1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Raadonpaskalla on rullailtu nyt lähes 14tkm sitten huhtikuun tdityksen. Nyt on jo kolmannet öljyt koneessa.

Viikonloppu meni Itä-uudellamaalla wildcamping paikkoja metsästäessä, muutama hyvä löytyi. Ensimmäisenä aamuna herättiin Lapinjärven lähistöltä mäen huipulta jonne meni metsäautotie ja toisena aamuna Repoveden rannalta. Varsinkin ensimmäinen paikka tarjosi melkomoista yksityisyyttä. Tosin "tie" oli sen verta heikossa kunnossa etten olisi sinne vakioalustaisella syncrolla uskaltautunut.

Bongattiin taas yksi ihana hiekkakuoppa, tosin ei maltettu siinä vielä yöpyä.

Kotisaareltakin löytyi hyvä wildcamping paikka, sielläkin on tullut muutama yö nukuttua. Multivansisusta on kyllä kätevä ja olin myöskin väärässä ennakkoasenteessani että peltitölkissä olisi huonompi nukkua kuin teltassa. Päinvastoin - tölkissä on ihana nukkua eikä se kuumene yhtä nopeasti kuin teltta. Raadossa onkin nyt vissiin jo nukuttukin lähestulkoon kolme viikkoa tänä kesänä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hienoa havaita että Raato on täyttänyt paikkansa hienosti ja hyväksytty laumaan :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Hyviä kuvia ja paljon on tullut kilometrejä!! :)
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Taas tuli tehtyä kolmen yön minireissu Raadolla, tällä kertaa oltiin Helsinkiä paossa Hämeen suunnalla.

Löydetttiin muutama varsin rauhallinen yöpaikka google mapsin satelliittikuvien avulla. Suurin osa metsäautoteistä tuntuu olevan puomilla suljettuja, mutta osaan oli ihan vapaa pääsy. Yhtään ei nähty muuta autoliikennettä yöpaikoilla, joka saattaa osin johtua teiden heikosta kunnostakin. Järvissäkin riitti puhdasta vettä kylpemiseen.

Välillä kyllä vähän mietitytti että missähän menee maastoajon ja tiellä ajon raja :D

Hirvikärpäsiä lukuunottamatta varsin luksusta, kun ei tarvinnut taaskaan turvautua "karavaanaripeltoihin".
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
tatu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 29.01.2015 19:50

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja tatu »

Mainion näköistä menoa!
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Varo, ettei parkkikiekko lipsahda "viittävaille"-asentoon, ettei napsahda rapsu!
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Kohtuullisen huoletonta menoa on ollutkin. Tänään siihenkin tuli muutos kun Raadonpaskan laatikko sanoi kolmosvaihteella KRÄÄKSHIIIT. Tämän jälkeen kovaa rutinaa ja kolmonen ja nelonen ei enää toiminut. Ykkönen ja kakkonen pelitti ja niillä pääsin teiden tukkona vajaan 10km matkan kotiin. Parkkipaikalla huomasin sitten ettei pakkikaan toimi. Öljyt onneksi pysyi kuitenkin sisällä.

Nyt sitten otetaan vastaan vinkkejä toimivista 5.43 laatikoista. Ja ajellaan sitten pasipakulla toistaiseksi.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Kuulemma pääakseli poikki, pakki ja g toimii 4 vedolla, muttei muuten. Eli pakki, g, 3 ja 4 etuvetoisia, 1 ja 2 vaihteet taka- tai nelivetoisia. Ihan perussettiä :D . En vaan tajunnut kokeilla nelivetoa vaan jyristin kakkosella kotio. Vwharrastajan vinkistä tajusin sitten kokeilla moista.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Aloiteltiin raadon parsinta eilen luovuttaja-auton laatikon purulla, yllättäen sekään ei mennyt ihan nappiin. Luovuttajalaatikosta hajosi tukikorva ja ptosta murtui putkisokan ympäristö. Kostoksi raadonpaska saa jäädä toistaiseksi seisomaan.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7677
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

vville kirjoitti:Aloiteltiin raadon parsinta eilen luovuttaja-auton laatikon purulla, yllättäen sekään ei mennyt ihan nappiin. Luovuttajalaatikosta hajosi tukikorva ja ptosta murtui putkisokan ympäristö. Kostoksi raadonpaska saa jäädä toistaiseksi seisomaan.


