Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD
Uutta turboa tölkitetty kokeiluun.
Myyjän mukaan otettu pois 80tkm. ajetusta autosta, jospa öljyn kulutus hiukan vielä pienenisi. Ei se tosin kovin paha ollutkaan.
Ahdin mallia garrett t2. Mukana tuli myös pakosarja jolla mutkan olis saanu asennettua pakosarjan yläpuolelle, jostain syystä halusin kuitenkin käyttää jx pakosarjaa.
Pesien kääntämisen lisäksi hukkapportin kellon jalka oli tehtävä uusiksi.
Db:n laipan leikkelin plasmalla ja siihen hitsailin jo putkelle lähtöä.
Myyjän mukaan otettu pois 80tkm. ajetusta autosta, jospa öljyn kulutus hiukan vielä pienenisi. Ei se tosin kovin paha ollutkaan.
Ahdin mallia garrett t2. Mukana tuli myös pakosarja jolla mutkan olis saanu asennettua pakosarjan yläpuolelle, jostain syystä halusin kuitenkin käyttää jx pakosarjaa.
Pesien kääntämisen lisäksi hukkapportin kellon jalka oli tehtävä uusiksi.
Db:n laipan leikkelin plasmalla ja siihen hitsailin jo putkelle lähtöä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD
Niin ja muita tähänastisia investointeja:
Viscoon uudet kiisselit ja tiivisteet
Kampikammion huohotin tötterö
Karjapuskuri
Valoja
Ja paljon on vielä hankintalistalla, niistä lisää tuonnempana.
Viscoon uudet kiisselit ja tiivisteet
Kampikammion huohotin tötterö
Karjapuskuri
Valoja
Ja paljon on vielä hankintalistalla, niistä lisää tuonnempana.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD
Hyvä sattuma, että ahdin oli samalla laipalla, kun K14
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Muokkasin vähä topickin otsikkoa, siitä voi sitten jo päätellä mitä tuleman pitää
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Itse asiassa ei valinta vaan hyvä sattuma.
Hieroin kauppoja seatin AHU:n vauhtipyörästä tarkoituksena päivittää kytkin 228mm:seksi tuossa nykyisessä koneessa, sainkin vauhtipyörän hinnalla koko moottorin kun myyjä ei viitsinyt alkaa irroittamaan vauhtista
Todennäköistä kuitenkin on että ajelen vielä seuraavan kesän td koneella kun se niin mukavasti toimii. Sitten ajan kanssa huolella tuo tdi:n tölkitys ja huolto.
Mekaanisen pumpun metsästys alkaa lähiaikoina.
Hieroin kauppoja seatin AHU:n vauhtipyörästä tarkoituksena päivittää kytkin 228mm:seksi tuossa nykyisessä koneessa, sainkin vauhtipyörän hinnalla koko moottorin kun myyjä ei viitsinyt alkaa irroittamaan vauhtista
Todennäköistä kuitenkin on että ajelen vielä seuraavan kesän td koneella kun se niin mukavasti toimii. Sitten ajan kanssa huolella tuo tdi:n tölkitys ja huolto.
Mekaanisen pumpun metsästys alkaa lähiaikoina.
Viimeksi muokannut Jouni, 23.02.2015 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Asioilla on tapana järjestyä Hyvinhän se siis lopulta meni
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
on vauhtpyörien hinnat tippuneet
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Täällä savotta joka lienee tuttu melko monelle tällä foorumilla.
Myös garretti löysi paikkansa.
Paineita ei tuolla t2:lla nosta kuin 0,7bar vaikka hukkaportin tangon väänsin säätövaran loppuun. Se ei oikeastaan haittaa kun vetoja persdynolla selvästi paremmin, vaikka kkk tuotti 1bar. Lähtee myös selvästi alemmilla kierroksilla vetämään kunnolla.
Myös garretti löysi paikkansa.
Paineita ei tuolla t2:lla nosta kuin 0,7bar vaikka hukkaportin tangon väänsin säätövaran loppuun. Se ei oikeastaan haittaa kun vetoja persdynolla selvästi paremmin, vaikka kkk tuotti 1bar. Lähtee myös selvästi alemmilla kierroksilla vetämään kunnolla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Jouni, 01.03.2015 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Joo, onpa tutun näköistä! Mulla projekti ollut lokakuusta lähtien tuonnäköisenä... Lokakuusta lähtien odottanut motivaatiota kojelaudan kasaamiseen!
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
psst! ( ei se garreetti tuoonne kuulu )Ace kirjoitti:Joo, onpa tutun näköistä! Mulla projekti ollut lokakuusta lähtien tuonnäköisenä... Lokakuusta lähtien odottanut motivaatiota kojelaudan kasaamiseen!
