VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Meleko Mäkkaiveri! Mahtavaa jälkeä
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Ja Lentsun Westyn uudessa voimamoottorissa myöskin samanlainenT3Syncro kirjoitti:Jos oikein muistan, niin Das Ranchilla on yksi AAZ odottamassa tölkitystä ja taitaa TT|:n Pertissäkin olla tuollainen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Kaikenlaista on pikkuhiljaa tehty, tässä ajelun ohessa, kilometrejä Sinikka on niellyt jo about 3000, ja ihan kivasti tuntuu toimivan. Kaasuvaijerin kanssa on ollut vähän ongelmia, meinannut hirttää kiinni pari kertaa kun on ollut kuuma, mutta niistä on toistaiseksi selvitty erinäisten nippusidepatenttien avulla. Takaraivossa olevalla ostoslistalla on kuitenkin uusi vaijeri.
Uusi ja kiiltävä pistoke persuksiin, kun vanhassa oli yksi tappi irti, ja kansikin puuttui. Tuli samalla puhallettua jostain syystä piiloon maalattu koukun tyyppikilpi, joka ikävästi paljastui Kovilin 1500-kiloiseksi koukuksi. Toki en mitään raskasta korttini puolesta saisi vetääkään...
Takaata kuului välillä rahinaa, ja päätin tempaista jarrut auki, jospa vika olisi siellä. Rahinan lähde taisi kuitenkin olla käsijarruvaijeri, joka oli hangannut renkaaseen, mutta oikean puolen jarrukengätkin oli jo vaihtokunnossa, pinta oli jo kulunut loppuun. Pari lusikallista jotain murskaa tuli rummun mukana ulos. Vasen jäi vaihtamatta, siellä oli pintaa vielä hyvin ja en saanut napamutteria auki, joten en jaksanut alkaa näpertämään paloja senkään takia sinne.
Ja sitten vielä erinäisten sekoiluiden jälkeen, vanhat "hieman" alamittaiset 185/75/14 -kesärenkaat vaihtuivat vähän paremman kokoisiin 225/70/15 -katurenkaisiin, mallia Michelin Agilis +, nyt rullaa hienosti ja hiljaa. Ja näyttäähän nuo vähän sopivammilta myös.
Nopeusmittarikaan ei enää näytä 15% liikaa, virhe suurinpiirtein puolittui.
Seuraavan listalla kardaanin vaihto, viimein hommattuna ihan oma, toivon mukaan ehjä kardaani, niin pääsee lainakardaani takaisin omistajalleen. Sitä muuten vähän ihmettelin, kun ohjekirjassa sanotaan kardaanin irroituksesta, että pitää laittaa laatikkoon ja etuperään jotkut merkit ennen irroitusta, että miksi? Voiko sen kardaanin asentaa jotenkin väärin?
Pari uutta turvavyötä tuli myös hankittua, takaosaston keskirivin reunapaikoille kolmipistevyöt, ne pitänee kanssa asentaa kunhan saa siihen penkin.
Ja varamittaristo, jospa siitä saataisiin ainattua toimiva kello omaan mittaristoon.
Ja onhan sitä listalla vaikka mitä muutakin, mutta kaikki aikanaan...
Uusi ja kiiltävä pistoke persuksiin, kun vanhassa oli yksi tappi irti, ja kansikin puuttui. Tuli samalla puhallettua jostain syystä piiloon maalattu koukun tyyppikilpi, joka ikävästi paljastui Kovilin 1500-kiloiseksi koukuksi. Toki en mitään raskasta korttini puolesta saisi vetääkään...
Takaata kuului välillä rahinaa, ja päätin tempaista jarrut auki, jospa vika olisi siellä. Rahinan lähde taisi kuitenkin olla käsijarruvaijeri, joka oli hangannut renkaaseen, mutta oikean puolen jarrukengätkin oli jo vaihtokunnossa, pinta oli jo kulunut loppuun. Pari lusikallista jotain murskaa tuli rummun mukana ulos. Vasen jäi vaihtamatta, siellä oli pintaa vielä hyvin ja en saanut napamutteria auki, joten en jaksanut alkaa näpertämään paloja senkään takia sinne.
