T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Nyt koitti aika julkaista oma kulkineeni:
Hankin 2006 Syncrobussin pohjoisen mökkiautoksi, 2.1 WBX -91. Vanha rajavartioston ratsu, joka Kouvolan kautta päätyi minulle. Auton "sisaria" lienee foorumin muilla jäsenillä.
Autolla oli tuolloin ajettu noin 325tkm ja kone vaihdettu n. 20 tkm aikaisemmin (110 tkm ajettu vaihtokone, papereiden mukaan). Nyt mittarissa 345 tkm. Rajavartioston ajalta tarkka huoltokirja tehdyistä huolloista!
Auton tarkoitus on talvisaikaan siirtää vaihteleva määrä ihmisiä paikasta toiseen paikkaan luotettavasti(!) vaihtelevissa sääolosuhteissa - ja hyvinhän tuo on paikkansa täyttänyt. Täydellinen auto siihen kun suksia ja lautoja ladataan autoon vaihteleva määrä ja täydessä varustuksessa ahdaudutaan kyytiin - ei tarvii olla huolissaan tuleeko jonnekin naarmuja tahi kolhuja. Useampi auto on jo vedetty lumihangesta ja autettu vajaavetoisia peräkärryn vedosssa jäisillä keleillä!
Tähän mennessä tehty:
- Täydellinen sisäpuhdistus (koirankarvat pois uskomattomistakin paikoista)
- Jarruremontti
- Ulkopuolen ruostepaikkojen fiksaus
- Pohjan ruostepaikkojen korjaus
- Koteloiden uittaminen kotelosuojalla
- Decoupler mallia "vwharrastaja"
- Ohjaustehontimen putkiston korvaus hydrauliletkulla
- Jatkuvaa vesivuotojen paikkausta
eli vähällä on päästy. Vain kerran on tielle jättänyt, kun pakkasta oli -37. Lähti kyllä käyntiin, mutta matka katkesi lämpöongelmiin kun jäähdytin taisi olla jäässä ja akku ei lataantunut.
Nuo vesivuodot meinaavat olla murheenkryyni. Kun yhden paikan korjaa, niin seuraavasta kohtaa vuotaa kahta kovemmin. Itse asustelen etelässä ja talvisaikaan olen keskittynyt vain ajamiseen, tuonut sitten auton kesällä tänne etelään ja tehnyt remppaa seuraava kautta varten - on se kumma kun kesällä moottori on aivan vuodoton, mutta kun talvi tulee, niin vuodot ilmestyvät...
No nyt taitaa olla vähän isomman rempan aika. Viime talvena alkoi vuotaa nesteet kannen välistä. Sillä mentiin viime kausi, ajatuksena että rempataan toi sitten kesällä. No kun kävin hakemassa autoa, niin öljyvalo alkoi vilkkua tyhjäkäynnillä, kun kone oli kuuma. Foorumin juttujen perusteella taitaa olla aika katsoa konetta tarkemmin.
Tavoitteena siis käyttöpeli, jolla ajetaan muutama tuhat kilometriä talvessa, toimisi niin että ei tarttis ruuvata talven aikan (eikä joka kesä). Remontteja olen tehnyt periaatteella "kun tuon nyt korjaan, niin ei enää ikinä tarvitse tuota kohtaa korjata" ja hyvinhän tuo periaate on toiminut.
No eihän tässä mitään järkeä ole, pitäsi myydä pois ja laittaa uudempi peli alle, mutta tästä on nyt tulossa pahasti harrastukseen verrattava vaapaa-ajan kuluttaja.
Tässä arkikuvaa siitä missä mennään: Nyt olisi tavoitteena tehdä seuraavaa:
- Koneremontti, kone auki ja laakerit vaihtoon (koneistus?), kannet hiontaan ja mahdollisesti muuta kivaa jos tarvis. Öljypumppu?
- Etupään puslat vaihtoon
- Viscon kunnostus
- Lämmityslaitteen moottorin vaihto (ja mahdollisesti tuulilasinpyyhkijöiden moottorin/mekanismin kunnostus/vaihto)
- Katsastus
- Muut esilletulevat asiat (! )
Ja tästä se lähtee...
Hankin 2006 Syncrobussin pohjoisen mökkiautoksi, 2.1 WBX -91. Vanha rajavartioston ratsu, joka Kouvolan kautta päätyi minulle. Auton "sisaria" lienee foorumin muilla jäsenillä.
