VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekti

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ok. Jos lähden klo 15, niin ehtinen sinne klo 22:ksi :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kuva

AHU alkaa olla valmis, enää puuttuu
  • - ahdin ja ahtimen öljyputket
    - kampikammion huohotusputki
    - öljynsuodatin
    - öljypohjan tiiviste
    - kampiakselin stefan vaihto vauhtipyörän puolelle
Ulkopuoliseen tuunaukseen tuli hankittua aidot ProjektZWO sumarit, ei siis noita viimeaikoina markkinoille tulleita lasikuitu kopiota

Kuva
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Nyt on ahdinkin tölkitetty. Pari pakopesän pulttia oli jumissa, mutta antautuivat kun tarpeeksi hakkasi.
20140912_145356.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ahdin istui pakosarjaan, mutta imuputkelle ei juuri jää tilaa ahtimen ja moottorin kannakkeen väliin.
Pitää Simosta luntata, kuinka sen saa sinne mahtumaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Eikö JX:n omalla "cobra"-putkella sovi...
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja TT| »

Miten tuo turbo näyttää olevan kallellaan, vai hämääkö kuva?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ihan samaa katselin ;)
En muista oliko oikeasti noin vinossa.

Se JX cobraputki sopii tulhon väärin päin, imuaukko suurempi kuin K14:ssa.
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Jossain turbo voortissa (sierra?) on tullut vastaan samanlainen cobramutka mutta isompi...
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kuukauden tauon jälkeen taas tämän projektin kimppuun. JX:n mutkaputki sopi Garrettiin väärinpäin, sisälle varmuuden vuoksi putkesta vahvike

Kuva

Tarpeeksi kun lyhensi, niin sopi ahtimen ja moottorin kannakkeen väliin
Kuva

Etuperä ja -vetoakselit irti, pesu ja nivelien puhdistus / uutta rasvaa. Etuperä menee mitä ilmeisimmin Simoon ja tähän 5,43 perällä oleva voimansiirto joko Simosta tai varastossa olevista varaosista.

Kuva

Kaikki voimansiirron pultit olivat kuin uusia, elaksointi / mikälie passivointi tallella, ruosteesta ei tietoakaan.
Kummasti teiden suolattomuus säästää Pohjois-Suomessa olevia autoja.

Moottori on käytännössä valmis asennettavaksi, kunhan saan vautipyörän sorvarilta...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Varaosavarastossa olisi ollut erilaisia ahtimen öljyputkia, mutta mikään ei oikein sopinut AHU:n vesihehkulämmityksen kanssa, joten käynti Hydromarkettissa, sieltä sai harrastajaystävälliseen hintaan teräspunosletku öljyputken tilalle ja paluuputken korvaajaksi 12 mm sisähalkaisijalla olevaa kumiletkua. Vastaavalla letkulla TT| ajeli kesän lomareissun.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Purin tänään joutessani Dokan etuvetarit ja puhdistuksen jälkeen toinen tulompi nivel ei meinannut mennä kasaan. Purin uudestaan ja tutkin tarkemmin. Häkin reunasta löytyi pieni 0,5mm x 0,5mm kolo, josta puuttui tavaraa. Putsatessa en huomannut muuta ja tuossa kolossakaan ei ollut mitään terävää reunaa.
Ensimmäisen kasaamisyrityksen jälkeen tarkemmin tutkittuani, näytti että siitä lähtee halkeama ja häkkiä väkisin "avaamalla" halkeaman sai auki.
Kannattaa näköjään olla tarkkana noiden nivelten kanssa, ennen kuin kasaa ja laittaa takaisin autoon. Tuokin olisi kohta hajonnut ja sama ruljanssi taas uudestaan.
No onneksi uusia niveliä saa esim ebaysta ja kaupastakin.

Pitääkö noiden Project Zwo sumareiden kanssa muokata alempaa maskia, vai sopiiko suoraan?
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tämän laatikko, joka on menossa Simoon, oli tänään tutkittavana.

Lukkokon tanko ainakin menee sisään kevyesti ja tulee jousen voimalla ulos, joten voisi olettaa että toimii alipainekellollakkin, kunhan saan sen valmiiksi

Kuva

Etolasta löytyi sopiva putkenpätkä. Vielä jotain liimaa tuohon ympärille, vaikka istuukin aika kovaa reiässä jo nyt.

