14" Syncro
14" Syncro
Monen vuoden jahkaamisen jälkeen sain vihdoin ja viimein ensimmäisen Syncroni ostettua. -89 1,6TD etu- ja takalukoilla. Heti ostopäivänä käytin autoa konttorilla vikalistan haussa koska leima oli pari kolme kk mennyt pitkäksi. Tiedettäviä vikoja oli osto hetkellä;
- Jarrupääsylinteri vuotaa
- Takatilan lämmitin vuotaa (letku liitos)
- Puhallin ei pyöri
- Polttoaine suihku tihkuu
Matka konttorille sujui viime metreille asti hyvin kunnes kytkin alkoi luistamaan. Konttorin pihaan päästyä perästä nousi melkoista höyryä, suihku alkoi vuotamaan reippaammin ja dieselit kytkimelle. Inssi löysi seuraavaa;
- PA vuoto
- Öljy vuoto (oli tuota dieseliä mikä valui lohkoa pitkin)
- Pyöränlaakeri etu vasen (oli TOSI väljä vaikka vasta vaihdettu? melkein ajokielto tuli)
- Pyöränlaakeri taka oikea (pieni klappi)
- Puhaltimen moottori/ huurteenpoisto
- Palaneita polttimoita siellä täällä
Kytkimelle suihkuttelin BrakeCleaneriä samalla kun kaveri pumppasi, eilen kävin koe ajolla ja ainakin kylmänä tuntui pitävän. Puhaltimen sulake palaa samantien kun paikoilleen laittaa, missä lie vika? Enempää en vielä kerennyt tutkia kun viikot eri paikkakunnalla töissä.
Lukkojen toimintaa myös eilen kokeilin kun en innoltani koeajolla muistanut Takalukko pelaa moitteetta mutta etulukon hantaakia en saanut vedettyä milliäkään ulos
Tarkoituksena on nyt alkuun korjata ko viat ja saada auto katsastettua. Seuraavana vuorossa olisi ylimaalaus ja mahdollisesti mTDI kone, decoupler ja korotus.
Linkkinä kuva heti kotipihaan päästyäni sekä yhteiskuva kakkos auton kanssa.
http://s200.photobucket.com/user/sdraci ... 4.jpg.html
http://s200.photobucket.com/user/sdraci ... sort=3&o=0
- Jarrupääsylinteri vuotaa
- Takatilan lämmitin vuotaa (letku liitos)
- Puhallin ei pyöri
- Polttoaine suihku tihkuu
Matka konttorille sujui viime metreille asti hyvin kunnes kytkin alkoi luistamaan. Konttorin pihaan päästyä perästä nousi melkoista höyryä, suihku alkoi vuotamaan reippaammin ja dieselit kytkimelle. Inssi löysi seuraavaa;
- PA vuoto
- Öljy vuoto (oli tuota dieseliä mikä valui lohkoa pitkin)
- Pyöränlaakeri etu vasen (oli TOSI väljä vaikka vasta vaihdettu? melkein ajokielto tuli)
- Pyöränlaakeri taka oikea (pieni klappi)
- Puhaltimen moottori/ huurteenpoisto
- Palaneita polttimoita siellä täällä
Kytkimelle suihkuttelin BrakeCleaneriä samalla kun kaveri pumppasi, eilen kävin koe ajolla ja ainakin kylmänä tuntui pitävän. Puhaltimen sulake palaa samantien kun paikoilleen laittaa, missä lie vika? Enempää en vielä kerennyt tutkia kun viikot eri paikkakunnalla töissä.
Lukkojen toimintaa myös eilen kokeilin kun en innoltani koeajolla muistanut Takalukko pelaa moitteetta mutta etulukon hantaakia en saanut vedettyä milliäkään ulos
Tarkoituksena on nyt alkuun korjata ko viat ja saada auto katsastettua. Seuraavana vuorossa olisi ylimaalaus ja mahdollisesti mTDI kone, decoupler ja korotus.
Linkkinä kuva heti kotipihaan päästyäni sekä yhteiskuva kakkos auton kanssa.
http://s200.photobucket.com/user/sdraci ... 4.jpg.html
http://s200.photobucket.com/user/sdraci ... sort=3&o=0
Viimeksi muokannut sdracing, 01.12.2016 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 14" Syncro "White"
Onneksi olkoon hankinnasta!
Mukavasti sinullakin tuota tehtävälistaa... Ei kun kimppuun vaan!
Mukavasti sinullakin tuota tehtävälistaa... Ei kun kimppuun vaan!
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 14" Syncro "White"
^^On tosiaan melkoinen urakka menossa/tulossa. Asenne tuntuu olevan kuitenkin melko positiivinen. Noin hieno kampe on kyllä mahtava saada kuntoon!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 14" Syncro "White"
Ehkä oisin vähemmällä päässyt jos oisin ton valkoisen doppelin (en muista käyttäjän nimeä) hakenut, siittä jo kerran soitinkin mutta välimatka hieman hiersi..noh, näillä mennään
Re: 14" Syncro "White"
Kokeilitko kiertää etulukon hantaakia myötäpäivään ennen vetämistä? Siinä kun on haitta turvallisuussyistä ettei sitä vahingossa vedä. Huomaat kyllä miksi, kun lukko ottaa ja renkaiden alla on pitoa....
Re: 14" Syncro "White"
Empä tiennyt moisesta, hyvä kun kerroit! Täytyy perjantaina kokeilla.
Re: 14" Syncro "White"
Vuotaako siellä ruiskuputki, vai mistä sitä dieseliä tulvii?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 14" Syncro "White"
Paluu letkut suurin syyllinen mutta näytti että saattaa vuotaa myös suihkun liitoksesta (keskiosasta)
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 14" Syncro "White"
Kytkimen luistamiseen yleisin vika on varmaankin kytkinakselin stefan vuoto, rikkinäinen silmälaakeri joka päästää kytkin akselin vatkaamaan stefan rikki.
