1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Kevään tulo saa ilmeisesti sm-hengen heräämään, josko sitä rupeaisi taas Raatoa parsimaan kesän koitoksia varten. :?
To-do listalla vaihteisto,takanavat, vasen yläpallonivel ja kenties jotain muuta pientä ja suurta.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Pikkuvikoja, heleppo korjata 8-)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Ähäkutti kattimies, tämä turakainen vaihtoi yläpallonivelen ihan ite. Olisi ollut varsin nopsa hommakin jos turakainen ei olisi vääntänyt pulttia poikki uuden nivelen sisään. Mutta loppu hyvin ja sitten voisikin käydä Raatoa leimasedälle näyttämässä.

Tilasin myös upouuden Baimex verhosetin joka odottelee asennusta. Ehkäpä tänä kesänä ei tartte enää sateenkaaripyyhkeellä ikkunoita peitellä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Raato se vain leimaantui tänään, vaikka vaatikin hiukan neuvottelua ja säätämistä konttorin pihalla.

Hymyilytti ihan huristella pitkästä aikaa raadonpaskalla, on se vaan niin ihana ja hirveä yhtäaikaa.
Josko sitä saisi verhot paikalleen ja pääsisi seikkailemaan ensi viikolla.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Melkein 6000 raatokilometriä takana sitten kesäkuun. Mitään ei ole mennyt varsinaisesti tänävuonna särki, toinen takarengas vuotaa pikkuisen ilmaa ja etupäässä kolisee ilmeisesti ylätukivarren puslat. Polttoainetta kulunut 7-9l/100km.
Enemmänkin tulisi reissattua mutta hatuttaa matkanteko teidentukkona tuolla mölytoosalla. Bensan vaihdelaatikko on järkyttävä huutaja tdin kaverina. Kierrokset nousee kohtuuttomiksi 100kmh matkavauhdissa. :/

todo/Hankittavien listalle tullut
- kelvollinen vaihteisto matkantekoon
- Markiisi tarpin kaveriksi

Kompressorikaappi kiinnostaa kun se mahdollistaisi pidemmät sivistyksen ulkopuoliset erakoitumiset, toisaalta sitten tarttisi lisäakun.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Miten ois kompressori kaapin sijaan joku kaappi joka pitää esim. 5 päivää ruuat kylminä?
Home is where you park it.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

On se tuo kompurakaappi vaan mukava kaveri, aurinkopaneeli ja kohtalainen akku niin ei tarvii koskaan käydä sivistyksen parissa ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Tuli taas sahattua raadolla kohti lähes autiota Huuhaan hiekkarantaa. 700 tölkkkikilometriä sitten torstain. Hitsin pimpulat kun tuolla olisi kivempi ajaa matkaa. 3 tunnin matka normiautolla vie 6 tuntia raadonpaskalla kun ei pysty eikä korvat kestä ajaa pikana motareita pitkin. :(

Tölkissä asuminen ei taas ahdista yhtään. :) oliskohan nyt 35 tölkissä asuttua vrk ja 6600km takana sitten kesäkuun. Onneksi tai toivottavasti helteet alkaa helpottaa. Kylmälaukulla meni nytkin 3 vrk alkujäiden (pari litran mehutölkkiä) kera, ensi kesäksi sitten kompurakaappi.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TT|:n ja Hanttapulin aurinkokennot vaikuttaa varsin toimivilta puskaparkkilaisille.
Raatoon 150A laturi ja pari lisäakkua, niin pystyy kompuroimaan muutaman päivän puskaparkissa.

Pidempää nelosen ratasta dieselin lootasta.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

AT5nok kirjoitti:TT|:n ja Hanttapulin aurinkokennot vaikuttaa varsin toimivilta puskaparkkilaisille.
Raatoon 150A laturi ja pari lisäakkua, niin pystyy kompuroimaan muutaman päivän puskaparkissa.