Varastojen kätköissä pitäisi olla pari muutakin samalla tavalla hajonnutta, joten kohta noita on pari varallekkin ;)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Startti- / vauhtipyöräasia tuli ratkaistua sovitelaipalla, jolla TDI:n startti sopii sorvaamattoman TDI vauhtipyörän kanssa. Kimppatilauksella pysyi postikulutkin kurissa ;)

Kuva Laatikosta ja etuperästä öljyt pois, kummassakin öljy oli yllättävän puhdasta, laatikon poistoropun magneetissa oli pikkasen tavaraa. Viscon sisällä oli kirkasta silikonilitkua, mutta laitan sinnekkin uutta ennen kuin laatikko ja etuperä siirtyvät Simoon.
Kytkimen työsylinteri löytyi edullisesti "lähikaupasta".
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Reilun kuukauden tauon jälkeen ehdin taas Dokan kimppuun, lavalta kapelli ja vanerit pois, pohjan putsailua ja alta löytyi terve pelti, jossa on vain muutamia pieniä pintaruostekohtia.
Kuva

Koneeseen sain öljyletkut kiinni
Kuva

Imusarjaa olen miettinyt, laitanko tuon JX.n sarjan jossa on pienemmät kanavat kuin kannessa, vai AAZ tai TDI imusarjan
Kuva
Kuva

Dokan konehuoneessa on tarvittaessa tilaa siirtää ilmanputsaria ylöspäin, jolloin koneen kylkeen sopii varmaan muutkin kuin JX.n imusarja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja TT| »

Minä laittaisin jonkun 1.9 sarjan siihen
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Eikö ne sitä SDI:n sarjaa kehu varsin virtaavaksi. Eli jos tilaa on niin semmonen tai sitten katkaistu LT/Volvo 6 syl. sarja.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja TT| »

Heebo kirjoitti:Eikö ne sitä SDI:n sarjaa kehu varsin virtaavaksi. Eli jos tilaa on niin semmonen tai sitten katkaistu LT/Volvo 6 syl. sarja.
SDI sarja taitaa vaan olla muovia, joten kovin paljoa ei kuulemma kärsi ahtaa. LT/Volvo/Audi sarjoissa taas sama ongelma kannen aukkojen kanssa. Jos haluaa paremmin virtaavan, niin sitten tuo 1.9 PD:n sarja sopivaan suuntaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

1.9 PD:n imusarjaa ei nyt satu olemaan varastossa ja alumiinin hitsaus ei onnistu itseltä, joten jää se 2.4TD:n imusarjan modaaminenkin väliin. Jos alumiinihitsari löytyisi, nin tuota 1Z/AHU imusarjan kaulaa voisi vähän lyhentää.

Vaihtuu öljypohjakin tähän moottoriin, kun vapautui eräästä toisesta Tölkistä syncron öljypohja "yllättäen".
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tänään tuli vaihteeksi pyöriteltyä moottoria pukissa, piti vaihtaa öljypohjaksi Multivanin JX:stä vapautunut syncron öljypohja, mutta loppui motivaatio kesken, kun muistin kuinka paljon nykyisen ja lohkon välissä on liimaa.

Imusarjaksi vaihtui jostain varaosaaazizta yli jäänyt imusarja, mutta siinä mokomassa on tulpattavana EGR:n reikä "imukaulassa". Myöhemmin varastoja penkoessa tuli vastaan Simon vanhan aazin imusarja, jossa ei olekkaan "imukaulassa" EGR-aukkoa, joten kaula vaihtoon.
Yllättäen oli myös sisältä puhdas, toisin kuin noi EGR:llä pilattujen koneiden imusarjat.

Pakoputken laippaa sovitellessa tuli vastaan taas yksi ongelma, eipä sovikkaan Tölkin vakio putki tuohon Garretin T03:sen jatkoksi
Kuva
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Rälläkkähommaksi menee pakoputken sovittelu, niin ovat muutkin kuulemma tehneet kyseisen ahtimen kanssa
Vastaa Viestiin