Sen siitä saa, kun kaiken maailman das sormisuussa-amatööriharrastajien antaa koskea autoonsa :lol: :lol: :lol:

Onneksi Das punaisella puhelimella soitto Der Getriebe Gott:lle antoi toivoa että se laatikko saattaa pelastua :)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

AT5nokilta kannattaa vähintään toinen käsi sitoa pois voimareservistä ja etsiä muitakin työkaluja kun leka ;) :D
Hyvä siitä loputa tulee, kuitenkin, taas
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7677
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TT| kirjoitti:AT5nokilta kannattaa vähintään toinen käsi sitoa pois voimareservistä ja etsiä muitakin työkaluja kun leka ;) :D
Hyvä siitä loputa tulee, kuitenkin, taas
Molemmat kädet käsiraudoilla selän taakse. Eikös telkkarissakin pyöri joku kädettömien kokkien ohjelma :lol: :lol: :lol:
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Hirnau :lol: :lol:
Hyvä siitä tulee!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

vville kirjoitti:Raato sai eilen uudet ahtoputket ja klemmarit. Uudessa putkessa on paikka anturille, joten nyt onnistuu ahtolämpöjenkin tarkkailu.
Mistä kaupasta hommasit näitä tarpeita?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Hanttapuli kirjoitti:
vville kirjoitti:Raato sai eilen uudet ahtoputket ja klemmarit. Uudessa putkessa on paikka anturille, joten nyt onnistuu ahtolämpöjenkin tarkkailu.
Mistä kaupasta hommasit näitä tarpeita?
Nimimerkki TT osannee kertoa silikoniputkien hankintapaikat? Silikonimutkia ja yksi "uusi" ahtoputki jossa anturi, anturillinen on sahaamalla modattu AHUn putki.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ebaystä tuli silikoonit, UK taisi olla paikka ettei kestä viikkokausia toimitus.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

TT| kirjoitti:Ebaystä tuli silikoonit, UK taisi olla paikka ettei kestä viikkokausia toimitus.
No sinne siis! Tattis!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Vihdoin löytyi Raatoon ehjä 5.43 laatikko ja on hieman toiveita kesän tölkkiseikkailuista. Samalla tuli karu paluu tölkkiarkeen kun laatikonvaihtaja soitteli ja kyseli että mitäs tehdään tämän moottorin öljynvuodon kanssa :( . Turbon öljykierron kumiletku/klemmariviritykset olivat pettäneet ja pesseet pohjan öljyllä :( Seuraavaksi sitten teetetään turbon öljynkiertoon teräspunosletkut asianmukaisilla liittimillä.

4 uudemman ja vanhemman rämän käyttisvolkkarin jälkeen on kyllä ollut varsin helppoa, halpaa ja huoletonta ajella ahtaalla mutta luotettavalla teinipenarilla. Harmi kun BMW:ltä ei löydy vastaavaa tölkin kaltaista konseptia.

Toivotaan silti että saadaan raato henkiin ja kesän seikkailuihin, tölkkiseikkailu on varsin mukavaa puuhaa kunhan vehkeet vaan pelittää.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Roadtrippailut on jäänyt tänä kesänä kokonaan tekemättä asennuskiireiden ja teknisten ongelmien takia, mutta onneksi vielä on kesää jäljellä.

Tätä raadonpaskaa on nyt ehjätty taasen urakalla, toimiva vaihteisto rikkimenneen tilalle, vuoden vanhat turbon öljyputket on uusittu ja viime vuonna rakennettu putkisto yms. ehjätty sekä kiinnitetty vaihteisto kaikilla pulteilla moottoriin. Neljä kuudesta oli enää jäljellä viime vuodesta. Samalla tuli myös uudet tukikumityynyt vaihteistoon ja asentaja rakensi vielä galvanoidusta oikein tukevat uudet tankin kiinnikkeet.

Verhot, suksiboksi, safariteline, vararengasteline ym. käytännöllisyyttä lisäävät asiat näyttäisi taas jäävän tulevaisuuden hommiksi. Baimexista meinasin tilata valmiin fiksunoloisen setin verhoja, mutta katsotaan nyt ensin miten raadon kanssa käy.
http://www.baimex.de/en/products/car-curtains/vw-t3/

Paskaraadolle on varattu leimausaika perjantaille ja maanantaiaamusta pitäisi lähteä reissuun vaimon, koiran ja kumiveneen sekä perämoottorin kanssa. Ei onnistu teinipenarilla ilman peräkärryä ja mieluummin nukun tölkissä kuin kuomullisessa peräkärryssä.

Vähän jänskättää kuinka tämän volkkarinraadon ja loppukesälomien kanssa käy. :? Parista Defenderistäkin ehdin jo soitella, mutta eihän niiden tilat vedä vertoja pakettiautolle. Kovasti toivon että saadaan leima autoon ja aikoja sitten suunnitellut tölkkilomat hoidettua.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Käväistiin koeajamassa Raatoa, vaihteisto toimii hyvin ja öljytkin pysyi sisällä.
Aijai kun tuli nätti turbon letku asianmukaisin liitoksin.
Huomattiin samalla että etdi (jäähdytysveden?) hehkun 50A sulake oli palanut jossain vaiheessa ja sulattanut samalla muovikoteloa. Mitähän tietoa siitä menee ja kuinkahan tarpeellinen se on kesällä...

Kohta konttuurille...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Vastaa Viestiin