olla taas väärässäkin. Jämäköitti kulkua, mutta ainakin noiden etuiskareiden kierre sattui olemaan erilainen kuin alkuperäisten. Eli etuiskareiden korotus ei onnistunut operin korotussarjalla, piti tehdä oma kierrepala. :(
Nyt en aivan ymmärtänyt, mitäs kierrettä tarkoitat? Minulla on jouset luultavasti alkuperäiset ja hakusessa on vanhojen iskareiden tilalle vastaava sarja. Onko bilsteinin B4 järkevät laittaa paikalle? vai pitäskö laittaa samantien OMEn sarja?
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 787
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: Caravelle -88 SYNCRO ''Tölökki''

Viesti Kirjoittaja selvesa »

T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Caravelle -88 SYNCRO ''Tölökki''

Viesti Kirjoittaja vville »

hautamäki kirjoitti:Niin jäi mainitsematta että tarkotus pitää alusta alkuperäsenä, joten korotussarjaa en ainakaan vielä haikaile.
vville kirjoitti:
hautamäki kirjoitti:Niin heti miten kannatta ruveta iskareita tillaileen.

http://www.vw-t3-bus-shop.de/en/bilstei ... 251513031d
Kyseiset on vissiin juurikin alkuperäiset.
Mun mielestä nuo Bilsteinit on alkuperäisen kaltaiset. Ostin käsittääkseni samat Bilsteinit viime kesänä. Saatan olla taas väärässäkin. Jämäköitti kulkua, mutta ainakin noiden etuiskareiden kierre sattui olemaan erilainen kuin alkuperäisten. Eli etuiskareiden korotus ei onnistunut operin korotussarjalla, piti tehdä oma kierrepala. :(
Nyt en aivan ymmärtänyt, mitäs kierrettä tarkoitat? Minulla on jouset luultavasti alkuperäiset ja hakusessa on vanhojen iskareiden tilalle vastaava sarja. Onko bilsteinin B4 järkevät laittaa paikalle? vai pitäskö laittaa samantien OMEn sarja?
Eli tarkoitin tuota kuvan kierrettä, johon tulee ainakin operin korotussarjan jatkopala. Minun bilstein vaimentimessa se kierre oli eri nousulla kuin alkuperäisessä. Ei siis haittaa mitään (mutteri tulee mukana) jos ei ole tarve jatkaa vaimenninta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Caravelle -88 SYNCRO ''Tölökki''

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Vville tarkoitti iskarin varren kierrettä, se on eri nousulla kuin vakio m10x1 (bilstein m10x1,25?), sun tapauksessa ei merkitystä jos ei ole aikomusta laittaa korotus settiä vakio iskareihin.

OMEt on hyvät, korottaa vähän, liikevarat vähän paremmat vs vakio mutta ei juuri tuo iloa offi mielessä hintaan nähden tämä huomio siis jos enemmän aikoo suomen maastossa ajaa (nyt siis puhe oikeasti maastossa ajossa ei mistään metsäauto/metsäkoneen uria ajaen). Eli OMEn setti on tosi hyvä jos pääsääntöisesti ajaa tiellä ja välillä käy vähän marjametsässä. Mutta jo ihan uudet vakiot spekseillläkin olevat on paremmat kuin jotku +10v vanhat eli jos haluaa budjetti ratkaisun niin ostaa jotku kohtuu hyvät orkkikset 8-)



Edit:VVille kerkes vastaakkin jo 8-)
Avatar
hautamäki
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 03.10.2013 19:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Caravelle -88 SYNCRO ''Tölökki''

Viesti Kirjoittaja hautamäki »

Niin juuri, kiitoksia näistä ohjeista. Hyvä kuva vville! Ja jos sitä joskus vielä korottaa niin hyvä tietää
Vastaa Viestiin