Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Nykyisen koneen öljynkulutus meni sille tasolle että täytyy vaihtaa koko kone "uuteen".

Roialalla sattu olemaan jouten yksi AAZ joten sen koppasin matkaan Rovaniemen reissulla. Hevosen kokonen kiitos sinne suuuntaan!

Nyt pitää tehdä koneenvaihdon ennätyksiä ku mettälle on päästävä jo viikonloppuna.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ei kai siinä tuommosella nohevalla asentajalla montaa tuntia tuhraudu :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Toivotaan vain jotta vika on koneessa eikä ahtimessa. Mutta hyvä että aasi pääsi töihin ja oli apua.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Ahtimenkin vaihdoin pari päivää sitten k14:seen joka oli hyllyssä, siinä ei sormiin tuntunut välystä mihinkään suuntaan. Öljynkulutus oli kuitenkin luokkaa 250km ja 0.,75l.

Ja tuo öljyvalon vilkutus viittaa kovasti koneen sisäiseen vikaan, tai mistäpä mie tiiän sekuvain arvailen :)
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Jälleen yksi hyvin palvellut jx joutaa eläkkeelle luovutettuaan kaikki tarpelliset elimensä seuraavalle moottorille joka tulee jatkamaan tölkkin kuljettamista.

Aazin tölkitys onnistuu näemmä myös erään vaggilaisen farkun peräkontissa. Pumppu ja suuttimet irroittelen vielä romis-aazista ja öljypohja+laturi+tehostaja pumppu nykyisestä koneesta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Pikakyssäri.

Mitä olette tehny aazin vahapatruuna kylmäkäynistin härdellille? Saako sen toimimaan tölkissä vai otanko suosiolla irti?

Kumpaan suuntaan vipu pitää olla että ei ole kylmäkäynnistin asento päällä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Näyttäisi aparaatilta joka vain nostaa joutokäynti kierroksia kylmänä vaikuttamatta milläänlailla ennakkoon.
Tuo kuvan oikeanpuoleinen rajaruuvi määrittää joutokäynnin lämpimänä (vaijeri löyhällä).
Vasemmasta säädetään kylmäynnin yläraja (vaijeri tiukalla).

Onko varmasti vahapatruuna...?
Ettei vain oliskin solenoidi kyseessä jolloin sitä voi ohjata vaikka katkaisijalla.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Niin se muljahti kone vaihelootan kanssa irti.
Huomenna "uuteen" koneeseen vanhasta tarvittavat apulaitteet, litkut sille ja ajoon takaisin. Toivottavasti öljynkulutus palautuisi normaalille tasolle, jos ei niin sitten syyllinen on ahdin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Kylläpä sitä taas ihmisolennon hermoja koeteltiin, mutta niin vain sain kuin sainki uuden koneen käydä raksuttamaan.
Hommassa tuli vastaan pari muuttujaa. Esim. Uudenmallin aa-aa-zetan arpapumpussa ei arpaonni suosinut ja sehän kusi allensa niinku karhun nähny koiranpentu. Kaasuvivun akseli oli meleko horo...
Räikkä vaihto siis taas suuntaa ja pumppu, suuttimet ja pumpun jalka irti.
Vanhassa koneessa hyvin palvelleet jx romut paikoilleen, jälleen ajoitukset kohilleen ja nyt käy komiasti.

Budjettikone kasaantui nyt sitten osimoilleen näin:
-aaz raakamosa
-irto jx koneesta koneenkannakkeet, vauhtipyörä, asetelma ja levy
-vanhasta 1,9:stä jx osia pakosarja, turbo k14, imusarja, laturi, laturinjalka, tehostin, tehostajan kiinnikkeet, öljypohja, öljypumppu, letkulähöt, ruiskupumppu, pumpunjalka ja ruiskusuuttimet.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Ja semmonen siitä sitten tuli.

