Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
sdracing
AktiVWisti
Viestit: 180
Liittynyt: 26.04.2014 21:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja sdracing »

On kyllä niin siisti kuntoinen että tuohon ei tohtis muutoksia ruveta tekemään :) siis korotus, rengastus etc. Onko tässä konetilassa akkua ollenkaan?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja TT| »

sdracing kirjoitti:On kyllä niin siisti kuntoinen että tuohon ei tohtis muutoksia ruveta tekemään :) siis korotus, rengastus etc. Onko tässä konetilassa akkua ollenkaan?
Bensakoneisissa akku(akut) on edessä, ainoastaan dieselissä konehuoneessa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Joo tuo tuossa etualalla, vänkärin penkin alla, on starttiakku. Viihdeakku on kuskin penkin alla.

Ostin palikat Akkupalvelu Häkkiseltä. Hyvää palvelua. Tuo erotinrele maksoi muistaakseni jotain 60e luokkaa. Noita saa varmaan Biltemasta halvemmallakin, mutta on vähän huonoja kokemuksia noista halvimman luokan sähkövempeleistä, niin ajattelin ostaa kerralla kunnollisen :)

sdracing: olen itsekin vähän punninnut, että mitä muutoksia tähän viitsii tehdä ulkonäön puolesta, kun tavallaan tykkään kovasti tuosta alkuperäislookista peltikapseleineen. Toisaalta taas houkuttelis tehdä tästä tämän tyylinen "selviytymisauto" http://www.vanagonhacks.com/wp-content/ ... -14-sm.jpg

Käyköhän tässä sitten lopulta niin, että pitää ostaa se toinenkin tölkki :D
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Yritin jossain vaiheessa myös metsästää josko näitä olisi saanut eurooppa-versiona. Olisi ihan siisti paketti autoon. Tuo aurinkopaneeli on hyvä optio, muttei ole pakko ottaa heti käytöön. Ei vaan tuntunut löytyvän mitään järkevää versiota, niin päädyin sitten vaan tuohon toiseen akkuun.

http://www.goalzero.com/p/165/Goal-Zero ... -Generator
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
sdracing
AktiVWisti
Viestit: 180
Liittynyt: 26.04.2014 21:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja sdracing »

Osta toinen :D joku vähän rujompi millä tohtii metsässäkin käydä :)
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

sdracing kirjoitti:On kyllä niin siisti kuntoinen että tuohon ei tohtis muutoksia ruveta tekemään :) siis korotus, rengastus etc.
Helposti tohtii, joku 235.75.15" rengastus ja korotus niin on ihan hyvä citymaasturi ja ei tarvii silpoa mitään sen kummemmin 8-)
sdracing kirjoitti:Osta toinen :D joku vähän rujompi millä tohtii metsässäkin käydä :)
Meidän safareilla on käynyt todella hieno kuntoisia melko orkkis tölkkejä ja yhtä hienoina ne on tulleet takaisinkin. Lentsu sun Hirvensalmen kolhuja ei lasketa koska patrölli heput oli ajattamassa sua :D
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Mistäs olette ostaneet noita mustia vilkkuja tölkkeihinne? Tämmöisen löysin, mutta saako muualta? http://vw-winkler.de/Blinker-schwarz
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Minä tilasin Just Kampersilta joskus viime lokakuussa. Maksoi postikuluineen 54€.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

hivs kirjoitti:Käyköhän tässä sitten lopulta niin, että pitää ostaa se toinenkin tölkki :D
Taisin varoittaa asiasta ;) Noi on laumasieluja :lol:
hivs kirjoitti:Mistäs olette ostaneet noita mustia vilkkuja tölkkeihinne? Tämmöisen löysin, mutta saako muualta? http://vw-winkler.de/Blinker-schwarz
Kts ebay, sieltä löytyy kohtuu helposti ehostusosaa. Tosin usein myyjänä joku keski-eurooppalainen postimyyntiliike, siis näitä VW-osakauppiaita joilta voi tietty tilata vaikka suoraankin.
VW:n varaosanro helpottaa osien etsimistä, eli esim vagcat:com:sta ensin nro ja se sitten vaan googlehakuun, niin alkaa tavaraa löytymään.
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

Tänään päätin tummentaa tölkistä takaikkunat. Pelkäsin pahinta, mutta olikin yllättävän kivuton operaatio. Ihan siisti tuli, mutta yhteen kalvoon tietysti lensi joku hyttynen sinne väliin just kun olin sitä kiinnittämässä... Mutta ehkä siitä tulee sitten joku Jurassic Park tyyppinen löytö joskus tulevaisuudessa :D

Kuva

Laitoin myös sisäpaneelien taakse ääni/lämpöeristettä.