Ja sitten vielä erinäisten sekoiluiden jälkeen, vanhat "hieman" alamittaiset 185/75/14 -kesärenkaat vaihtuivat vähän paremman kokoisiin 225/70/15 -katurenkaisiin, mallia Michelin Agilis +, nyt rullaa hienosti ja hiljaa. Ja näyttäähän nuo vähän sopivammilta myös.
Nopeusmittarikaan ei enää näytä 15% liikaa, virhe suurinpiirtein puolittui.
Seuraavan listalla kardaanin vaihto, viimein hommattuna ihan oma, toivon mukaan ehjä kardaani, niin pääsee lainakardaani takaisin omistajalleen. Sitä muuten vähän ihmettelin, kun ohjekirjassa sanotaan kardaanin irroituksesta, että pitää laittaa laatikkoon ja etuperään jotkut merkit ennen irroitusta, että miksi? Voiko sen kardaanin asentaa jotenkin väärin?
Pari uutta turvavyötä tuli myös hankittua, takaosaston keskirivin reunapaikoille kolmipistevyöt, ne pitänee kanssa asentaa kunhan saa siihen penkin.
Ja varamittaristo, jospa siitä saataisiin ainattua toimiva kello omaan mittaristoon.
Ja onhan sitä listalla vaikka mitä muutakin, mutta kaikki aikanaan...
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Ja kuten yleensä, otetaan kaksi askelta eteen, yksi taakse.
Takaoikealta kuuluva rahina on palannut, josko se koskaan poissa olikaan, entistä kovempana. Ei se se käsijarruvaijeri ole. Olisko sitten se, että kun vanteet oli jonkin verran kierot (josta kertoo nuo 3 kpl "45" -merkittyä tasapainotuspalaa vanteessa), niin se ottaa johonkin, mutta mihin? Rahina tihenee nopeuden noustessa, jarruttaminen ei vaikuta eli jarru ei pitäisi laahata, vaikka sitäkin jo epäilin, että olisi rumpu kiero. Täytyy nostaa ylös ja pyöritellä, kun ehtii...
Ja sitten joku perkeleen sähköhärö. Polttaa molempien parkkien sulakkeet, epäilen tuon peräkärrypistokkeen kytkentöjä, tarvikepistoke ei vakuuttanut laadullaan, ja saattoihan siellä "asentajakin" tehdä jotain typerää... Valot toki toimivat vielä eilen, mutta nyt se polttaa sulakkeita ketjussa. Ne valot on toki muutenkin ryöstöliittimillä otettu juurikin takavaloilta, eli sielläkin voi olla jotain jännää.
Ei näköjään pidä päästä unohtamaan, että harrasteautohan tämä sitten on, eihän?
Takaoikealta kuuluva rahina on palannut, josko se koskaan poissa olikaan, entistä kovempana. Ei se se käsijarruvaijeri ole. Olisko sitten se, että kun vanteet oli jonkin verran kierot (josta kertoo nuo 3 kpl "45" -merkittyä tasapainotuspalaa vanteessa), niin se ottaa johonkin, mutta mihin? Rahina tihenee nopeuden noustessa, jarruttaminen ei vaikuta eli jarru ei pitäisi laahata, vaikka sitäkin jo epäilin, että olisi rumpu kiero. Täytyy nostaa ylös ja pyöritellä, kun ehtii...
Ja sitten joku perkeleen sähköhärö. Polttaa molempien parkkien sulakkeet, epäilen tuon peräkärrypistokkeen kytkentöjä, tarvikepistoke ei vakuuttanut laadullaan, ja saattoihan siellä "asentajakin" tehdä jotain typerää... Valot toki toimivat vielä eilen, mutta nyt se polttaa sulakkeita ketjussa. Ne valot on toki muutenkin ryöstöliittimillä otettu juurikin takavaloilta, eli sielläkin voi olla jotain jännää.
Ei näköjään pidä päästä unohtamaan, että harrasteautohan tämä sitten on, eihän?
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Nekö oli niin kierot ne vanteet? Mää, kun ne tarkkuusmittasin. Eli pyörittelin betonilattialla... Mulle myynyt heppu tais pistää omiaan niiden hyvyydestä. Olen pahoillani.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
No katohan, ne on kyllä pyöreät, ei soikeat. Mutta pari on kieroja, ei suoria.Hanttapuli kirjoitti:Nekö oli niin kierot ne vanteet? Mää, kun ne tarkkuusmittasin. Eli pyörittelin betonilattialla... Mulle myynyt heppu tais pistää omiaan niiden hyvyydestä. Olen pahoillani.
