1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Hienoa settiä! Tuommonen Dynymentti ei vissiin ollut sitä halvinta mahdollista äänieristettä? Oletko testannut minkälainen ero vanhaan noin niinku äänten puolesta?
Hulluna tölökkeihin.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja vville »

Pastori kirjoitti:Hienoa settiä! Tuommonen Dynymentti ei vissiin ollut sitä halvinta mahdollista äänieristettä? Oletko testannut minkälainen ero vanhaan noin niinku äänten puolesta?
Sen verran testasin että kun puolenyön jälkeen kotiin ajelin niin kaikki tuntui hiljaiselta ja mahtavalta, kotiovella hetken aikaa ihmettelin että mikähän tölkin avain käy tähän oveen :D :D Eli kauhean luotettavaa testiä en saanut vielä aikaiseksi. :D

Luulen että moottorikopan ja lattian eristäminen tekee autosta hiljaisemman. Ostin halpaa ja kevyttä dynamattia 140€ paketin. Sitä on tosin vielä reilusti yli puolet jäljellä, etuovet ja liukuovi on vielä eristämättä.
http://www.autostudio.fi/vaimennusmater ... 4-4m2.html
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Sehän pitää pistää pukin pakettiin lahjatoivetta että Dynamattia kiitos ;) Sutasikko rostexit muuten pensselillä vai ruiskulla?
Hulluna tölökkeihin.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja vville »

Pastori kirjoitti:Sehän pitää pistää pukin pakettiin lahjatoivetta että Dynamattia kiitos ;) Sutasikko rostexit muuten pensselillä vai ruiskulla?
Pensselillä vedin rostexit, lattiahan jää piiloon joten ei minua siellä häiritse pensselisedän jälki.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Vville on ollut erityisen reipas ja aikaan saapa, toivottavasti pukki muistaa jouluna ;)
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja vville »

Nyt on sohvapenkkikin paikallaan, eikä se näytä enää kovin likaiseltakaan, tosin muutama tahra oli niin tiukassa että ei lähtenyt kokonaan pois. Multivanituksesta puuttuu enää kuskinpenkin vaihto, lattiavaneri, tavaratilan patja ja verhot. Tietty nuo jätesäkit pitää saada ikkunoista pois, ovat vain todella tiukassa. Riittävän kokoinen vanerikin löytyi perjantaina Puukeskuksesta, jonka saa hakea maanantaina. :)

Suuttimien ylivuotoletkut tuntuvat vuotavan vähän väliä. Kävinkin hakemasta Etolasta 3mm polttoaineletkua, jolla olisi tarkoitus uusia hapertuneet letkut.

Aikaavievin yksittäinen homma on ehdottomasti ollut penkkien pesu. Muuten arvioisin että minun aikana työtunteja tähän raatoon on mennyt vielä alle 50, eli edellisen omistajan tämänvuotiset yli 100 työtuntia mukaanlaskettuna ollaan siellä 150 tunnin hutikoilla. :)

Ensiviikolla olisi tarkoitus teettää lisää korihommia Wagenhaussissa ja kenties viikonloppuna tehdä korjattujen paikkojen väliaikaismaalaus. Sitten voisi vaikka pitää viihteellisen vapaaillan. :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja TT| »

tämä näyttää jo kyllä hyvälle, hyvä että jollakin etenee rojekti :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

vville kirjoitti:Ensiviikolla olisi tarkoitus teettää lisää korihommia Wagenhaussissa


Tähän sopii lainaus:
Erittäin hyvä päätös, siellä hommat sujuu :D
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja vville »

Viikonloppu on mennyt melkein laiskotellessa. Tilasin ebaystä tarviketankin korkin ja klipsut takapuskurin muotolistaan. Hakusessa oli myös ruskeat mukitelineet. Bus Scheunesta http://www.bus-scheune.de löytyisi 6.50 €/kpl hintaan, mutta niiden 44€ toimituskulut hiukan jarruttaa :D Kimppatilaus voisi olla hyvä juttu ;)