Pidempää nelosen ratasta dieselin lootasta.
Ei vaan ole oikein ylimääräistä tilaa roudata mukana ekstra-akkuja. Omat kompressorikaappikokemukset on sellaiset että kyllä yhdellä 75A hupiakulla pärjää helposti pari vrk jos ei ole kaljaveikko joka työntää kokoajan lämmintä kaappiin.

Ehkäpä heivaan jossain vaiheessa takalämppärin veks ja sen tilalle ilmawebasto, hupiakku ja kompurakaappi, suksiboksin voi vuorata aurinkokennoilla.

Vaihdelaatikko pitäisi toki saada käyttökelpoiseksi. Sekä lisää bitumimattoa koriin.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Onko etupenkkien takana olevat akkukolot jo täynnä tavaraa?
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Tulipa testattua autodoc kännysovellus. Aika halpaa kakkaa tuli tilattua. Pyöränlaakerisetti SKF, muut Febi/Lemförder merkkiä. Vielä pitäisi tilata pidemmät etuiskarit jotta pääsisi rassailemaan.

SKF Wheel Bearing Kit 2 71,16
Gas Spring, boot-/cargo area 2 22,48
Ball Joint 1 12,08
Ball Joint 2 23,50
Brake Pedal Pad 1 1,95
Fuel filter 1 6,76
Control Arm-/Trailing Arm Bush 4. 43,56
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Pähkäilen Raadon pomppivan ja kolisevan etupään kanssa. Etuiskarit on loppu. Köyhällä opiskelijalla ei ole varaa laittaa reilua tonnia koko alustaan.
Ajattelin lähteä etupäästä liikkeelle. Takapäässä ei häiritse mikään, siellä on lätty ja tuoreet terrafirman pidemmät DiscoII iskarit.
Eteen pitää hankkia ainakin iskarit, lätty ja ylätukivarren spacerit on jo. Mietin tohtisiko sitä tilata jouset kanssa, niin pääsisi etulätystä eroon. Vai onkohan ongelmia tiedossa yleensäkin eriparisetin kanssa?

Halvin ratkaisu näistä on tietty tilata pelkät pidemmät etuiskarit 330€

Etuiskarit
https://www.brickwerks.co.uk/t3-parts/t ... sport.html
Etujouset
https://www.brickwerks.co.uk/t3-parts/t ... -lift.html
Koko Trailmaster setti +4cm
https://www.brickwerks.co.uk/t3-parts/t ... sport.html
Vaihtoehtoinen koko setti +5cm
http://busschmiede.de/shop/T3-Syncro-Ho ... schmiede_1
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hyvähän se on olla jousetkin samaa settiä. Hansussa tosin hyvin toiminu halvimmat löytyneet takavedon hd jouset ja bilsteinin iskarit ilman muita lisäosia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:Hyvähän se on olla jousetkin samaa settiä. Hansussa tosin hyvin toiminu halvimmat löytyneet takavedon hd jouset ja bilsteinin iskarit ilman muita lisäosia.
Edessä takavedon hd jouset ilman lättyjä ja normikorkuiset pehmobilsteinit?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

vville kirjoitti:
TT| kirjoitti:Hyvähän se on olla jousetkin samaa settiä. Hansussa tosin hyvin toiminu halvimmat löytyneet takavedon hd jouset ja bilsteinin iskarit ilman muita lisäosia.
Edessä takavedon hd jouset ilman lättyjä ja normikorkuiset pehmobilsteinit?
Juu, ei voi tosin puhua pehmobilsteineista, nuo B6 16" aika jämäkät.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Voihan kakkapylly! Tuhma Sakke sekakäyttäjä oli eksynyt tänne rauhalliselle omakotitaloalueelle ja rikkonut autoradion sekä pöllinyt pari oluttölkkiä. Onneksi ei työkalut tai obd lukijat kiinnostanut. Hukassa on vielä suksiboksin avain.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Voihan perhana! Kaikki se niillekin kelpaa :(
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Raato varusteineen olisi kaupan. Pientä laittoa, mm. uudet iskarit kyydissä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Raato lähti pikana uuteen kotiin.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Vastaa Viestiin