Ne voi olla ottanut itteensä, kun ajoin silloin muutaman kymmenen kilsaa siten, että oli ne rumpujen kiinnitysruuvit kiinni, niin renkaathan oli ihan killissä. Ei voi tietää. Unoha kuule se, mä ajan niillä kunnes löydän paremmat.
Sitä paitsi, mä alan epäillä, että se ei ole rengas joka hankaa, vaan jotain ihan muuta. En ainakaan keksi mikä osa renkaasta muka hankaisi. Täytyy huomenna nostaa ylös ja pyöritellä ja tutkiskella. Jarrutus ei tosiaan tunnu vaikuttavan rohinaan, mutta kiihdytys voimistaa sitä. Liekö siellä voi olla joku vetari tms. voimansiirron osa joka raahaa johonkin...
Ja sähköhärön lähde paikallistettu ehkä vähän rikkonaiseen peräkärryn pistokkeeseen. Se kun on ryöstetty takavalojen johdoista. Ja kun sen avasin, oli siellä enää 4 tai 5 johtoa kuudesta kiinni. Otin irti koko mutikan ja teippasin johdot erilleen, uudet sulakkeet kehiin eikä enää kärvähtänyt.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Saattaa hyvinkin olla kierot sen takia, että kiristetty paikalleen niiden rumpujen kiinnityspulttien kanssa... nimim itsekkin pilasin yhdet Mangelssit silleen takatuupparissa 90-luvulla.DJSigma kirjoitti:Ne voi olla ottanut itteensä, kun ajoin silloin muutaman kymmenen kilsaa siten, että oli ne rumpujen kiinnitysruuvit kiinni, niin renkaathan oli ihan killissä. Ei voi tietää. Unoha kuule se, mä ajan niillä kunnes löydän paremmat.
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Jahas. Ja viime ajelulla rahina muuttui kolinaksi. Se vähän niinkuin katoaa kovemmassa vauhdissa, ei siis tihene, vaan ei enää kuulu. Hiljempaa ajaessa joku kolahtaa johonkin selvästi. Jarrutuksessa myös auto pyrkii vasemmalle. Tuosta epäilin, että vaihdetussa oikeassa takajarrussa on jotain irti, ja sen takia kampeaa vasemmalle kun vasen jarruttaisi enempi, mutta avasin rummun ja se näyttää olevan ihan kasassa.
Täytyy vissiin nostaa koko auto ylös, että pääsee pyörittelemään renkaita ja kuuntelemaa kolinoita ja rahinoita. Vai onkos jotain muuta tapaa päästä pyörittelemään renkaita vapaasti, vaihde vapaallakin laittaa vissiin eturenkaat vastaan, kun ei pyöri?
Täytyy vissiin nostaa koko auto ylös, että pääsee pyörittelemään renkaita ja kuuntelemaa kolinoita ja rahinoita. Vai onkos jotain muuta tapaa päästä pyörittelemään renkaita vapaasti, vaihde vapaallakin laittaa vissiin eturenkaat vastaan, kun ei pyöri?
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Onkos etujarrupaloissa pintaa? Jos on ihan loppuun kulunut niin rahisee ja yllättäen puree tehokkaammin kuin palan kanssa (josta voisi puolto aiheutua).
< 15kWh/100km
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
No sekin kävi mielessä. Etujarruja en ole tarkemmin tutkinut.dmn kirjoitti:Onkos etujarrupaloissa pintaa? Jos on ihan loppuun kulunut niin rahisee ja yllättäen puree tehokkaammin kuin palan kanssa (josta voisi puolto aiheutua).
Jotenkin olen ollut varma, että takaata oikealta rahina, ja nyttemmin kolina kuuluu, mutta etujarrut voisi katsoa jo ihan muutenkin.
Pitäisi kyllä saada koko kosla ilmaan, niin voisi kaikkia renkaita pyöritellä ja kuulostella.
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Juhannukseksi tuli nostettua kippo kokonaan ilmaan, meinasi olla haastavaa sekin, kun pukit ei ollut tarpeeksi korkeita, mutta erinäisiä pihalaatta- ja tiiliratkaisuja käyttämällä se onnistui.
