caravelle -90

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja TT| »

Niin tulee, varmaankin helpompi kuormata ja sovitella kuljetusvälineisiin. Itselle tuli kans renkaat 2 nipuissa ja peräkkäisinä päivinä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Minäkin onneton menin tuolta tilaamaan, ennen kuin luin tämän ketjun. :?
Minun osalta ongelmaksi muodostui jotta mainostettu asennusliike johon tietysti vielä rohkeasti tilasin kumit niin ei tee ollenkaan kumi töitä, ei ole ollenkaan edes laitteita ja heillä ei ole mitään sopimusta ko 1001renkaat firman kanssa. Vaikuttivat hieman ärtyneiltä kun menin tietysti vasta tialuksen jälkeen katsomaan jotta mikäs paikka tämä on. Luonnollisestikaan 3h tilauksen jättämisen jälkeen ei enää toimitusosoitetta voinut muuttaa koska kumit olivat jo lähteneet :o mutta nopeasti ja asillisesti vastailivat heti esittämiini kysymyksiin Saksasta... No, nyt menevät sinne autoliikkeeseen, pitänee ottaa kossupullo tms matkaan ja koittaa lepytellä ukkoa (yhden miehen firma) ja koittaa saada kumit ulos sieltä kunhan saapuvat. :twisted: :twisted:
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja Junka »

Eilen tuli vietyä aluvanteet puhallettavaks vehniälle. Alkuviikosta jos sitten sais pulverit pintaan. Valkoseen sävyyn päädyin, kun kävin maalarilta kyselemässä vaihtoehtoja. Jostain pitäis keksiä uudet muoviset keskilätkät noihin compoihin :? Päässy haurastumaan ja irrottaessa peni palasiks. Joutuu grabbereitakin säästelemään sen aikaa jotta saa auton korotettua. Ei nuo muuten mahdu pyörimään..
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja Junka »

Tänään tuli viestiä maalarilta että ois vanteet maalissa. Aamulla renkaat matkaan ja töiden jälkeen käväsen rengasliikkessä. Trailmasterin alustasetti lähti just tilaukseen. 40mm tolla luvataan korotusta, eli yläpallo spacerit taitaa vaatia tuo kombo :? Ei malta oottaa, että pääsee möyrimään :twisted:
Madalletulla syncrolla kun tuntuu olevan jatkuvasti jumissa :D Pohjapanssari kolahtelee kiviin jatkuvasti.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja TT| »

kyllä ne spacerit hyvä olis olla, mistä tilasit setin ja otitko niiden jousetkin?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja Junka »

4wheelPartsilta tilasin valmiin sarjan. Renkaatkin oottelee jo valmiina autossa. Yllättävän pulleat nuo grabberit kyljistä :? Täytyy pahemmissa kivikoissa varoo jottei repiä.
CAM00024.jpg
Tuolla montuilla ajellessa paljastu lisää puutteita auton varustelussa..
Karjapuskuri tahtoo kauhoa maaperää kyytiin :lol: varsinkin noin matalana.
CAM00013.jpg
Työvaloja täytyy ripotella ympäri autoo. Joskus hankin sellaset matalat led-päivävalot, jota vois kokeilla pakkivaloiks. Takapuskurin putkien välissä olis sopivan suojaisa paikka. Lapiokin tuli hankittua :D jämäkkää laatua alle 8eurolla..
CAM00019.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tuo on selkeästi citymaasturiin tarkoitettu karjapuskuri, asfaltin ulkopuolella siitä on vain haittaa. Yksi vaihtoehto on katkaista se puskurin alareunan tasolta, tehdä kiinnitys esim puskuriin ja sen takana olevaan palkkiin sekä tukea karjapuskuri yläpäästä koriin.

Kuva

Kalsingin siniseen rakensin puskurin tuosta punasesta Syncrosta ylijääneen alaosan päälle.
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja Junka »

Näytän sille joku päivä vähän katkasulaikkaa :) Tai jos laittaiskin kottikärryn renkaita pari kappaletta tuohon alarautaan :D olis vastaanottamassa esim laskuissa :lol:
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja Junka »

Joulupukki toi pari pakettia 8-)
CAM00035.jpg
CAM00037.jpg
paketissa oli tollasia alumiini renkuloita 3 ja 6 milliset kiekot, jotka voi laittaa jousilautasen alle. Kai jotain säätöprikkoja :?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja vville »

Junka kirjoitti:Joulupukki toi pari pakettia 8-)
CAM00035.jpg
CAM00037.jpg
paketissa oli tollasia alumiini renkuloita 3 ja 6 milliset kiekot, jotka voi laittaa jousilautasen alle. Kai jotain säätöprikkoja :?
Aijai, hyvältä näyttää. :) Käyttökokemuksia odotellaan.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja Junka »

Ainut puute tossa paketissa on, että etuiskareiden yläkiinnitykseen kuuluvia prikkoja ja kumeja ei tullu mukana. Mutta nehän saa vanhoista iskareista.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja Junka »