Jotain sain sentään aikaiseksi, sain tummennuskalvot putsattua kahdesta ikkunasta, enää kolme jäljellä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Laita kimppatilausosastoon juttua asiasta, saattaa jollain muullakin olla ostettavaa sieltä.
topik
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 24.02.2012 00:08
Paikkakunta: Jämsänkoski keskisuomessa

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja topik »

vville kirjoitti:Eilen tuli aloitettua tuhnusti laitettujen tummennuskalvojen aka jätesäkkien poisto ikkunasta. Maalinpoistoon tarkoitettu ikkunaraappa ei tuntunut porautuvan kalvon allaolevan liimapintaan. Kalvo tuntui kyllä välillä lähtevän isompinakin palasina. Pitää kokeilla tänään vielä föönin kanssa.

Samalla selvisi minkä takia auto haisee liuotintyyppiselle pahalle, haju tuntui voimistuvan entisestään kun sain kalvoja revittyä auki. :(

Voihan haisuli, mistähän löytäisin pikaisesti liukuikkunat tilalle? Taitaa olla myöskin helpompi vaihtaa muutkin tummennetut ikkunat, kun repiä vanhat kalvot pois.
Rasvanpoistajaa, bensaa tai sitten sinolia ja puhtaila räteillä hankausta pitäs yleensä kaikki liimat liueta.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja vville »

topik kirjoitti:
vville kirjoitti:Eilen tuli aloitettua tuhnusti laitettujen tummennuskalvojen aka jätesäkkien poisto ikkunasta. Maalinpoistoon tarkoitettu ikkunaraappa ei tuntunut porautuvan kalvon allaolevan liimapintaan. Kalvo tuntui kyllä välillä lähtevän isompinakin palasina. Pitää kokeilla tänään vielä föönin kanssa.

Samalla selvisi minkä takia auto haisee liuotintyyppiselle pahalle, haju tuntui voimistuvan entisestään kun sain kalvoja revittyä auki. :(

Voihan haisuli, mistähän löytäisin pikaisesti liukuikkunat tilalle? Taitaa olla myöskin helpompi vaihtaa muutkin tummennetut ikkunat, kun repiä vanhat kalvot pois.
Rasvanpoistajaa, bensaa tai sitten sinolia ja puhtaila räteillä hankausta pitäs yleensä kaikki liimat liueta.
Tarkemman tarkastelun perusteella vaikuttaa siltä että ikkunoissa on 2 kalvoa päällekkäin, joista päällimmäinen lähtee helpommin. Eli viestini oli harhaanjohtava, liima ei ole ongelma vaan toinen kalvo. Mekaaninen raaputus ohutteräisellä raaputtimella tuntuu toimivan parhaiten. Ostin jotain tarranpoistospraytäkin, mutta siitä ei tullut kuin lisää pahaa hajua :D Mutta tosiaan kaksi putsattu ja kolme enää jäljellä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja vville »

Eilen tuli haettua 6,5mm vaneri puukeskuksesta ja soviteltua se paikoilleen. Vanerin päälle liimasin bostikilla alkuperäisen kaikilla myrkyillä, mukaanlukien kloriitilla käsitellyn muovimaton. Vanerin ja huovan alle leikkasin ja laitoin noin 6cm levyisiä motonetistä hankittuja ääni/lämmöneristemattoa suikaleina ja huovan.
suikaleet.jpg
huopa.jpg
Liimaaminen tai tarraversiot ei käynyt mielessä, kun ajatuksena oli että paljaaseen lattiaan on hyvä päästä jatkossa helposti käsiksi huolto/korjausmielessä.

Nyt raato näyttää jo astetta siistimmältä, mutta vielä on paljon viimeisteltävää sisätiloissakin. Raato meni tänään Wagenhausiin parsittavaksi, lähinnä peltien osalta. Viimeistään perjantaina olisi tarkoitus jatkaa siistintäoperaatiota.
raato_181114.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Pesemällä saa siistiä ;)
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja teme »

Tällai taustalta aina sillointällöin varovasti seuranneena, ensin jopa ajatelleena että onkohan nyt haukattu turhan iso pala, on sanottava että tässä rupeaa jälki näyttämään todella hyvältä.

