Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Tuore harrastaja ilmoittautuu foorumille! Laitetaas tännekin sama pelin avaus, kuin tuonne toiselle tölkkiforumille, keskustelu kuitenkin alkaa sitten kulkemaan omia polkujaan
Tuossa alkukesästä iski innostus, että joku paku se on saatava ja lyhyen tutkiskelun jälkeen vaihtoehdoksi jäi vain ja ainoastaan T3 Syncro. Sitä metsästelin sitten kesän ajan, kunnes nyt elokuun puolessa välissä osui sopiva kandidaatti silmään. Ainakin sai pelin auki
Vuoden -90 hopeinen Caravelle Syncro. Mittarissa vajaa 150tkm. Wasseripeli. Etu- ja takalukot. Rekisteröity kolmelle.
Oberilla ehostusta muutaman pienen ruostekohdan kanssa (kiitos Mikko!) ja nyt ensimmäiset kilometrit takana, hyvältä tuntui viimein huristella tuolla!
Tarkoitus olisi käyttää tätä ihan kesät talvet, reissu- / seikkailuautona. Ensimmäisenä joutuu asentamaan stereot, sen jälkeen ei vielä tässä vaiheessa suurempia suunnitelmia... Saas nähdä miten etenee
Kyselen varmasti jossain vaiheessa tyhmiä, on nimittäin tähän asti tullut ajettua aina uudemmilla autoilla, joille ei voi mitään tehdä vaikka haluaisikin. Työkalut pysyvät kyllä kädessä, olen ollut edellisessä elämässä robottiasentajana, mutta auton tekniikka on vähän hakusessa. Kai senkin tekemällä kuitenkin oppii!
Kuvia ja mietteitä lisää tulevaisuudessa!
Tuossa alkukesästä iski innostus, että joku paku se on saatava ja lyhyen tutkiskelun jälkeen vaihtoehdoksi jäi vain ja ainoastaan T3 Syncro. Sitä metsästelin sitten kesän ajan, kunnes nyt elokuun puolessa välissä osui sopiva kandidaatti silmään. Ainakin sai pelin auki
Vuoden -90 hopeinen Caravelle Syncro. Mittarissa vajaa 150tkm. Wasseripeli. Etu- ja takalukot. Rekisteröity kolmelle.
Oberilla ehostusta muutaman pienen ruostekohdan kanssa (kiitos Mikko!) ja nyt ensimmäiset kilometrit takana, hyvältä tuntui viimein huristella tuolla!
Tarkoitus olisi käyttää tätä ihan kesät talvet, reissu- / seikkailuautona. Ensimmäisenä joutuu asentamaan stereot, sen jälkeen ei vielä tässä vaiheessa suurempia suunnitelmia... Saas nähdä miten etenee
Kyselen varmasti jossain vaiheessa tyhmiä, on nimittäin tähän asti tullut ajettua aina uudemmilla autoilla, joille ei voi mitään tehdä vaikka haluaisikin. Työkalut pysyvät kyllä kädessä, olen ollut edellisessä elämässä robottiasentajana, mutta auton tekniikka on vähän hakusessa. Kai senkin tekemällä kuitenkin oppii!
Kuvia ja mietteitä lisää tulevaisuudessa!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7673
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Tervwetuloa harrastajien omalle foorumille. Täällä saat kysellä ihan vapaasti, tyhmiä on ne kysymykset jotka jää kysymättä.
Moneen päivittäiseen ongelmaan löytyy täältä jo varmasti vastauskin, mutta jos et sitä löydä heti, kysymällä saat vastauksen veloituksetta
Siistikuntoinen syncro näyttää olevan. Oliko ehostukset pelkää maalipinnan fiksausta vai pitikö peltiäkin vaihtaa?
Moneen päivittäiseen ongelmaan löytyy täältä jo varmasti vastauskin, mutta jos et sitä löydä heti, kysymällä saat vastauksen veloituksetta
Siistikuntoinen syncro näyttää olevan. Oliko ehostukset pelkää maalipinnan fiksausta vai pitikö peltiäkin vaihtaa?
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Tervetuloa! Siistin näköinen Syncro, hyvä siitä tulee
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Tervetuloa ja onnea matkaan, varsin hienon näköinen syncro.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Siistin ja pilaamattoman näköinen tölkki!
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Hieno auto!
Nämä on hienoja myös (varsinkin) alkuperäisinä!
Mike
Nämä on hienoja myös (varsinkin) alkuperäisinä!
Mike
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Onkos vinkkejä missä pääsisi pk-seudulla sen verran "pukille", että pääsisi vaihtamaan taakse uudet jarrukengät? Osat jo on, muttei viitsisi tuossa tienvarressa alkaa perustunkilla vaihtamaan, kun saa vaan yhden pyörän ilmaan kerrallaan. Varmaan on jarrujen säätökin siten melko hankalaa. Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Helposti se meni tuossa pihallakin jarrujen putsaus ja säätö, yksi pyörä kerrallaan.hivs kirjoitti:Onkos vinkkejä missä pääsisi pk-seudulla sen verran "pukille", että pääsisi vaihtamaan taakse uudet jarrukengät? Osat jo on, muttei viitsisi tuossa tienvarressa alkaa perustunkilla vaihtamaan, kun saa vaan yhden pyörän ilmaan kerrallaan. Varmaan on jarrujen säätökin siten melko hankalaa. Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Okei, no pitänee uskaltautua kokeilemaan!
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Tässä tämmöinen aurinlaskunratsastaja kännykkäkuva yhdeltä iltalenkiltä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7673
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Pyörä kerrallaan ilmaan. Jos ei rumpu meinaa irrota, niin takakautta säädön löysääminen, eli kenkien ruuvaaminen sen verran sisään että rumpu tulee ulos. Rumpuun on melko todennäisesti jäänyt pieni kaulus sisäreunaan, jonka saa helposti pois esim rälläkällä. Kaulus kun on poissa, niin kengät voi säätää melkein oikeaan kireyteen ennen rummun takaisin laittoa.hivs kirjoitti:Onkos vinkkejä missä pääsisi pk-seudulla sen verran "pukille", että pääsisi vaihtamaan taakse uudet jarrukengät? Osat jo on, muttei viitsisi tuossa tienvarressa alkaa perustunkilla vaihtamaan, kun saa vaan yhden pyörän ilmaan kerrallaan. Varmaan on jarrujen säätökin siten melko hankalaa. Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Onnittelut! Olin itsekkin kiinnostunut samasta autosta mut tyssäs ,kun oli jakkaroita liian vähän.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Nyt ois paikallaan sitten "viihdeakku" ja päävirtakytkin. Seuraavaksi sitten pitäis ruuvailla sulakerasia paikalleen ja siihen kiinni jos jonkinmoista sisävaloa ja invertteriä... Ennen sitä ehkä imurointi?
Onko kenelläkään mitään invertterisuosituksia? Mulla on kokemuksia kahdesta, jotka on molemmat levinneet ensimmäisen kuukauden aikana...
Onko kenelläkään mitään invertterisuosituksia? Mulla on kokemuksia kahdesta, jotka on molemmat levinneet ensimmäisen kuukauden aikana...
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Joku Motonetistä ostettu 1000W hinnat alkaen invertteri on ollut nyt kuutisen vuotta tuossa T4 ja vielä toimii, aika satunnaista on käyttö ollut.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Itseäkin alkoi kiinnostamaan tuollainen "viihdeakku"-viritys. Mikäs tuo sininen mötikkä on? Minne kytkit viihdeakun maan?
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Sininen mötikkä on akun erotin. http://www.victronenergy.com/battery-is ... isolators/
Se katkaisee yhteyden akkujen väliltä jos viihdeakun jännitetaso laskee tietyn rajan alle.
Viihdeakun maa on kytketty tuonne kotelon seinään samalla tavalla, kuin tuon starttiakunkin.
Se katkaisee yhteyden akkujen väliltä jos viihdeakun jännitetaso laskee tietyn rajan alle.
Viihdeakun maa on kytketty tuonne kotelon seinään samalla tavalla, kuin tuon starttiakunkin.
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Siellä akkukotelon pohjalla on varmaan se alkuperäinenkin maadoituspultti, tai ainakin sellaiseksi olen sen tulkinnut ja siihen kiinnitin oman akun maan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Mulla ei ollut siellä sitä alkuperäistä maadoituspulttia, niin ruuvasin sen vaan tuonne kotelon seinässä valmiina olevaan reikään. Toki hioin siitä vähän maaleja ensin ympäriltä pois.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2612
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Mistä hommasit tuon erotinreleen ja mitähän mahtoi maksaa? Komea setuppi muuten! Voi olla, että lainaan tuon päävirtakatkaisijan sijoitustahivs kirjoitti:Sininen mötikkä on akun erotin. http://www.victronenergy.com/battery-is ... isolators/
Se katkaisee yhteyden akkujen väliltä jos viihdeakun jännitetaso laskee tietyn rajan alle.
Viihdeakun maa on kytketty tuonne kotelon seinään samalla tavalla, kuin tuon starttiakunkin.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Tää etualalla on vissiin pääakku? Ja hupiakkukytkennöille riittää siis toi erotin rele johon molemmat liitetään ja sitten homma toimii?hivs kirjoitti:Nyt ois paikallaan sitten "viihdeakku" ja päävirtakytkin. Seuraavaksi sitten pitäis ruuvailla sulakerasia paikalleen ja siihen kiinni jos jonkinmoista sisävaloa ja invertteriä... Ennen sitä ehkä imurointi?
Onko kenelläkään mitään invertterisuosituksia? Mulla on kokemuksia kahdesta, jotka on molemmat levinneet ensimmäisen kuukauden aikana...
Olen meinaan miettinyt sellaista kannettava-hupiakku-systeemiä, kun sattuu akku olemaan auton perässä eikä siellä helpolla ole toiselle akulle tilaa. Että laittais tuon erottimen sitten johonkin sinne ja reissulle lähtiessä nostaisi hupiakun (johonkin kantokahvalliseen laatikkoon sijoitettuna, laatikon kyljessä sitten kytkettynä erilaisia pistokkeita esim. 12V ja USB hupilaitteita varten) konttiin ja liittäisi johdot valmiina oleviin liittimiin ja homma toimisi, akku latautuisi. Reissun jälkeen sitten voi nostaa akun pois kyydistä, kun ei sitä kuitenkaan jatkuvassa käytössä tarvitse.