Puhallin on 99% varmuudella jumissa, tyyppi vika. Vaihto vaatii kojelaudan irrotuksen, eli samalla kannattaa tehdä muutkin huoltotoimenpiteet sinne, eli jos on ajatusta eristää ohjaamoa sekä tarkastaa / huoltaa / vaihtaa pyyhkijän koneisto.
Tölkin rakentaminen on aloitettu lämmityslaitteesta / puhallinkotelosta, kaikki on kasattu sen ympärille.
Puhallin on 99% varmuudella jumissa, tyyppi vika. Vaihto vaatii kojelaudan irrotuksen, eli samalla kannattaa tehdä muutkin huoltotoimenpiteet sinne, eli jos on ajatusta eristää ohjaamoa sekä tarkastaa / huoltaa / vaihtaa pyyhkijän koneisto.
Tölkin rakentaminen on aloitettu lämmityslaitteesta / puhallinkotelosta, kaikki on kasattu sen ympärille.
Re: 14" Syncro "White"
Lauantaina ennen mökille lähtöä kerkesin hieman tutkailla puhallin asiaa. Sulake taulusta otin etu levyn pois ja puhaltimen sulakkeen "pinnit" oli vääntyny ja pääsi ilmeisesti jonnekkin räpsimään. Suoristelin, putsasin paineilmalla ja uusin kaikki sulakkeet. Enään ei polta ko sulaketta. Puhaltimen kytkimen takaa otin liittimen irti ja hyppy langalla kokeilin 1, 2 ja 3 asennot. 1 ja 2 ei mitn reagointia mutta 3 asennossa pieni napsahdus kuuluu moottorilta kuin yrittäisi lähteä pyörimään. Myös tuo kytkin oli sisältä aika heikossa hapessa..jos jollain on hyvä ylimääräisenä niin voisin ostaa. Koelautaa aloin jo irroittelemaan, täytyy samalla pääsylkyn tiivisteet vaihtaa tai uusia koko sylinteri.
Re: 14" Syncro "White"
Puhaltimen kytkimestä jos oli kyse, niin se löytyy ihan varaosaliikkeistä uutena, eikä maksa paljoa esim http://motonet.fi/fi/varaosatuote/48815 ... oneuvo=637
Taisi olla sama lähes kaikissa aikalaisissa
Taisi olla sama lähes kaikissa aikalaisissa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 14" Syncro "White"
No eipä vain, täytyy käydä hakemassa
Re: 14" Syncro "White"
puhaltimen moottori kannattaa myös vaihtaa jos sen meinaa kaivaa esiin, ei ollut muistaakseni motonetissä koko mötkäle hirveän kallis siihen työhön nähden mikä se on vaihtaa
omassa alkoi ensin sillontällöin takkuamaan ja sit poltti sulakkeen ja jumiin meni koko ropelli, kuulemma tölkkejä palanutkin jumittuneiden lämppärinmoottoreiden takia
omassa alkoi ensin sillontällöin takkuamaan ja sit poltti sulakkeen ja jumiin meni koko ropelli, kuulemma tölkkejä palanutkin jumittuneiden lämppärinmoottoreiden takia
Vw transporter T3 1.6 td -91 2wd, nykyisin 1.9td "Perry"
Re: 14" Syncro "White"
Luulen, että sulla on menny puhaltimen etuvastus jos ei kerran hyppylangoillakaan inahda muut, kuin täysi nopeus.
Niitähän ei saa enää varaosana mistään, mutta ostat joko käytetyn toimivan tai sitten 80w tehovastukset 0.7 Ohm ja 1.4 Ohm
Kojelaudan irroitus poikii monta hommaa samalla, kaikki kerralla kuntoon, niin ei tarvii vähään aikaan irrotella
Niitähän ei saa enää varaosana mistään, mutta ostat joko käytetyn toimivan tai sitten 80w tehovastukset 0.7 Ohm ja 1.4 Ohm
Kojelaudan irroitus poikii monta hommaa samalla, kaikki kerralla kuntoon, niin ei tarvii vähään aikaan irrotella
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: 14" Syncro "White"
Tänään sain koelaudan irroiteltua, yllättävän nätisti irtosi loppujenlopuksi. Missä toi etuvastus on?
Re: 14" Syncro "White"
Etuvastus on siellä lämppärikotelon sisällä puhaltimen vieressäsdracing kirjoitti:Tänään sain koelaudan irroiteltua, yllättävän nätisti irtosi loppujenlopuksi. Missä toi etuvastus on?
Re: 14" Syncro "White"
Mistä jarrupääsylinterin löytyisi edullisesti? En ole sen kummemmin vielä etsinyt kuin motonetin listoilla näytti huutavan olemattomuuttaan..tai tiivisteet jos sattuis ettei ole syöpymiä sylinterin seinämissä?
Re: 14" Syncro "White"
Millä olette aukaisseet lämppäri kotelon ruuvit (2kpl) jotka tulee ulkoapäin?
Re: 14" Syncro "White"
Etumaski irti ja pitkällä ruuvarilla sain väännettyä irti. Uudet ajattelin laittaa kyllä sisältäpäin.sdracing kirjoitti:Millä olette aukaisseet lämppäri kotelon ruuvit (2kpl) jotka tulee ulkoapäin?
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Re: 14" Syncro "White"
Ne siis pääsee ilman syylärin siirtelyä näkemään? Kattelin vain viimeksi että ois eessä mutta täytyys katsoa tarkemmin tänä vklp