1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Hienoa settiä! Tuommonen Dynymentti ei vissiin ollut sitä halvinta mahdollista äänieristettä? Oletko testannut minkälainen ero vanhaan noin niinku äänten puolesta?
Hulluna tölökkeihin.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Sen verran testasin että kun puolenyön jälkeen kotiin ajelin niin kaikki tuntui hiljaiselta ja mahtavalta, kotiovella hetken aikaa ihmettelin että mikähän tölkin avain käy tähän oveen Eli kauhean luotettavaa testiä en saanut vielä aikaiseksi.Pastori kirjoitti:Hienoa settiä! Tuommonen Dynymentti ei vissiin ollut sitä halvinta mahdollista äänieristettä? Oletko testannut minkälainen ero vanhaan noin niinku äänten puolesta?
Luulen että moottorikopan ja lattian eristäminen tekee autosta hiljaisemman. Ostin halpaa ja kevyttä dynamattia 140€ paketin. Sitä on tosin vielä reilusti yli puolet jäljellä, etuovet ja liukuovi on vielä eristämättä.
http://www.autostudio.fi/vaimennusmater ... 4-4m2.html
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Sehän pitää pistää pukin pakettiin lahjatoivetta että Dynamattia kiitos Sutasikko rostexit muuten pensselillä vai ruiskulla?
Hulluna tölökkeihin.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Pensselillä vedin rostexit, lattiahan jää piiloon joten ei minua siellä häiritse pensselisedän jälki.Pastori kirjoitti:Sehän pitää pistää pukin pakettiin lahjatoivetta että Dynamattia kiitos Sutasikko rostexit muuten pensselillä vai ruiskulla?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Vville on ollut erityisen reipas ja aikaan saapa, toivottavasti pukki muistaa jouluna
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Nyt on sohvapenkkikin paikallaan, eikä se näytä enää kovin likaiseltakaan, tosin muutama tahra oli niin tiukassa että ei lähtenyt kokonaan pois. Multivanituksesta puuttuu enää kuskinpenkin vaihto, lattiavaneri, tavaratilan patja ja verhot. Tietty nuo jätesäkit pitää saada ikkunoista pois, ovat vain todella tiukassa. Riittävän kokoinen vanerikin löytyi perjantaina Puukeskuksesta, jonka saa hakea maanantaina.
Suuttimien ylivuotoletkut tuntuvat vuotavan vähän väliä. Kävinkin hakemasta Etolasta 3mm polttoaineletkua, jolla olisi tarkoitus uusia hapertuneet letkut.
Aikaavievin yksittäinen homma on ehdottomasti ollut penkkien pesu. Muuten arvioisin että minun aikana työtunteja tähän raatoon on mennyt vielä alle 50, eli edellisen omistajan tämänvuotiset yli 100 työtuntia mukaanlaskettuna ollaan siellä 150 tunnin hutikoilla.
Ensiviikolla olisi tarkoitus teettää lisää korihommia Wagenhaussissa ja kenties viikonloppuna tehdä korjattujen paikkojen väliaikaismaalaus. Sitten voisi vaikka pitää viihteellisen vapaaillan.
Suuttimien ylivuotoletkut tuntuvat vuotavan vähän väliä. Kävinkin hakemasta Etolasta 3mm polttoaineletkua, jolla olisi tarkoitus uusia hapertuneet letkut.
Aikaavievin yksittäinen homma on ehdottomasti ollut penkkien pesu. Muuten arvioisin että minun aikana työtunteja tähän raatoon on mennyt vielä alle 50, eli edellisen omistajan tämänvuotiset yli 100 työtuntia mukaanlaskettuna ollaan siellä 150 tunnin hutikoilla.
Ensiviikolla olisi tarkoitus teettää lisää korihommia Wagenhaussissa ja kenties viikonloppuna tehdä korjattujen paikkojen väliaikaismaalaus. Sitten voisi vaikka pitää viihteellisen vapaaillan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
tämä näyttää jo kyllä hyvälle, hyvä että jollakin etenee rojekti
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
vville kirjoitti:Ensiviikolla olisi tarkoitus teettää lisää korihommia Wagenhaussissa
Tähän sopii lainaus:
Erittäin hyvä päätös, siellä hommat sujuu
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Viikonloppu on mennyt melkein laiskotellessa. Tilasin ebaystä tarviketankin korkin ja klipsut takapuskurin muotolistaan. Hakusessa oli myös ruskeat mukitelineet. Bus Scheunesta http://www.bus-scheune.de löytyisi 6.50 €/kpl hintaan, mutta niiden 44€ toimituskulut hiukan jarruttaa Kimppatilaus voisi olla hyvä juttu
Jotain sain sentään aikaiseksi, sain tummennuskalvot putsattua kahdesta ikkunasta, enää kolme jäljellä.
