Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Tuore harrastaja ilmoittautuu foorumille! Laitetaas tännekin sama pelin avaus, kuin tuonne toiselle tölkkiforumille, keskustelu kuitenkin alkaa sitten kulkemaan omia polkujaan :)

Tuossa alkukesästä iski innostus, että joku paku se on saatava ja lyhyen tutkiskelun jälkeen vaihtoehdoksi jäi vain ja ainoastaan T3 Syncro. Sitä metsästelin sitten kesän ajan, kunnes nyt elokuun puolessa välissä osui sopiva kandidaatti silmään. Ainakin sai pelin auki :)

Vuoden -90 hopeinen Caravelle Syncro. Mittarissa vajaa 150tkm. Wasseripeli. Etu- ja takalukot. Rekisteröity kolmelle.

Oberilla ehostusta muutaman pienen ruostekohdan kanssa (kiitos Mikko!) ja nyt ensimmäiset kilometrit takana, hyvältä tuntui viimein huristella tuolla!

Tarkoitus olisi käyttää tätä ihan kesät talvet, reissu- / seikkailuautona. Ensimmäisenä joutuu asentamaan stereot, sen jälkeen ei vielä tässä vaiheessa suurempia suunnitelmia... Saas nähdä miten etenee :)

Kyselen varmasti jossain vaiheessa tyhmiä, on nimittäin tähän asti tullut ajettua aina uudemmilla autoilla, joille ei voi mitään tehdä vaikka haluaisikin. Työkalut pysyvät kyllä kädessä, olen ollut edellisessä elämässä robottiasentajana, mutta auton tekniikka on vähän hakusessa. Kai senkin tekemällä kuitenkin oppii!

Kuva

Kuvia ja mietteitä lisää tulevaisuudessa!
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tervwetuloa harrastajien omalle foorumille. Täällä saat kysellä ihan vapaasti, tyhmiä on ne kysymykset jotka jää kysymättä.
Moneen päivittäiseen ongelmaan löytyy täältä jo varmasti vastauskin, mutta jos et sitä löydä heti, kysymällä saat vastauksen veloituksetta ;)

Siistikuntoinen syncro näyttää olevan. Oliko ehostukset pelkää maalipinnan fiksausta vai pitikö peltiäkin vaihtaa?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tervetuloa! Siistin näköinen Syncro, hyvä siitä tulee :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja vville »

Tervetuloa ja onnea matkaan, varsin hienon näköinen syncro.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Siistin ja pilaamattoman näköinen tölkki!
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Hieno auto!

Nämä on hienoja myös (varsinkin) alkuperäisinä! :D

Mike
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Onkos vinkkejä missä pääsisi pk-seudulla sen verran "pukille", että pääsisi vaihtamaan taakse uudet jarrukengät? Osat jo on, muttei viitsisi tuossa tienvarressa alkaa perustunkilla vaihtamaan, kun saa vaan yhden pyörän ilmaan kerrallaan. Varmaan on jarrujen säätökin siten melko hankalaa. Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja TT| »

hivs kirjoitti:Onkos vinkkejä missä pääsisi pk-seudulla sen verran "pukille", että pääsisi vaihtamaan taakse uudet jarrukengät? Osat jo on, muttei viitsisi tuossa tienvarressa alkaa perustunkilla vaihtamaan, kun saa vaan yhden pyörän ilmaan kerrallaan. Varmaan on jarrujen säätökin siten melko hankalaa. Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Helposti se meni tuossa pihallakin jarrujen putsaus ja säätö, yksi pyörä kerrallaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Okei, no pitänee uskaltautua kokeilemaan!
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Tässä tämmöinen aurinlaskunratsastaja kännykkäkuva yhdeltä iltalenkiltä.