Ommuute piru kätevä tuommonen tissipumppu polttoaineletkuun! Ei tartte tyhjää saikata ilmaushommia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minulla oli AAZ:ssa JX:n kylmäkäynnistysvaijeri käytössä. Kierrokset nousi pikkasen kun veti vivun ulos kojelaudasta.

Tissipumppu tai sähköinen siirtopumppu säästää kummasti starttia, kun ei tarvitse startilla ilmata.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölökit. Caravelle GL SYNCRO & Caravelle C SYNC

Viesti Kirjoittaja Jouni »

On se jo vissiin uskottava että nämä hakeutuu porukoihin.. 8-)

Elikkä ikkunapaku caravelle tuplalukoilla (kauan sai metästää). 1,6jx koneella. Kaikki orkkista lukuunottamatta valkoista maalia.

Tämänhetken suunnitelma on vaihtaa etuperät GL:n kanssa päittäin ja myydä kokonaisena tämä helmi ymmärtävään tölkkitalouteen. Eihän tätä palastelemaan kehtaa ainakaan alkaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
sdracing
AktiVWisti
Viestit: 182
Liittynyt: 26.04.2014 21:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pohjosen tölökit. Caravelle GL SYNCRO & Caravelle C SYNC

Viesti Kirjoittaja sdracing »

Siekö se eilen olit kemppa nesteellä puuhakilpien kans?
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölökit. Caravelle GL SYNCRO & Caravelle C SYNC

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Olin juu. Laittelin ilmaa renkaisiin nesteellä.

Rovaniemi-Ivalo väli tuli pyyhkästyä tuolla ja hienosti jx säksätti koko matkan.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Suomiväri-syncrosta sovittu kaupat. Suunnitelmiin tuli sen verran muuttujia, että auto lähteekin eteenpäin tuplalukollisena.
Kun lopetin kauppojen sopimispuhelun huomasin että taas täytyy jatkaa lukollisen etuperän metsästystä. Siitä toisesta nupista taisi tulla jo pakkomielle. Ei sitä tarpeella ainakaan voi perustella. :roll:

No jospa tämän nyt saisin paikoilleen asti.

Hölmöjen hommaa koko touhu.

Mutta mitä sitten tehen illat kun ei tarvitse enää miettiä mistä löytyy perämurikkaa :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Lapin luonto on ihmeellinen, sieltä löytyy lukollisia etuperiäkin :)
Avatar
väiski
AktiVWisti
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO

Viesti Kirjoittaja väiski »

Otat multa tuosta etuperän ja lähetät vwharrastajalle. Sieltä löytyy tietotaito lukolliseen etuperään.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =39&t=1925
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Kyllä mulla nuita lukottomia löytyy omasta takaa parikin kappaletta. Nyt myös yksi lukollinen. Enköhän niistä yhden hyvän saa koottua.

Lukollisessa ainakin nopeusmittarin pyöritin korkannut, täytyy siis jostain lukottomasta siirrellä rojut tuohon.
make
AktiVWisti
Viestit: 117
Liittynyt: 26.02.2012 09:10
Paikkakunta: iisalmi

Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO

Viesti Kirjoittaja make »

seuraavana on se kolmannen nupin hommaaminen,surkia tyhjiö siinä keskellä muuten,eikä valokaan pala,vw-harrastajalle vain toimeksianto-ei siitä muuten hyvä tule...make
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Onpas jäänyt päivittely vähälle.

No TDI:tä pukkaa. Jo kesällä haalittu AHU kasautuu pikkuhiljaa itse hitsatussa pukissa.
Kaikki stefat on vaihdettu ja pumppua, pakosarjaa, turboa(k24) ja imusarjaa mallailtu mikä tulisi mitenkin päin.
Suuttimet löytyi AFN koneisesta toledosta ja uudet hehkutkin on jo paikoillaan.
Öljypohja on hakusessa että ei tarttis nyt paikoillaan olevasta koneesta ottaa. Jos löytyy joutilas jx öljypumppu niin ilmoittele.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin