VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekti

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tänään suoritettu pienimuotoinen koeajo, jota oli todistamassa muutama foorumilainenkin.


Sitä ennen asentelin ProjekZwo sumaripohjat ja Oettingerin LLK-satsin puuttuvat osat, tosin kiertovesipumppu ei jaksanut pyöriä hiilivaurion takia.
Onneksi pumppuja löytyy omasta varastosta.
2.jpg
1.jpg

Osaako joku nesteensiirtotekniikasta hyvin perillä oleva kertoa, kannattaako laittaa toinen pumppu sarjaan?

JX-peruja oleva kiertovesipumppu on kohtuu turha keksintä TDI:n kanssa, joten sen voisi valjastaa hyötykäyttöön.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tänään "tupakkalasillisen" kuskin oven vaihto (vuosi sitten purkamastani CL:stä, samanlainen apparin ovena), peilien asennus, auton sisäsiivousta = pari muovikassillista Erkin hanskoja, rikkinäinen varapyörä ja muuta roinaa roskikseen sekä sähköjen läpikäyntiä, valot ja puhallin ym tuntuisi toimivan, niin kuin leimalla ainakin pitää.
Doka15-3.JPG
Etupenkit (GL kipparijakkarat) ja Westykoukku vielä paikalleen, jarrujen tarkastus sekä pikkasen sähköliimaa ainakin vasempaan takakulmaan, niin autoa voisi koittaa näyttää leimasedälle rekisteröinti- ja muutoskatsastukseen.

Osaako joku kertoa, että jos haluan auton alkuperäisen rekisteritunnuksen, niin pitääkö asiasta olla etukäteen yhteydessä konttorille?

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja Heebo »

ATsnok kirjoitti:Osaako joku kertoa, että jos haluan auton alkuperäisen rekisteritunnuksen, niin pitääkö asiasta olla etukäteen yhteydessä konttorille?
No eipä niillä varmaan ole mieluisia kilpiä siellä jemmassa ennenkuin ne tilataan... ja ko. tunnuksen pitää olla vapaana että ne saa etes tilattua.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
jusu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 26.08.2013 11:43
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja jusu »

Ainakin jokunen vuosi sitten noi vanhat tunnukset oli korvamerkittyjä kyseiselle autolle, eli ei vanhaa rekisteri numeroa annettu toiselle autolle ellei maksanut erkois kilven hintaa. Niin mulle konttorilla selvitettiin ku kuplaan hain alkuperäiset kilvet, jokunen viikko siinä meni kun tilattiin ja muistaakseni ei maksanut enempää kun kilvet hyllystä.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Juuri toissapäivänä kuuntelin konttorilla jonkun kyselemistä kilvistä olikohan setänsä vanhaan autoon. Konttorin täti sanoi, että jos löytyy dokumenttia, että kyseinen auto on ollut niillä kilvillä, voi ne saada, muuten pitää maksaa se 900€ "erikoiskilvistä".
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minulla on auton rekisteriote, jossa vanha tunnus mainittu mutta ei maailma siihen kaadu, jos sitä ei saa.
Kelpaa joku muukin ilman eu merkkiä
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja dmn »

DJSigma kirjoitti:Juuri toissapäivänä kuuntelin konttorilla jonkun kyselemistä kilvistä olikohan setänsä vanhaan autoon. Konttorin täti sanoi, että jos löytyy dokumenttia, että kyseinen auto on ollut niillä kilvillä, voi ne saada, muuten pitää maksaa se 900€ "erikoiskilvistä".
Mulla kyllä näkyi suoraan konttorin koneella juniksen vanhoja rekisterinumeroita, mut ihan alkuperäistä ei löytyny, jossa olis 3 kirjainta ja 2 numeroa, eikös ne sellasia ollut..
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eipä ole edellisen päivityksen jälkeen tapahtunut muuta, kuin kertynyt lunta lavalle.
Jospa pikkuhiljaa alkaisi tilailemaan peltiosia, niin pääsisi takakulmia kolvailemaan.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Alakulmapalat (12&13) löytyi helposti, mutta pala 16 ( 245813367) on kateissa. 150-299 € / kpl löytyy ebaysta varaosanrolla, mutta en ihan niin paljoa ajatellut maksaa

Kuva
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Alle satasen palasiakin löytyy:

VW-Classic parts
Werk34
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jukkapoika kirjoitti:Alle satasen palasiakin löytyy:

VW-Classic parts
Werk34
Kova on kilohinta tuolla pellin palasella :roll:


Löytyi uudenveroiset renkaat vanteilla, ehkä vähän "pienet" mutta riittäkööt aluksi
235-75R15 Malatesta.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Talven seisonnan jälkeen akun napa kiinni, avain virtalukkoon ja Tölkki käyntiin.
Kuva

Pellin kiillotuspäivä, pakkelin alta löytynyttä:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Oikea helma on ajettu ruttuun mutta eipä ollutkaan ruosteessa. Helman alaosasta löytyi kaksi pientä reikää.
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva

Jospa kohta saisi uutta peltiä ja jotain maalia pintaan. Saatan jättää auton "rupisen näköiseksi", jospa ei niin kiinnostaisi rosvoja...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eilen tuli taas pitkästä aikaa "dokattua", eli kone käyntiin ja pikkasen ajelua Ranchilla.
Jospa kolvaaja kohta ehtisi lätkiä uutta peltiä peräpään koloihin, niin voisi suunnittella ensimmäistä maalausta, ehkä jotain tällaista

Kuva
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tilapäisesti elinluovuttajana

Kuva
Laakista käyntiin ilman hehkutusta (ei kytketty)

Toivottavasti saan pian taas ajokuntoiseksi, osat on periaatteessa olemassa.
Kuva
Kuva

Stefa vuotanut, mutta osa tuotiin pikatoimituksena, niin sain samantien tiiviiksi
Kuva

"Tuunattu" etuperä tuli niin vauhdilla pois paikaltaan, että piti pyytää apuja huohotusputken irrotukseen.
Kuva

Painelaakerin ohjuri on ottanut jostain itseensä, joten se menee vaihtoon. Pitää penkoa Das Ranchin varaosavalokoimasta sopiva.
Kuva
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekt

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

AT5nok kirjoitti:
Painelaakerin ohjuri on ottanut jostain itseensä, joten se menee vaihtoon. Pitää penkoa Das Ranchin varaosavalokoimasta sopiva.
Kuva
Tuossa syy kytkimen irrottamattomuuteen. Ohjuriputki on pari milliä liian pitkä ja painaa levyn asetelmaan. Kytkin irrottaa vasta kun levy on kuluttanut tuon ohjurin pään sopivaksi.
Ilmankos kirskui aikanaan Simossa
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Vihdoinkin löytyi vaihdelaatikko, joten kunhan verstaan pihan maansiirtopuuhat on tehty, pääsen laittamaan lootan ja etuperän paikalleen...

Ehkä saan edes ajokuntoiseksi taas.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekti

Viesti Kirjoittaja TT| »

Pitäisikö pitää jotkut dokaamistalkoot?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Niistä talkoista on ollut puhetta. Tosin ensin pitää varmaan lapioida yksi oja yumpeen tai tilata nosturi ;)
Vastaa Viestiin