VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekti
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Ok. Jos lähden klo 15, niin ehtinen sinne klo 22:ksi
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
AHU alkaa olla valmis, enää puuttuu
- - ahdin ja ahtimen öljyputket
- kampikammion huohotusputki
- öljynsuodatin
- öljypohjan tiiviste
- kampiakselin stefan vaihto vauhtipyörän puolelle
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Nyt on ahdinkin tölkitetty. Pari pakopesän pulttia oli jumissa, mutta antautuivat kun tarpeeksi hakkasi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Ahdin istui pakosarjaan, mutta imuputkelle ei juuri jää tilaa ahtimen ja moottorin kannakkeen väliin.
Pitää Simosta luntata, kuinka sen saa sinne mahtumaan
Pitää Simosta luntata, kuinka sen saa sinne mahtumaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Eikö JX:n omalla "cobra"-putkella sovi...
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Miten tuo turbo näyttää olevan kallellaan, vai hämääkö kuva?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Ihan samaa katselin
En muista oliko oikeasti noin vinossa.
Se JX cobraputki sopii tulhon väärin päin, imuaukko suurempi kuin K14:ssa.
En muista oliko oikeasti noin vinossa.
Se JX cobraputki sopii tulhon väärin päin, imuaukko suurempi kuin K14:ssa.
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Jossain turbo voortissa (sierra?) on tullut vastaan samanlainen cobramutka mutta isompi...
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Kuukauden tauon jälkeen taas tämän projektin kimppuun. JX:n mutkaputki sopi Garrettiin väärinpäin, sisälle varmuuden vuoksi putkesta vahvike
Tarpeeksi kun lyhensi, niin sopi ahtimen ja moottorin kannakkeen väliin
Etuperä ja -vetoakselit irti, pesu ja nivelien puhdistus / uutta rasvaa. Etuperä menee mitä ilmeisimmin Simoon ja tähän 5,43 perällä oleva voimansiirto joko Simosta tai varastossa olevista varaosista.
Kaikki voimansiirron pultit olivat kuin uusia, elaksointi / mikälie passivointi tallella, ruosteesta ei tietoakaan.
Kummasti teiden suolattomuus säästää Pohjois-Suomessa olevia autoja.
Moottori on käytännössä valmis asennettavaksi, kunhan saan vautipyörän sorvarilta...
Tarpeeksi kun lyhensi, niin sopi ahtimen ja moottorin kannakkeen väliin
Etuperä ja -vetoakselit irti, pesu ja nivelien puhdistus / uutta rasvaa. Etuperä menee mitä ilmeisimmin Simoon ja tähän 5,43 perällä oleva voimansiirto joko Simosta tai varastossa olevista varaosista.
Kaikki voimansiirron pultit olivat kuin uusia, elaksointi / mikälie passivointi tallella, ruosteesta ei tietoakaan.
Kummasti teiden suolattomuus säästää Pohjois-Suomessa olevia autoja.
Moottori on käytännössä valmis asennettavaksi, kunhan saan vautipyörän sorvarilta...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Varaosavarastossa olisi ollut erilaisia ahtimen öljyputkia, mutta mikään ei oikein sopinut AHU:n vesihehkulämmityksen kanssa, joten käynti Hydromarkettissa, sieltä sai harrastajaystävälliseen hintaan teräspunosletku öljyputken tilalle ja paluuputken korvaajaksi 12 mm sisähalkaisijalla olevaa kumiletkua. Vastaavalla letkulla TT| ajeli kesän lomareissun.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Purin tänään joutessani Dokan etuvetarit ja puhdistuksen jälkeen toinen tulompi nivel ei meinannut mennä kasaan. Purin uudestaan ja tutkin tarkemmin. Häkin reunasta löytyi pieni 0,5mm x 0,5mm kolo, josta puuttui tavaraa. Putsatessa en huomannut muuta ja tuossa kolossakaan ei ollut mitään terävää reunaa.