Kuva

Aikaisemmin askartelin myös tuon karttapöytätason paikalleen.

Kuva

Eilen yritin myös vaihtaa jarrukengät taakse, mutta ensimmäinen rumpu oli niin pirun tiukassa kiinni, ettei tunnin paukuttelu ja heiluttelu näyttänyt auttavan mitään, niin päätin jättää urakan sillä erää siihen. Pitää yrittää toisella kertaa uudestaan...
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ruuvasitko kenkiä yhtään sisäänpäin ennen rummun irrotusyritystä?
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

ATsnok kirjoitti:Ruuvasitko kenkiä yhtään sisäänpäin ennen rummun irrotusyritystä?
Ruuvasin joo, se rumpu oli selvästi jumissa siitä akselista, eli osoittanut mitään elonmerkkejä. Suihkutin sinne akselin ja rummun väliin nyt crc:tä ja pitää joku päivä kokeilla onko se vaikuttanut mitenkään.
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
sdracing
AktiVWisti
Viestit: 180
Liittynyt: 26.04.2014 21:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja sdracing »

Ei voi kun ihailla, tosi siisti yksilö. Mistä toi kartta taso on?
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

hivs kirjoitti:
ATsnok kirjoitti:Ruuvasitko kenkiä yhtään sisäänpäin ennen rummun irrotusyritystä?

Ruuvasin joo, se rumpu oli selvästi jumissa siitä akselista, eli osoittanut mitään elonmerkkejä. Suihkutin sinne akselin ja rummun väliin nyt crc:tä ja pitää joku päivä kokeilla onko se vaikuttanut mitenkään.


Toistaiseksi kaikki rummut on lähtenyt irti, kun on vasaralla naputellut siihen rummun keskireiän lähelle. Anna öljyn imeytyä, jos vaikka menisi sinne väliin joltain kohtaa edes ja paukuttele.
Kyllä se sieltä irti lähtee!!!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Yksi rumpu vaati että kaksissa miehin naputeltiin pikku lekoilla yhtä aikaa reunaan. Hetken hakkaamisen jälkeen se sitten vaan irtosi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Minun piti kokeilla varaosa-autosta, että lähtee rummut irti. Sen jälkeen rälläkällä toisesta rummusta ensin pala irti ja sen jälkeen lähti loputkin. Toiselta puolelta piti rälläköidä koko kehä irti ja sen jälkeen taltalla pääsi lyömään loppukiekan navasta irti. Vaikutti, että ei hetkeen ollut rumpuja irroiteltu. Ensimmäisen rummun irroitettua, muistin, että minullahan on ollut viisi vuotta yhdet rummut joutilaana autotallin nurkassa :oops:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Liian pieni LEKA :lol:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Voiman edessä lopulta nöyrtyy jarrurumpukin :D
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

hivs kirjoitti:
ATsnok kirjoitti:Ruuvasitko kenkiä yhtään sisäänpäin ennen rummun irrotusyritystä?
Ruuvasin joo, se rumpu oli selvästi jumissa siitä akselista, eli osoittanut mitään elonmerkkejä. Suihkutin sinne akselin ja rummun väliin nyt crc:tä ja pitää joku päivä kokeilla onko se vaikuttanut mitenkään.

Eihän se ollut edes kovaa kiinni, vaati vain VW erikoistyökalun 8-)
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"

Viesti Kirjoittaja hivs »

ATsnok kirjoitti:
Eihän se ollut edes kovaa kiinni, vaati vain VW erikoistyökalun 8-)
Joo, joutuu ostamaan erikoistyökaluja itsellekin :) VW erikoistyökalut taitaa tunnistaa siitä, että ne mitataan kiloissa, eikä millimetreissä ;)

Tosiaan, ATsnok tarkisti ystävällisesti takajarrut mun tölkistä, kun sieltä kuului epäilyttävää rahinaa. Kengät olivat kuitenkin kunnossa, piti vain putsata... Jarrusylinterit kuitenkin vuotivat hiukan molemmin puolin, niin pitää ne vaihtaa kunhan on hyvää aikaa. Kiitoksia vielä, nyt uskaltaa lähteä pohjoiseen :)

Ilmalan kohdalla tuli muuten vastaan Tuire, jonka kanssa moikkailtiinkin! Huomasin sen vasta juuri kohdalla, mutta eiköhän heilutukset kuitenkin menneet perille.
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Vastaa Viestiin