Autolla oli tuolloin ajettu noin 325tkm ja kone vaihdettu n. 20 tkm aikaisemmin (110 tkm ajettu vaihtokone, papereiden mukaan). Nyt mittarissa 345 tkm. Rajavartioston ajalta tarkka huoltokirja tehdyistä huolloista!
Auton tarkoitus on talvisaikaan siirtää vaihteleva määrä ihmisiä paikasta toiseen paikkaan luotettavasti(!) vaihtelevissa sääolosuhteissa - ja hyvinhän tuo on paikkansa täyttänyt. Täydellinen auto siihen kun suksia ja lautoja ladataan autoon vaihteleva määrä ja täydessä varustuksessa ahdaudutaan kyytiin - ei tarvii olla huolissaan tuleeko jonnekin naarmuja tahi kolhuja. Useampi auto on jo vedetty lumihangesta ja autettu vajaavetoisia peräkärryn vedosssa jäisillä keleillä!
Tähän mennessä tehty:
- Täydellinen sisäpuhdistus (koirankarvat pois uskomattomistakin paikoista)
- Jarruremontti
- Ulkopuolen ruostepaikkojen fiksaus
- Pohjan ruostepaikkojen korjaus
- Koteloiden uittaminen kotelosuojalla
- Decoupler mallia "vwharrastaja"
- Ohjaustehontimen putkiston korvaus hydrauliletkulla
- Jatkuvaa vesivuotojen paikkausta
eli vähällä on päästy. Vain kerran on tielle jättänyt, kun pakkasta oli -37. Lähti kyllä käyntiin, mutta matka katkesi lämpöongelmiin kun jäähdytin taisi olla jäässä ja akku ei lataantunut.
Nuo vesivuodot meinaavat olla murheenkryyni. Kun yhden paikan korjaa, niin seuraavasta kohtaa vuotaa kahta kovemmin. Itse asustelen etelässä ja talvisaikaan olen keskittynyt vain ajamiseen, tuonut sitten auton kesällä tänne etelään ja tehnyt remppaa seuraava kautta varten - on se kumma kun kesällä moottori on aivan vuodoton, mutta kun talvi tulee, niin vuodot ilmestyvät...
No nyt taitaa olla vähän isomman rempan aika. Viime talvena alkoi vuotaa nesteet kannen välistä. Sillä mentiin viime kausi, ajatuksena että rempataan toi sitten kesällä. No kun kävin hakemassa autoa, niin öljyvalo alkoi vilkkua tyhjäkäynnillä, kun kone oli kuuma. Foorumin juttujen perusteella taitaa olla aika katsoa konetta tarkemmin.
Tavoitteena siis käyttöpeli, jolla ajetaan muutama tuhat kilometriä talvessa, toimisi niin että ei tarttis ruuvata talven aikan (eikä joka kesä). Remontteja olen tehnyt periaatteella "kun tuon nyt korjaan, niin ei enää ikinä tarvitse tuota kohtaa korjata" ja hyvinhän tuo periaate on toiminut.
No eihän tässä mitään järkeä ole, pitäsi myydä pois ja laittaa uudempi peli alle, mutta tästä on nyt tulossa pahasti harrastukseen verrattava vaapaa-ajan kuluttaja.
Tässä arkikuvaa siitä missä mennään: Nyt olisi tavoitteena tehdä seuraavaa:
- Koneremontti, kone auki ja laakerit vaihtoon (koneistus?), kannet hiontaan ja mahdollisesti muuta kivaa jos tarvis. Öljypumppu?
- Etupään puslat vaihtoon
- Viscon kunnostus
- Lämmityslaitteen moottorin vaihto (ja mahdollisesti tuulilasinpyyhkijöiden moottorin/mekanismin kunnostus/vaihto)
- Katsastus
- Muut esilletulevat asiat (! )
Ja tästä se lähtee...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Tämähän näyttää hyvälle, ja Syncro oikeassa käytössä Eiköhän se tuolla koneen huollolla liikuta taas pitkän aikaa. Samalla tulee varmasti korjattua monta potentiaalista vuotokohtaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
No niin, viikko kontattu etupään kimpussa.
Suuri kiitos kunnon pulttipyssylle, suurin osa ruuveista irtosi ongelmitta. Iskarin kiinnitys tuvarresta ei auennut, joten otin koko iskarin irti.
