Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Ei savusta enää. Hyvä.
Tämä on myös todistettavasti liikkunut. Ei mitään riemunkiljahduksia saanut aikaan, kun imusarjan varoventtiili sylkäisi paineet ulos jo 0,6 barin tietämillä. Vetoja kuitenkin jo nyt ihan erimalliin kuin vaparina.
Apumekaanikko. Olisi helppoa tehdä remontit tämän kokoisena.
Ja tietenkin piti käydä nousukykyä kokeilemassa soramontulla.
Tämä on myös todistettavasti liikkunut. Ei mitään riemunkiljahduksia saanut aikaan, kun imusarjan varoventtiili sylkäisi paineet ulos jo 0,6 barin tietämillä. Vetoja kuitenkin jo nyt ihan erimalliin kuin vaparina.
Apumekaanikko. Olisi helppoa tehdä remontit tämän kokoisena.
Ja tietenkin piti käydä nousukykyä kokeilemassa soramontulla.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
No nyt löyty vetoja. Tuon imusarjan ventiilin jousen korvasin kupariputken pätkällä ja syöttöruuvia vartti kiinni.
Ahtopaineet sääjin sitten hukkaportin ruuvista siten, että nyt max paine 0,9 ja semmosessa perus kiihytyksissä 0,8bar. Ihan riittävästi nyt minulle.
Ahtopaineet sääjin sitten hukkaportin ruuvista siten, että nyt max paine 0,9 ja semmosessa perus kiihytyksissä 0,8bar. Ihan riittävästi nyt minulle.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Nonnii, nyt alkaa osua kohdalleen
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Nyt tarttis vinkkejä miten jumittuneen etujarrulevyn saa irti?
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Jumittunut napaan kiinni? Voimaa ja/tai lämpöä luulis tottelevan.Jouni kirjoitti:Nyt tarttis vinkkejä miten jumittuneen etujarrulevyn saa irti?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Juu, navassa kiinni. Pitäs pyörän pinnapultit saaha vaihettua pitemmiksi.
Täytyy hommata siis isompi leka
Täytyy hommata siis isompi leka
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Lähti jarrulevykin irti. Vaihtokuntoon se kyllä meni, mutta onneksi oli toinen auto josta vaihdoin levyn ja samalla paremman jarrusatulan. Nyt myös kaikki pinnapultit vaihdettu pitempiin. Nyt mene mukavasti nuo aluvanteet kiinni kun kierrettä tarpeeksi. Nyt voin myös käyttää nuita +20mm levikekiekkoja. Nuissa levikkeissä myös se hyvä puoli, että voin käyttää pienellä keskireijällä olevia vanteita. Käytännössä nyt menee alle kaikki vw ja audi 5x112 vanteet.
Rengastustakin tuli vielä kerran muutettua. Nyt alle menee 235/75 R15 GT radial adventuro M/T mutakumit 7x15 stillauton alumiinivanteilla. Vanteen et44 eli nuillla 20mm levittävillä paloilla et24. Hyvin istuu alle.
Joutessani hitsailin myös kylkiputket ja se takanapakin tuli vaihdettua.
Rengastustakin tuli vielä kerran muutettua. Nyt alle menee 235/75 R15 GT radial adventuro M/T mutakumit 7x15 stillauton alumiinivanteilla. Vanteen et44 eli nuillla 20mm levittävillä paloilla et24. Hyvin istuu alle.
Joutessani hitsailin myös kylkiputket ja se takanapakin tuli vaihdettua.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Kuulostaa hyvälle ...
Laitahan kuvaa uusilla "tassuilla"
Laitahan kuvaa uusilla "tassuilla"
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Semmoset gummet nyt alla. Pitoja makiasti mutta maantiellä melu jo hiukan häiritsevä. Tottapa siihen äkkiä tottuu.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Maasto bling bling. Tää tykkää.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Tällanen taiteellisempikin otos tölkistä keskiyön auringossa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Komealta näyttää! Pitää pysyä sitten mettässä, jos on maantiellä liian kovat äänet
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Taisin ajella juuri ohi Jounin montusta aamusella, siis missä noita kuvatuksia on otettu (käväisin Virtaniemessä).
Paljon oli tölkkejä liikkeellä Inarissa mutta ei sattunut EJE- silmään.
Paljon oli tölkkejä liikkeellä Inarissa mutta ei sattunut EJE- silmään.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
No helekatti!
Tuon montun jälkeen ku olisit alkanu tähyilemään vasemmalle niin ois pitäny GL tölkki näkyä.
Tuon montun jälkeen ku olisit alkanu tähyilemään vasemmalle niin ois pitäny GL tölkki näkyä.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Tjaa, niinkö, sitten olen Jounin pihassa tainnut käydäkin kerran
Koska yritin siihen siitä seuraavaan missä on Subaru forester mutta ajoin harhaan ja tulin yhtä taloa ennen vahingossa alas joskus keväällä yhtenä iltana kelkkakärryn kanssa.
Niin se on maailma pieni, varsinkin Lappi.
Koska yritin siihen siitä seuraavaan missä on Subaru forester mutta ajoin harhaan ja tulin yhtä taloa ennen vahingossa alas joskus keväällä yhtenä iltana kelkkakärryn kanssa.
Niin se on maailma pieni, varsinkin Lappi.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Et tainnu minun pihassa käydä. Tuttu kuitenkin sekin talon isäntä.
Muutama risteys siitä eteenpäin vielä. Toisessa päässä kylää. Tulehan poikkeamaan kahvilla jos toistekki olet kulkemassa!
Kutsu koskee myös muita foorumilaisia jotka näin pohjoisessa liikuskelee. Tölkistit on aina tervetulleita !
Muutama risteys siitä eteenpäin vielä. Toisessa päässä kylää. Tulehan poikkeamaan kahvilla jos toistekki olet kulkemassa!
Kutsu koskee myös muita foorumilaisia jotka näin pohjoisessa liikuskelee. Tölkistit on aina tervetulleita !
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Kiitos, kuljen kohtuu säännöllisesti sielläkin päin, pitää tulla tölkillä seuraavan kerran niin kehtaa näytäytyä.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Kesä+syncro=parhautta!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Auto pelaa hyvin jokapäiväisessä ajossa.
Yksi vetoakselin nivel antautui maastossa sekä seuraavalla reissulla turbolle menevä öljyputki katkesi ja öljyt karkasi kanervikkoon. Ei siis mitään suurta.
Loppuun kaverikuva.
Yksi vetoakselin nivel antautui maastossa sekä seuraavalla reissulla turbolle menevä öljyputki katkesi ja öljyt karkasi kanervikkoon. Ei siis mitään suurta.
Loppuun kaverikuva.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.