Kaikkia renkaita tuli pyöriteltyä, eikä mitään muuta rahinaa sillä tavalla kuulunut, muuta kuin että jarrut hitusen laahaavat levyihin ja rumpuihin, joka johtunee kyseisten osien hienoisesta kieroudesta. Toinen takarumpu oli epäilyksen alla, että josko olisi jotain irronnut, kun siihen ne kengän ihan itse vaihdoin, mutta siellä olikin kaikki kunnossa. Molemmat etujarrut sitten avasin, kunhan tänään pääsin ensin hakemaan kaupasta sen todella typerän kokoisen 7mm kuusioavaimen. Eikä sielläkään mitään, paloissa pintaa sentin verran, pinnat tasaiset, liikuttelin satuloita ja ihmettelin ja putsasin irtopaskan pois, ja laitoin takaisin kiinni.
Koeajolla havaittua, että mikään ei oikeastaan rahise, eikä varsinkaan kolise.
Tulihan taas korjattua.
Kaikkia renkaita tuli pyöriteltyä, eikä mitään muuta rahinaa sillä tavalla kuulunut, muuta kuin että jarrut hitusen laahaavat levyihin ja rumpuihin, joka johtunee kyseisten osien hienoisesta kieroudesta. Toinen takarumpu oli epäilyksen alla, että josko olisi jotain irronnut, kun siihen ne kengän ihan itse vaihdoin, mutta siellä olikin kaikki kunnossa. Molemmat etujarrut sitten avasin, kunhan tänään pääsin ensin hakemaan kaupasta sen todella typerän kokoisen 7mm kuusioavaimen. Eikä sielläkään mitään, paloissa pintaa sentin verran, pinnat tasaiset, liikuttelin satuloita ja ihmettelin ja putsasin irtopaskan pois, ja laitoin takaisin kiinni.
Koeajolla havaittua, että mikään ei oikeastaan rahise, eikä varsinkaan kolise.
Tulihan taas korjattua.
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
JA rikottua.
Jarrunesteet katoaa johonkin, taisipa joku etupään letkut antaa periksi, kun paloja tutkiskelin. Noh, lähikaupasta lisää nestettä ja letkua, ja katsellaan.
Jarrunesteet katoaa johonkin, taisipa joku etupään letkut antaa periksi, kun paloja tutkiskelin. Noh, lähikaupasta lisää nestettä ja letkua, ja katsellaan.
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Taas on saanut jotain tehtyäkin. Autolla on ajettu koko ajan, välillä rahisee, välillä ei. Lopulta sisuunnuin ja avasin takarummun, tarkoituksena vaihtaan laakeri, mutta se jarrukenkien alapään "kiinnitysmutikka" pisti hanttiin, eikä suostunut irtoamaan millään, joten eipä lähtenyt kilpi irti. Noh, tuli sitten sitä ihmetellessä vilkaistua ensimmäistä kertaa vähän alemmas, ja kas:
Sieltähän paistaa päivä. Taisi siis rahinan syy löytyä lopulta. Ehkä.
Täytynee joskus hommata uusi, nyt jätin noin kun en tosiaan saanut sitä irti. Eikä olisi varaosaakaan ollut.
Katoavan jarrunesteen arvoitus tuli myös ratkottua, saman rummun sisältä löytyi myös jarrunestevuoto, sylinterin toinen pää fuskasi:
Joten kaupasta uutta sylinteriä ja luonnollisesta jarruputki, kun vanha piti vetää katki että sai työkalut sopimaan putken irroitusta varten. Kyllä nyt taas hetken kiiltää edes joku osa autossa.
Kevään mittaan oli myös tuntunut outoa palaneen käryä ohjaamossa, kuin hiuksia polttaisi. Lähdettä ei löytynyt, eikä aina edes haissut, mutta tällä viikolla haju palasi, todella pahana. Syykin löytyi, valonkatkaisija suli kiinni:
Seuraavalla käynnistyksellä ei enää katkaisin toiminut, ajeltiin uimarannalta kotiin ilman valoja.
Punukasta uusi tilalle, ja taas toimii. On ne valojen releytyskamat olleet tuolla takakontissa jo pari kuukautta, joten jospa ne kohta laittaisi, ennen kuin tuokin sulaa.