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Mie kasasin kojelaudan tänään ku oli vielä tuoreessa muistissa mikä ruuvi tulee minnekkin. Ensimmäisellä sähkölaitteiden kokeilukerralla herätti hiukan hämmennystä kun puhaltimen säätönupikasta meni päälle lisäkaukovalot ja mikään muukaan toiminto ei oikein ollut tarkoituksen mukaista Maadoitukset läpikäymällä löytyi vika ja nyt toimii kaikki. Toivottavasti puhallin peuhaa nyt muutaman vuoden, ei nimittäin aivan myötäänsä viitti kaivella tuota esille.Ace kirjoitti:Joo, onpa tutun näköistä! Mulla projekti ollut lokakuusta lähtien tuonnäköisenä... Lokakuusta lähtien odottanut motivaatiota kojelaudan kasaamiseen!
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Halliaikaa varattu kuukausi eteenpäin. Hommat alkoi kunnollisella liuotinpesulla, nyt on mukava alkaa rassaamaan. Ohjelmassa mm. Vaihelaatikon öljyvuodon korjaus, perä- ja vaihteistoöljyjen vaihto,viscon huolto, öljypohjan vaihto, katsastushuolto.
Ps. Hanttapuli logistiikan tölkkiterminaalissa odottaa jatkokuljetusta tähän tdi moottori, pumppu ja wbx228 kytkinlevy.
Ps. Hanttapuli logistiikan tölkkiterminaalissa odottaa jatkokuljetusta tähän tdi moottori, pumppu ja wbx228 kytkinlevy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Juu. Kamat on hyvässä tallessa
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Siitä se tämän kevään rojekti lähtee.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Viscohommia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Huhhuh, tämähän valmistuu ihan käsiin.
Muutaman päivän kollerruksia:
Viscoon tuoreet sisukset
Etuperään öljyt
Etuperä takaisin paikoilleen
Ehjän öljypohjan vaihto
Pienen pientä ruostekorjausta aloitettu
Vetarin niveliä putsailtu ja uusia vassuja+yhen nivelen vaihto
Tdi osien haalinta jatkui tänään kun sain kiittämällä 1,9 SDI koneen ruiskupumpun säädettävän hihnapyörän, mukana vaan seurasi loppu autokin
Nyt jos jollakin on tarvetta seat ibiza vm 2001 osille niin saa käydä purkamssa ilmaiseksi niin paljon osaa kun kerkeää, moottori toimii, vaihelaatikko vissiin sökö, katsastustakin vielä jäljellä. Kuusakoski vie loput.
Muutaman päivän kollerruksia:
Viscoon tuoreet sisukset
Etuperään öljyt
Etuperä takaisin paikoilleen
Ehjän öljypohjan vaihto
Pienen pientä ruostekorjausta aloitettu
Vetarin niveliä putsailtu ja uusia vassuja+yhen nivelen vaihto
Tdi osien haalinta jatkui tänään kun sain kiittämällä 1,9 SDI koneen ruiskupumpun säädettävän hihnapyörän, mukana vaan seurasi loppu autokin
Nyt jos jollakin on tarvetta seat ibiza vm 2001 osille niin saa käydä purkamssa ilmaiseksi niin paljon osaa kun kerkeää, moottori toimii, vaihelaatikko vissiin sökö, katsastustakin vielä jäljellä. Kuusakoski vie loput.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Näyttääkö hihnapyörä oikealta roverin pumpun kaveriksi?
Kävin tosiaan noutamassa tämän SDI seatin ilmaseksi tänään. Käyntiin lähtee ku palmun alta mutta vaihteet ei mene pesään. Ei edes kuulu mitään rutinoita ja vaihdekeppi ihan hervoton, saattaa siis vain olla vaihteensiirtimissä häikkää.
Itselle otan hihnapyörän, toiset renkaat, soittimen ja kaiuttimet, ehkä jotain moottorin oheislaitteita. Loppurovin saa käydä hakemassa kuka haluaa. Parin viikon päästä menee paaliin jos ei kukaan huoli.
Kävin tosiaan noutamassa tämän SDI seatin ilmaseksi tänään. Käyntiin lähtee ku palmun alta mutta vaihteet ei mene pesään. Ei edes kuulu mitään rutinoita ja vaihdekeppi ihan hervoton, saattaa siis vain olla vaihteensiirtimissä häikkää.
Itselle otan hihnapyörän, toiset renkaat, soittimen ja kaiuttimet, ehkä jotain moottorin oheislaitteita. Loppurovin saa käydä hakemassa kuka haluaa. Parin viikon päästä menee paaliin jos ei kukaan huoli.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
oikeelle vaikuttaa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
On volkkarimiehellä helppoa ruostekorjaus. Toista se oli japsivehkeiden kanssa.
Koko auton ruostepaikat rajoittui kuskinpuolen kylkeen ja nekin alkaa olla hoidossa.
Värin katoin silmällä motonetin hyllystä. Aika lähelle osu oikeaan, vaikka ei se tämmösessä mettästelyvehkeessä ole niin justiinsa.
Koko auton ruostepaikat rajoittui kuskinpuolen kylkeen ja nekin alkaa olla hoidossa.
Värin katoin silmällä motonetin hyllystä. Aika lähelle osu oikeaan, vaikka ei se tämmösessä mettästelyvehkeessä ole niin justiinsa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.