Haastavaa meinaa olla tuon alapallon irrotus tukivarresta vaikka prässi onkin. No sekin on jo toiselta puolen irrotettu.
En oo ikinä laittanut tuollaisia sisätukivarren kumipuslia, helpostihan sen sai prässättyä irti, mutta miten se oikein pitäisi laittaa paikoilleen? Nyt hioin tukivarren ensin puhtaaksi ja sitten silikonirasvaa puslaa ja reikään ja prässillä pusla sisään. No kyllä se sinne meni mutta ei tullut kaunista jälkeä. Työntöpäästä pusla jäi törröttämään kuvan mukaisesti. Ei vaikuta kyllä toimintaan mutta silmään pistää. Kallistuksenvakaajan puslia en edes ole vielä yrittänyt, ilmeisesti ensin pusla tankoon ja sitten se rengas puristetaan siihen?
Ne reaktiotangon puslat näytti päällisin ihan kelpo värkeiltä mutta ne oli kyllä ihan loppu! Pakko se on uskoa mitä täällä kirjoitellaan, nuo kanattaa tarkastaa.
Kunhan saa nyt nuo puslat paikoilleen, niin sitten etuperä alas ja viscon kimppuun. Kiitos TT| litkuista.
Suuri kiitos kunnon pulttipyssylle, suurin osa ruuveista irtosi ongelmitta. Iskarin kiinnitys tuvarresta ei auennut, joten otin koko iskarin irti.
Haastavaa meinaa olla tuon alapallon irrotus tukivarresta vaikka prässi onkin. No sekin on jo toiselta puolen irrotettu.
En oo ikinä laittanut tuollaisia sisätukivarren kumipuslia, helpostihan sen sai prässättyä irti, mutta miten se oikein pitäisi laittaa paikoilleen? Nyt hioin tukivarren ensin puhtaaksi ja sitten silikonirasvaa puslaa ja reikään ja prässillä pusla sisään. No kyllä se sinne meni mutta ei tullut kaunista jälkeä. Työntöpäästä pusla jäi törröttämään kuvan mukaisesti. Ei vaikuta kyllä toimintaan mutta silmään pistää. Kallistuksenvakaajan puslia en edes ole vielä yrittänyt, ilmeisesti ensin pusla tankoon ja sitten se rengas puristetaan siihen?
Ne reaktiotangon puslat näytti päällisin ihan kelpo värkeiltä mutta ne oli kyllä ihan loppu! Pakko se on uskoa mitä täällä kirjoitellaan, nuo kanattaa tarkastaa.
Kunhan saa nyt nuo puslat paikoilleen, niin sitten etuperä alas ja viscon kimppuun. Kiitos TT| litkuista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Ace, 13.09.2014 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Ota koko kallistuksen vakaaja pois, ellet rata-ajoa harrastaAce kirjoitti:Kallistuksenvakaajan puslia en edes ole vielä yrittänyt, ilmeisesti ensin pusla tankoon ja sitten se rengas puristetaan siihen?
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Ilmeisesti boxeri ei ole kauhean tuttu kapistus? Itse olen sitä mieltä, että kaikki pitää yrittää tehdä harrasteautoon itse, mutta kokemuksesta osaan sanoa, että järkevää se ei aina ole... Mutta jos ajasta ei ole pulaa, niin seuraavat vinkit heittäisin pöytään:Ace kirjoitti:N
Nyt olisi tavoitteena tehdä seuraavaa:
- Koneremontti, kone auki ja laakerit vaihtoon (koneistus?), kannet hiontaan ja mahdollisesti muuta kivaa jos tarvis. Öljypumppu?
* Jos vesivuotojen syyt eivät ole selvillä, kannattaa harkita uusien kansien hankkimista. En tiedä viittaako "kannet hiontaan" -ilmaisullasi venttilien hiontaan vai rivikoneen kannen oikaisuun, mutta jos viittaat jälkinmäiseen, niin homma ei menekkään alkuunkaan samalla reseptillä.
* Laakeroidessa pitää muistaa vaihtaa kiertokankien pultit ja tarkistaa erittäin tarkasti alalenkkien mitoillaan olo. Kiertokanget ovat tämän moottorin heikoinlenkki. Huolellinen tarkistus kampiakselin kiertokankien kauloille, että ei ole jo alkanutta sinistystä.
