1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Tuosta vvilllelle näppärä pikku kärry:

https://www.youtube.com/watch?v=RIV3RIvNgYw
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Hanttapuli kirjoitti:Tuosta vvilllelle näppärä pikku kärry:

https://www.youtube.com/watch?v=RIV3RIvNgYw
En ummarra mikähän idea tuossa on. :? Eikös samat kamat ja enemmänkin saisi mahtumaan katolle?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

vville kirjoitti:
Hanttapuli kirjoitti:Tuosta vvilllelle näppärä pikku kärry:

https://www.youtube.com/watch?v=RIV3RIvNgYw
En ummarra mikähän idea tuossa on. :? Eikös samat kamat ja enemmänkin saisi mahtumaan katolle?
Helpottaako se nostokaton käyttöä kun ei ole kamaa katolla?

Tai sitten saa toisen samanlaisen setin katolle = tuplamäärä kamaa mukaan. ;)
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Taas on hommat edistynyt. Eilen tuli hommattu suksiboksi katolle ja raadosta tuli karavaananaanariauto, Tänään säädettiin aurauskulmat ammattilaisen toimesta. Heittoa oli edessä 14mm verran, joten ei ole ihme että vuoden ikäiset etuwänkkerit on aikasta kuluneet. Eipä ole raato aiemmin näin suoraan kulkenut.

Mutta voihan pylly mikä katsastus, paperit oli tärkeät, mutta vasemmassa yläpallonivelessä ja molemmissa takapäänlaakereissa klappia. No josko tuolla yhden Norjan reissun heittää. :?
image.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Juuri katsastetun auton reissuvaraosalistalle pitänee siis hankkia vielä pari takapyörän laakeria ja yläpallonivel. :cry: Josko joku paja matkan varrella tai esim. Karesuvannossa tuttu tölkkikorjaamo Kotavuopio ehtisi laakerit vaihtaa :?

Mullahan ei ole kiire ensimmäiseen 1,5 viikkoon kun matkaseurana on vain koira, kunhan vain pääsisi matkaan ensi tiistaina.

Vaihdoin vakuutuksen Iffiin ja luovuin autoliiton vakuutuksesta. Toisin kuin Popissa Iffillä ei hinausvakuutuksen kohdalla ollut ikärajaa auton suhteen ja If oli tälläkertaa muutenkin edukkaampi.

Onko laakereiden laaduissa muuten suuria eroja, vai tohtiiko nuo kaikki tilata sokkona fixukselta maanantaiksi? Motonetissa oli eioota ainakin laakereiden osalta.

Mukana tulee työkalujen ja vararenkaan lisäksi uusi paisari, ehjä varavetoakseli taakse, letkuja, klemmareita, sähkövermeitä ym. Mitähän muuta kannattaisi ottaa?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7678
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Fixuksesta kun pyydät laadukkaan version, niin uskaltaa ostaa.
Niihin yläpallon pultteihin kannattaa suihkia jotain irrottavaa / liuottavaa ajoissa, jos ei ole ihan hiljattain ollut auki.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

AT5nok kirjoitti:Fixuksesta kun pyydät laadukkaan version, niin uskaltaa ostaa.
Niihin yläpallon pultteihin kannattaa suihkia jotain irrottavaa / liuottavaa ajoissa, jos ei ole ihan hiljattain ollut auki.
JEP, suihkuttelin jo eilen kaikki irroitettavat läpi. Pitääpä katsoa lämpiön klapit, josko sieltä irtoaisi toimivat laakerit pesineen varaosiksi.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7678
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Helpottaa se vaihtamista, jos on toiset pesät valmiina uusilla laakereilla. Itselle tarkoitus tehdä sellainen paketti valmiiksi kyytiin. Tähän asti on mukana kulkenut käytetty pesä / laakerit. Sieltä puuttui vaan väliholkki, eli ei sillä olisi mitään tehnytkään.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Nonniin, hommat edistyy. Tulipa sovittua kaupat hyväkuntoisesta pesäparista jossa klapittomat laakerit valmiiksi sisällä. Poimin ne matkaan Kouvolan seudulta.
Oulusta voisin tilata Lemförderin yläpallonivelen ja poimia senkin matkalla.

Berndt Jägeriltä saisi SKF laakerisetin holkkeineen
http://www.vw-t3-bus-shop.de/en/radlage ... teller-skf

Tölkkikaupastakin näyttää löytyvän holkkeja ja laakereita, valmistajasta ei vain taida olla tietoa. Laakerit tuntuu olevan tölkissä melko kuluvaa settiä tai ainakin sen verran tiuhaan omiin tölkkeihin on niitä vaihdettu. Mieluusti sitten laadukkaat kuin joka vuosi uudet.

Sitten jos Raato vain suo ja aikaa löytyy asentajalla jossain päin Pohjoista niin voisin kannattaa paikallista toimintaa ja asennuttaa uusvanhat rojut paikoilleen. Varuiksi pitää kuitenkin hommata mukaan 46mm hylsy ja jatkovarsi, jos pitää perustaa asennusleiri johonkin tienvarteen. Onpas helppoa tämä tölkillä matkailu :o
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7678
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

3/4" vääntiöllä olevia jatkovarsia löytyy Herttoniemestä Kivilinnan työkalukaupasta. 1/2" tuuman vääntiöllä olevat kannattaa jättää kauppaan, niillä ei saa aikaan muuta kuin vitutusta, kun kumminkin hajoavat.
Biltemasta sai aikanaan 3/4" vääntiölle tarkoitetun 46mm hylsyn alle kympillä.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Nyt mennään! Mukana työkaluja ja varaosia ainakin 100 kiloa. Joten mitään ei pitäisi sattua :) Takana 400km ja parit väliuinnit. Jyväskylän pohjoispuolelta pitäisi löytää villi leiriytymispaikka.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja beretta »

moro.meikäläinen on maastossa varmaan viikon verran tuolla ruotsin puolella muonion korkeuksilla tunnin ajomatkan päässä suomen rajasta jos tulee akuuttia tilannetta,21.7. on aikomus lähteä menemään pohjoista kohti 8-) Leppoista lomailua sinulle sinne käsivarren kalavesille :)
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

beretta kirjoitti:moro.meikäläinen on maastossa varmaan viikon verran tuolla ruotsin puolella muonion korkeuksilla tunnin ajomatkan päässä suomen rajasta jos tulee akuuttia tilannetta,21.7. on aikomus lähteä menemään pohjoista kohti 8-) Leppoista lomailua sinulle sinne käsivarren kalavesille :)
Kiitosta! Toivottavasti onnistuu tällä kertaa ilman tuen tarvetta. Luulen että Käsvarsi jää tällä kertaa kokematta. Luulen että kalastetaan koiran ja koneongen kanssa lähinnä kissakaloja Norjan puolella. Ruotsi ei tälläkertaa ole sallittu kun matkakumppanilla ei ole ekinokokkijutut kunnossa :D

800 km takana, Hailuotoon pistettiin leiri tällä kertaa. Kalajoella oli ruuhkaa :/
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kyllä koira pääsee ruotsiin, samoin kun norjaan. Mutta kun palaat Suomeen, niin pitää koiralle käydä antamassa eläinlääkärillä ekinokokkklääke(matolääke). Onnistu ainakin meillä ruotsissa helposti ja makso noin 40€, kun ei ollut itsellä lääke vaan tuli sieltä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:Kyllä koira pääsee ruotsiin, samoin kun norjaan. Mutta kun palaat Suomeen, niin pitää koiralle käydä antamassa eläinlääkärillä ekinokokkklääke(matolääke). Onnistu ainakin meillä ruotsissa helposti ja makso noin 40€, kun ei ollut itsellä lääke vaan tuli sieltä.
juu, mutta Norjaan koira ei tartte viime perjantaina eläinlääkäriltä saadun tiedon mukaan muuta kuin "passin" ja perusrokotukset. Ruotsi vaatii sen ekinokokin.

Turhia madotuksiakaan tuo evidensia ei suosi, vaan uloste on tutkittu rokotusten yhteydessä.

Eli eiköhän meille Norja riitä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Melkoista tavaamista vaati, mutta niin näköjään on. Norja ja Suomi on tuosta ekinokokista vapaita ja niiden välillä voi koirat matkata ilman lääkitystä. Mutta tosiaan Suomi on se joka vaatii noilta "riskialueilta" palatessa 1-5vrk ennen annetun matolääkkeen. Ruotsissa tuo meni niin että ELL katsoi kun minä syötin koiralle lääkkeet ja löi passiin leiman.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Verhot jäi kiiruksen takia taas asentamatta mutta onneksi löytyi pirteä pyyhe ikkunaan. Kyllä nyt kelpaa pää tyynyssä pötkötellen pyöriäisiä katsella. :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 788
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Just torstaina palattiin RoadTripiltä (14-21.7.2016) eli 3966 km tuli matkaa taivallettua :)

Ja itsekin menin / tulin suoraan Norjaan / Suomeen,kun riittää että koiralla passi ja rokotukset kunnossa. Ensin ajattelin Ruåttin kautta, mutta tosiaan olisi vaatinut tuon ekinokokkilääkityksen.
2016-07-19-311.jpg
Ja reitti oli kutakuinkin tämä 8-)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
OPT316
AktiVWisti
Viestit: 91
Liittynyt: 18.08.2012 09:14

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja OPT316 »

Toinen vaihtoehto tuohon ekinokokki-lääkitykseen on kaks peräkkäin ( muistaakseni 3 päivän välein) otettua kuuria. Tämän jälkeen lääkitys on voimassa 28 vrk. Kolmas lääkitys tulee antaa koiralle vielä ennen tuon 28 päivän täyttymistä. Tuntuu typerältä jutulta mutta jos tuo ekinokokki leviää tännekin niin eipä ole hyvä ollenkaan :(
Ainahan voi tietenkin spekuloida että liikkuuhan ne villieläimet Torniojoesta yli kesä-talvet.....
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Nyt löytyi varsin rauhaisa leiripaikka Börselvin ja Kjaesin välimaastosta, ei naapureita näkyvissä :) . Tosin maisematkaan ei ole niin jylhät, mutta huomattavasti käytännöllisemmät koiran kanssa liikkua.
Lakselvin seudulla oli huomattavasti enemmän turistia. Onneksi kelikin myös jäähtyi, tosin kohta taitaa alkaa sateet.
image.png
Mutta täällä ja tällä kelillä kelpaa treenailla koiran hallintaa kera porojen. Paljon on vielä meillä oppimista, läheskään joka paikassa en uskalla kaveria vielä vapaana pitää :(, mutta kovasti tehdään töitä sen päämäärän eteen.
image.png
Raato on toiminut kiukuttelematta, liekö tajunnut että yhteinen taival on tässä jos tämän reissun mokaa.
image.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Vastaa Viestiin