Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Mulla osoittautui rahinan lähteeksi toinen jarrukilpi. Alareunaan oli rumpu kuluttanut jo pienen reiän. Sitä ei vaan huomannut ellei oikeasti kyykistynyt kurkkaamaan, se jarrukenkien alakannakemutikka on hyvin siinä näköesteenä.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
Krisse
tölkkirinsessa
Viestit: 302
Liittynyt: 16.04.2012 19:35

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja Krisse »

On se joka kerta yhtä hieno näky kun tölkki lipuu vastaan liikenteessä 8-)
Heilutukset tuli perille.
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Terveisiä pohjoisesta!

Viime viikon perjantaina otettiin Syncron kanssa autojuna Helsingistä Kolariin, tarkoituksena ajella käsivarressa ja pohjois-Norjan maisemissa hyvien kelien perässä.

Tähän asti hyviä kelejä ja hienoja maisemia onkin löytynyt, mutta nyt saderintama on niin laaja, että piti jäädä viettämään lepopäivää ja odotella parempia aikoja :)

Muutamaan kertaan on löytynyt kiva metsätie, missä on päässyt kokeilemaan nelivedon toimintaa ja ai että, kun onkin toiminut! All-terrain renkaat kyllä kiinnostaisi... Tälläkin hetkellä tulee räntää ja kesärenkailla toki liikenteessä. Toistaiseksi (koputan puuta...) ei auto ole osoittanut mitään väsymisen merkkejä, ei ole tarvinnut lisätä, kuin kerran lasinpesunestettä. Vesilämpömittari on näyttänyt liian vähän alusta asti ja se olisi kyllä kiva saada kuntoon mahdollisimman pian. Ilmeisesti viallinen anturi, liittimen vaihtoa ja kontaktien hiomista on jo kokeiltu.

Mutta on kyllä äärimmäisen mukava matka-auto tämä ja toivottavasti edessä on vielä paljon kilometrejä tällä parivaljakolla.

Alla pari kuvaa reissun varrelta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hyvä että olet päässyt jo tositoimiin :) Aika hyvin se kesärengaskin pitää painavan auton alla, kun ei ole jäätä pohjalla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Joo, ei se tie noussut pystyyn missään vaiheessa, mutta näyttäisihän ne all terrainit nyt vähän komeammilta.. :)
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Siellä on aina yhtä hienot maisemat, liian kauan siitä kun viimeksi olen käynyt siellä Tölkillä...
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Tuli askarreltua tämmönen säilytyslaatikko tölkkiin, että saa romut piiloon. Tässä vaiheessa tietysti kaikki vielä pitkin autoa :)

Kuva

Kävin motonetistä hakemassa verhoilukangasta ja sprayliimaa.

Kuva

Vielä joku ritilä tuohon lämppärin eteen, niin ois valmista. Sit vaan rojut piiloon :)

Kuva
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hieno boksi tuli!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Osaako joku viisas valaista, että miten iso/vaikea homma on jäähdytysnesteen vaihto tölkkiin? Olisi mukava saada uudet nesteet kiertoon ennen talvea ja samalla voisi sitten tutkia jos tuon vesilämpömittarin saisi toimintakuntoon... Kiitos jo etukäteen vinkeistä :)
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Näköjään löytyikin kätevästi ohjeet tuolta T3 Moottorit -osiosta. Mutta pitänee vielä vähän kerätä rohkeutta ja harkita uskaltaako tuohon hommaan alkaa itse :)
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Siisti boxi tuli.

Uskaltaa ne itse vaihtaa, lasket vaan vanhat pihalle niin homma on pakko tehdä loppuun ;)
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Ensimmäinen lumisade etelässä ja heti 5min ajelun jälkeen sai vedellä takaveto Volvoja ojasta :)

Kuva
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Luisupulkka :) Koitin muuten Oulun motonetistä kysellä moista verhoilukangasta mutta eivät olleet moisesta kuulleetkaan...?
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Konalan Motonetissä oli pariakin erilaista, mä taisin valita tätä:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/391097/V ... aa-136x21m

Tai sitten sitä toista.. :) mut oli kuitenkin valinnanvaraa. Otin laadukkaampaa, kun hintaero ei ollut kummoinen.
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

On ollut kiireinen vuodenvaihde, niin on kirjoittelut ja foorumin lukemiset jääneet vähemmälle... Mut jos tästä helpottais taas!