Mittariston kellokin tuli ehjättyä, vaihdoin siihen toisen kellon, joka ei sekään toiminut, paitsi että molemmat kellot toimi kun laittoi suoraan akkuun kiinni. Erinäisten mittausten jälkeen tuli todettua, että mittariston liittimelle tulee virta, liittimeltä kellon liittimille menevät kuparit toimivat, mutta silti ei kello toimi niillä, vaikka putsasin liitospinnat. Lopulta vedin uudet johdot suoraan mittariston liitintä ennen olevalta kytkentärimalta kellon liitoksille, ja johan pyörii.
Ja viimeisimpänä, kiitos herrasväki dogboxin, Sinikka sai antennin, niin ei enää sateella kastu jalat kuskilla, ja voipi kuunnella myös radiota.
Sieltähän paistaa päivä. Taisi siis rahinan syy löytyä lopulta. Ehkä.
Täytynee joskus hommata uusi, nyt jätin noin kun en tosiaan saanut sitä irti. Eikä olisi varaosaakaan ollut.
Katoavan jarrunesteen arvoitus tuli myös ratkottua, saman rummun sisältä löytyi myös jarrunestevuoto, sylinterin toinen pää fuskasi:
Joten kaupasta uutta sylinteriä ja luonnollisesta jarruputki, kun vanha piti vetää katki että sai työkalut sopimaan putken irroitusta varten. Kyllä nyt taas hetken kiiltää edes joku osa autossa.
Kevään mittaan oli myös tuntunut outoa palaneen käryä ohjaamossa, kuin hiuksia polttaisi. Lähdettä ei löytynyt, eikä aina edes haissut, mutta tällä viikolla haju palasi, todella pahana. Syykin löytyi, valonkatkaisija suli kiinni:
Seuraavalla käynnistyksellä ei enää katkaisin toiminut, ajeltiin uimarannalta kotiin ilman valoja.
Punukasta uusi tilalle, ja taas toimii. On ne valojen releytyskamat olleet tuolla takakontissa jo pari kuukautta, joten jospa ne kohta laittaisi, ennen kuin tuokin sulaa.
Mittariston kellokin tuli ehjättyä, vaihdoin siihen toisen kellon, joka ei sekään toiminut, paitsi että molemmat kellot toimi kun laittoi suoraan akkuun kiinni. Erinäisten mittausten jälkeen tuli todettua, että mittariston liittimelle tulee virta, liittimeltä kellon liittimille menevät kuparit toimivat, mutta silti ei kello toimi niillä, vaikka putsasin liitospinnat. Lopulta vedin uudet johdot suoraan mittariston liitintä ennen olevalta kytkentärimalta kellon liitoksille, ja johan pyörii.
Ja viimeisimpänä, kiitos herrasväki dogboxin, Sinikka sai antennin, niin ei enää sateella kastu jalat kuskilla, ja voipi kuunnella myös radiota.
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Innostus jatkui, releytys suoritettu
Vielä pitäisi vetää nuo johonkin lopullisempaan alustaan kiinni ja johdot piiloon, nyt tulee virtajohto suoraan akulta takatilan penkkien yli eteen, ja ei tuo 90x90 liimapuupalkin pätkäkään kovin hyvä ole siinä vaihdekepin vieressä lattiassa...
Mihinkäs olette noita releitä ja sulakebokseja laittaneet?
Kytkentähän lopulta meni niin, että akulta piuha joka haarautaa kahdelle sulakkeelle (20A), molempien sulakkeiden takana yksi rele jossa tuplalähtö, toiselta releeltä lähivalot, toiselta kaukovalot. Tuli tuollaiset tuplalähtöiset releet ostettua, joten ei saanut jaettua eri sulakkeille eri puolten kauko- ja lähivaloja (siten että olisi yksi molempia), joten nyt siis yhdeltä releeltä molemmat lähivalot ja toiselta kaukovalot. Heräte tulee toisen puolen valojen vanhasta piuhasta, sulakkeen jälkeen, ja maalle löytyi tilaa sulakeboksin takana olevista kinnityspisteistä.