* Varaudu vaihtamaan nokka-akseli ja nostimet, koska nokat ovat näissä hyvin usein kulahtaneet. Rempan jälkeen sitten sinkkilisäaine öljyn joukkoon.
* Männänrenkaita vaihtaessa muista tarkistaa myös rengasuranleveys.
* Männäntapit ovat hankalasti käsiksi päästävissä ja luultavasti lujassa. Hyvät hermot tarpeen.
* Termostaattikoteloa purkaessa menee pultteja poikki...
* Vesipumppu ja kaikki pienet vesiletkut kannattaa uusi näppärästi tässä kohtaa. Uusiokäytä "itsestäänkiristyvät" letkuklemmarit ja jos ne on korvattu normaaleilla, etsi jostain alkuperäiset (näillä eliminoi vuotoja kylmässä).
Tuollaiset tuli ensimmäisenä mieleen. Jos epäröit tee-se-itse -strategian mielekkyyttä, niin Valtosen Petteriltä kannattaa kysellä vapaita aikoja runkomoottorin remppaan.
Virtaa kintaisiin ajokin kanssa! Ei takamoottorisia saa uudempia, joten eipä remppaamiselle vaihtoehtoakaan ole
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Kiitos Ketsa vinkeistä! Näitä juuri kaivataan.
Joo ei oo WBX tuttu, viimeksi vastaavaa tehnyt 30 vuotta sitten Fiat 600:n moottorin kanssa kun peltoautoa ruuvailin!
Harraste tee-itse-asenteella ajattelin nyt tuota availla ja otetaan ammattimies apuun, jos ei oikein meinaa onnistua.
Katsotaan noita kansia kunhan ne irti. Uudet kannat olisi tietysti hienot, mutta maksavatkin sen mukaisesti. Toivotaan että tiivistepinnat eivät ole pahasti syöpyneet.
Pikkuhiljaa hivuttaudun etupäästä kohti moottoria. Hoidetaan nyt noita "ulkohommia", kun säät näin suosii.
Joo ei oo WBX tuttu, viimeksi vastaavaa tehnyt 30 vuotta sitten Fiat 600:n moottorin kanssa kun peltoautoa ruuvailin!
Harraste tee-itse-asenteella ajattelin nyt tuota availla ja otetaan ammattimies apuun, jos ei oikein meinaa onnistua.
Katsotaan noita kansia kunhan ne irti. Uudet kannat olisi tietysti hienot, mutta maksavatkin sen mukaisesti. Toivotaan että tiivistepinnat eivät ole pahasti syöpyneet.
Pikkuhiljaa hivuttaudun etupäästä kohti moottoria. Hoidetaan nyt noita "ulkohommia", kun säät näin suosii.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Päivitystä tilanteeseen:
Vähän ollut harrasteaika tiukassa, mutta projekti edennyt.
Etupään kaikki puslat vaihdettu. Jotain on opittukin. Alatukivarren sisempi pusla kannattaa työntää etupäästä sisään, siinä päässä tukivarressa sopiva viiste. Helpoin tapa on painaa ne sisään kierretangon, muttereiden, sopivien prikkojen ja hylsyjen avulla sisään - kannataa painaa loppuun asti, jos reunakumit eivät ole pullahtaneet toiselta puolen ulos, tulee pusla pois kun kiristys löysätään.
Alapallonivel kyllä tosi tiukasti tukivarressa. Sain irti kun rälläköin tukivarren pinnan suntaisesti "hatun" pois ja sitten lekaa tai prässiä perään. Uuden prässäsin paikalleen hylsystä rälläköidyn holkin avulla.
Kallistuksenvakaajan puslat sai paikalleen painamalla ensin kumirenkaat vakaajatankoon ja sen jälkeen painamalla sopivilla työkaluilla rinkulat siihen kummin ympärille. Itse käytin laakerin ulosvedintä kummin takana ja ulosvetimellä puristin rinkulat kummin päälle.
Etuperäkin jo tiputettu ja Visco jo pöydällä. Nyt seuraavaksi sen kimppuun, kunhan vaan saa sen kannen auki! 267g tulossa täyttöä ellei joku nyt jotain muuta tosi viisasta lausu. Tosi mustaa mönjää vanha litku.
Vähän ollut harrasteaika tiukassa, mutta projekti edennyt.
Etupään kaikki puslat vaihdettu. Jotain on opittukin. Alatukivarren sisempi pusla kannattaa työntää etupäästä sisään, siinä päässä tukivarressa sopiva viiste. Helpoin tapa on painaa ne sisään kierretangon, muttereiden, sopivien prikkojen ja hylsyjen avulla sisään - kannataa painaa loppuun asti, jos reunakumit eivät ole pullahtaneet toiselta puolen ulos, tulee pusla pois kun kiristys löysätään.
Alapallonivel kyllä tosi tiukasti tukivarressa. Sain irti kun rälläköin tukivarren pinnan suntaisesti "hatun" pois ja sitten lekaa tai prässiä perään. Uuden prässäsin paikalleen hylsystä rälläköidyn holkin avulla.
Kallistuksenvakaajan puslat sai paikalleen painamalla ensin kumirenkaat vakaajatankoon ja sen jälkeen painamalla sopivilla työkaluilla rinkulat siihen kummin ympärille. Itse käytin laakerin ulosvedintä kummin takana ja ulosvetimellä puristin rinkulat kummin päälle.
Etuperäkin jo tiputettu ja Visco jo pöydällä. Nyt seuraavaksi sen kimppuun, kunhan vaan saa sen kannen auki! 267g tulossa täyttöä ellei joku nyt jotain muuta tosi viisasta lausu. Tosi mustaa mönjää vanha litku.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Tänään Viscon avaus - no eihän se tietenkään auennut kuin videossa. Kansi oli niin tiukassa että tein kuvan mukaisen "ulosvetäjän".
Synkkää mustaa mönjää, kokeilin jo hieman levyjä puhdistella, mutta taitaa päästä vähemmällä vaivalla kun jätin levyt yöksi valumaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Aikalailla käytetyn oloista on mönjä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Viscon liemet vaihdettu.
Valuttelin levyjä pari päivää tankoon ripustettuina,niin suurinosa vanhoista litkuista valui pois. Kokeilin erilaisia liuottimia ja tuntui että tärpätti/lakkabensiini liuotti parhaiten. Jarrukliinerillä sitten loppupuhdistus. Muutama tunti puhdistukseen meni kuitenkin, levyjä kun on aika paljon...
Tätä laitoin Täytössä tuli ongelma, vaa'an mukaan ainetta nyt vain 247g, eli sitä jäi uupumaan sellainen 20g. Pärjääköhän tuolla vai pitäisikö metsästää joltain pullonpohja. Nyt se on tehtävä, kun visco vielä pöydällä. Myöhemmin tuskin tulee sellaista energiapiikkiä että viitsisi uudelleen avata. Nyt näyttää Visco raikkaalta!
Valuttelin levyjä pari päivää tankoon ripustettuina,niin suurinosa vanhoista litkuista valui pois. Kokeilin erilaisia liuottimia ja tuntui että tärpätti/lakkabensiini liuotti parhaiten. Jarrukliinerillä sitten loppupuhdistus. Muutama tunti puhdistukseen meni kuitenkin, levyjä kun on aika paljon...
Tätä laitoin Täytössä tuli ongelma, vaa'an mukaan ainetta nyt vain 247g, eli sitä jäi uupumaan sellainen 20g. Pärjääköhän tuolla vai pitäisikö metsästää joltain pullonpohja. Nyt se on tehtävä, kun visco vielä pöydällä. Myöhemmin tuskin tulee sellaista energiapiikkiä että viitsisi uudelleen avata. Nyt näyttää Visco raikkaalta!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Hetkinen hei. Eikö siinä ole itse asiassa vielä vähemmän? Tuossahan on se muoviastian, sanomalehden ja pensselin osuus vaakan lukemassa?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Huomaa "-"-merkki edessä. Eli ennen kuin aloin sutia, niin taarasin pöntön sisältöineen ja käytetty määrä näkyy siis negatiivisena.Hanttapuli kirjoitti:Hetkinen hei. Eikö siinä ole itse asiassa vielä vähemmän? Tuossahan on se muoviastian, sanomalehden ja pensselin osuus vaakan lukemassa?
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Aaa. Loistavaa
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Saitkö pöntön ihan tyhjäksi ja pensselin puhtaaksi?
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Tuodaan lisää litkua, niin ei jää vajaaksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Kiitos! Tilanne siis taas hallinnassa.TT| kirjoitti:Tuodaan lisää litkua, niin ei jää vajaaksi.