Onko teillä vinkkejä, mikä olisi kätevin paikka vetää sähköläpivienti tölkin sisätiloihin? Ajattelin laitta sisätilan lämppärin, mutta yritän välttää reikien poraamista jos siellä on jotain valmiita koloja olemassa. Mulla on tässä lohkolämmittimen pistoke jo takapuskurissa, siitä vois haaroittaa?

Onko kukaan koskaan modannut tuota takatilan lämppäriä toimivaksi myös verkkovirralla? :)
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Haluatko pistokkeen tavaratilaan vai ohjaamoon.

Tutki se koneen edessä oleva vino pelti, josta lämppärin letkutkin tulee sinne laatikon sisään, onnistuisiko niiden letkujen läpivienneistä.
Etupenkkien takana olevissa akkukoteloissa on kaapeleille läpiviennit.

Minulla on toistaiseksi pistoke konehuoneessa ja luukun raosta tulee johto tavaratilaan. Pitäisi pistoke vetää kyllä tavaratilan puolelle ja rakentaa toinen linja pelkästään sähkön sisään syöttöä varten, niin ei tarvitse aina lohkolämmittimellä konetta lämmittää,
Avatar
väiski
AktiVWisti
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja väiski »

Siitä vinossa pellissä olevista letkun läpivienneistä olen ohuimmat johdot työntänyt. Akut kun siirsin sisälle moottorin etupuolelle, niin tein niille siihen peltiin omat
läpivientireiät kaapeleille ja suojasin kaapelit kumiletkun pätkällä hankautumista vastaan.
Vaihdoin viime pyhänä lokilämmittimen kun se simahti jo viime talvena, mutta lämmitän lähes aina Eeperillä, niin eipä tuo ole haitannut. Vanhan kytkös oli keulassa ja haaroitus auton alla toi sisäpistokkeen vänkärin penkin alle. Koskapa uuden lämmittimen johdot ei suostuneet (tietystikkään, eri merkki) parisuhteeseen vanhojen kanssa, vein uuden pistokkeen takapeltiin ja jätin sisäpistokkeen toimimaan keulasta, toki siirsin sisäpistokkeen akkujen viereen laturin käyttöä ajatellen. Harkitsin kyllä uuden lokin pistokkeen tuomista auton sisälle, mutta hyljäsin ajatuksen monimutkaisena ja tarpeettomana (Eeperi).
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Etupäästä kuuluu pientä kolinaa silloin tällöin, pelkääjänpuolelta. Tänään kerkesin vihdoin tutkimaan asiaa ja ainut klappi mitä löytyi, oli vetarissa. Kuuluuko sen liikkua pituussuunnassa ollenkaan? Ainakaan toiselta puolelta en merkittävää liikettä löytänyt, mutta pelkääjänpuolella oli pieni klappi. Sen enempää en kerennyt vielä purkamaan, mutta äkkiseltään tuo voisi olla kolinan syy.. Homma jatkukoon!

Kuva

Kun kolinan saa aisoihin, niin seuraavaksi vois tehdä vähän sähkötöitä ja lähteä Norjaan katselemaan maisemia!
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kuuluu liikkua, koska etäisyys pyörän navan ja perän välillä muuttuu jouston aikana.

Muita vaihtoehtoisia kolinan paikkoja on reaktiotangon läpivienti apurunkoon (esim. keskiholkki ruostunut pois), tai alatukivarren sisempi pusla päästänyt tukivarren karkuteille (osuu apurunkoon). Itselläni ainakin molemmat noista vioista :)
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja TT| »

myöskin ylätukivarren kiinnitysmutteri kun löystyy, niin pääsee kolistamaan säätöalueen laidasta toiseen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin