1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Joo-o. Yritin purkaa esiin, että näkisi mistä vuotaa, ja jos vaikka jonkun uuden klemmarin tarvitsee jonka saa lähikaupasta samalla kun hain jarrusylinterin. Mutta sehän on on puhaltimen kotelo jotenkin symbioosissa takapenkin ja lattian kanssa, ei ihan vielä selvinnyt miten sen saa irti. :D

Mutta jarrut ehjätty, sylinteri vaihtui kenkiä ja muita rojuja irrottamatta, vaikka vähän näpertelyksi menikin. Pitää joku henkinen varaus tehdä sille, että tuon puolen jarruputki menee joskus vaihtoon, yritin sitä irrottaa ja se kiristysmutteri ei pyörinyt putken ympärillä vaan putki lähti kiertymään. Onneksi sylinterin sai työnnettyä irti jarrukilvestä irrottamatta putkea, ja sitten sen sylinterin saikin pyöriteltyä irti putkesta.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Todennäköisesti putki antautuu voimakkaassa jarrutuksessa. Kannattaa uusia ennen kuin tekee yllätyksen.
Jos tukivarrelle tuleva kumiletkukaan ei ole ollut auki ihan vähään aikaan, on helpoin tehdä uusiksi koko linja edestä asti.
Takana T-haara on niin hankalassa paikassa, että Simoon jätion sen paikalleen ja laitoin uuden poikittaispalkin etupuolelle paikkaan, jossa siihen pääsee käsiksi vaihdelaatikkoa irrottamatta.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kuulostaa kyllä siltä että samalla tulee tehtyä jarrujen suurremontti, justiinsa täällä työn alla jarrurempassa syncro, josta tuo runkopalkin ylittävä putki T-kappaleelle alkoi vuotamaan jo tuijottamalla sitä pahasti.

Uusi vs vanha!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Jätti hopukka toissapäivänä käynnistymättä. Oli jäänyt päävirta päälle, ja johonkin hukkaa virtaa sen verran, että ei jaksanut pyörittää starttia kunnolla. Startti on nyt viileämmillä keleillä kuulostanut vähän laiskalta, ja eilenkin täydellä akulla kylmänä tosin nihkeästi pyöritti. Täytynee sitä startin vaihtoa harkita tosissaan. Akusta kyllä löytyy puhtia sitten kun vaan startti jaksaa pyöriä.

Tulipahan samalla laitettua lohkolämppärin johto kiinni, en viime talvena jaksanut könytä liittämään, kun aina lähti käyntiin, oli vaan sisälämppäri sulattamassa ikkunoita. Jospa tuo sen lohkolämppärin avulla vähän paremmin jaksaisi pyörittää siihen asti, kunnes jaksan ja ehdin vaihtaa startin.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Jahas, siellähän olikin päävirtakytkimen liitokset löysällä, luultavasti vaikutti käynnistysvirran kulkuun. Vika huomattu kun jälkikasvu kysyi pidempään startatessa, että miksi tuolta nousee savua... Liitoksen kutistesukka siellä suli.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Vastaa Viestiin