Ihan mielenkiinnosta punnitsin vielä tyhjän pullonkin. Hävikkiä oli 3g, eli käytännössä se mitä jäänyt pensseliin - yllättävän vähän sitä menee hukkaan vaikka noin tahmeeta värkkiä onkin.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Etuperä paikallaan.
Mobil VS200 öljyn valmistus on kuulemma lopetettu ja tällaista tarjosivat tilalle. Tuolla siis mennään ja Viscon täytöksi tuli 270g.
Tänään ooli sen verran kostea keli ettei viittiny auton alla maata - kävin siis kojelaudan ja lämppärinmoottorin kimppuun...
Mobil VS200 öljyn valmistus on kuulemma lopetettu ja tällaista tarjosivat tilalle. Tuolla siis mennään ja Viscon täytöksi tuli 270g.
Tänään ooli sen verran kostea keli ettei viittiny auton alla maata - kävin siis kojelaudan ja lämppärinmoottorin kimppuun...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Kojelauta purettu ja lämppärinmoottori irti.
Ongelmana siis ollut että välillä moottori ei ole pyörinyt ja kabiiniin tullut kitkerä palaneen muovin haju. Nyt kun tuota katselin, niin ilmeisesti etuvastuksen kuumentuminen on saanut tuon hajun aikaan. Onko syyllinen kuitenkn moottori joka ei pyöri ja silloin etuvastus kuumenee? Uusi moottori jo postissa tulossa kuitenkin, samaten tuulettimen katkaisija, joka hajosi purkuhommissa.
Ongelmana siis ollut että välillä moottori ei ole pyörinyt ja kabiiniin tullut kitkerä palaneen muovin haju. Nyt kun tuota katselin, niin ilmeisesti etuvastuksen kuumentuminen on saanut tuon hajun aikaan. Onko syyllinen kuitenkn moottori joka ei pyöri ja silloin etuvastus kuumenee? Uusi moottori jo postissa tulossa kuitenkin, samaten tuulettimen katkaisija, joka hajosi purkuhommissa.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
Jos se puhallin ei pyöri, niin mikään ei jäähdytä sitä vastusta. Jolloin alkaa varmaan muoviosat pikkuhiljaa käryämään.Ace kirjoitti:Kojelauta purettu ja lämppärinmoottori irti.
Ongelmana siis ollut että välillä moottori ei ole pyörinyt ja kabiiniin tullut kitkerä palaneen muovin haju. Nyt kun tuota katselin, niin ilmeisesti etuvastuksen kuumentuminen on saanut tuon hajun aikaan. Onko syyllinen kuitenkn moottori joka ei pyöri ja silloin etuvastus kuumenee? Uusi moottori jo postissa tulossa kuitenkin, samaten tuulettimen katkaisija, joka hajosi purkuhommissa.
Re: T3 2.1 WBX "Mökkibussi"
No niin, projekti palannut tauolta. Elokuussa laitoin sisältä vihdoin osat nippuun. Nyt vaihdettu lämppärin moottori, pyyhkimien moottori ja tihkurele. Ensimmäisen kerran minun omistuksessani pyyhkimetkin toimii niin kuin pitää!
Lämppärin moottori resonoi kyllä mukavasti suurimmalla nopeudella, mutta tuopa vaan enemmän tunnelmaa ajamiseen...
Laitoin auton käyntiin ja ajelinkin pikkuisen. Eipä ollut enää vaikeuksia tehdä tiukkojakaan käännöksiä, eli Viscokin tuntuu ainakin toimivan paremmin kuin ennen.
Eilen nostin peräpään ylös ja aloin purkamaan laitteita irti moottorin irrotusta varten. "Hillityn" remppaa seuranneena odotukset projektin etenemisestä on aika realistiset.
Lämppärin moottori resonoi kyllä mukavasti suurimmalla nopeudella, mutta tuopa vaan enemmän tunnelmaa ajamiseen...
Laitoin auton käyntiin ja ajelinkin pikkuisen. Eipä ollut enää vaikeuksia tehdä tiukkojakaan käännöksiä, eli Viscokin tuntuu ainakin toimivan paremmin kuin ennen.
Eilen nostin peräpään ylös ja aloin purkamaan laitteita irti moottorin irrotusta varten. "Hillityn" remppaa seuranneena odotukset projektin etenemisestä on aika realistiset.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91