Ensimmäisen kasaamisyrityksen jälkeen tarkemmin tutkittuani, näytti että siitä lähtee halkeama ja häkkiä väkisin "avaamalla" halkeaman sai auki.
Kannattaa näköjään olla tarkkana noiden nivelten kanssa, ennen kuin kasaa ja laittaa takaisin autoon. Tuokin olisi kohta hajonnut ja sama ruljanssi taas uudestaan.
No onneksi uusia niveliä saa esim ebaysta ja kaupastakin.
Pitääkö noiden Project Zwo sumareiden kanssa muokata alempaa maskia, vai sopiiko suoraan?
Ensimmäisen kasaamisyrityksen jälkeen tarkemmin tutkittuani, näytti että siitä lähtee halkeama ja häkkiä väkisin "avaamalla" halkeaman sai auki.
Kannattaa näköjään olla tarkkana noiden nivelten kanssa, ennen kuin kasaa ja laittaa takaisin autoon. Tuokin olisi kohta hajonnut ja sama ruljanssi taas uudestaan.
No onneksi uusia niveliä saa esim ebaysta ja kaupastakin.
Pitääkö noiden Project Zwo sumareiden kanssa muokata alempaa maskia, vai sopiiko suoraan?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Tämän laatikko, joka on menossa Simoon, oli tänään tutkittavana.
Lukkokon tanko ainakin menee sisään kevyesti ja tulee jousen voimalla ulos, joten voisi olettaa että toimii alipainekellollakkin, kunhan saan sen valmiiksi
Etolasta löytyi sopiva putkenpätkä. Vielä jotain liimaa tuohon ympärille, vaikka istuukin aika kovaa reiässä jo nyt.
Varastojen kätköissä pitäisi olla pari muutakin samalla tavalla hajonnutta, joten kohta noita on pari varallekkin
Lukkokon tanko ainakin menee sisään kevyesti ja tulee jousen voimalla ulos, joten voisi olettaa että toimii alipainekellollakkin, kunhan saan sen valmiiksi
Etolasta löytyi sopiva putkenpätkä. Vielä jotain liimaa tuohon ympärille, vaikka istuukin aika kovaa reiässä jo nyt.
Varastojen kätköissä pitäisi olla pari muutakin samalla tavalla hajonnutta, joten kohta noita on pari varallekkin
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Startti- / vauhtipyöräasia tuli ratkaistua sovitelaipalla, jolla TDI:n startti sopii sorvaamattoman TDI vauhtipyörän kanssa. Kimppatilauksella pysyi postikulutkin kurissa
Laatikosta ja etuperästä öljyt pois, kummassakin öljy oli yllättävän puhdasta, laatikon poistoropun magneetissa oli pikkasen tavaraa. Viscon sisällä oli kirkasta silikonilitkua, mutta laitan sinnekkin uutta ennen kuin laatikko ja etuperä siirtyvät Simoon.
Kytkimen työsylinteri löytyi edullisesti "lähikaupasta".
Laatikosta ja etuperästä öljyt pois, kummassakin öljy oli yllättävän puhdasta, laatikon poistoropun magneetissa oli pikkasen tavaraa. Viscon sisällä oli kirkasta silikonilitkua, mutta laitan sinnekkin uutta ennen kuin laatikko ja etuperä siirtyvät Simoon.
Kytkimen työsylinteri löytyi edullisesti "lähikaupasta".
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Reilun kuukauden tauon jälkeen ehdin taas Dokan kimppuun, lavalta kapelli ja vanerit pois, pohjan putsailua ja alta löytyi terve pelti, jossa on vain muutamia pieniä pintaruostekohtia.