Valokytkimen kuumenemiseen tuo ei muuten sitten lopulta vaikuttanut pahemmin, ja viimein tajusin syynkin edellisen sulamiseen ja nykyisenkin oireiluun: Kojelaudan lisämittarien (5 kpl ) valot on sen mittariston valonsäätörullan takana, ja se käämi ei kestä sitä lisäkuormaa. Tuon kun tajusin ja ruuvasin lisämittarien valopiuhan irti, loppui katkaisijan kuumeneminenkin mielestäni.
Vielä pitäisi vetää nuo johonkin lopullisempaan alustaan kiinni ja johdot piiloon, nyt tulee virtajohto suoraan akulta takatilan penkkien yli eteen, ja ei tuo 90x90 liimapuupalkin pätkäkään kovin hyvä ole siinä vaihdekepin vieressä lattiassa...
Mihinkäs olette noita releitä ja sulakebokseja laittaneet?
Kytkentähän lopulta meni niin, että akulta piuha joka haarautaa kahdelle sulakkeelle (20A), molempien sulakkeiden takana yksi rele jossa tuplalähtö, toiselta releeltä lähivalot, toiselta kaukovalot. Tuli tuollaiset tuplalähtöiset releet ostettua, joten ei saanut jaettua eri sulakkeille eri puolten kauko- ja lähivaloja (siten että olisi yksi molempia), joten nyt siis yhdeltä releeltä molemmat lähivalot ja toiselta kaukovalot. Heräte tulee toisen puolen valojen vanhasta piuhasta, sulakkeen jälkeen, ja maalle löytyi tilaa sulakeboksin takana olevista kinnityspisteistä.
Valokytkimen kuumenemiseen tuo ei muuten sitten lopulta vaikuttanut pahemmin, ja viimein tajusin syynkin edellisen sulamiseen ja nykyisenkin oireiluun: Kojelaudan lisämittarien (5 kpl ) valot on sen mittariston valonsäätörullan takana, ja se käämi ei kestä sitä lisäkuormaa. Tuon kun tajusin ja ruuvasin lisämittarien valopiuhan irti, loppui katkaisijan kuumeneminenkin mielestäni.
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Hanskalokeron takana palkin päällä on hyvä tila releille.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Vasemman ajovalon taakse
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Muuten hyvä paikka, mut kaikki liitimet hapettuu ajan mittaan.SyncroVWaari kirjoitti:Vasemman ajovalon taakse
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Juu, kyllä mää mieluusti sisätilaan. Pysyy puhtaana, ja sitten jos tarvii säätää, niin ei tarvi umpiota tai maskia irrottaa.tixu kirjoitti:Muuten hyvä paikka, mut kaikki liitimet hapettuu ajan mittaan.SyncroVWaari kirjoitti:Vasemman ajovalon taakse
Kävi kyllä mielessä, että josko se sopisi siihen normisulakepaketin yhteyteen, kun ei mulla sitä kantta ole muutenkaan kiinni.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Minulla on "Simossa" sulakerasiat ja releet kiinni vanerilevyssä, joka on hanskalokeron päällä. Hitto kun ei tullut Heinolassa puheeksi, niin olisin näyttänyt
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Eilen sitten kyrvähti joko valokatkaisija tai viiksi. Alkoi releet pitää sellaista naksuntaa kuin olisi kymmenen hullua apinaa naksutellut kuulakärkikyniä, ja sen jälkeen ei sitten enää valot toiminut...
Ensin palautin orkkiskytkennän valoille, ei auttanut. Uutta polttimoakin testasin, ei vikaa.
Lopulta tajusin, että ihan vieressä on valmis piuha suoraan akulta, ja sillä suoraan valolle, toimii.
Eli valot ei toimi releiden kautta tai orkkiskytkennällä, mutta toimivat muuten, joten vika löytynee valonkatkaisijasta tai viiksestä. Ei mene taas helpolla ei.
Ensin palautin orkkiskytkennän valoille, ei auttanut. Uutta polttimoakin testasin, ei vikaa.
Lopulta tajusin, että ihan vieressä on valmis piuha suoraan akulta, ja sillä suoraan valolle, toimii.
Eli valot ei toimi releiden kautta tai orkkiskytkennällä, mutta toimivat muuten, joten vika löytynee valonkatkaisijasta tai viiksestä. Ei mene taas helpolla ei.