Jotain sain sentään aikaiseksi, sain tummennuskalvot putsattua kahdesta ikkunasta, enää kolme jäljellä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Laita kimppatilausosastoon juttua asiasta, saattaa jollain muullakin olla ostettavaa sieltä.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Rasvanpoistajaa, bensaa tai sitten sinolia ja puhtaila räteillä hankausta pitäs yleensä kaikki liimat liueta.vville kirjoitti:Eilen tuli aloitettua tuhnusti laitettujen tummennuskalvojen aka jätesäkkien poisto ikkunasta. Maalinpoistoon tarkoitettu ikkunaraappa ei tuntunut porautuvan kalvon allaolevan liimapintaan. Kalvo tuntui kyllä välillä lähtevän isompinakin palasina. Pitää kokeilla tänään vielä föönin kanssa.
Samalla selvisi minkä takia auto haisee liuotintyyppiselle pahalle, haju tuntui voimistuvan entisestään kun sain kalvoja revittyä auki.
Voihan haisuli, mistähän löytäisin pikaisesti liukuikkunat tilalle? Taitaa olla myöskin helpompi vaihtaa muutkin tummennetut ikkunat, kun repiä vanhat kalvot pois.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Tarkemman tarkastelun perusteella vaikuttaa siltä että ikkunoissa on 2 kalvoa päällekkäin, joista päällimmäinen lähtee helpommin. Eli viestini oli harhaanjohtava, liima ei ole ongelma vaan toinen kalvo. Mekaaninen raaputus ohutteräisellä raaputtimella tuntuu toimivan parhaiten. Ostin jotain tarranpoistospraytäkin, mutta siitä ei tullut kuin lisää pahaa hajua Mutta tosiaan kaksi putsattu ja kolme enää jäljellä.topik kirjoitti:Rasvanpoistajaa, bensaa tai sitten sinolia ja puhtaila räteillä hankausta pitäs yleensä kaikki liimat liueta.vville kirjoitti:Eilen tuli aloitettua tuhnusti laitettujen tummennuskalvojen aka jätesäkkien poisto ikkunasta. Maalinpoistoon tarkoitettu ikkunaraappa ei tuntunut porautuvan kalvon allaolevan liimapintaan. Kalvo tuntui kyllä välillä lähtevän isompinakin palasina. Pitää kokeilla tänään vielä föönin kanssa.
Samalla selvisi minkä takia auto haisee liuotintyyppiselle pahalle, haju tuntui voimistuvan entisestään kun sain kalvoja revittyä auki.
Voihan haisuli, mistähän löytäisin pikaisesti liukuikkunat tilalle? Taitaa olla myöskin helpompi vaihtaa muutkin tummennetut ikkunat, kun repiä vanhat kalvot pois.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Eilen tuli haettua 6,5mm vaneri puukeskuksesta ja soviteltua se paikoilleen. Vanerin päälle liimasin bostikilla alkuperäisen kaikilla myrkyillä, mukaanlukien kloriitilla käsitellyn muovimaton. Vanerin ja huovan alle leikkasin ja laitoin noin 6cm levyisiä motonetistä hankittuja ääni/lämmöneristemattoa suikaleina ja huovan.
Nyt raato näyttää jo astetta siistimmältä, mutta vielä on paljon viimeisteltävää sisätiloissakin. Raato meni tänään Wagenhausiin parsittavaksi, lähinnä peltien osalta. Viimeistään perjantaina olisi tarkoitus jatkaa siistintäoperaatiota.
Liimaaminen tai tarraversiot ei käynyt mielessä, kun ajatuksena oli että paljaaseen lattiaan on hyvä päästä jatkossa helposti käsiksi huolto/korjausmielessä.Nyt raato näyttää jo astetta siistimmältä, mutta vielä on paljon viimeisteltävää sisätiloissakin. Raato meni tänään Wagenhausiin parsittavaksi, lähinnä peltien osalta. Viimeistään perjantaina olisi tarkoitus jatkaa siistintäoperaatiota.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Tällai taustalta aina sillointällöin varovasti seuranneena, ensin jopa ajatelleena että onkohan nyt haukattu turhan iso pala, on sanottava että tässä rupeaa jälki näyttämään todella hyvältä.