Koneeseen sain öljyletkut kiinni
Imusarjaa olen miettinyt, laitanko tuon JX.n sarjan jossa on pienemmät kanavat kuin kannessa, vai AAZ tai TDI imusarjan
Dokan konehuoneessa on tarvittaessa tilaa siirtää ilmanputsaria ylöspäin, jolloin koneen kylkeen sopii varmaan muutkin kuin JX.n imusarja.
Koneeseen sain öljyletkut kiinni
Imusarjaa olen miettinyt, laitanko tuon JX.n sarjan jossa on pienemmät kanavat kuin kannessa, vai AAZ tai TDI imusarjan
Dokan konehuoneessa on tarvittaessa tilaa siirtää ilmanputsaria ylöspäin, jolloin koneen kylkeen sopii varmaan muutkin kuin JX.n imusarja.
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Minä laittaisin jonkun 1.9 sarjan siihen
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Eikö ne sitä SDI:n sarjaa kehu varsin virtaavaksi. Eli jos tilaa on niin semmonen tai sitten katkaistu LT/Volvo 6 syl. sarja.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
SDI sarja taitaa vaan olla muovia, joten kovin paljoa ei kuulemma kärsi ahtaa. LT/Volvo/Audi sarjoissa taas sama ongelma kannen aukkojen kanssa. Jos haluaa paremmin virtaavan, niin sitten tuo 1.9 PD:n sarja sopivaan suuntaan.Heebo kirjoitti:Eikö ne sitä SDI:n sarjaa kehu varsin virtaavaksi. Eli jos tilaa on niin semmonen tai sitten katkaistu LT/Volvo 6 syl. sarja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
1.9 PD:n imusarjaa ei nyt satu olemaan varastossa ja alumiinin hitsaus ei onnistu itseltä, joten jää se 2.4TD:n imusarjan modaaminenkin väliin. Jos alumiinihitsari löytyisi, nin tuota 1Z/AHU imusarjan kaulaa voisi vähän lyhentää.
Vaihtuu öljypohjakin tähän moottoriin, kun vapautui eräästä toisesta Tölkistä syncron öljypohja "yllättäen".
Vaihtuu öljypohjakin tähän moottoriin, kun vapautui eräästä toisesta Tölkistä syncron öljypohja "yllättäen".
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Tänään tuli vaihteeksi pyöriteltyä moottoria pukissa, piti vaihtaa öljypohjaksi Multivanin JX:stä vapautunut syncron öljypohja, mutta loppui motivaatio kesken, kun muistin kuinka paljon nykyisen ja lohkon välissä on liimaa.
Imusarjaksi vaihtui jostain varaosaaazizta yli jäänyt imusarja, mutta siinä mokomassa on tulpattavana EGR:n reikä "imukaulassa". Myöhemmin varastoja penkoessa tuli vastaan Simon vanhan aazin imusarja, jossa ei olekkaan "imukaulassa" EGR-aukkoa, joten kaula vaihtoon.
Yllättäen oli myös sisältä puhdas, toisin kuin noi EGR:llä pilattujen koneiden imusarjat.
Pakoputken laippaa sovitellessa tuli vastaan taas yksi ongelma, eipä sovikkaan Tölkin vakio putki tuohon Garretin T03:sen jatkoksi
Imusarjaksi vaihtui jostain varaosaaazizta yli jäänyt imusarja, mutta siinä mokomassa on tulpattavana EGR:n reikä "imukaulassa". Myöhemmin varastoja penkoessa tuli vastaan Simon vanhan aazin imusarja, jossa ei olekkaan "imukaulassa" EGR-aukkoa, joten kaula vaihtoon.
Yllättäen oli myös sisältä puhdas, toisin kuin noi EGR:llä pilattujen koneiden imusarjat.
Pakoputken laippaa sovitellessa tuli vastaan taas yksi ongelma, eipä sovikkaan Tölkin vakio putki tuohon Garretin T03:sen jatkoksi
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Rälläkkähommaksi menee pakoputken sovittelu, niin ovat muutkin kuulemma tehneet kyseisen ahtimen kanssa