Kuva
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

hivs kirjoitti:Onkos vinkkejä missä pääsisi pk-seudulla sen verran "pukille", että pääsisi vaihtamaan taakse uudet jarrukengät? Osat jo on, muttei viitsisi tuossa tienvarressa alkaa perustunkilla vaihtamaan, kun saa vaan yhden pyörän ilmaan kerrallaan. Varmaan on jarrujen säätökin siten melko hankalaa. Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Pyörä kerrallaan ilmaan. Jos ei rumpu meinaa irrota, niin takakautta säädön löysääminen, eli kenkien ruuvaaminen sen verran sisään että rumpu tulee ulos. Rumpuun on melko todennäisesti jäänyt pieni kaulus sisäreunaan, jonka saa helposti pois esim rälläkällä. Kaulus kun on poissa, niin kengät voi säätää melkein oikeaan kireyteen ennen rummun takaisin laittoa.
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja tixu »

Onnittelut! Olin itsekkin kiinnostunut samasta autosta mut tyssäs ,kun oli jakkaroita liian vähän.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Nyt ois paikallaan sitten "viihdeakku" ja päävirtakytkin. Seuraavaksi sitten pitäis ruuvailla sulakerasia paikalleen ja siihen kiinni jos jonkinmoista sisävaloa ja invertteriä... Ennen sitä ehkä imurointi? :)

Onko kenelläkään mitään invertterisuosituksia? Mulla on kokemuksia kahdesta, jotka on molemmat levinneet ensimmäisen kuukauden aikana...

Kuva
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Joku Motonetistä ostettu 1000W hinnat alkaen invertteri on ollut nyt kuutisen vuotta tuossa T4 ja vielä toimii, aika satunnaista on käyttö ollut.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Ace
AktiVWisti
Viestit: 125
Liittynyt: 12.05.2012 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja Ace »

Itseäkin alkoi kiinnostamaan tuollainen "viihdeakku"-viritys. Mikäs tuo sininen mötikkä on? Minne kytkit viihdeakun maan?
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Sininen mötikkä on akun erotin. http://www.victronenergy.com/battery-is ... isolators/
Se katkaisee yhteyden akkujen väliltä jos viihdeakun jännitetaso laskee tietyn rajan alle.

Viihdeakun maa on kytketty tuonne kotelon seinään samalla tavalla, kuin tuon starttiakunkin.
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Siellä akkukotelon pohjalla on varmaan se alkuperäinenkin maadoituspultti, tai ainakin sellaiseksi olen sen tulkinnut ja siihen kiinnitin oman akun maan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Mulla ei ollut siellä sitä alkuperäistä maadoituspulttia, niin ruuvasin sen vaan tuonne kotelon seinässä valmiina olevaan reikään. Toki hioin siitä vähän maaleja ensin ympäriltä pois.
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

hivs kirjoitti:Sininen mötikkä on akun erotin. http://www.victronenergy.com/battery-is ... isolators/
Se katkaisee yhteyden akkujen väliltä jos viihdeakun jännitetaso laskee tietyn rajan alle.

Viihdeakun maa on kytketty tuonne kotelon seinään samalla tavalla, kuin tuon starttiakunkin.
Mistä hommasit tuon erotinreleen ja mitähän mahtoi maksaa? Komea setuppi muuten! Voi olla, että lainaan tuon päävirtakatkaisijan sijoitusta :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

hivs kirjoitti:Nyt ois paikallaan sitten "viihdeakku" ja päävirtakytkin. Seuraavaksi sitten pitäis ruuvailla sulakerasia paikalleen ja siihen kiinni jos jonkinmoista sisävaloa ja invertteriä... Ennen sitä ehkä imurointi? :)

Onko kenelläkään mitään invertterisuosituksia? Mulla on kokemuksia kahdesta, jotka on molemmat levinneet ensimmäisen kuukauden aikana...

Kuva
Tää etualalla on vissiin pääakku? Ja hupiakkukytkennöille riittää siis toi erotin rele johon molemmat liitetään ja sitten homma toimii?

Olen meinaan miettinyt sellaista kannettava-hupiakku-systeemiä, kun sattuu akku olemaan auton perässä eikä siellä helpolla ole toiselle akulle tilaa. Että laittais tuon erottimen sitten johonkin sinne ja reissulle lähtiessä nostaisi hupiakun (johonkin kantokahvalliseen laatikkoon sijoitettuna, laatikon kyljessä sitten kytkettynä erilaisia pistokkeita esim. 12V ja USB hupilaitteita varten) konttiin ja liittäisi johdot valmiina oleviin liittimiin ja homma toimisi, akku latautuisi. Reissun jälkeen sitten voi nostaa akun pois kyydistä, kun ei sitä kuitenkaan jatkuvassa käytössä tarvitse.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Vastaa Viestiin