Alustaa on nyt testailtu muutama päivä ja ihan mukavalta vaikuttaa meno. Ei voi oikeen vertailla entiseen, kun vaihtu renkaatkin samalla ja vakaaja lähti kans pois. On aivan erilainen ajaa. Vähän tuntuu keula kovalta ja pompottavan aika herkästi pikku töyssyistä. Johtuuko kenties yläpallo spacerin puutteesta. Joku siellä etupäässä välillä kolisee, kun vaan tietäis mikä. Tukivarsi hipoo tosi läheltä jousta.
Torstaina tuli vedettyä auto niin syvälle savikkoon, että ei se lähteny kun raktorilla seuraavana aamuna. :oops: kolme tunti kaivettua ennenkun tajus luovuttaa :)
Tänään montuilla ajellessa oikeen ihmettelin, että ompas pitoja kun ei mihkään jääny kiinni. Oon kyllä tyytyväinen. Tehojahan tuo vaatii pirusti lissää!
CAM00039.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja Joker »

voisitko mitata navasta kaareen matkan niin näkisi miten korkealla seisoo? Laitoitko noita prikkoja väliin?
lentsu
AktiVWisti
Viestit: 369
Liittynyt: 29.04.2012 09:19

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja lentsu »

Junka kirjoitti: Vähän tuntuu keula kovalta ja pompottavan aika herkästi pikku töyssyistä. Johtuuko kenties yläpallo spacerin puutteesta. Joku siellä etupäässä välillä kolisee, kun vaan tietäis mikä. Tukivarsi hipoo tosi läheltä jousta.
mulla oli sama, yläpallon spaceri korjas sen.
todenäkösesti laitan multivanille kanssa trailmasterin iskarit. jousesta en vielä tiedä, caravelessa mulla kans korratusjousi edessä ja oli kans aika kova. maastossa on kyllä toiminut hyvin.
laitoitko kaikki prikkat edessä?
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja Junka »

Laitoin eteen kaikki prikat. Takana kaaresta napaan on 53cm ja edessä 50cm. 122cm ovenkahvaan.
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja Junka »

Viikon verran on kuulunu tölkin peräpäästä melko kovaa jurnuutusta. :| Oon yrittäny tutkia mistä tuo ääni tulee, ja vaikuttaa että ois kuskin puolen pyöränlaakeri entinen. Työmaalla nostin trukilla auton perän iilmaan ja tuli kardaanikin irrotettua testimielessä. Vika ei ollu siinä. Molemmissa takapyörissä tuntuu järkyttävä välys, vaikka kesällä laakerit vaihdokin :(
Laitoin vielä lukitteella. Muistan vielä että yks laakeri oli niin tiukka että joutu pakkasessa käyttää,että sai sen kutistumaan vähän. Vasemmalle jyrkemmin kääntäessä ääni vaimenee, eli kun paino renkaalla kevenee.. Oisko kenties päässy kuraa laakeriin, kun auto kerran yön seiso mudassa :) Tilasin skruvatilta laakerit ja sen väliholkin. Tässä laakereita ootellessa jännittääkin nuo työmatkat :) Voipi olla joku päivä tölkki tien poskessa Muuramen ja Vaajakosken välillä.

Piti yhden sankarin viikko sitten tulla takavetotölkkiä kattomaan, mutta tais tulla järkiinsä :) Täytyy laittaa vielä kilpiin jos menis paremmin kaupaks..
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja Junka »

Laakerit sain vaihdettua ja äänikin vaimeni takapäästä. Apparin puolen sisälaakeri jumitti ja ulomman laakerin koolissa oli pitkittäisiä halkeemia :shock:
Laakeripesistä poistin pinnasta ruosteet ja tein happokäsittelyn. Maalit pintaan ja uudet holkit ja laakerit lukitteella. Mutta.. ulommat laakerit tuntu jo uutena jotenkin väljiltä :x No ei auttanu kun kasaan ja testaamaan. Kuskin puolella on vieläkin pien välys.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja TT| »

Pieni välys kuuluu melkein asiaan, eikä haittaa jos ei ala suurenemaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja Junka »

Eilen liikenteessä sammutin syncron liikennevaloihin. :D No ei siinä mitään ihmeellistä, mutta kun aloin ykköstä sovitella uudestaan päälle niin tuntu vaihdekeppi jotenkin oudolta. Kolmonen jäi päälle eikä saanu muita vaihteita kytkettyä. Matkalla kotiin kirosin että on tämäkin ollu hyvä hankinta kun aina leviää jotain :)
Tänään viitsin vasta kömpiä auton alle tutkiskelemaan. Vaihteensiirtotangon päässä oleva piippu oli löysällä. Eli putkisokka oli pudonnu, ja piippu oli päässy liikkumaan vapaasti. Eikun irti, ja läpipultilla kiinni. Paskasti kun asentaa, saa olla remontinkorjuussa :oops:
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: caravelle -90

Viesti Kirjoittaja Junka »

Tänään tuli postissa 3kpl Puuilon 54wattista työvaloa. Suunnittelin noita laitettavaks katon rajaan siihen "räystääseen". Ei kyllä mielellään kattoon viittis reikiä porailla. hyvä valoteho noissa on, eikä ollu kalliit. Leveämpi kuvio sais olla. On kai vielä yks hankittava, että saa joka kulmaan valot. Mistähän kannattais vetää johdot tuonne katolle? Sulakerasia tulee apparin penkin taakse ja releet meinasin jättää pois. Katkasijat kun kestää 20A
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Vastaa Viestiin