Fiksuja ratkaisuja kaikinpuolin, korjattavuuden säilymistä ajatellen varsinkin. On oikein hyvä myös tiedostaa missä omat rajansa menee, ja siinä pisteessä antaa hommat muiden käsiin kun omat taidot ja resurssit loppuu. Ennustelen että jos samanlaisella pieteetillä jaksetaan väkertää, on lopputulos varsin palkitseva.

Hienoa Ville!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja vville »

teme kirjoitti:Tällai taustalta aina sillointällöin varovasti seuranneena, ensin jopa ajatelleena että onkohan nyt haukattu turhan iso pala, on sanottava että tässä rupeaa jälki näyttämään todella hyvältä.

Fiksuja ratkaisuja kaikinpuolin, korjattavuuden säilymistä ajatellen varsinkin. On oikein hyvä myös tiedostaa missä omat rajansa menee, ja siinä pisteessä antaa hommat muiden käsiin kun omat taidot ja resurssit loppuu. Ennustelen että jos samanlaisella pieteetillä jaksetaan väkertää, on lopputulos varsin palkitseva.

Hienoa Ville!
Kiitoskiitos!

Tuo viimeinen kuva kyllä huijaa, ei sisusta livenä noin siisti ole, tahrojakin siihen vielä jäi. Paljon on muutakin viimeisteltävää. Ulkona vielä enemmän, tekniikasta nyt puhumattakaan. :D Lukollinen etuperä ja tdi odottaa tallilla kyytiinpääsyä, decouplerin pitäisi saapua huomenna.

Ihan en kyllä arvannut että aihio olisi näin raato, vaikkakin erinäisistä purkkapaikkauksista sellaista saatoin kuvitella. :? Mutta vielä riittää intoa ehjäämiseen.

Eilen kävin hakemassa 200x90x12cm vaahtomuovipatjan takatilaan. Alkuperäinen koko on 160 x 90 x 12cm, mutta ajattelin että kaksiosaisena takaosan patja olisi kätevämpi. Päällyskangas on vielä hankkimatta, kun sen saan hankittua niin niistä olisi tarkoitus teettää kaksi 80x90x12cm verhoiltua palaa hoviverhoilijalla. ;)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Siis että keskelle jää sauma? Ajatteletko käyttää jotain petauspatjaa päällä?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:Siis että keskelle jää sauma? Ajatteletko käyttää jotain petauspatjaa päällä?
Juu, kaksi 80cm palaa tiukkana ja sauma keskelle. Tai sitten joku toinen jako esim. 100 ja 60cm. Tuo kokonainen takapatja tuntuu hiukan kömpelöltä arkikäytössä. Kaksi patjaa saisi kivasti päällekkäin. Tosin mitään ei ole vielä lukittu :D Petauspatja voisi olla luksusta varsinaisilla retkireissuilla.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Tuolla on kyllä mukava matkailla! Kylmäähän tarvitsee aina eväitä (oluita, oluita, Jopen äänellä :D :D ) varten, oletko vielä miettinyt sitä ja meinaatko kylmäkaappia laittaa? Ja sijoituskohtaa jos olet harkinnut?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "xxxxxxxxxx"

Viesti Kirjoittaja vville »

Neanterdaali kirjoitti:Tuolla on kyllä mukava matkailla! Kylmäähän tarvitsee aina eväitä (oluita, oluita, Jopen äänellä :D :D ) varten, oletko vielä miettinyt sitä ja meinaatko kylmäkaappia laittaa? Ja sijoituskohtaa jos olet harkinnut?
Kyllä semmoinen kompressorikaappi pitää jossain välissä hommata. Luulen että paikka tulee olemaan apukuskin penkin takana.

Onneksi Suomessa ei ihan lähikuukausina tarvitse kylmää sähköllä tuottaa :)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Vastaa Viestiin