Fiksuja ratkaisuja kaikinpuolin, korjattavuuden säilymistä ajatellen varsinkin. On oikein hyvä myös tiedostaa missä omat rajansa menee, ja siinä pisteessä antaa hommat muiden käsiin kun omat taidot ja resurssit loppuu. Ennustelen että jos samanlaisella pieteetillä jaksetaan väkertää, on lopputulos varsin palkitseva.
Hienoa Ville!
Fiksuja ratkaisuja kaikinpuolin, korjattavuuden säilymistä ajatellen varsinkin. On oikein hyvä myös tiedostaa missä omat rajansa menee, ja siinä pisteessä antaa hommat muiden käsiin kun omat taidot ja resurssit loppuu. Ennustelen että jos samanlaisella pieteetillä jaksetaan väkertää, on lopputulos varsin palkitseva.
Hienoa Ville!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Kiitoskiitos!teme kirjoitti:Tällai taustalta aina sillointällöin varovasti seuranneena, ensin jopa ajatelleena että onkohan nyt haukattu turhan iso pala, on sanottava että tässä rupeaa jälki näyttämään todella hyvältä.
Fiksuja ratkaisuja kaikinpuolin, korjattavuuden säilymistä ajatellen varsinkin. On oikein hyvä myös tiedostaa missä omat rajansa menee, ja siinä pisteessä antaa hommat muiden käsiin kun omat taidot ja resurssit loppuu. Ennustelen että jos samanlaisella pieteetillä jaksetaan väkertää, on lopputulos varsin palkitseva.
Hienoa Ville!
Tuo viimeinen kuva kyllä huijaa, ei sisusta livenä noin siisti ole, tahrojakin siihen vielä jäi. Paljon on muutakin viimeisteltävää. Ulkona vielä enemmän, tekniikasta nyt puhumattakaan. Lukollinen etuperä ja tdi odottaa tallilla kyytiinpääsyä, decouplerin pitäisi saapua huomenna.
Ihan en kyllä arvannut että aihio olisi näin raato, vaikkakin erinäisistä purkkapaikkauksista sellaista saatoin kuvitella. Mutta vielä riittää intoa ehjäämiseen.
Eilen kävin hakemassa 200x90x12cm vaahtomuovipatjan takatilaan. Alkuperäinen koko on 160 x 90 x 12cm, mutta ajattelin että kaksiosaisena takaosan patja olisi kätevämpi. Päällyskangas on vielä hankkimatta, kun sen saan hankittua niin niistä olisi tarkoitus teettää kaksi 80x90x12cm verhoiltua palaa hoviverhoilijalla.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Siis että keskelle jää sauma? Ajatteletko käyttää jotain petauspatjaa päällä?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Juu, kaksi 80cm palaa tiukkana ja sauma keskelle. Tai sitten joku toinen jako esim. 100 ja 60cm. Tuo kokonainen takapatja tuntuu hiukan kömpelöltä arkikäytössä. Kaksi patjaa saisi kivasti päällekkäin. Tosin mitään ei ole vielä lukittu Petauspatja voisi olla luksusta varsinaisilla retkireissuilla.TT| kirjoitti:Siis että keskelle jää sauma? Ajatteletko käyttää jotain petauspatjaa päällä?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Tuolla on kyllä mukava matkailla! Kylmäähän tarvitsee aina eväitä (oluita, oluita, Jopen äänellä ) varten, oletko vielä miettinyt sitä ja meinaatko kylmäkaappia laittaa? Ja sijoituskohtaa jos olet harkinnut?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"
Kyllä semmoinen kompressorikaappi pitää jossain välissä hommata. Luulen että paikka tulee olemaan apukuskin penkin takana.Neanterdaali kirjoitti:Tuolla on kyllä mukava matkailla! Kylmäähän tarvitsee aina eväitä (oluita, oluita, Jopen äänellä ) varten, oletko vielä miettinyt sitä ja meinaatko kylmäkaappia laittaa? Ja sijoituskohtaa jos olet harkinnut?
Onneksi Suomessa ei ihan lähikuukausina tarvitse kylmää sähköllä tuottaa
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.