Mene torstaina, kun aukee uus konttoriAT5nok kirjoitti:Rikkinäinen vesiletku vaihdettu, öljyt ja suodatin vaihdettu, pesty ja tarkastettu valot.
Peruutusvalot taas pimeänä, piuha varmaan jostain irti. Pitää se muistaa fiksailla kuntoon, jos vaikka tiistaina kävisi leimasedän juttusilla.
VW Transporter 1.6 TD 1988 - "Type"
Re: VW Transporter 1.6 TD 1988 - "Type"
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter 1.6 TD 1988 - "Type"
Torstaina aukeava GT Katsastus ei oikein soivi sijainnilleen, auto kun on Kanta-Hämeessä sijoitusperheessä.TT| kirjoitti:Mene torstaina, kun aukee uus konttoriAT5nok kirjoitti:Rikkinäinen vesiletku vaihdettu, öljyt ja suodatin vaihdettu, pesty ja tarkastettu valot.
Peruutusvalot taas pimeänä, piuha varmaan jostain irti. Pitää se muistaa fiksailla kuntoon, jos vaikka tiistaina kävisi leimasedän juttusilla.
Peruutusvalon virtajohdossa taas sama vika kuin 2v sitten, huono kontakti konehuoneessa olevalla sulakerasialla
Ehkä tuo lisäkaukovaloumpio oli jo aika vaihtaa.
Edellisessä katsastuksessa siitä huomautettiin suullisesti, kun väitin ettei uusia saa enää Suomesta, niin jätti kirjaamatta katsastustodistuksen vikalistaan
Katsastus Hml / Tiiriön K1:llä.
Vaihteeksi puhdas "vikalista"
Muutaman huollettavan kohdan inssi löysi ja niistä kertoi suullisesti, mutta K1 mainostaakin että heillä on puhuvia katsastusmiehiä.
Hyvin tuntui tietävän alustasta kohdat, joista Tölkit on useimmin rikki.
Suosittelen asemaa, jos joku on Hml suunnalla katsastuspaikkaa vailla. Dieselin katsastus 54 € pakokaasupäästömittauksen kanssa (Nettivaraus + AL alennus)
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter 1.6 TD 1988 - "Type"
Neljä vuotta seisomista ei tee autolle varmasti hyvää.
2017 käytin leimalla ja ajoin takaisin sijaiskotiin, jossa autolle ei ollut tarvetta sinä kesänä.
2019 laitoin käyntiin ja annoin käydä lämpimäksi.
Kuukausi sitten vaihdoin akun, kun edellinen oli tyhjä parin talven jäljiltä eikä ottanut enää virtaa vastaan.
Kone laakista käyntiin ja lyhyt siirto pihalla asennuspaikkaan, jossa jako- ja apulaitehihnojen sekä öljyn vaihto.
Piti lähteä leimalle, mutta eipä lähtenyt käyntiin, startti ei pyörinyt. Solenoidin purku ja putsaus ei auttanut.
Parin viikon kuluttua varastartin kanssa sama homma, jolloin tuli mieleen tarkastaa moottorin maajohto. Se irti ja liitosten rapsuttelua, pultti kireelle ja taas käy.
Tänään oli sitten aika leimalle, no ei taaskaan kuulunut kuin NAX. Nyt syy löytyi akun PLUS-navasta.
Kaikki muu oli edelleen kunnossa, mutta jarrujen ero oli lähes tuplaantunut. Olisi pitänyt kurkata edellinen katsastustodistus ja käyttää jarru auki.
Jospa seuraavalla käynnillä tulisi sitten leima jolla saa ajaa ensi kesäkuun ainakin vielä
K-arvo:
2015 0,0 (muistan kun jalalla tukkivat putken pään ja halusivat nähdä mistä savu tulee )
2017 1,5
2021 0,12
Takajarruissa oli pieni ero vasemman hyväksi jo näköjään 2015, jonka jälkeen vasen napa oli auki laakerin vaihdon takia.
2017 käytin leimalla ja ajoin takaisin sijaiskotiin, jossa autolle ei ollut tarvetta sinä kesänä.
2019 laitoin käyntiin ja annoin käydä lämpimäksi.
Kuukausi sitten vaihdoin akun, kun edellinen oli tyhjä parin talven jäljiltä eikä ottanut enää virtaa vastaan.
Kone laakista käyntiin ja lyhyt siirto pihalla asennuspaikkaan, jossa jako- ja apulaitehihnojen sekä öljyn vaihto.
Piti lähteä leimalle, mutta eipä lähtenyt käyntiin, startti ei pyörinyt. Solenoidin purku ja putsaus ei auttanut.
Parin viikon kuluttua varastartin kanssa sama homma, jolloin tuli mieleen tarkastaa moottorin maajohto. Se irti ja liitosten rapsuttelua, pultti kireelle ja taas käy.
Tänään oli sitten aika leimalle, no ei taaskaan kuulunut kuin NAX. Nyt syy löytyi akun PLUS-navasta.
Kaikki muu oli edelleen kunnossa, mutta jarrujen ero oli lähes tuplaantunut. Olisi pitänyt kurkata edellinen katsastustodistus ja käyttää jarru auki.
Jospa seuraavalla käynnillä tulisi sitten leima jolla saa ajaa ensi kesäkuun ainakin vielä
K-arvo:
2015 0,0 (muistan kun jalalla tukkivat putken pään ja halusivat nähdä mistä savu tulee )
2017 1,5
2021 0,12
Takajarruissa oli pieni ero vasemman hyväksi jo näköjään 2015, jonka jälkeen vasen napa oli auki laakerin vaihdon takia.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter 1.6 TD 1988 - "Type"
Tulihan se leima tähänkin.
Vähän pelästytti katsastustodistus:
Taakse menisi aika reilusti painetta enemmän, jos toi pitäisi paikkansa. Leimasetä arpoi jostain noi etuakselin tulokset.
Onneksi asiaa "Gurun" kanssa pähkittyäni, hoksasin katsoa aikaisempaa HYLÄTTY lappua ja siitä oikeat arvot etuakselille.
Vähän pelästytti katsastustodistus:
Taakse menisi aika reilusti painetta enemmän, jos toi pitäisi paikkansa. Leimasetä arpoi jostain noi etuakselin tulokset.
Onneksi asiaa "Gurun" kanssa pähkittyäni, hoksasin katsoa aikaisempaa HYLÄTTY lappua ja siitä oikeat arvot etuakselille.